Mon sport préféré.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Les sports et les loisirs
Advertisements

GCSE Speaking Exam.
Primary French Presentation 2 Saying How You Are.
Nous allons …….. Décrire les phrases longues
Les couleurs.
Starter- whats the English? Go through the corrections in your books and re-write where necessary. Answer the comment using in order to achieve my target,
Prepare the text for your PowerPoint presentation on your family. You will need 5 slides only (but you can add additional slides if you wish) and you.
Tennis Lam Stephanie.
French 1 – Term The verb JOUER.
Dans les cahiers Ecrivez le verbe “aller” au présent Je, tu etc..
Write a paragraph to introduce yourself
Tony Parker William Anthony Parker, né le 17 mai 1982, à Bruges, Belgique, est un joueur de basket français qui joue pour les San Antonio Spurs de la NBA.
Jadore faire du skate !. ALL must be able to talk about sports MOST should be able to talk and write about what you like doing and dislike doing SOME.
How many of these flags do you recognise? Work with your partner to see if you know many – write them down - some will crop up shortly!
FRENCH 1 – TERM The verb VOULOIR. Objective 1: Say what you & others want to play. Objective 2: Say what you & others want to do. À quoi veux-tu.
Sports & Activities “to play” & “to do”
What gender is this word?
Je vais jouer je vais sortir nous allons choisir ils vont rentrer tu vas aller elle va se détendre on va regarder la télé je joue au foot nous regardons.
Le transport Year 8 Click on the arrow to go onto the next page.
Transition Unit Personal Information Lesson 1
WALT: To talk about the internet in French.
LO To name the planets in the Solar System in order
Forming questions in French
1.What does ‘compagne’ mean? 2. Write the french for the following: I live in the city/town 3.What is blue in french? 4.What is brown in french?
Quels sont tes passes temps préfèrés?
WALT: how to talk about your timetable
J’aime: I like Je n’aime pas: I don’t like
Dans la chambre il y a une fille brune. Elle est petite et jeune. C’est une élève. Elle étudie. Il y a aussi une guitare jaune, un vélo rouge, une fenêtre.
June  For Level 1 you need to give short answers to questions – one word or a short phrase  For Level 2 you need to answer in short phrases. 
© Boardworks Ltd of 27. © Boardworks Ltd of 27 Les autres pays Part 1 J’habite en Europe En / au + country Agreement of adjectives Le monde.
Fais correspondre! Faire du VTT Faire du camping Faire du canoë
International Language Week Pâté Paella Couscous Kebab Moussaka Sushi Burritos Green curry Pasta Morocco Mexico Japan Spain Thailand France Italian Greece.
Your team’s name. Préselection file You have just downloaded the preselection file: it’s the first step for you to win the challenge! In this file, you.
UNITÉ 5 CULTURE PROJECT.  Écrivez vos devoirs: Finissez et préparez- vous l’exposé. Vous allez les présenter la semaine prochaine.  Sortez vos devoirs:
4B at the English lesson.
Bienvenue and Welcome to Our French II Live Lesson! We will begin shortly!
Card sorting Cut out the cards, then try to sort them into 4 groups. You’ll need to think about: -What the words mean -How they’re spelt -Which ones you.
Celebrity Photo Album by M. Rocque. La Description You are going to see several celebrities. For each celebrity say one or two adjectives to describe.
Un livre vert Une trousse verte Un cahier bleu Une fleur bleue.
Qu’est-ce que tu portes?
Year 7 JPS Homework guide Here are 2 examples of how you might complete your half – term homework. I have made up some slides showing Harry Potter and.
La forme Year 9. Lesson objectives:  Learn how to say what you do to keep fit, how often and why  Learn how to say what you are going to do to keep.
Les passe-temps Put your name here Instructions: Use to find out what each of the hobbies means on the following slides.
Unité 3- Les fruits et les légumes. Petit jeu: les régles 1.J’ai caché une photo derrière des carrés. 2.Vous avez vu cette photo sur le WIKI. 3.Vous devez.
Les sujets (je, tu etc…) I je/j’ you tu il he elle she nous we vous
Les objets Français 1. un vélo une moto une voiture.
WILF: TO BE ABLE TO GIVE AN OPINION FOR LEVEL 3
Classe de sixième Objectives To learn about classroom objects Listen to the sounds Look at the words Say the words out loud - pronunciation Write the.
Nous parlons des matières Buts: To be able to give extended opinions on school subjects To express agreement or disagreement.
X. Students look for the colored affiches which are the pictures below. They are distributed somewhere in the classroom, taped to a wall, etc. At each.
Activité de départ le 25 sept. L’ ordre du jour vendredi le 25 septembre.
Landscape with Shapes and Colors My Name. Directions On the following slide you will see a landscape created with only the basic shapes and colors in.
Lundi 14 septembre Parle-moi de toi! la première activité: Vérifiez les devoirs. dé e st e e g a r d e h b i t e oy ag e doro ns am e ap pe le c o l e.
Journal - Qu’est-ce que Madame Kiel porte aujourd’hui?
Warm up Lesson 8. You are shopping for some school supplies. A salesperson comes to help you find things. ● Bonjour. ● Je cherche une trousse, s’il vous.
Flash-on-flash-off! You will see some French text in a minute but it will only be on the board for a minute then it will disappear.
We all ready know two French verbs. What are they?
Qu’est-ce qu’on va faire à Paris? Play the presentation Note the new vocabulary & complete the activities.
Mes préférences At the end of this lesson; you will be able to:
Les sports Les objectifs: To remember at least 5 sports/activities To say which sports I do To say how often I do them Read the powerpoint and complete.
Aujourd’hui: Reading the text about school together. Take notes of the vocabulary you did not know. Starting on your first folio piece for Standard Grade.
Les objectifs: - to learn pronouns - To learn the verb ‘avoir’ (to have)
Module 1.
Les couleurs et les animaux. Qu’est-ce qu’on va faire aujoud’hui? D’abord on va regarder un powerpoint. Puis on va faire de la grammaire. Enfin on va.
Bell Ringer Write a journal entry (minimum 300 words) explaining what your favorite sports and hobbies are, and why Give as much detail as possible Say.
Table des matières Des informations générales Les plus grands succès Ses clubs Des images Le coup de tête Les Sources.
Les couleurs et les vêtements. Qu’est ce qu’on va faire aujourd’hui? D’abord on va faire des jeux. Ensuite, on va lire. Puis on va faire de la grammaire.
Les sports Objectifs: Level 2/3 - To be able to give your opinion about some sports in French. Level 3+ - to link time/routine and sport using connectives.
Transcription de la présentation:

Mon sport préféré

Quelles sont les couleurs des anneaux olympiques? Starter to link previous knowledge of colours to sport via the olympic rings. Should capture interest and is knowledge that I didn’t previously have!

L’Amérique L’Afrique L’Europe L’Océanie L’Asie Les différentes couleurs représentent les cinq continents L’Amérique L’Afrique L’Europe L’Océanie L’Asie

Couleur Le continent bleu jaune noir vert rouge Quelle couleur représente l’Amérique? Couleur Le continent bleu jaune noir vert rouge

Couleur Le continent bleu L’Amérique jaune noir vert rouge L’Afrique Quels continents représentent les autres couleurs? Couleur Le continent bleu L’Amérique jaune noir vert rouge L’Afrique L’Europe L’Océanie L’Asie

Couleur Le continent bleu L’Amérique jaune L’Afrique noir L’Europe Les cinq continents sont…… Couleur Le continent bleu L’Amérique jaune L’Afrique noir L’Europe vert L’Océanie rouge L’Asie

Nous allons... Faire la connaisance de sportifs célèbres Décrire les personnes

Comment s’appellent ces sportifs? 1 2 3 4 5 6 7 8 9 Students need to identify these sportsmen and women and make a list – if necessary they can refer to slide 9 for support.

1 2 Chris Hoy 3 4 Ronaldinho 5 Ellen MacArthur 6 7 Rafael Nadal 8 Nom du sportif 1 2 3 4 5 6 7 8 9 Rebecca Adlington Thierry Henry Chris Hoy Lewis Hamilton Ronaldinho Ellen MacArthur Rebecca Romero Rafael Nadal Tiger Woods

brésilien Espagne foot Il /elle joue à anglais espagnol France est... Décrivez les sportifs. Il y a un seul mot qui n’est pas nécessaire. Lequel? brésilien Angleterre Etats-Unis Espagne foot Il /elle joue à anglais l’athlétisme espagnol France est... américain français anglaise est de… golf tennis Ecosse la voile écossais le cyclisme la formule un la natation Brésil Il/ elle fait... Orally they are going to describe these personalities as in the example on slide 11.

Par exemple.... Tiger Woods est des Etats-Unis. Il est américain. Il joue au golf. Lewis Hamilton...........

Amélie Mauresmo Zinédine Zidane ________________est né le 17 mai 1982 en Belgique. Il est français mais il habite aux Etats-Unis. Il a gagné 3 fois le championnat national américain de la NBA avec l’équipe des Spurs de San Antonio. Il s’est marié avec Eva Longoria. Maintenant ils sont divorcés. ________________est né le 23 juin 1972 à Marseille. Il joue au foot comme milieu de terrain. Il a gagné 3 fois le titre de meilleur joueur du monde de la FIFA et 1 fois le ballon d’or. Il a gagné la coupe du monde pour la France en 1998. Il est marié et il a quatre enfants. ________________ est né le 5 juillet 1979 près de Paris. Elle joue au tennis. Elle a gagné deux titres du grands chelems: un en Australie et le prestigieux tournoi de Wimbledon. Elle est la capitaine de l’équipe nationale de Fed Cup. A reading comprehension to introduce some French sportspeople. We will use the texts to gather some useful language for describing sportspeople. ________________est né le 17 février 1969. Il est de Normandie. Il fait du judo. Il a gagné deux médailles d’or aux Jeux Olympiques et il a gagné les championnats d’Europe et les championnats du monde de judo. Tony Parker David Douillet Amélie Mauresmo Zinédine Zidane

Comment dit-on en français? 1. S/he was born on the.. 2. S/he has won.... 3. S/he has played for... 4. S/he is from... 5. S/he is a world champion 6. S/he plays as .... 7. S/he is married to... 8. S/he has .......children Il/elle a ... enfants Il/elle est marié(e) avec... Il /elle est joue comme... Il/elle est né(e)... Il /elle a gagné...... Il/elle est de ... Get students to note this language down C’est le champion/la championne du monde Il/elle a joué à...

Comment dit-on en français? Joueur/joueuse 1. A tournament 2. An olympic medal 3. A title 4. A world championship 5. A national championship 6. A world record 7. striker 8. defender 9. midfielder 10. player Un championnat national défenseur Un tournoi Un titre Un record du monde Une médaille olympique Un championnat du monde attaquant milieu de terrain

Thierry Henry Mon sportif péféré You are going to write a paragraph describing your favourite sportsperson. You might want to find some of the details from the internet, but make sure you have the French you need from what you have learnt in lessons to write your description. You might also want to add a picture to your description. If you want to put it all onto one slide of a PowerPoint presentation like this, then please email it to your teacher at school. Thierry Henry