Profitez du prochain Web

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
droit + pub = ? vincent gautrais professeur agrégé – avocat
Advertisements

New opportunities offered by APHLIS 3 Les nouvelles opportunities qui soffrent avec APHLIS 3 JRC.
Les pronoms compléments
CCIE – 27 novembre 2000 Part 1: (45 minutes) - Jean Rauscher
Présentation des technologies SharePoint 2007
© 2006 Microsoft Corporation. Christophe Lauer Spécialiste Technique Web & Windows Live blogs.msdn.com/clauer My score: 2585 Présentation de Windows Live.
Marc Jalabert Directeur Division Plateforme & Ecosystème Microsoft France.
Industry specific cover image Le parcours du patient Jean-François Penciolelli Global Business Development Director IBU Healthcare and Life Sciences.
#TrustMetrics « Expédition confiance » BarCampBankSF3 Saturday, May 08, 2010 | Sunday, May 09, 2010 Jean-Christophe Capelli, CEO, FriendsClear Draft en.
Le sondage LibQUAL à HEC Montréal Une première expérience réussie qui sintègre au processus de planification stratégique de la bibliothèque Le sondage.
1 La bibliométrie pour l'évaluation stratégique des institutions de recherche : usages et limites Indicators for strategic positioning of the research.
Revenir aux basiques !. 1 Revenir aux basiques Processus Nécessité daméliorer la Maîtrise les Offres et Projets: lanalyse des causes racines montre un.
Talking about yourself
© 2009 IBM Corporation IBM Institute for Business Value Le Nouveau Visage du DSI Étude IBM Global Chief Information Officer Study.
Building a Smart Planet PARTENAIRES ET SERVICES IBM.
Copy into best: Unit 2 – Ma vie dado (teenage life) In this unit I will: 1. discuss __________________________ 2. discuss Facebook 3. describe _________________________.
Le Futur OBJECTIVES Saying what you are going to do
interaction in the .LRN platform
LIFE Fest – Paris – 13/06/ SCORM 2004 et LOMfr dans SCENARI Erik Gebers Université de Technologie de Compiègne Laboratoire HeuDiaSyC – UMR CNRS 6599.
22 Novembre 2005 IDATE. 2 François Thénoz Directeur Marketing Stratégique Orange Directeur Marketing Stratégique Orange.
Smoking a regular verb cigar: the –er version The keys to putting together what you want to say!
Cliquez et modifiez le titre Cliquez pour modifier les styles du texte du masque Deuxième niveau Troisième niveau Quatrième niveau Cinquième niveau 23/01/2014©
Status report SOLEIL April 2008
Coopération/Distribution DEA Informatique Nancy. Content 4 Introduction - Overview 4 Coordination of virtual teams : –explicit interaction model –explicit.
1Chaire de commerce électronique RBC Groupe Financier HEC Montréal Is e-Commerce different ? Commercer en ligne : Est-ce différent ? Sylvain Sénécal Is.
L'innovation au service des Contrats de Développement Territorial Préfecture de la région dIle de France - 21 juin 2012 Gilles THOMÉ Embix Projets de recherche.
Intégrer son site dans sa « Stratégie Facebook ».
Français I Leçon 2B Une semaine au lycée Au Debut #7 (for the dates of November 5 and 6) Please Translate the Following: 1. I love the math course. (Adorer.
Mercredi, le 21 Janvier 2014 Agenda du jour Les Verbes Réfléchis
Infrastructures Working Group Meeting - Brussels, 13 October Comments on the TMN-T first proposal Commentaires sur la première proposition du RTM-T.
C RIMINALITY I N F RANCE By Louis Lépinette. S TATISTICS Damage to goods Voluntary attempt to a persons physical integrity Financial fraud 1.
WALT: how to use the time when talking about your timetable WILF: to identify the correct time in French when reading & listening (level 3) DAYS OF THE.
TM.
Electronic Portfolio/ Portfolio électronique QPAT
PI : Une plate forme multi-métiers pour TIGF
Trucs et Astuces { Visual Studio 2008 – VB 9 (C#3)} Grégory Renard CTO – R&I Manager Wygwam Microsoft Regional Director / Microsoft MVP
Actualités Services Providers & SPLA
