français Mon monde -les langues
This is a useful activity to stimulate the ‘noticing’ faculties of learners. Questions asked in TL could be about nationality, country (could also pick up on gender), and even colours (some will know these from primary).
Nous allons…
Quelle langue parles-tu?
Quelle langue parles-tu? Je parle anglais et un peu espagnol Je parle anglais, espagnol et japonais Je parle anglais, français et allemand Quelle langue parles-tu?
Quelle langue parle-t-on? 1. Aux Etats-Unis on parle anglais et espagnol. 1. Aux Etats-Unis on parle anglais et espagnol. 2. Au Royaume-Unis on parle anglais et gallois 2. Au Royaume-Uni on parle anglais et gallois. 3. Au Canada on parle anglais et français. 3. Au Canada on parle anglais et français. 4. En Australia on parle anglais. 4. En Australia on parle anglais. 5. En Suisse on parle français et allemand. 5. En Suisse on parle français et allemand
parler - to speak je nous tu vous il/elle/on ils/elles parle parlons parles parlez This is the key verb paradigm for ER verbs. Use a rhythm to read it. Use the pronoun gestures so learners associate the word/ending with the person it denotes. parle parlent
Quelle langue parle-t-on? Dans le Nord de.. Dans le Sud.. Dans le Centre de.. Dans l’Est de.. Dans l’Ouest de.. The next 4/5 slides can be used/adapted according to time and class needs. They allow the teacher to raise awareness of different langugages and where they’re spoken, were spoken, used on the internet, etc..
Quelle langue parle-t-on?
A B C….. t’…….. -t. ? T. e. d’ ..? Q….. t. n……….? Q….. l….. p….. t.? This is similar to a role play learners did 2 lessons ago, with just the 4th question added. It is useful reinforcement and practice.
A B 1 2 C….. t’…….. -t. ? T. e. d’ ..? Q….. t. n……….? Q….. l….. p….. t.? 1 2
parler - to speak je nous tu vous il/elle/on ils/elles parle parlons parles parlez Go over this again if time. parle parlent