lundi 17 novembre Tu es comment? What do you look like? Starter: Dictionary challenge: Look up the words in the dictionary. You need the masculine and.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Tu es comment?.
Advertisements

Tu es comment?.
Les descriptions physiques
Comment es-tu? Je suis petit Je suis grand.
Comment sont-ils? (What are they like?)
Tu es comment?.
Tu es comment? Je suis… Bonjour, je m’appelle Bart Simpson. J’ai huit ans. J’ai les cheveux blonds, courts et en brosse. Je suis idiot et bavard Bonjour,
Les adjectifs La description d’un nom.
Comment es-tu? What are you like?.
La description.
EXTRA: Can you understand what they mean?
Portraits Aim: To learn how to talk about your hair and eyes
Il a les cheveux bruns. Il est comment?. Il a les cheveux noirs. Il est comment?
Tu es comment?.
Year 6 French Transition Unit Personal Information Lesson 3 Salut!
Copie et complète Je … de taille moyenne. Ma mère est... Mon père est assez … Mon … est très grand. Et ma demi-soeur? Elle … très intelligente. Et toi,
WALT: to describe what you look like. P. 30 of Metro 1 Ex. 1b.
I can describe someone’s size, hair and eyes
Objectif To be able to understand words that describe a person
Tu es comment?.
Starter:c’est quelle couleur, DEVINE/GUESS!
Être – to be.
Il est comment? Vrai ou faux?
Tu es comment? (What do you look like?).
QUELLE NIVEAU? 1,2,3 ou 4? C) •You can copy words you already know. •You can label items or fill in the gaps. A) •Copies short phrases or sentences from.
Tu es comment?.
Strategy 1 Let them draw. Example from a French lesson Lesson objectives To show I can skim scan and close read a text Seal Objectives To listen carefully.
Vocabulaire électronique. strong Fort, forte Tall, big grand grande.
Les Adjectifs descriptifs
Je me presente Je suis…. allemande espagnole irlandaise française italienne écossaise anglaise americaine.
Pour Décrire La Physique
La famille et les adjectifs
Il est comment? Il a les cheveux bruns..
Il a les cheveux bruns. Il est comment?. Il a les cheveux noirs. Il est comment?
LA DESCRIPTION PHYSIQUE
Les cheveux Les yeux. Pour décrire moi – in order to describe me J’ai – I have Je suis – I am Les filles (endings change)
Pour Décrire La Physique. S’appeler Je m’appelle ___ Il s’appelle ____ Elle s’appelle __ Ils s’appellent ___ Elles s’appellent ___.
Il est comment? Vrai ou faux?
Je suis … Tu es comment ? J’ai les yeux… bleus marron verts gris noirs
Ma famille et moi WALT: Describing yourself, your family and friends and being able to use possessive adjectives WILF: Be able to give a basic description.
Describing People Je suis grand. Il est tres grand.
Adjective agreement the wizard way
Physical descriptions Eyes, Hair & Size. Physical descriptions: J’ai les yeux = I have…eyes bleus =blue verts = green marron = brown noirs = black J’ai.
Les descriptions physiques To be able to describe myself and others.
Aim By the end of this lesson: ALL will be able to describe your hair colour using the verb ‘avoir’. MOST will be able to describe your hair and eye colour.
On va se présenter… Name Age Where do you live?
Activité de départ le 25 sept. L’ ordre du jour vendredi le 25 septembre.
Chapter 5 Comment est ta famille?. Essential Questions ● How can you describe yourself and others? ● What is the vocabulary that can be used to describe.
Vocabulaire Les buts: Réviser les mots de vocabulaire pour décrire quelqu’un Utiliser les mots de vocabulaire pour décrire les personnes dans les photos.
Describing Yourself (avoir & être) J’ai quinze ans. J’ai les yeux bleus. J’ai les cheveux longs. J’ai les cheveux courts. J’ai les cheveux noirs. J’ai.
Lundi 14 septembre Parle-moi de toi! la première activité: Vérifiez les devoirs. dé e st e e g a r d e h b i t e oy ag e doro ns am e ap pe le c o l e.
 Will be able to correctly give names of pets with some colours ( level 2)  Will be able to extend sentences by adding additional information such as.
Le vendredi 4 décembre, 2015 Les descriptions
Lesson objectives: learn how to talk about hair and eye colour. You will need…. Thinking skills Communication skills.
ADJECTIVES French 1 Chapter 3 Vocabulary 1. MON AMI(E) EST … Blond Roux Blonde Rousse.
Flash-on-flash-off! You will see some French text in a minute but it will only be on the board for a minute then it will disappear.
Le vendredi 4 décembre et la semaine de la 7 décembre Les Déscriptions Learning Objectives: To understand how to describe personal qualities. To be able.
DESCRIPTIONS.
J’ai … Tu as les yeux de quelle couleur? les yeux bleus.
Les cheveux Les yeux La taille
Objectives: You will revise colours and learn new ones. You will learn to describe yourself and someone else.
Il/Elle est comment?.
Descriptions Il est ______ et mince. Il a les cheveux _______ et blonds et les _______ marron. Il porte __ jean et un tee-shirt. grand petite yeux cheveux.
Je suis … Tu es comment ? J’ai les yeux… bleus marron verts gris noirs
Objectives: To be able to talk about appearance (eyes and hair in particular)
Comment es-tu? Je suis grand Je suis petit. Comment es-tu? Je suis mince Je suis gros.
Vocabulaire électronique
Learning Objectives To describe what colour eyes you have.
La description physique
S1 - descriptions To be able to describe yourself in French
Transcription de la présentation:

