Les adjectifs Personnalité. Sympa(thique)/Aimable.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Primary French Presentation 2 Saying How You Are.
Advertisements

Les pronoms relatifs Objective: Learn to use more interesting and more complex sentences in French.
masculine (at least 1 boy)
Une Amie Un Ami Français I.
Chapitre 1 Structure.
____________________________ Jaime le français parce que cest intéressant Le but: To state why you like/dislikes certain subjects STARTER:Copy and fill.
Échauffement le 19 septembre Write the following sentences out, complete. 1. Le garçon est ________ dans un lycée français. 2. Un lycée est une ________.
Échauffement vendredi le 13 septembre Write the following sentences out, complete. 1.Le garçon est ________ dans un lycée français. 2.Un lycée est une.
7 Le comparatif des adjectifs Les normes: –Communication 1.2 –Comparisons 4.1 Les questions essentielles: –What are the three forms of the comparison construction?
Cest lundi, le 2 décembre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
Français I. Une fille française Gabrielle est française. Elle est blonde. Elle est belle. Elle est de Paris.
C’est lundi, le 25 novembre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
1 Une amie et un ami.
échauffement mercredi le 28 août
What gender is this word?
Je me présente L’objectifs: Describe yourself and others Jeudi le 11 octobre Page 32 and page 33.
Essential Questions How can you express the verb “ to be” in French?
Je suis Tu es Il est Elle est On est I am You are He is She is One is Nous sommes Vous êtes Ils sont Elles sont We are You are They are.
Les Adjectifs le français 1.
Qui est présent? Écoutons Les préférences Vocabulaire: les activités Panorama Culturel.
Jolie belle. beau fort forte faible maigre mince.
Une amie et un ami. Une amie et un ami amusante Comment est la fille? brune petite grande.
Family Tree Project. Your tree The tree can be your own family, a celebrity family, a cartoon family, a made-up family. The objective is for you to use.
Chapitre 1 Une amie et un ami. Objectifs In this chapter, students will communicate in spoken and written French to: 1. Identify and describe themselves.
Français 1441 Chapître 3 Révision d’Examen.  Someone tells you where things on campus are located. You listen and fill in the blank with the missing.
 I can give someone’s age.  I can write a description of myself and of someone else.
He or she? I can say and understand the words for ‘he and ‘she’ in French.
WALT: GIVE OPINIONS ABOUT MY TOWN
WALT: Recognise and use phrases in the past tense with opinions of leisure activities. WILF: To be able to use opinions in the past tense. You must be.
I can use longer and more complex sentences by understanding and using comparisons.
Répondez aux questions en français. A: How do you say? 1.I must travel.3. I would like to dance. 2.I want to sing.4. I don’t want to work. B: Finish with.
FAITES MAINTENANT! DO NOW! Write the sentences in French. 1. She is beautiful. 2. He is nice. 3. She is hip. 4. I am shy. 5. You (the you is a girl) are.
Les adjectifs pluriels
Le comparatif des adjectifs ( Comparisons) In order to compare people and things using adjectives, you use the following expressions: plus…que = more…
Adjective agreement the wizard way
Card sorting Cut out the cards, then try to sort them into 4 groups. You’ll need to think about: -What the words mean -How they’re spelt -Which ones you.
How is it conjugated in the present tense?
Celebrity Photo Album by M. Rocque. La Description You are going to see several celebrities. For each celebrity say one or two adjectives to describe.
Les Adjectifs.
THE IRREGULAR VERB ÊTRE. ÊTRE ou NE PAS ÊTRE? Ça, c’est la quéstion!
Français 1 1. Unlike the regular –ER verbs that you have learned so far, the verb être is an irregular verb.
Write complete sentences. Use imparfait and the passé composé in each sentence. Link the sentences with QUAND. Bonne Chance! 1. Nous/ faire la vaisselle/Pierre/téléphoner.
Activité de Commencement Qu’est que tu as fait pendent le weekend? Please have a response ready! Je suis allé(e) chez mon ami…. (I went to my friend ________’s)
Unité – Profil personnel Tu es comment?. To ask this question, we use the verb “es”. It is the verb to be. In French, être.
Salut, les copains! French 1, Chapter 1-1.
Essential Question: How do the French say beautiful, old, and new?
Verb  a word that show action or a state of being.  Examples: run, jump, play, talk, listen  In English, we just the verb “to be” to describe how people.
On va se présenter… Name Age Where do you live?
Pile/Face élève. Comment ça s’ecrit? (How is that spelled?)
Activité de départ le 25 sept. L’ ordre du jour vendredi le 25 septembre.
Bon Voyage – Chapitre 1 Un ami, une amie.
LES ADJECTIFS le français 1. Un adjectif describes a noun un garçon amusant une fille intelligente.
Le vendredi 4 décembre, 2015 Les descriptions
Verb Conjugation Learning to conjugate your first verb in French.
Pile/Face Comment tu t’appelles? Comment ça va?
Le vendredi 4 décembre et la semaine de la 7 décembre Les Déscriptions Learning Objectives: To understand how to describe personal qualities. To be able.
Today we are learning how to ask for and give opinions about food By the end of the period you will be able to discuss some of your opinions about food.
C’est une pièce de théâtre français.
Negative sentences Questions
Expressions of Quantity. Combien de To ask “how many” or “how much,” use the expression combien de before a noun. Combien de croissants est-ce que tu.
O WHY IS IT IMPORTANT TO PLAN AHEAD FOR THE FUTURE?
1 Notes de Grammaire 1 Les nombres de 30 à 60 trente trente et un trente-deux trente-trois trente-quatre trente-cinq trente-six trente-sept trente-huit.
Mercredi, le 5 février Mon identité. Les adjectifs et le masculin et féminin.
C’est mercredi, le 30 octobre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
Bonjour tout le monde! mercredi,14 décembre Today’s Lesson: 1. To continue with the topic: La Famille 2. To learn how to describe ourselves, and others:
Le français II Reprise. How to ask for information? Comment tu t’appelles? Comment il/elle s’appelle? Comment allez-vous?/Ca va? Tu as quel age? Il/Elle.
Human Sentences! J’ adore les chats Notes to teachers Print out slides 13 – 18 on card cut them into two and distribute them to children. This gives.
Combien coûte? Ça fait combien?
How do you say I like and I don’t like in French???
S1 describing people To be able to describe your personality
Transcription de la présentation:

Les adjectifs Personnalité

Sympa(thique)/Aimable

Amusant(e)

Cool

Sérieux/Sérieuse

Sportif/Sportive

Timide

Sociable

Paresseux/Paresseuse

Travailleur/Travailleuse

Intelligent/Intelligente/Intello

Intéressant(e)

Méchant(e)

Comment es-tu? Interview 10 people. Ask them two questions about themselves. One about their physical description and one about their personality. Tu es sympa? Oui, je suis sympa. Tu es grande? Non, je ne suis pas grande. Je suis petite. Write down the person you are interviewing and the description words. Don’t put them in complete sentences.

Reportage Write at least 20 sentences about the people you interviewed. TWO sentences for each person you interviewed. You can add more if you would like to show off how much French you know. Zara n’est pas grande, elle est petite. Elle est intelligente. Paws est de taille moyenne. Il est intéressant.