* Google Confidential and Proprietary Khaled KOUBAA Public Policy & Gov't Relations Manager - North Africa Google, Inc. Research, Innovation and Entrepreneurship.
1 of of 40 UPDATE UPDATE ON TV ANTENNAS SINCE LAST BOARD MEETING SINCE LAST BOARD MEETING HELD ON FEBRUARY 25, 2010, YOUR BOARD HAS MADE MORE PROGRESS.
EUROPEAN ASSOCIATION OF DEVELOPMENT RESEARCH AND TRAINING INSTITUTES ASSOCIATION EUROPÉENNE DES INSTITUTS DE RECHERCHE ET DE FORMATION EN MATIÈRE DE DÉVELOPPEMENT.
AFNOR NF Z – "Online Consumer Reviews
#JSS2013 Les journées SQL Server 2013 Un événement organisé par GUSS.
Les Questions dInformation. Information Questions Information questions are open-ended. They request new information and cannot be answered with a simple.
Infrastructure, communication & collaboration Accélérer lévolution de votre IT René-Philippe Mantrand CEO Refresh IT Solutions
The EMPREINTE Project Juillet - octobre 2004
TortoiseSVN N°. Subversion : pour quoi faire ? Avoir un espace de stockage commun – Tous les étudiants du SIGLIS ont un espace svn commun Partager vos.
1 Quakelight : le making of Julien Frelat Chef de projet InnoveWare Solutions Code Session : RIA309.
29e CONFÉRENCE INTERNATIONALE DES COMMISSAIRES À LA PROTECTION DES DONNÉES ET DE LA VIE PRIVÉE 29 th INTERNATIONAL CONFERENCE OF DATA PROTECTION AND PRIVACY.
PURCHASING PHASE REVIEW Cornerstones of Purchase baseline
Les choses que j aime Learning Objective: To know how to use j aime to talk about things I like to do.
1) Expliquez les 2 règles concernant le négatif ! 1) 2) 3) Tu as fini les 2 conjugaisons au négatif? Montrez-les à votre partinaire et répondez à la liste!
1. Les structures de documentation pour la division ST. 2. Les types de document dans la division ST. 3. Linterface informatique. Lundi 8 Mai 2000 ST Quality.
Un chat deux chats deux chiens Un chien deux chevaux Un cheval
Jeudi, le 22 Mars Pass LATE Grammar tutor packet (50) & p.131 Workbook (50) Pass Puzzle Packet (100)
Jeudi le 7 novembre. F 3 DUE: Virtual tour in LMS by 7:30 for the 70! DUE: Flashcards also for the 70 today (50 Friday) 1. Poem practice Le dormeur du.
Il est vs. cest. How would you translate these sentences? Cest Pierre. Il est gentil. Cest un ami. Cest un ami français. It is Pierre. He is nice. Its.
Marketing électronique Cours 5 La personnalisation.
Le Baromètre Zone Cours : un environnement pour la micro-évaluation de ressources pédagogiques* Jacques Raynauld Olivier Gerbé HEC Montréal, MATI Montréal.
VOCABULAIRE 7.2 Français II. 2 Tu dois.... Youve got to.... stronger than the expression on the next slide Tu dois étudier si tu veux réussir à la classe.
Donnez l’heure “Time”… it’s a ticking!.
MACROES A MACRoscope for Oceanic Earth System PI : Olivier Aumont, LPO, Brest - 7 participating labs, about 20 researchers involved - The total budget.
Title of topic © 2011 wheresjenny.com Each and Every when to use ?
Internet La Révolution Marketing Gilles Dandel : Expert Marketing Internet Dir. Agence WSI OBIWEB WSI Area Representative / France.
Différencier: NOMBRE PREMIER vs. NOMBRE COMPOSÉ
The new or evolving “access right” Le nouveau “droit d’accès aux oeuvres” Alain Strowel Professeur Facultés Saint-Louis et Université de Liège, Avocat,
«MASTER MANAGEMENT ET INGENIERIE ECONOMIQUE» Spécialité: Projet innovation conception, option gestion de la connaissance Module: Communautés virtuelles,
KM-Master Course, 2004 Module: Communautés virtuelles, Agents intelligents C3: Collaborative Knowledge construction & knowledge sharing Thierry NABETH.
Ministère de l’Éducation, du Loisir et du Sport Responsables des programmes FLS et ELA: Diane Alain et Michele Luchs Animateurs: Diane Alain et Michael.
Essential Question: How can you tell someone in French that you do something everyday or just on a certain day? Lesson 5.
Transcription de la présentation:

Profitez du prochain Web Jakob Harttung Division Plateforme & Ecosystème Microsoft France

INTERNET: UN MEDIA DE MASSE Source Médiamétrie – Lundi-vendredi – Cumul 2006– « Temps des médias » 3600 personnes 13 ans + - base internautes 30 derniers jours

MULTI-TASKING DES UTILISATEURS “En même temps que vous surfez sur Internet, vous arrive-t-il de… ?” Source: IDATE, Enquête Use-IT, 2006; Base Internautes de plus de 15 ans

LA FRANCE ET LES NOUVEAUX USAGES Sources: Jupiter Research Avril 2007, Pourcentage des utilisateurs online

HYPE DU NOUVEAU WEB ? “Long Tails” “Effets réseau” “Recherche Web” “Dynamique Internet” Plus de pouvoir pour plus d’individus – diminution des barrières à l’entrée L’absence de friction physique de l’Internet accélère le cycle naturel d’innovation La valeur augmente avec la quantité agrégée de participation (et pas seulement le nombre de participants) Découverte améliorée par la participation - Qualité de découverte attirant la participation 1 2 4 3 Source: Gary Flake - Microsoft Technical Fellow

BUSINESS MODELES DU NOUVEAU WEB ? Publicité Transactions Souscriptions

BUSINESS MODELES DU NOUVEAU WEB ! Publicité Transactions Souscriptions Individualisée En Contexte Meta-données Exclusivité Communauté Gratuité Source Fluidité Engagement Utilisateur Acteur

LA PUBLICITE AU-DELA DU BANDEAU WEB Ma Vie Numérique

PUBLICITE DANS UNE EXPERIENCE VIDEO SILVERLIGHT Overlay Interactive Demo

LA PUBLICITE SUIT ENFIN L’AUDIENCE Répartition de revenu publicitaire par media Sources: Ad Barometer and IXIS Securities, Q3 2006

LA TV TOUJOURS INCONTOURNABLE MAIS POTENTIEL ONLINE ENORME Sources: Jupiter Research, Media Consumption patterns, May 2007 – US Only

Advergaming Un exemple au travers de la technologie jeux vidéos Massive Julien Guiraud Directeur Marketing

DES FRONTIERES TENUES Wikipedia : Advergaming is the practice of using video games to advertise a product, organization or viewpoint Site supdorangina Wikipédia : clin d’oeil autour de l’encyclopédie des internautes, basée sur le collaboratif. Rien qu’en FR, Wikipédia est consulté par 7.7 millions d’internautes chaque mois et est désormais le 10ème site en FR, en février l’année dernière 3 millions d’internautes. J’ai d’ailleurs pris la définition US car la définition FR est un sens un peu périmé : L'« advergaming » est la plus récente technique utilisée par les publicitaires pour rejoindre les consommateurs. Elle consiste à créer des jeux, où l'on place au centre de l'action des personnages affublés de logos de la compagnie. Mais Wikipédia nous prévient cependant dans sa définition (les sources ne sont pas validées c’est dire que c’est récent. 3 grands types d’advergaming : Les jeux vidéos 100% publicitaire : l’exemple de Sneak King produit aux US par BK en est un excellent exemple. Vendus dans les BK aux US en Nov 06. 2 millions d’exemplaires vendus en 4 semaines [série de 3 jeux]. Mes amis de la presse parleraient de custom publishing. Le phénomène dépasse largement le seul site : des blogs, des forums… BK a reconnu fin déc une augmentation des profits de 40% sur la période l’autre exemple classique sont les jeux que les marques créent au sein de leur site web. 2 exemple : Supdorangina ou l’un des jeux est d’agiter sa souris pour reproduire le secouage de la bouteille ou le site Lynx (la version UK de Axe ou le jeu consiste à faire souffler l’internaute dans son micro de PC pour réchauffer la jeune femme. Renvoi sur la lecture de titre spécialisé le 3ème type est celui dont je vais parler, placement de pub dynamique dans les jeux vidéos aussi appelé in game advertising; Jeu Burger King Site Lynxblow Campagne Coke Zero

