Sasquatch. Sasquatch is a strong, human-like creature with dark brown hair. Sasquatch est une créature forte et humanoïde avec des poils bruns foncés.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Le verbe faire au présent
Advertisements

7 Mettre Les normes: –Communication 1.2 –Comparisons 4.2 Les quesitons essentielles: What does « mettre » mean? What type of verb is it? What are some.
Avez-vous des frères et des soeurs?
Trouvez l’intrus: une sécretaire une infirmière une serveuse
Negation… I go… I do not go. = Je vais… Je ne vais pas.
A quoi tu ressembles? Décris-toi Comment est ta famille?
Venir et le passé récent
This weeks objective. We will be able to describe members of our family. Success Criteria You MUST be able to say if you have a brother or sister. You.
Jeu de sept familles! Create and describe a family for a game of happy families.
1 Une amie et un ami.
La Famille Aujourd’hui, nous allons apprendre les membres de la famille avec l’assistance de la famille Jetson. (Today we will learn about family members.
A one in a billion shot A AA A one in a billion shot Some people click cameras at exactly the right moment Can you imagine being in position to.
Strategy 1 Let them draw. Example from a French lesson Lesson objectives To show I can skim scan and close read a text Seal Objectives To listen carefully.
French Subject Pronouns Let’s start with a lesson on English.
LES PRONOMS LES VERBES L A CULTURE LES PRÉPOSITIONS Vocabulaire LES QUESTIONS.
Les Adjectifs descriptifs
Carlos Hathcock.
Les Verbes - Mesurer (régulier) To measure
Jéopardy Complete the sentence with the right place or thing Right form of de or à Possessive adj Aller or Venir Translate Q $100 Q $200 Q $300 Q $400.
3 Les Verbes -ER Talking about people’s activities Les normes: –Communication 1.2: Understanding the written and spoken language –Comparisons 4.1: Understanding.
Talking about people’s activities Les normes: Communication 1.2: Comparisons 4.1:
 Qui est-ce? – Who is it?  Comment est-il? – How is he?  Comment est-elle? – How is she?
Maurits Cornelius Escher 17 juin 1898 – 27 mars 1972 June 17, 1898 – March 27, 1972.
FORMING QUESTIONS ????????????????? ??. 3 WAYS TO ASK YES/NO QUESTIONS 1. Make your voice rise at the end of a sentence (Note: Your voice WILL rise at.
Une amie et un ami. Une amie et un ami amusante Comment est la fille? brune petite grande.
Forming questions in French
1.What does ‘compagne’ mean? 2. Write the french for the following: I live in the city/town 3.What is blue in french? 4.What is brown in french?
1.Est-ce ce que ta mère est sympa ? 2.Combien de personnes sont dans ta famille? 3.Est-ce que tu as des frères et des sœurs? 4.Est-ce que tu as des cousins?
Greetings, formal and informal
Leçon 7: Une Boum Unité 3.
The question word: Quel (which, what). Quel Quel means “which” or “what” and is used to ask questions Quel comes before the noun it describes Quel is.
Les avantages et les inconvénients de métiers différents.
Leçon 10 What are the definite articles in French?
Using Apostrophes in French L’usage de l’apostrophe.
Les pronoms relatifs qui et que. Qu’est-ce que c’est? Relative pronouns are used to connect sentences to one another.
Anitha sivaganesh foyer 140
La Revue: Les verbes – ER. La norm: Comparisons 4.1 Understanding the nature of language What is a « regular verb »? How are regular –ER verbs conjugated?
FAITES MAINTENANT! DO NOW! Write the sentences in French. 1. She is beautiful. 2. He is nice. 3. She is hip. 4. I am shy. 5. You (the you is a girl) are.
Nous avons une grande famille.
Par: Julia Nojeim.  75% of Senegalese homes are self-built  There are very few requirements a home in Senegal needs to meet in order to be lived in.
Qu’est-ce que tu n’aimes pas faire? Verb endings VerbsPronounsCulture.
Interrogative expressions with qui = who? À qui? =to whom? De qui?= of, from, about whom? Avec qui?= with whom? Pour qui?= for whom? Esti elle presentati.
Gabriel Perez 4/9/2012 Legacy within the context of my family.
How is it conjugated in the present tense?
Passé, présent et futur lundi huit octobre WALT Recognise the past, present and future WILF Work at text level (NC Level 6)
Les pronoms démonstratifs
4 Avoir Les normes: –Communication 1.2 : –Comparisons 4.1 :
Journal – le 24 novembre Décrivez la salle de classe. List as many classroom vocab words as you can remember. (Put all written activities in your journal.
Pterodactylus. “Pteroda ctylus” comes from the Greek word meaning “winged finger.” “Pterodactylus ” vient d’un mot grec qui signifie “doigt ailé.”
Ma famille Objectif To be able to say if you have brothers and sisters. mercredi le 9 octobre.
Write your answer in French
lundi quatorze septembre Ça va? la première activité: vérifiez vos devoirs. Ex 1 Ant Bat Dog Elephant Cat Ex 1 Ant Bat Dog Elephant Cat Ex 2 Biscuit Farm.
X. Students look for the colored affiches which are the pictures below. They are distributed somewhere in the classroom, taped to a wall, etc. At each.
Beauty, Age, Goodness, Size
Le vendredi 4 décembre, 2015 Les descriptions
Home Un concert de musique africaine 8 8 LEÇON Note the use of the interrogative expression qu’est-ce que (what) in the questions below. Qu’est-ce que.
Le verbe avoir Lesson objective: To learn the verb ‘avoir’ (to have) and use it in questions and sentences about ‘ma famille.’
État des Lieux Les Questions Les Réponses en français et en anglais.
Le verbe Venir Les normes: – Communications 1.2: Understanding the written and spoken language – Comparisons 4.1: Understanding language through comparisons.
C’est une pièce de théâtre français.
Contractions with the Prepositions à and de. Differences and Similarities Faire du vélo Faire de la vidéo Jouer au golf Jouer aux cartes Each verb takes.
Est-ce que tu dors bien? Objectif: to be able to comment on your sleeping habits and other factors that affect well-being.
1 Notes de Grammaire 1 Les nombres de 30 à 60 trente trente et un trente-deux trente-trois trente-quatre trente-cinq trente-six trente-sept trente-huit.
Où habites-tu ? Lesson objectives: you need to... Be able to recognise and say the names of countries. Be able to way what country you live in. Be aware.
Les verbes en –er au présent The basic form of a verb is called the infinitive (l’infinitif)
Vocabulaire électronique
Pour poser des questions
Year 7 French Homework Mme Janickyj Autumn term 2
Theme One Speaking Questions
Mon pays préféré Standard:
Transcription de la présentation:

