RECOMMENDATION FROM GrACQ PRECONISATIONS DU GrACQ

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Questions about people Use Qui - either as subject or object. Qui est allé au cinéma? Avec qui est Jacques allé au cinéma? Qui is the subject of the verb.
Advertisements

Échanger connaissances et techniques sur les routes et le transport routier 1 The PIARC Website.
By: Reshiga and Pavitra
Primary French PowerPoints What’s Your Name?.
French 3 & 4 October 17, When I was teaching in France, most of my students had all of their classes with the same group of people. How would this.
LA REPRESENTATION DES SOUDURES
le petit déjeuner Tout savoir sur... Sciences et Avenir
RECOMMENDATION FROM GrACQ PRECONISATIONS DU GrACQ EDMS:
Cest mercredi le neuf octobre Le plan! 1.Révisions 2.Vocabulaire 3.Jouer 4.Ecouter 5.Parler Il fait beau! Le but! Les couleurs!
© Copyright Showeet.com S OCIAL M EDIA T HINKING.
GrACQ 14e Forum Utilisateurs CATIA Ph. Trilhe. Phase 1/2 EDMS:
Saying “some” in different ways
Qui, que, où, dont Ce qui, ce que, ce dont Relative Pronouns.
Gestion de données : Besoins de la VO Biomed Sorina Pop Laboratoire Creatis Université de Lyon, CREATIS; CNRS UMR5220; Inserm U1044; INSA-Lyon; Université.
Name parts of the body Being sick, say where it hurts!
Cultural Comparison 1 minute for directions (in English and French, spoken consecutively): You will make an oral presentation to your class on a specific.
Le superlatif Comparing people and things within a group.
Can you find the 8 food love matches ? Write out the pairs in your Class Work section! tomate salade fromage crackers pizza pepperoni lait céréales.
French 101 Important Verbs. The most important French verbs – avoir (to have), être (to be), and faire (to do/make) They are used in some of the ways.
Le pronom « On » pour éviter la voix passive.
French II Chapter 5 Review. Relative Pronouns: qui means “who” for people means “which” “that” for places and things replaces a noun or phrase which is.
Nous allons .. préparer un texte (pour écrire ou décrire)
2 La négation Les normes: –Communication 1.2 –Comparisons 4.1:
WALT: how to talk about your timetable
Les personnes dans ma vie Un projet Santé et formation sociale.
D RAW D ESSIN. Create a scale drawing of your store layout (or the space you will use to conduct your business). Be sure to include necessary spaces such.
Les Pronoms Direct & Indirect.
Dans la chambre il y a une fille brune. Elle est petite et jeune. C’est une élève. Elle étudie. Il y a aussi une guitare jaune, un vélo rouge, une fenêtre.
Ma famille et moi WALT: Describing yourself, your family and friends and being able to use possessive adjectives WILF: Be able to give a basic description.
WALT: GIVE OPINIONS ABOUT MY TOWN
Starter Je bois trop d’alcool Je fume Je ne mange jamais les fruits et légumes Je vais souvent à la gym Je ne fais pas assez d’exercise
Qu’est-ce que c’est ? C’est un... When a noun is masculine, you’ll use UN as an article. You’ll also refer to it as “il”.
Year 10. Bon appetit unit. Introducing ‘en’. ‘en’ – ‘some of it’ or ‘some of them’ ‘En’ is a small but important word in French that is commonly used.
La mémoire(1): Comment bien travailler
Your team’s name. Préselection file You have just downloaded the preselection file: it’s the first step for you to win the challenge! In this file, you.
Les verbes réfléchis.
L E FUTUR MORPHOLOGIQUE Part 1: les verbes réguliers.
Les questions, avoir, être, avoir ou être, les pronoms.