PLACEMENT PRODUIT ? Série 24 heures James Bond Casino Royale Quel que soit le type choisi : on ne peut pas parler de ça sans parler d’une technique particulière et pas éloignée : le placement produti Qui consiste en une mise en scène plus ou moins intelligente d’une produit dont la marque est parfaitement visible. Tout le monde y trouve son compte : les producteurs, les marques et les spectateurs. L’un des premiers grands exemple date des années 50 ou Gordon’s Gin a fait une apparition plus que remarquée dans les mains de Katherine Hepburn dans The African Queen. Agences spécialisées Marché estimé à 3 milliards de $ WW.(PQ Media) Exemple plus récents : Apple dans 24h, Peugeot dans Taxi James Bond n’a jamais caché son attrait pour les marques : experts dans la salle Smirnoff, Dom Pérignon, Aston Martin ou BMW, montres Omega. Dans Casino Royale, James Bond n’aurait rien réussi cette année sans son portable Sony Ericsson, mieux encore il passe d’un ancien modèle K800 ou nouveau K790 cybershot. Bcp de marques déclarent ne rien payer MAIS c’est ce qu’elle font de ces placements qui est inté ressant. Série 24 heures James Bond Casino Royale

LE CAS DES JOUEURS EN LIGNE QUASI QUOTIDIENS Parents 37% Hommes : 68% Femmes : 32% 25 ans et plus 62% Intérêt des cibles Source : Focus Contenus Numériques de Médiamétrie – 3ème trimestre 2006. Base 875 000

Joueur inconditionnel UN ENGOUEMENT QUI TOUCHE TOUS LES FRANCAIS: IL N’EXISTE PAS DE « JOUEUR TYPE » Joueur inconditionnel Principalement Masculin Joue plus de 15h par semaine Se dit « gamer » Partie importante de sa vie Joueur assidu Principalement Masculin Joue plus de 8h / semaine Jouer n’est pas une nécessité Vu comme une activité sociale Joueur occasionnel Masculin et Féminin Joue 1 à 5 heures/semaine Jouer n’est pas une priorité Vu comme une activité sociale Source: Etude de Nielsen Interactive Entertainment pour ISFE – avril 2005

FONCTIONNEMENT DU DISPOSITIF Pré requis : Une Console Nouvelle Génération ou un PC Connexion Internet Des ‘tags publicitaires’ sont placés dans les jeux vidéos Après accord des éditeurs Lorsque le joueur est en session de jeu, il reçoit les messages Connexion active Commercialisation des espaces en base CPM et PDV Une centaine de jeux disponibles A “classic” campaign is between 20 000 and 30 000 € net per month – corresponding to 800 000 imps and 1200 000 imps. Min. amount is 10 000€ (even if we might accept lower amounts at the moment). 4 acteurs: Massive IGA WW Double Fusion Adscape Impact marché

CAMPAGNES 2D 19

CAMPAGNES 2D Ease into the presentation by talking for just a moment about how much the web has grown over such a short period of time. In just ten years: We’ve hit more than 50 Million domains worldwide B2C E-Commerce sales now stand at more than $200 Billion dollars worldwide; and that figure is still growing at 20% per year Web surfing has become such an important household activity that just over half of US households have signed up for broadband internet access In Korea, this figure is a staggering 74% In Hong Kong, 60% In Western Europe, 15% but growing fast More than $16.5 Billion will be spent on online advertising in 2005 More important than all of these facts and figures, there’s no longer any dispute that the web has changed the way we live.

META DISCOURS ADVERGAMING Campagne Web Coca Cola GTA

Ray « le Positiveur » François Blondel Manager

Innovation and relationship Marketing Coca-Cola Video Game case study FullSIX for

Global facts : markets are changing FullSIX for

Global facts: markets are changing End consumers behavior changes : Lower consumer loyalty to brands and products Growing demand for experience rather than products Multi-channel media consumption Skepticism and filters regarding advertising & branding Medias change : New interactive technologies invading all channels New digital medias Advertisers change ROI measurement imperative Demand for multi-channel integration Relationship Marketing stake: One 'fit-for-all' communication message doesn't please people anymore “Chris Anderson's ‘long tail' theory” © FullSIX 2007 - Strictly confidential - All rights reserved - No reproduction or diffusion without written authorisation