lundi 17 novembre Tu es comment? What do you look like? Starter: Dictionary challenge: Look up the words in the dictionary. You need the masculine and feminine forms for numbers 1,2,4, 1.Tall 2.Short 3.Average 4.Fat 5.Slim 6.Very 7.Quite 7 minutes!

Je suis…

grand(e)

petit(e)

gros(se)

mince

Je suis… grand petit mince gros grande petite mince grosse (assez = quite) (très = very) de taille moyenne = average

Ecouter 1-6 Listen to the 6 descriptions. Write down whether they are tall/short etc. Be careful to listen out for très/assez

Because hair and eyes are plural words in French, the adjectives to describe them must be plural too: Les yeux BLEUS / VERTS / ROUX Les cheveux NOIRS / MI-LONGS / RAIDES However there are exceptions - marron always stays the same

J’ai…

les cheveux blonds

les cheveux noirs

les cheveux roux

les cheveux gris

les cheveux raides

les cheveux ondulés

les cheveux frisés

les cheveux courts

les cheveux longs

les cheveux mi-longs

J’ai les cheveux… Write about your hair! courts = short mi-longs = medium length longs = long blonds noirs roux gris bruns raides = straight ondulés = wavy frisés = curly

les yeux verts

les yeux noirs

les yeux bleus

les yeux marron

les yeux noisette

J’ai les yeux… Write about your eyes! verts = green noirs = black bleus = blue marron = brown noisette = hazel

Je porte des lunettes Copiez

Je ne porte pas de lunettes Copiez

J’ai une barbe Copiez

J’ai une moustache Copiez

Décrivez ces personnes il a = he has

elle a = she has

Running Dictation: In groups of a maximum of 3, you will take it in turns to run to the text and memorise a phrase or sentence. Return to your table and read it to the scribe. They will write it down and then swap over. You will need to be accurate and think about adjectival endings.

Tu es comment? Je m’appelle Elodie. Je suis très petite. J’ai les cheveux assez longs et bruns. J’ai les yeux verts mais ma sœur a les yeux bleus.

Les devoirs: Your Task: You are going to create a WANTED poster using adjectives of colour, size and appearance to describe your wanted person… SUCCESS CRITERIA: Level 1: ALL writing must be in French. Level 2: You will have written 2 -3 sentences. Your spellings will be mostly accurate. Level 3. You will have written 3- 4 simple sentences using an example for help. Most adjectives must be correctly placed and agree with the noun. You will only make a few spelling mistakes. Level 4. You will have written more than 4 sentences using adjectives correctly and will have included some extra details, e.g words that give emphasis like mais, très, assez. You will use your knowledge of French grammar to adapt phrases. You will use a bi-lingual dictionary to check words you have learnt. Your spellings will be fab! RECHERCHÉ mort ou vif Recompense €1 000,000- Il a les yeux bleus et il n’a pas de cheveux. Il est très petit et dangereux mais il est stupide. Il s’appelle monsieur souris.