FRENCH GCSE. REMEMBER: L.O.T.S Linking words Opinions Tenses variety Stunning structures.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Être et Avoir To be and to have.
Advertisements

As-tu des frères ou sœurs ?
L.O. – how to give information about yourself in French
Nous allons.. préparer un texte (pour écrire ou parler)
Q.3 Qu’est-ce que tu fais normalement pendant les vacances?
Délit D’Amel Bent.
Limparfait 1) Which tenses should you know so far? 2) What do you use the imperfect tense for? 3) How to form the imperfect tense?
Les pronoms relatifs Objective: Learn to use more interesting and more complex sentences in French.
avoir = to have être = to be
Moi, le week-end je vais aller en France dans ma voiture verte!
The verbs AVOIR and ETRE. AVOIR = to have Jai = I have Tu as = You have Il/elle a = he/she has Nous avons = we have Vous avez = you (polite) have Ils/elles.
L’imparfait Continue à apprendre comment utiliser l’imparfait
Which of the little paragraphs on your sheet say:
A quoi tu ressembles? Décris-toi Comment est ta famille?
Vacances Nos buts – prepare holiday topic Write at least 50 words on who you went on holiday last year.
SELNACCSEVA LES VACANCES. SELNACCSEVA LES VACANCES.
Pour mieux écrire. 1. Do not use on-line translators (except as a dictionary for a single word) 2. Be very careful using a dictionary (be sure youre finding.
Les Vacances How to talk about holidays in the Past Tense Jai + __________é (avoir verbs) je suis allé(e) etc (être verbs) Opinions Pronunciation It was…
SELNACCSEVA LES VACANCES. Questions possibles Oeta? Catv? Aqatv? Qtafplv? Oetr? Qtfi? Qtap? Qtav? Qtameb? Qtaf? Cc? Où es-tu allé? Comment as-tu voyagé?
Look at the following sentences and tell me if they are in the past or the present tense 1. I go to the swimming pool every Thursday. 1. I go to the swimming.
Les adjectifs et leur position
Year 6 French Transition Unit Personal Information Lesson 2 Salut!
Possessive Adjectives What is a possessive adjective? – It's a word that tells who things belong to... my cell phone.
Irregular verbs Irregular verbs are verbs (doing words) that don’t follow the normal rules. Because of this, we have to learn them by heart. Thankfully,
Aujourd’hui, c’est lundi le dix septembre
Mon Ecole WALT: Promote The Cornwallis Academy
Le Comparatif et le Superlatif
Dossier 8 Les degrés de comparaison des adjectifs.
La famille et les relations
C’était comment? LO: to be able to say what you did during a visit. To be able to give a simple opinion in the past tense.
Jolie belle. beau fort forte faible maigre mince.
Welcome to... O’s and X’s Game Scoreboard X O Click Here if X Wins Click Here if O Wins.
Être to be.
A. Le comparatif p.234 Comparative constructions are used to compare people or things. Cet hôtel est aussi moderne que l’autre. This hotel is as modern.
Quels sont tes passes temps préfèrés?
Adjectives Objectives: To explain what adjectives are and to practise their use. 1.Position 2.Agreement 3.Comparatives - superlatives.
French 101 Important Verbs. The most important French verbs – avoir (to have), être (to be), and faire (to do/make) They are used in some of the ways.
Reliez les questions et les réponses
 I can give someone’s age.  I can write a description of myself and of someone else.
Leçon 10 What are the definite articles in French?
Qui est-ce? C’est …. Homer Simpson.
WALT: USE MORE COMPLEX PHRASES AND TENSES TO SAY HOW WE GET ON WITH OTHERS. WILF: IMPROVE MY ORIGINAL PARAGRAPH TO A C GRADE LEVEL AND ABOVE.
Subject Pronouns Objectives : To explain and practise the pronouns.
Les questions, avoir, être, avoir ou être, les pronoms.
Tahira Roberts 06/10/2013 Final Project/ Français 1.
Goals for today To be able to recognise the three tenses: past, present and future. To be able to translate a text with the three tenses in groups This.
Révision. Write the opposite, match the gender Vieux/vieille Jeune/nouveuz.
Negatives ‘I ‘I don’t know’ ‘Je ‘Je ne sais pas’.
F4 – Tablettes de Station Unité 3 – Le Petit Prince et le passé.
1 of 27 © Boardworks Ltd 2006 Common irregular verbs in the present tense This icon indicates the slide contains activities created in Flash. These activities.
 To be able to use the future tense to say what you are going to do (necessary for NC Level 5c)  To be able to use the future tense to say what other.
Ma famille Objectif To be able to say if you have brothers and sisters. mercredi le 9 octobre.
Beauty, Age, Goodness, Size
Rule 1 Use more complex connectives Pendant que j’étais là = while I was there Comme je suis tombé = because I fell Ce que je trouve fascinant = what.
Notes le 25 octobre Some verbs form their passé composé with être instead of avoir. Many of the verbs that use être to form the passé composé are verbs.
Les Vacances La compréhension auditive. Compréhension 1.6 Sébastien 1.Where does Sébastien sometimes go in the Summer? 2.At what time of the year does.
Le vendredi 4 décembre et la semaine de la 7 décembre Les Déscriptions Learning Objectives: To understand how to describe personal qualities. To be able.
Personal Information Useful phrases: Je m’appelle …… J’habite (en angleterre /à Londre) Mon anniversaire est le ……. J’ai ….. ans Je suis né(e) à ….. My.
ever for This presentation requires PowerPoint XP or later.
LES PRONOMS D’OBJET DIRECT. WHAT IS A SUBJECT? In a sentence, the person or thing that performs the action of the verb is called the SUBJECT.
Revue pour le test de la leçon 11.. Présentations: form sentences with the following elements. Je/avoir/cousine/canadien.
Est-ce que tu dors bien? Objectif: to be able to comment on your sleeping habits and other factors that affect well-being.
French Idioms Les Idiomes Françaises Mme. Westfall French 2.
L.O To create a presentation all about myself in French ALL: To revise simple questions (Level 2) MOST: To create simple answers (Level 3) SOME: To extend.
Le Verbe Avoir L’Objectif: to learn the verb avoir in the present tense and to be able to use it in context By: B. Antoniazzi DDE French 1 U1 L2C AVOIR.
Jeudi 24 septembre 2015 Mes vacances d’été objectif : pouvoir parler au passé de vos grandes vacances.
The future tense. Expressions you will need to talk about the future 1.Demain 2.Le week-end prochain 3.Samedi prochain 4.L’ été prochain 5.La semaine.
Les pronoms indirect. Indirect object pronoun Here is a list of the indirect object pronouns: Singular Plural to me me/m’ to us nous to you te/t’ to you.
FRENCH GCSE. use CE QUI + verb (what/which) Present: ce qui est important, c’est de manger sain (what is important is to eat healthy) Past: je voulais.
changing your grade to a higher one!
Transcription de la présentation:

FRENCH GCSE

REMEMBER: L.O.T.S Linking words Opinions Tenses variety Stunning structures

Comparatives/superlatives C’était bien plus intéressant que l’année dernière. (it was much more interesting that last year) C’est bien moins loin qu’on ne pensait. (it’s much closer far than we thought) C’est ma meilleure amie. (she’s my best friend) C’est la pire journée de ma vie! (it’s the worst day of my life)

Intensifiers Me débrouiller toute seule (to manage all by myself) C’est extrêmement important (it’s extremely important) C’est légèrement plus long (it’s a tad longer) Je suis presque sûre que (I’m almost certain that) C’est terriblement difficile (terribly difficult) Elle est si /tellement gentille (she’s so kind)

Adverbs Il est bien plus beau C’est vraiment intéressant Il travaille bien/dur/efficacement Il joue bien/habituellement/patiemment Elle sourit gentiment Il regarde timidement/fixement Effectivement, elle n’est pas très bonne (indeed, she is not very good)

Subordinate CLAUSES Quand/lorsque: Lorsque je suis en vacances, je lis beaucoup. (When I am on holiday, I read a lot) Même si: Même si mon petit frère a été malade, le voyage s’est bien passé.(even if my little brother got ill, the journey went well) Si: S’il fait beau, je vais au parc avec mes copains. (if it’s sunny I go to the park with my friends) Que: Nous avons visité la cathédrale, que j’ai beaucoup aimée. (we visited a cathedral, which I liked a lot)

Qui: Nous avons visité Nice, qui se trouve dans le sud de la France, et qui est vraiment très jolie! (we visited Nice, in the south of France, which was very pretty) Comme/Puisque: Comme je n’ai pas de frères et sœurs, mes parents me gâtent. (as I don’t have any brothers and sisters, my parents spoil me)

Exclamations !!! Quelle belle journée ! Quelle surprise ! Quelle catastrophe ! Quel temps de chien ! Quel froid de canard ! Quelle chance ! Quelle merveille !

Idioms Donner un coup de fil (give someone a call) Avoir le cafard (to feel low) Avoir le trac (to have butterflies in the stomach) Être dans le coup (to be in the know) Avoir la tête dans les nuages (to daydream) Avoir le cœur sur la main (to be generous) En avoir par dessus la tête de (to be fed up with) Tomber des cordes (to rain cats and dogs)