Global facts: markets are changing Old Media is based on authority, can be controlled by money and power, talks down to the audience which creates distance between the brand/media and the consumer/reader. New Media is constantly reinventing itself, is built by billions of people, can't be controlled by either money or power, is anti-authoritarian and engages in conversations. TECHNOLOGY & INNOVATION LEAD THE EVOLUTION AND ALLOW ADVERTISERS TO GAIN LONG TERM LEARNINGS AND STRATEGIC KNOWLEDGE © FullSIX 2007 - Strictly confidential - All rights reserved - No reproduction or diffusion without written authorisation

Video Game context and stakes for Coca-Cola FullSIX for

Video Game context and stakes for Coca-Cola Coca-Cola launch of the GTA Video Game advertising Parody GTA game which awareness has been built on extra-violence on turn the message onto positivism values – Prends la vie coté Coca-Cola 100% digit@l launch 11% core target exposed without any investment Coca-Cola marketing objectives Maximize Video Game awareness and amplify the buzz Disseminate CSoL values (positivism) and create brand love Create long term daily connection with teens (not intrusive) Coca-Cola stakes Maximize innovation on digit@l approach Maximize teens day to day tools and preferred channel Leverage knowledge on relationship marketing © FullSIX 2007 - Strictly confidential - All rights reserved - No reproduction or diffusion without written authorisation

The concept : ‘le moteur du positivisme’ FullSIX for

Your Brand becomes a friend! The concept IM + AI Marriage of Instant Messenger and Artificial intelligence VirtuOz AI solution proposes incredible opportunities when you get them married with a community tool such as MSN messenger. Based on key consumer insight: The first test every one's doing talking with an AI is insulting it to try and get a human reaction Your Brand becomes a friend! And bring positivism in your every day life © FullSIX 2007 - Strictly confidential - All rights reserved - No reproduction or diffusion without written authorisation

Give life to 'Ray' - the hero of the 'VideoGame' copy The platform Give life to 'Ray' - the hero of the 'VideoGame' copy © FullSIX 2007 - Strictly confidential - All rights reserved - No reproduction or diffusion without written authorisation

The platform Ray invites people to chat with him through Messenger, and translates negative words or sentences in positive ones ! © FullSIX 2007 - Strictly confidential - All rights reserved - No reproduction or diffusion without written authorisation

The platform A true instant artificial intelligence of Coke Side of Life absorb everyday life negativeness & violence to … Positivism © FullSIX 2007 - Strictly confidential - All rights reserved - No reproduction or diffusion without written authorisation

The platform Maximizing the impact with new interactive formats like expand banner with integrated chat and video… © FullSIX 2007 - Strictly confidential - All rights reserved - No reproduction or diffusion without written authorisation

Joining social network such as MySpace, SkyBlogs, DailyMotion… The platform Joining social network such as MySpace, SkyBlogs, DailyMotion… © FullSIX 2007 - Strictly confidential - All rights reserved - No reproduction or diffusion without written authorisation

The platform - demo © FullSIX 2007 - Strictly confidential - All rights reserved - No reproduction or diffusion without written authorisation

To go further … FullSIX for

The interactive marketing dream. To go further Once the brand becomes a friend, both the brand and the user share life and secrets to develop a REAL daily (6mn/day) relationship, based on trust and added values like laughing, games, news, gossip… and why not a real life RDV! The interactive marketing dream. Mobile integration P4 interactive format (instant music, video …). Long term qualified one to one relationship (multichannel) © FullSIX 2007 - Strictly confidential - All rights reserved - No reproduction or diffusion without written authorisation

ENGAGEMENT UTILISATEUR 2006 ->2007 AJAX & RSS Gaming Cardspace Gadgets Mashup .NET 3.0 RIA, WPF, Offline et multimedia Mobile Robots Messenger Media Center Podcast, Alertes

EXEMPLES D’ENGAGEMENT UTILISATEUR Gadget Credit Agricole Robot Ray - Coca Client Chat Meetic Reader Le Monde Player Video LCI Meetic Demo

ETABLIR UNE OFFRE DE SOUSCRIPTION Publicité Infrastructure Valeur Gratuité Exclusivité Service Communauté

