2 Thematic Coordinators : Wim Hoppers Amina YEKHLEF Sub-Theme 1 Parallel session 1-c: Curriculum reform, pedagogy, teacher education and assessment réforme.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
PowerPoint. A guide to the use of ICT in the MFL classroom by Dean Horne Prudhoe Community High School.
Advertisements

OUR LAND – OUR WEALTH, OUR FUTURE, IN OUR HANDS Second Regional Preparation Workshop for the GEF Strategic Investment Program for Sustainable Land Management.
Parallel session 1-e: Quelles offres d'éducation et de formation appropriées pour les populations pastorales nomades? «What alternative forms of education.
Practical Session – Defining Learning Outcomes
Grief de classification Classification Grievance.
Workshop/Atelier No. 3 Integrated Solid Waste Management and Resources Efficiency Towards Sustainable Development Gestion intégrée des déchets solides.
Why? Extended language Sentence level work Cultural Find out new language Stimulus for creativity Reinforce everything children do in English Fun for.
2 Thematic Coordinators : Wim Hoppers Amina YEKHLEF Sub-Theme 1 Parallel session 1-d: Educational alternatives, inclusivity, skills for rural development.
2 Thematic Coordinators : Ayele Adubra Goerge Afeti Sub-Theme 2 Parallel session 2-a: Skills for employability and employment compétences pour lemployabilité
Bienvenue chapitre 9 Quel temps fait-il? Quest-ce quon fait? Whats the weather and what are we gonna do?
1 Initiatives involving the social partners in Europe on climate change and employment policies Denmark : The experience of the Lindoe Offshore Renewable.
Language Policies for Democratic Citizenship and Social Cohesion / Politiques linguistiques pour la citoyenneté démocratique et linsertion sociale
Le multimédia dans les écoles anglaises Professeur Jim Ridgway School of Education, Durham University Royaume Uni.
Naturopea Circonscription de Schoelcher Ecole de Plateau Didier Vendredi 16 mars 2012.
Starter: Use your vocab sheets and resources in your book to continue this word-chain using French words.
BONJOUR Complex name, Simple aim! SEACSSEACS. What we wanted out of SEACS To promote sustainable energy usage within the school community To allow students.
Quest-ce que tu fais normalement en ville? What do you normally do in town? Tous les weekends je vais… Je vais normalement … Je vais souvent…. avec parce.
Thinking Skills. Why are thinking skills important in MFL? They: help you to think for yourself; help you to deconstruct language and to understand that.
Can you label these colours in French?
Quest-ce que tu as fait ce week-end? Jai vu un film. Jai mangé au restaurant. Je suis allé(e) à une boum. Jai fait une promenade. Jai regardé la télé.
Course Design Task Activité de conception de cours de formation.
Regard théorique sur la citoyenneté, et les liens avec les modèles de communauté de recherche About links between kinds of citizenship and models af community.
Est-ce que tu aides à la maison? Le Lundi Le Vendredi Le Mercredi Le Weekend Le but: To learn how to use the negative in French with chores ________________________.
Le rôle des adultes pour lélève acteur Adult role for the student actor Eugenia Lodini Università di Bologna Italy.
Etienne and Beverly Wenger-Trayner Learning in a network Becoming a community of practice across countries Etienne Wenger-Trayner Lomé, Togo June/juin.
Une Amie Un Ami Français I.
* Google Confidential and Proprietary Khaled KOUBAA Public Policy & Gov't Relations Manager - North Africa Google, Inc. Research, Innovation and Entrepreneurship.
The Benefits of Technology in the Classroom By: Jennifer Langer.
Assessment and the new secondary curriculum S. Barfoot.
Quels objectives pédagogiques pour lélève acteur Which educational objectives for the student actor? Eugenia Lodini Università di Bologna Italy.
EUROPEAN ASSOCIATION OF DEVELOPMENT RESEARCH AND TRAINING INSTITUTES ASSOCIATION EUROPÉENNE DES INSTITUTS DE RECHERCHE ET DE FORMATION EN MATIÈRE DE DÉVELOPPEMENT.
Discussion, Youth Engagement, and Appreciation of Diversity Kelly Campbell 1, Linda Rose-Krasnor 1, Michael Busseri 1, Mark Pancer 2 and the Centre of.
Les Questions dInformation. Information Questions Information questions are open-ended. They request new information and cannot be answered with a simple.
Indefinite articles, plural of nouns
Talking about the things you do
J’ai une question! Objectifs: 1) Poser une question de 3 manières différentes 2) Parler de vos vacances.
Youth Involvement - revitalising the Scout Method Participation des jeunes - revitaliser la méthode scoute.
PURCHASING PHASE REVIEW Cornerstones of Purchase baseline
Blooms Taxonomy = Levels of learning Top: Active, participative, more emotionally linked The higher they are, the more they will learn Bottom: non-participative.
Les choses que j aime Learning Objective: To know how to use j aime to talk about things I like to do.
Présentation dun modèle dinterface adaptative dun système de diagnostique et dintervention industriel: ADAPTS (Adaptive Diagnostics And Personalized Technical.
1 ISBN John Wiley and sons. 2 IntroductionIntroduction Chapter 1.
Le verbe FAIRE au présent
Learn from each other! Implementation bottlenecks, lessons learned and solutions retreat of CTAs and project managers in the Africa region, Maouto,
Quelle est la date? Quel est le plan? 1. Écouter 2. Répéter 3. Enseigner 4. Apprendre Quel temps fait-il? Quel est le but? Le verbe - Etre.
Il est vs. cest. How would you translate these sentences? Cest Pierre. Il est gentil. Cest un ami. Cest un ami français. It is Pierre. He is nice. Its.
Rebecca Kent and Stacey Mahoney Key Stage 3 Story Telling Triple Literacy Project Croesyceiliog School.
QU’EST-CE QUE TU FAIS?.
Les lycées. Sixth form is compulsory in France so it is really important to choose the right one. Look carefully at the information about colleges and.
Le Baromètre Zone Cours : un environnement pour la micro-évaluation de ressources pédagogiques* Jacques Raynauld Olivier Gerbé HEC Montréal, MATI Montréal.
To be able to say what I think about different jobs for level 3.
1 Diffusion du savoir et mobilisation des connaissances Bilan de la réunion des partenaires du Domaine Justice, Police et Sécurité à Ottawa (14 novembre.
Quality management. Benchmarking. PAF paradigm. Activity-based costing
Les sujets I am certain that you will learn a lot today, and that we will understand the subject pronouns en français.
Youll be content if you learn this content. What is an adjective? What do adjectives do? Are colors adjectives?
Negativity in French Do “not” let the “ne…pas” in life bring you down. Learn how to handle them.
1. Je mentends très bien avec _________. 2. Je me chamaille souvent avec ________. 3. Je me fâche avec _________. 4. Je me dit tout avec __________. 5.
Français I. Une fille française Gabrielle est française. Elle est blonde. Elle est belle. Elle est de Paris.
Project C 5 IMPEL ELP implementation support Soutien à la mise en oeuvre du PEL Suivi et évaluation atelier CELV mars hub ELP implementation.
La prononciation française
INDICATOR DEFINITION An indicator describes the manifestation of a process of change resulting from the pursuit of an action. Un indicateur décrit la manifestation.
IL EST OU C’EST?. When describing a person or a thing, French speakers use two different constructions: Il/elle est + adjective C’est + noun Example.
Unité 2 La vie courante Leçon 3 Bon appétit
When do we use numbers? Why are they important? Why is it important to know numbers in French (or any other language)? Can you think of some REAL WORLD.
Welcome to French Live Lessons! 3.01 & 3.02.
Ministère de l’Éducation, du Loisir et du Sport Responsables des programmes FLS et ELA: Diane Alain et Michele Luchs Animateurs: Diane Alain et Michael.
Core Module 10 Advocacy: Engaging the Public Association des conseils scolaires des écoles publiques de l’Ontario (ACÉPO) Association franco-ontarienne.
En classe avec M. Rocque Aim: to be able to write to a hotel or campsite in France. Une lettre.
Welcome everyone.
Animal School: RaisingSmallSouls.com Carol Ann Tomlinson – Critical.
Transcription de la présentation:

