200 300 400 500 100 200 300 400 500 100 200 300 400 500 100 200 300 400 500 100 200 300 400 500 100 Qu’est-ce que tu n’aimes pas faire? Verb endings VerbsPronounsCulture.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Poser des questions Asking questions.
Advertisements

Nous allons …….. Décrire les phrases longues
LE PASSÉ COMPOSÉ 1 (The Perfect Tense) GET IT PERFECT FOR LEVEL 5.
Je/j tu il elle nous vous ils elles I you he she we you they Les sujets (je, tu etc…)
Inversion leçon 3.
Le verbe “avoir” “to have” and “to own”.
It takes two words to make a verb negative in French: ne and pas. Put ne before the verb and pas after it. NEGATION Jérémy ne danse pas. Tu ne joues pas.
Qu’est-ce qu’on fait? What does one do?
masculine (at least 1 boy)
French 1 – Term The verb JOUER.
LA POSITION DES ADVERBES.
-er Verbs Leçon 7 French I. aimer-to like singular jaime tu aimes il elle aime on plural nous aimons vous aimez ils aiment elles.
avec “je”, “tu”, “il”, “elle”, Marc, Lucie, ma tante, la prof, etc.
Bonjour! Bienvenue!.
Regular ER Verbs Les Examples. Parler – Savez-vous les terminaisons? JE PARL NOUS PARL TU PARL VOUS PARL IL/ELLE ILS/ELLES PARL PARL E E ES ONS EZ ENT.
Unité 3 Les activités Pgs
Mes activités.
STEM INFINITIVE jouer aimer jou écout aim écouter Many verbs whose infinitives end in -er are called regular verbs because their forms follow a predictable.
Unité 2 A Français 1.
Conjugation for –er verbs
Conjugating –er verbs. Start with an INFINITIVE (unconjugated verb).  aimer =  parler =  danser =  chanter =  manger =  jeter =  nager =
Verbe + Infinitive.
Les verbes en -er. –er 5000 –er verbs !!!  They are called REGULAR verbs because about 5000 verbs have the same endings.  It’s a good idea to learn.
Tu aimes _______? Do you like?. Oui, j’aime __________.
Leçon 7: Une boum Les verbes en -er Many French infinitives end in -er
Negatifs To make a sentence negative in French, you surround the main verb in the sentence with the words ne and pas. I am singing. = Je chante. I am not.
Objective 1: revise holiday activities Objective 2: identify the verb and use it to express opinions of holiday activities Objective 3: identify verbs.
Talking about people’s activities Les normes: Communication 1.2: Comparisons 4.1:
The Passé Composé The past tense in French is referred to as the passé composé. It is made up of two parts! You must always have these two parts to create.
Forming questions in French
JE PEUX DIRE LES ACTIVITIES ET PASSE-TEMPS QUE J’AIME FAIRE I CAN TELL WHAT ACTIVITIES AND HOBBIES I LIKE TO DO IN YOUR GUIDED NOTES PACKET PLEASE ADD:
Leçon 7.
J’aime: I like Je n’aime pas: I don’t like
Qu’est-ce que tu aimes?.
La Revue: Les verbes – ER. La norm: Comparisons 4.1 Understanding the nature of language What is a « regular verb »? How are regular –ER verbs conjugated?
I can things & activities that I like/dislike in detail. 1: I don’t know what the words mean. 2:I know the word meanings but I can’t say how much I like/dislike.
Unité 2-C. to read lire to go shopping faire du shopping.
« Mets la table et mange les légumes » CAT – 1 UNITÉ 3-C L’IMPERATIF.
« ALLONS À PARIS » CAT – 2 UNITÉ 2-C L’IMPERATIF.
1 Regular ER verbs 2 Subject pronouns Singular je tu il/elle/on Plural nous vous ils/elles.
Une révision Unit 3.5. I like … J’aime … I don’t like … Je n’aime pas.
Les Activités du Week-end. jouer au volley jouer au foot.
L’OBJECTIF: Je vais apprendre à utiliser le futur en français.
A:B: D:C:. A:B: D:C: 1. J’ai joué au foot. What does it mean? I will play soccer I play soccer We played soccer I played soccer.
AIMER + INFINITIVE Discussion In the sentence “Mathilde likes to sleep,” which verb is conjugated? Which verb is still an infinitive? Why? When you combine.
Les sujets (je, tu etc…) I je/j’ you tu il he elle she nous we vous
