Qu’est-ce que tu as fait? C’était comment? Où es-tu allé? fantastique Génial super ennuyeux un désastre Qu’est-ce que tu as fait? Je suis allé… This is a familiar slide but worth reviewing as a starter (27 times to get into long-term memory!). This lesson adds 3 x more questions and possible answers to their repertoire of holiday language so it’s good to see what they already know. Comment es-tu allé? Je suis allé avec qui? Level 5 Speaking
Nous allons .. apprendre plus de vocabulaire pour décrire les vacances apprendre une expression idiomatique pour donner une opinion En vacances on holiday
Tu es resté combien de temps? C’était quand? 2012 L’année dernière L’été dernier L’hiver dernier Tu es resté combien de temps? These are 2 of the 3 new questions (and possible answers) to learn this lesson. Obviously some of this is familiar vocabulary but worth taking the time to practise orally now. 1 x 7 2 x 7 X 10
Comment était le séjour? ..extra! ..terrible! ..fantastique! ..génial! ..super! Cétait …… ..(très) bien! Present, teach and practise the new phrase with this slide. ..(très)mauvais ..affreux!
Où qui es-tu allé? es-tu allé? Avec de temps as-tu passé là? Combien es-tu allé? Avec de temps as-tu passé là? Qu’est-ce que était le séjour? Comment tu as fait? Under ? Icon is the countdown 30 secs music. In that time pupils could make sure they can work out which Q words match the other halves in pairs. Or they could see how many they could write down on a white board and then give the English for in 30 secs.
Oùes-tuallé?jesuisalléauxétats-unis. Quandes-tuallé?jesuisallélétédernier. Combiendetempsas-tupassélà?jaipassédeuxsemaines Comments’estpasséleséjour?ça c’est trèsbienpassé. Pair work – one asks Q, other answers. They are reading obviously but they have to think about each word to pronounce the phrase correctly.
Combien de temps as – tu passé là? Où es-tu allé? Comment es-tu allé? Combien de temps as – tu passé là? Avec qui es-tu allé? Qu’est-ce que tu as fait? Comment était le séjour? 1x7 Pair work. Model first and prepare class for the activity. Make sure (again) that all are fine with the meanings of the questions and how to pronounce them.
X 10 C______ é_____? C_____ _____p ___? Co____ es____ a_____ là? A__ qu____ e_____? Q__ fa______? O__ e__ a____? X 10 This could be homework to prepare OR one to model in class as extra practice OR the end of this lesson and starter to next lesson. Or could be done as written work.
Nous avons ... p p appris plus de vocabulaire pour décrire les vacances appris une expression idiomatique pour donner une opinion p p En vacances on holiday