2 Thematic Coordinators : Wim Hoppers Amina YEKHLEF Sub-Theme 1 Parallel session 1-c: Curriculum reform, pedagogy, teacher education and assessment réforme des curricula, pédagogie, éducation et évaluation des enseignants

Parallel Session SB1-c Moderator/ Modérateur: Virgilio Juvane (WGTP) Rapporteur: Dennis Senyolo Discussant/Répondant : Paul Wasanga (AEAA) Panelists/ Panélistes : Hassana Alidou (BREDA) Herme Mosha (WGBLM) Jim Ackers (UNICEF) Atsushi Matachi (JICA) Demus Makuwa (SACMEQ) Additional inputs: Sushita Gokool-Ramdo (Environmental Literacy program Mauritius)

Parallel Session SB1-c QUESTION 1 What are the entry-points into comprehensive, skills-based curriculum reform and what strategies are used to guide the process of change? Quels sont les points dentrée de réformes curriculaires complètes, fondées sur les compétences, et quelles stratégies sont-elles utilisées pour guider le processus de changement ? Comment réussir à gérer ce type de processus ?

Parallel Session SB1-c QUESTION 2 What factors make it difficult to harmonize the various components of comprehensive curriculum reform (including teaching-learning materials) and what steps can be taken to align these? Quels sont les facteurs rendant difficile lharmonisation des différentes composantes de réformes curriculaires complètes (notamment les matériels pédagogiques) et quelles sont les mesures à prendre pour les aligner ?

Parallel Session SB1-c QUESTION 3 What are the problems with current classroom practices, what sustains these, and what strategies may lead to sustainable change? Quels sont les problèmes liés aux pratiques actuelles en classe, quels sont les facteurs les entretenant et quelles sont les stratégies pouvant déboucher sur un changement durable ?

Parallel Session SB1-c QUESTION 4 Creating child-friendly learning environments for developing scientific thinking skills. What makes the difference and how can they be promoted? La création dun environnement sensible aux enfants en vue du développement de la pensée scientifique. Quels sont les facteurs faisant une différence et comment les promouvoir ?

Parallel Session SB1-c QUESTION 5 What are significant findings from SACMEQ III in relation to the quality and effectiveness of learning, and what pointers do they produce for policy reform? Quelles sont les découvertes importantes de SACMEQ III relatives à la qualité et à lefficacité de lapprentissage et quels indicateurs donnent-elles pour les réformes politiques ?