Sasquatch

Sasquatch is a strong, human-like creature with dark brown hair. Sasquatch est une créature forte et humanoïde avec des poils bruns foncés.

Il mesure deux mètres vingt à deux mètres quarante, pèsant 158 kilos à 204 kilos. It is 7 ½ to 8 feet tall, weighing 350 to 450 pounds.

It lives in North America’s Pacific Northwest and the Himalayas. Il habite vers le nord-ouest pacifique de l’Amérique du Nord et les Himalaya.

Sasquatch has many calls, and often makes a loud, high-pitched sound. Sasquatch a beaucoup des cris, et souvent fait un son aigu.

Sasquatch is shy and sneaky, avoiding photos and THE BFRO (Bigfoot Field Researchers Organization). Sasquatch et timide et sournois, évitant des photos et Le BFRO (Organization des Chercheurs du Terrain Bigfoot).

It throws rocks at people to defend territory and family, and kills with one punch. Il lance des pierres à des gens pour défendre son territoire et sa famille, et tue avec un coup de poing.

The Lakota Indians call Sasquatch “chiye-tanka,” which means “big foot brother.” Les Amérindiens Lakotas appellent Sasquatch “chiye- tanka,” qui signifie “frère grand-pied.”

Research Team : Sasquatch Mafia Translation & Production : Mademoiselle Couvillion A Presentation of Peanut Media