Warm up Write about each chore you do and say how often you have to do them, using French expression such deux fois par semaine, chaque Lundi, souvent,
Celebrity Photo Album by M. Rocque. La Description You are going to see several celebrities. For each celebrity say one or two adjectives to describe.
Let’s enjoy making Session 2. Let’s enjoy making: Session 2 Les déménageurs sont arrivés !
Let’s enjoy making Session 3 Let’s enjoy making: Session 3 Que pensez-vous ?
Unité 5 Pronoms de Complement Direct Le—la—l’—les.
1 of 27 © Boardworks Ltd 2006 Common irregular verbs in the present tense This icon indicates the slide contains activities created in Flash. These activities.
Répétez! Bonjour!. Je m’appelle ________. Et toi ? Tu t’appelles comment? Répétez!
Pays Francophone: _____ - add background and photos -Change fonts, colours, fill slides with pictures. -Delete instructions in brackets. -Copy and paste.
The child handling the topic with a gesture Sari Karjalainen, University of Helsinki, Department of Speech Sciences _____________________________________________________________________________________________________________.
Imparfait Emily Swann. Uses of imparfait -used as a past tense in french. -used to express actions and situations that: -lasted for an intermediate amount.
Landscape with Shapes and Colors My Name. Directions On the following slide you will see a landscape created with only the basic shapes and colors in.
Le Voyage: Chapitre 1 Une Journée Idéale à la Plage Tips for reading in a foreign language: Try to understand the main idea of a passage, not every single.
U NITE 7A: E CHAUFFEMENT 1 L E PREMIER OCTOBRE Le mot juste Fill in each blank with an appropriate vocabulary word. 1. M. Tremaine doit ( must ) avoir.
The comparative and superlative b In this lesson you will learn how to use the comparative and superlative in a sentence. b 1. We will discuss the translation.
Flash-on-flash-off! You will see some French text in a minute but it will only be on the board for a minute then it will disappear.
Le verbe Venir Les normes: – Communications 1.2: Understanding the written and spoken language – Comparisons 4.1: Understanding language through comparisons.
La Pratique Orale! Qu’est-ce que tu as chez toi ? J’ai un/une/des… Je n’ai pas de… Qu’est-ce que Madame a en classe ? Elle a un/une/des … Elle n’a pas.
La Pratique Orale! Qu’est-ce que tu as chez toi ? J’ai… De quelle couleur? Il est / Elle est… Qu’est-ce que Madame a en classe ? Elle a … De quelle couleur?
L’imparfait Français II H – Unité Préliminaire A Structures.
Règles d’exécution des plans au CERN
DESSINER ET GRIFFONNER LES LIGNES ET LES FORMES. Useful Verbs Utiliser – to use Créer – to create Représenter – to represent Donner – to give Démontrer.
Courrier électronique ( s) Some features of s: Boîte de messagerie - Inbox Nouveau message -- New message Dossiers - Folders Suprimer - Delete.
Making PowerPoint Slides Avoiding the Pitfalls of Bad Slides.
PERFORMANCE One important issue in networking is the performance of the network—how good is it? We discuss quality of service, an overall measurement.
Les Pronoms Interrogatifs et Démonstratifs
Ce sont les pronoms qui joignent deux phrases en une.
Le Verbe Aller au Présent
mardi, le douze septembre
Essai
Qu’est-ce que tu as dans ta trousse?
Making PowerPoint Slides Avoiding the Pitfalls of Bad Slides.
Avoiding the Pitfalls of Bad Slides Tips to be Covered Outlines Slide Structure Fonts Colour Background Graphs Spelling and Grammar Conclusions Questions.
Transcription de la présentation:

RECOMMENDATION FROM GrACQ PRECONISATIONS DU GrACQ EDMS: 1218080 CATIA Users Forum - Forum Utilisateurs CATIA 07/06/2012 L.Faisandel

Commercial components The lifetime of an accelerator being long and to conserve the technical information of the components used: GrACQ requests to attach in SMARTEAM a PDF file of the component (for example: Technical result of supplier book page) to the item. 1. Composants du commerce La durée de vie d’un accélérateur étant longue et afin de conserver les informations techniques des composants utilisés : le GrACQ demande d’attacher dans SMARTEAM, au niveau de l’article, un fichier PDF du composant (par exemple : Description technique issue du catalogue fournisseur). 07/06/2012 L.Faisandel

The GrACQ asks to write all the texts in English. Language texts The GrACQ asks to write all the texts in English. 2. Langage des textes Le GrACQ demande d’écrire tous les textes en Anglais. 07/06/2012 L.Faisandel

3. Fill CARTWEB by EBOM GrACQ asks using the information stored in SMARTEAM to fill in the title block (Description, Material, Remarks, Ref. CERN) in CARTWEB via EBOM. 3. Remplir CARTWEB par l’EBOM Le GrACQ demande d’utiliser les informations enregistrées dans SMARTEAM pour remplir les champs de la nomenclature (Description, Matière, Observations, Ref. CERN) dans CARTWEB via l’EBOM. 07/06/2012 L.Faisandel

Indications sections and cuts The GrACQ asks to write only two letters sections as suggested by the norm ISO 128-40 Example: A-A Indication of the scale only if it is different from the reference view. Indications sections et coupes Le GrACQ demande d’écrire uniquement les deux lettres de la coupe ou section comme le préconise la norme ISO 128-40 Exemple : A-A Indiquer l’échelle si elle est différente de la vue de référence 07/06/2012 L.Faisandel

5. Line colors The GrACQ recommends the use of black for ‘mechanical‘ drawings. Specific disciplines, especially for schematic drawings might need the use of colour codes for a better understanding. Beware of yellow which is not easily visible when printed! 5. Couleur des traits Le GrACQ recommande l’utilisation du noir pour les plans « mécanique ». Certains métiers spécifiques, en particulier pour la schématique, par souci de clarté ont besoin d’utiliser des couleurs. Attention au jaune qui n’est jamais visible à l’impression! 07/06/2012 L.Faisandel

CATIA police: - BT Monospac821 AUTOCAD police: - ISOCP Fonts CATIA police: - BT Monospac821 AUTOCAD police: - ISOCP 7 bold indication for sections 5 bold for balloons 7 light for Datums 3.5 light for dimensions, texts, welds, surface finish .... Police de caractères CATIA police : - Monospac821 BT AUTOCAD police : - ISOCP 7 bold pour indication de coupe 5 bold pour les balloons 7 light pour référentiel 3.5 light pour cotation, texte, soudure, état de surface …. 07/06/2012 L.Faisandel

7. Size of the title block The GrACQ recommends to create functional subsets to avoid having long part lists. This helps in recovering the different subsets. 7. Taille de la nomenclature Le GrACQ recommande de créer des sous-ensembles fonctionnels afin d’éviter les nomenclatures trop longues sur les plans d’ensembles. Cela permet d’aider à la récupération de chaque sous ensemble. 07/06/2012 L.Faisandel

8. Groupe de trous multiples (indication des trous) Group multiple holes (holes indication) The GrACQ requests to use the norm ISO 15786-2008 for groups of holes. Example: 2x / 4x M3 8. Groupe de trous multiples (indication des trous) Le GrACQ demande d’utiliser la norme ISO 15786-2008 pour les groupes de trous multiples. Exemple : 2x / 4x M3 07/06/2012 L.Faisandel

The GrACQ recommends using ISO 15786-2008 to indicate the depths of holes and their thread. Example: M10 x 10/15 Le GrACQ recommande d’utiliser la norme ISO 15786-2008 pour indiquer les profondeurs percées et/ou taraudées Exemple : M10 x 10/15 07/06/2012 L.Faisandel

9. Component identifications on Isometric views The GrACQ recommends location of components on an isometric view, if any. 9. Repérage sur axono Le GrACQ recommande de repérer sur une vue axonométrique, si elle existe, les composants. 07/06/2012 L.Faisandel

Stickers, Notes and other The Gracq recommends promoting the use of EDMS documents references on drawings. 10. Sticker, Nota et autres Le GrACQ recommande de privilégier l’utilisation des documents EDMS. 07/06/2012 L.Faisandel

The envelope The GrACQ recommends to not use systematically the general envelope indication in the title block. The envelope indication is very often not necessary on all dimensions. L’enveloppe Le GrACQ recommande de ne pas utiliser systématiquement le symbole de l’indication d’enveloppe dans le cartouche. L’enveloppe n’est souvent pas nécessaire sur toutes les cotes. 07/06/2012 L.Faisandel

Information out Gracq: - 2 documents are in EDMS under approval and will replace the multiple vacuum stickers : 1216394 INSULATION VACUUM SPECIFICATION 1215982 BEAM VACUUM SPECIFICATION Information hors GrACQ: - 2 documents EDMS sont en approbation pour remplacer les multiples stickers du vide: 07/06/2012 L.Faisandel