Français Réviser Ecrire une carte. Nous allons… Pierre. David. Anne. Je m’appelle Je suis de Suisse. France. Belgique. J’ai 11 ans. 13 ans. 12 ans. Mon.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Places We Call Home. Lesson Objectives At the end of this lesson, you would be able to: Say and write (7) basic rooms/parts making up a home in French.
Advertisements

Être et Avoir To be and to have.
L.O. – how to give information about yourself in French
Faisons Le Bilan! Lets do a check up!. OBJECTIFS 1)Réviser tout depuis septembre! 2)Consolider et travailler le mémoire 3)Faire un arbre généalogique.
Tu as quel âge? C’est quand, ton anniversaire?
Speaking and Writing Test
Exercice / Warmup Translate: I have a brother and a sister.
Dialogue pour les élèves de Cavell. Karine Grand Maison
C’est le 6 mai, (mil neuf cent quatre-vingt-quatorze.) C’est dimanche.
Début 15/10/12 Translate the following to French, then practice speaking it with a neighbor: Hi, my name is ____. I am __ years old. I am American, and.
Write a paragraph to introduce yourself
Français 1 mardi, le 13 novembre 2012 Objectifs Aujiourdhui nous faisons: Grammaire: Les yeux Les cheveux Activité Le vocabulaire cahier p. 2, 3, 6 Les.
La vie scolaire en France
Lesson Objectives: How to use different tenses when talking about music. Present Tense / Future Tense / Past Tense Level 5+
Ma Famille Objectif: Talk about your family Use possessive adjectives.
Objectif: to say where you live
The Angry Family Mrs Mildly-Angry Carrot-Face Bonjour ! Je mappelle Mrs Mildly- Angry Carrot-Face. Hello. My name is Mrs Mildly-Angry Carrot-Face.
Les pays.
(Joanne Crease - Dane Court) Learning intention: to ask and respond to the question Do you have any brothers or sisters?
La semaine de 16 janvier Mise en train (bell ringer): 1. Quel jour est-ce? 2. Quelle est la date aujourdhui? 3. Cest quand, ton anniversaire? 4.
5 ?.
To ask/tell the age of family members and friends.
Year 6 French Transition Unit Personal Information Lesson 2 Salut!
Aujourd’hui, c’est lundi le dix septembre
Unité 1: Faisons Connaissance Leçon 2 Famille et copains
Comète 2 Questions “clés”.
Poster - No labels - JUST DRAWINGS
Transition Unit Personal Information Lesson 1
Les buts du jour I can distinguish le passé composé from l’imparfait I can negate a sentence I can write a letter to a friend.
Nous allons... Réviser comment dire l’heure Parler des horaires:
Mon Ecole WALT: Promote The Cornwallis Academy
La famille et les relations
depuis, il y a, pendant, pour
C’était comment? LO: to be able to say what you did during a visit. To be able to give a simple opinion in the past tense.
Welcome to... O’s and X’s Game Scoreboard X O Click Here if X Wins Click Here if O Wins.
Classroom vocabulary Review for Quarterly Exam. Martin, tu as un crayon de papier?
Dans mon sac lundi 20 septembre L’objectif:
French 101 Important Verbs. The most important French verbs – avoir (to have), être (to be), and faire (to do/make) They are used in some of the ways.
 I can give someone’s age.  I can write a description of myself and of someone else.
Leçon 10 What are the definite articles in French?
JOUR 1 LUNDI, 12 AOÛT MOT DE PASSE: C’EST LA RENTRÉE! (IT’S THE FIRST DAY OF SCHOOL!)
Allez viens Chapitre 1. Première Etape Hello Bonjour.
GCSE Speaking Assessment Presentation Based Discussion In your first GCSE Speaking Assessment, you are being interviewed by your French friend for their.
Français English.
Les pays Objectifs: 1) Apprendre les noms de 7 pays et 7 langues
Se Presenter en Anglais
Year 7 JPS Homework guide Here are 2 examples of how you might complete your half – term homework. I have made up some slides showing Harry Potter and.
Tu as quel âge? C’est quand, ton anniversaire?
Les matières Year 7 Click on the arrow to go onto the next page.
Le Français: 5 e cours.
Where and with whom does he live? What did he do two years ago?
Int 02 Des frères et des sœurs faux vrai faux vrai.
Chapitre 1, Faisons Connaissance
lundi quatorze septembre Ça va? la première activité: vérifiez vos devoirs. Ex 1 Ant Bat Dog Elephant Cat Ex 1 Ant Bat Dog Elephant Cat Ex 2 Biscuit Farm.
Thanksgiving is around the corner. Using your smart phone find French names of food you are expecting to share with your family.
5.
Révision Français Unité 1 A. Trouvez le mot qui n’appartient pas a cause de leurs sens:
Moi et ma famille. Le père La mère La sœur Le frère.
Flash-on-flash-off! You will see some French text in a minute but it will only be on the board for a minute then it will disappear.
1.Comment tu t’appelles?A.Have you got any brothers or sisters? 2.Où habites-tu?B.How old are you? 3.Tu es de quelle nationalité?C.What colour are your.
Personal Information Useful phrases: Je m’appelle …… J’habite (en angleterre /à Londre) Mon anniversaire est le ……. J’ai ….. ans Je suis né(e) à ….. My.
Les salutations et «Je me présente» 1.1. Les salutations et «Je me présente» Salut ! Hi!
As-tu un animal? Mettez les dessins dans le bon ordre alphabetique.Écrivez les mots français avec ‘un’ ou ‘une’. Put the pictures below in alphabetical.
L.O To create a presentation all about myself in French ALL: To revise simple questions (Level 2) MOST: To create simple answers (Level 3) SOME: To extend.
Tu es de quelle nationalité? What nationality are you?
Salut! Objectif: I will be able to greet someone in French I will be able to tell someone my name in French I will be able to say how I’m feeling in French.
Unit 3 Live Lesson © Facilitator: Roberta Smith La famille…
Le français II Reprise. How to ask for information? Comment tu t’appelles? Comment il/elle s’appelle? Comment allez-vous?/Ca va? Tu as quel age? Il/Elle.
LO: talk about activities. express opinions and give reasons. work with longer passages with the use of a lexicon. SC: 1.match up correctly at least 5/7.
Transcription de la présentation:

français Réviser Ecrire une carte

Nous allons…

Pierre. David. Anne. Je m’appelle Je suis de Suisse. France. Belgique. J’ai 11 ans. 13 ans. 12 ans. Mon anniversaire est le 17 août. 9 juillet. 22 mai. Je parle anglais et français. anglais et espagnol. anglais, français et allemand. J’habite en France. au Québec. en Italie.

Hi Emily!! My name is Suzanne. I’m thirteen years old. I live in Nantes with my parents. I haven’t got any brothers or sisters. My father’s name is Francis and my mother’s nme is Elise. My hobbies are drawing and painting. My school’s name is « collège Victor Hugo ». My school is old but the teachers are generous and friendly. Que fais-tu dans ton temps libre? Quelle est la date de ton anniversaire? Quel est ton chanteur préféré? See you soon. Sophie Martin

Write a short letter in French to a pen friend. Contents: Greetings and introductions Questions and question words Useful phrases Sentence-building practice Nationalities Languages Animals Family Physical description Character description Likes and dislikes