SERVICES LIVE – APIs ET CONTROLES Web Controls Service APIs REST WebDAV REST SOAP SOAP HTTP/ SOAP Silverlight Streaming Spaces Photo Live Contacts Virtual Earth Live Search Authenti- cation

LIVE PLATFORM: NOUVEAU MODELE DE SOUSCRIPTION Seuil Utilisation gratuite Commercialisation Audience totale (UU’s) Termes et conditions d’utilisation disponibles pour tous Technologie identique pour utilisation gratuite et commercialisée

QU’EST OFFICE LIVE ? Un site public pour votre présence web avec propre nom de domaine Un Intranet pour vos employés Hébergé pour vous Progiels métier Platforme pour applications spécifiques Intégré avec le site public Services Internet pour aider les PME à développer et gérer leur activité en ligne

SERVICES DE OFFICE LIVE G: 224 B: 227 Infrastructure Sharepoint Storage Security Mgmt Topology Site Model APIs Données Lists Librairies Site public IHM Web Services e-mail Sécurité Intranet Tableaux de bord Applications spécifiques List Views Parts Progiels standards Office Live Workspaces, BCM, Sales, Project Manager, Time Manager, Document Manager, … Règles métier Workflows Alerts Modules Templates Editeur de page OL Conception site OL Data Sharing R: 255 G: 124 B: 128 R: 255 G: 204 B: 0 R: 0 G: 153 B: 255

SOUSCRIPTIONS OFFICE LIVE Nom de domaine personnalisé gratuit Outil de création de site Web 500 Mo d'espace d’hébergement de site Web 25 comptes de messagerie au nom de la société Rapports de site Web AdManager Office Live beta Prix: Gratuit Outil de création de site Web Nom de domaine personnalisé gratuit 1 Go d'espace d’hébergement de site Web 50 comptes de messagerie au nom de la société Accès à votre messagerie et à votre calendrier à l'aide de téléphones Windows Mobile Rapports de site Web Outils de publicité pour les moteurs de recherche Office Live Business Contact Manager Espaces de travail en ligne pour partager les informations AdManager Office Live Prix: €16.95/mois Outil de création de site Web Nom de domaine personnalisé gratuit 2 Go d'espace d’hébergement de site Web 50 comptes de messagerie au nom de la société Accès à votre messagerie et à votre calendrier à l'aide de téléphones Windows Mobile Rapports de site Web Outils de publicité pour les moteurs de recherche Office Live Business Contact Manager Espaces de travail en ligne pour partager les informations Applications de gestion pour assurer un suivi centralisé des informations sur les projets et la société Davantage d’hébergement, d’espaces de travail collaboratifs et d’outils AdManager Office Live Prix: €32.95/mois

DEVELOPPER UN BUSINESS SUR OFFICE LIVE Demo

OFFICE LIVE COMME ILLUSTRATION Business Applications AdManager … Service Communauté Web Parts Business applications

SOURCE DES TRANSACTIONS ECOMMERCE Méthode préférée de recherche produit avant un achat eCommerce Source: Cowen & Co, Annual eCommerce Survey, Dec 2006 - US adult Internet users

ENTONNOIR ECOMMERCE DU NOUVEAU WEB Communautés Gérées Réseau sociaux Image & Emotion Offres & Ciblage Source Accélerateur Moteur fluide Engagement eCommerce & Connaissance Client Enrichissement Après Vente

Refonte eCommerce Gonzague Leconte & Pierre Herreros Quiksilver Europe

NOUVELLE PRESENCE WEB QUIKSILVER Vitrine eCommerce Présentation des Collections et génération de flux eCommerce Moteur de transactions et gestion assortiments, catalogues et stocks

ARCHITECTURE ECOMMERCE QUIKSILVER Front-End eCommerce Back-Office Commerce Moteur de transactions BDD Marketing Web Services WPF Catalogue

Gestion du Magazin eCommerce Quiksilver Christophe Claudel Dirigeant Demo

De la vitrine à l’eCommerce Demo

« Audience Intelligence » BUSINESS MODELES DU NOUVEAU WEB ? Publicité Transactions Souscriptions Utilisateur Acteur Ecosystème « Audience Intelligence » Partage Valeur

STRATEGIE SOFTWARE + SERVICES Clients Servers Services + + Streaming Tools