Notes for the teacher: This PowerPoint is designed to accompany the sound file Jai quatre ans. The sound file presents saying ages from 4 to 11 in the.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
No.1 J’ai voyagé de Newcastle à Paris en avion. Le vol a duré seulement une heure et demie, et c’était très confortable. Malheureusement j’ai vomi pendant.
Advertisements

Un, deux, trois Sarah Brown.
LESSON OBJECTIVES By the end of this lesson, I will be able to:
Il est sept heures et demie Il est sept heures et quart Il est huit heures moins le quart Il est neuf heures et demie Il est dix heures et quart.
Quelle heure est-il?.
Combien de fenêtres y a-t-il dans la maison? 4 Quatre fenêtres 4 Quatre fenêtres.
Une potion magique 1 _ _ 2 3 _ _ _ _ _ _ _ 4 _ _ _ 5 _ _ _ _ _ 6 ©MFL Sunderland 2006 CS
Chez moi ©MFL Sunderland 2007 CS
Bienvenue au centre de vacances On peut faire beaucoup dactivités ©MFL Sunderland 2008 MP
Les verbes modaux en français
Les problèmes environnementaux
Quel temps fait-il? Lesson objective: learn how to describe the weather in the present tense ©MFL Sunderland/MColwell 2011
Le bonhomme de pain d’épice
Notes for the teacher: This PowerPoint is designed to accompany the sound file Touchez un crayon which has instructions to either touch or show 8 classroom.
Notes for the teacher: This PowerPoint is designed to accompany the sound file Dans la salle de classe il y a… which has a list of the 12 classroom objects.
Salut ! Salut ! Salut ! Salut ! Salut, comment vas-tu?
Primary French PowerPoints What’s Your Name?.
Vocabulaire de classe Bonjour la classe! Hello class!
Les Nombres 0 à 30.
Talking about yourself
L’heure Telling Time.
Lheure. 5:00 Il est cinq heures. Speaker 1: Quelle heure est-il? Speaker 2: 1 of 10.
Les pronoms personnels sujets
Unité 3 Au café. What can you say instead ofÇa va? Comment vas-tu? Comment vas-tu? This is INFORMAL. This is INFORMAL. Use Comment allez-vous? if you.
By the end of this lesson, I will be able to: 1.Ask someone what the time is 2.Tell the time, in French, using oclock half past quarter past quarter to.
BIENVENUE.
Cest quel animal? Relie les mots aux symbols Un hamster Un chien Un chat Un cochon dInde Un serpent Une souris Un poisson Un oiseau Une araignée Une tortue.
un crayon un ordinateur un stylo un taille-crayon.
Dessine et parle Example:
(Joanne Crease - Dane Court) Learning intention: to ask and say how old you are.
Mardi 20 Novembre 2012 Recap I can
Les numéro Quelle heure est- il? La Routine
En classe Salutations mardi le 8 septembre
Les numéros Today’s objective: to learn the numbers 1 to 11.
L’ÂGE.
Months KS2 Yr3 French – Lesson 11

Objectives Revise the numbers Say and ask for the time in French Say when you do different activities Ecrivez la date.
(Joanne Crease - Dane Court) Learning intention: To recognise and use numbers To recognise and use simple arithmetic terms.
Bien Dit 1 Chapitre 1.1 Révision pour le quiz. Listen and indicate how old each person is. A. 4 ans B. 11 ans C. 27 ans D. 14 ans E. 16 ans.
Hello / Goodbye.
trois heures du matin Il est midi du soir
Bonjour. Je m’appelle Marine et j’ai quinze ans
Learning intention: To make objects plural. (To say you have more than one of something).
Act 1 1.B 2.A 3.A 4.A 5.B. Act 2 1.À tout à l’heure 2.Salut 3.À demain 4.À plus tard 5.À bientôt.
Quelle heure est-il? Objectives: telling the time Using the pronouns ils and elles.
Quelle heure est-il?
By the end of this lesson, I will be able to: 1.Ask someone what the time is 2.Tell the time, in French, using Whole hours Half Hours Quarter Hours.
8-9 Septembre.
CLIQUEZ SUR LES NUMÉROS EN ORDRE
Transition Unit Personal Information Lesson 1
Tu aimes les maths? Passeport de calcul
Learning intention: to tell the time on the hour Quelle heure est-il?
B 3 J 8 N 7 R 0 Quelle est la couleur indiquée par sept ?
Jeudi 19 Mars 2009 Quelle heure est-il?. By the end of this lesson, I will be able to: 1.Ask someone what the time is 2.Tell the time, in French, using.
UN DEUX TROIS QUATRE CINQ SIX SEPT HUIT NEUF DIX CLIQUEZ SUR LES CHIFFRES DANS L’ORDRE.
Discuter les cours(2-2) To ask about someone’s classes:
LES NOMBRES 0-30 FRANCAIS I Chpt 1. LES NOMBRES Zéro Un Deux Trois Quatre cinq Six Sept Huit Neuf dix.
Objectif: In this lesson, I will be able to say my age in French. Quel âge as-tu? ALL will be able to read or say the numbers in French and say their age.
Les numéros un deux trois quatre cinq six sept.

Notes le 22 octobre Les nombres de 70 à 100
Questions au début le 27 octobre
Aujourd'hui Ecrivez la date Objectives Revise the numbers
Notes le 30 septembre – le 3 octobre
Les nombres (0-20) et le verbe avoir
Les nombres (0-20) et le verbe avoir
Les Nombres FlashCards.
LESSON OBJECTIVES By the end of this lesson, I will be able to:
Repetez
Transcription de la présentation:

Notes for the teacher: This PowerPoint is designed to accompany the sound file Jai quatre ans. The sound file presents saying ages from 4 to 11 in the first person and asking the listener their own age. Transcript: Quel âge as-tu ? Jai quatre ans Jai cinq ans Jai six ans Jai sept ans Jai huit ans Jai neuf ans Jai dix ans Jai onze ans ©MFL Sunderland 2008 CS/IR

Salut ! Je mappelle Lune Landsard. Quel âge as-tu ?

4 Jai quatre ans

5 Jai cinq ans

6 Jai six ans

7 Jai sept ans

8 Jai huit ans

9 Jai neuf ans

10 Jai dix ans

11 Jai onze ans

Et toi ? Quel âge as-tu ?