Nous allons..... Revoir et révisier le vocabulaire de la famille Réviser les questions Faire une interview de Bart Simpson
Qui est qui? mon père ma grand-mère moi mon grand-père mon chat 1 10 mon père ma grand-mère moi mon grand-père 9 2 mon chat ma tante ma grande soeur mon chien ma mère ma petite soeur Starter activity – the class should not need to write these down – give 1 minute to discuss in pairs then feedback answers whole class. 3 4 6 5 8 7
O_ h_______-t_? C_______ t’a_______-t_? Q_____ l______ p____-t_? T_ a_ d__ f_____ et s______? T_ e_ d’o_? C_______ d_ p______ est-ce qu’il y a d_____ t_ f______? Q____ e__ t_ n_______? O_ h_______-t_?
Où habites-tu? Comment t’appelles-tu? Quelles langues parles-tu? Tu as des frères et soeurs? Tu es d’où? Combien de personnes est-ce qu’il y a dans ta famille? Quelle est ta nationalité? Où habites-tu?
Ecrivez des questions pour faire une interview de Bart. Préom: Bart Nom de Famille: Simpson Mère: Marge Père: Homer Frères et Soeurs: 2 soeurs, Lisa et Maggie Pays: Etats-Unis Ville: Springfield Langues: anglais, français Class is going to use the questions from the previous slide to write an interview with Bart Simpson. This will take the majority of the lesson. When finished they should practise it in pairs – it would be good to get them to memorise as much of it as they can. (there is the method using squares to chunk it up, replace whole sentences by first letters, then by pictures for them to use. I would spread this over two lessons if necessary – we want these groups to feel that they can master the essential language and not move on too quickly!