Infinitive vs. Conjugation Français 1. Infinitive- verb with ER ending  J’aime manger!  Je veux manger!  J’aime manger, mais je préfère jouer!  Oui,
Les verbes en –ER Français I
JE is I TU is YOU IL HE ELLE is SHE ON means ONE NOUS is WE and VOUS can mean YOU ALL ILS is THEY (ELLES is THEY!) and VOUS can also mean YOU FORMAL JE.
Mes loisirs Learning Objectives In this lesson you will learn to talk about what activities you like to do/ or don’t like to do.
CAT – 1 Unité 3-C L’imperatif
Les Adverbes Français 1 très mal toujours mal très bien bien rarement
Conjunctions Use conjunctions to link two ideas or two sentences.
Unité 2-A Le Présent. How do you form the present tense? Take off the –er ending from the infinitive...
Qu’est-ce que tu aimes ?.
Je parlenous parlons Tu parlesvous parlez Il/elle parleils/elles parlent Rester = to stay They stay - ILS REST ENT M.DeAtley: Qu’est-ce que le professeur.
« ALLONS À PARIS » CAT – 2 UNITÉ 2-C L’IMPERATIF.
Using ER Verb Endings Français 1. chanter to sing.
Mes préférences At the end of this lesson; you will be able to:
Le Futur en français =. KEY VERB: aller – to go Je vais Tu vas Il / Elle va Nous allons Vous allez Ils / Elles vont I am going You are going (friendly)
Les Objets Directs Est-ce que tu vois la fille? Oui je vois la fille. Est-ce que tu aimes la musique jazz? Oui, j’aime la musique jazz. J’aime le français.
Jechante An activity, something that you do. Many (but NOT all) verbs in French end in –ER Parler = TO talk Jouer = TO play Chanter = TO sing Nager =
Les activités J’aime … Je n’aime pas ….
Français I – Révision de famille, vêtements, verbes –ER Petit examen demain le 9 octobre.
Unité 3 - review. Read the description of each person, then invite them to do something you think they would like. Philippe aime regarder les films. Il.
Echauffement: mardi, le vingt-quatre janvier, deux mille douze Translate the following sentences into French: 1. We go to the store.  Nous allons au magasin.
L’OBJECTIF: Je vais apprendre à utiliser le futur en français.
Où habites-tu? What level can you answer at?. OBJECTIFS: To say what we do in the evenings at home; To talk about ourselves and others; LITERACY - To.
SOME EXAMPLES:  Danser – to danceAimer- to like or love  Chanter – to singAdorer- to adore  Manger – to eatDétester- to hate  Jouer – to play  Parler.
LES PRÉPOSITIONS FSL9 - RÉVISION. QU’EST-CE QUE C’EST? A preposition is a linking word, allowing us to understand the relation between a verb and the.
Transcription de la présentation:

Qu’est-ce que tu n’aimes pas faire? Verb endings VerbsPronounsCulture

Rewrite each sentence to make it negative. 1. Vous écoutez le rock. ________________________________

Rewrite each sentence to make it negative Tu danses bien.

Rewrite each sentence to make it negative Nous jouons au tennis.

Rewrite each sentence to make it negative Elles étudient.

Rewrite each sentence to make it negative Luc mange beaucoup.

Je ____________________ la télé. (regarder)

Nous ____________________ au foot. (jouer)

André et Benjamin ___________________au basket. (jouer)

On ____________________ un bon film au Gaumont. (passer)

Tu ____________________? (nager)

1. Caroline, _______________ aimes écouter de la musique?

2. Luc et Pierre? ______________jouent au basket.

3. Nathalie? _______________ regarde la télé.

Denise et Vincent, _______________ nagez demain?

Luc? ________ aime regarder la tele?

Vrai ou Faux Le Tour de France is a soccer tournament.

Vrai ou Faux French teenagers can get a driver’s license when they are 16 years old.

Vrai ou Faux The Zénith and Bercy are two popular soccer stadiums in Paris.

Vrai ou Faux La techno, le hard and la dance are types of music.

Vrai ou Faux In France sports are always associated with schools.