Instructions To use this template:

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
A partir d’un verbe Les Verbes Réguliers en ER.
Advertisements

A partir d’un verbe Les Verbes Irréguliers.
Primary French Presentation 2 Saying How You Are.
Français I Mme Larson-Horne
M.K.Klamer_2000 Revised 2002 avec Alex Pickett. M.K.Klamer_2000_Revised 2002 Le Vocabulaire Le verbe être Le pluriel Les pronoms Les articles $100 $200.
Pour le quiz DEMAIN: Le verbe ETRE
LImparfai t. Set-Up and Play: This is a great activity to get students writing sentences with correct verb forms that has them demonstrate that they know.
Les pronoms relatifs Objective: Learn to use more interesting and more complex sentences in French.
“Je me présente”.
masculine (at least 1 boy)
Une Amie Un Ami Français I.
Les verbes irreguliers au conditionnel
Échauffement le 19 septembre Write the following sentences out, complete. 1. Le garçon est ________ dans un lycée français. 2. Un lycée est une ________.
Échauffement vendredi le 13 septembre Write the following sentences out, complete. 1.Le garçon est ________ dans un lycée français. 2.Un lycée est une.
A UTOUR DU MONDE Français 1-2 Semester 1 Final. A DJECTIVES – GIVE THE OPPOSITE brun.
Instructions for using this template. Remember this is Jeopardy, so where I have written Answer this is the prompt the students will see, and where I.
Cest mercredi, le 16 octobre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
+ Chapitre 1Vocabulaire 1. Comment est la fille?
Cest lundi, le 2 décembre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
Cest jeudi, le 24 octobre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
Français I. Une fille française Gabrielle est française. Elle est blonde. Elle est belle. Elle est de Paris.
La Revision du Chapitre 1
Tu vs. Vous ohh là là!. Tu you You who? friend family pets.
C’est lundi, le 25 novembre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
1 Une amie et un ami.
Mon émission préférée Lesson Objectives: In this lesson you will learn how to say what time your favourite programme is on, and on which channel.
échauffement mercredi le 28 août
Je me présente L’objectifs: Describe yourself and others Jeudi le 11 octobre Page 32 and page 33.
Essential Questions How can you express the verb “ to be” in French?
Les Questions!! Oui? Non?. Take a look at the boxes. Stéphanie est ici. Tu es français. Paul et Marc sont au café. Tu veux jouer au foot. Est-ce que Stéphanie.
Le pluriel des articles, noms et adjectifs
Les Adjectifs le français 1.
Les cours et les profs. Les cours et les profs.
La Révision de Chapitre 1 Une amie, un ami. Une fille.
Une amie et un ami. Une amie et un ami amusante Comment est la fille? brune petite grande.
Interro: Chapitre 3 Choose the adjective that does not belong. 1. bruns blancs marrants blonds 2.noir gentil vert bleu 3.méchant sympa gentil génial.
Chapitre 1 Une amie et un ami. Objectifs In this chapter, students will communicate in spoken and written French to: 1. Identify and describe themselves.
2 Le verbe « être » au pluriel Les normes: Communication 1.2 Comparisons 4.1 Les questions essentielles: - What are the plural subject pronouns in French?
Notes le octobre ÊTRE (to be) je suis (I am)nous sommes (we are) tu es(you are)vous êtes (you (plural) are) il/elle est (he/she is)ils/elles sont.
Les questions, avoir, être, avoir ou être, les pronoms.
Une amie et un ami Chapitre 1.
8 Les pronoms interrogatifs et relatifs Les normes: Communication 1.2 Comparisons 4.1 Les questions essentielles: - What are the 2 ways to ask the question.
Instructions for using this template. Remember this is Jeopardy, so where I have written “Answer” this is the prompt the students will see, and where.
notre arbre généologique Cherchez les membres de ta famille! Click on a member of the family. Read the description. You will use these descriptions as.
C’est mercredi, le 13 novembre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
C’est mercredi, le 9 octobre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
Instructions for using this template. Remember this is Jeopardy, so where I have written “Answer” this is the prompt the students will see, and where.
Mettre. First, let’s review the irregular verbs we know. Think of as many as you can, while I hand out whiteboards.
Aujourd’hui Aller et le futur proche Venir et le passé récent
The BASICS Building sentences in French. Les Pronoms What is the subject of the sentences below? Paul is tall. What pronoun could you use to replace.
Instructions for using this template. Remember this is Jeopardy, so where I have written “ Answer ” this is the prompt the students will see, and where.
8 Les pronoms interrogatifs et relatifs Les normes: Communication 1.2 Comparisons 4.1 Les questions essentielles: - What are the 2 ways to ask the question.
Unité – Profil personnel Tu es comment?. To ask this question, we use the verb “es”. It is the verb to be. In French, être.
WALT: how to tell the time in French WILF: to be able to understand ¼ past, ½ past, ¼ to and o’clock (level 2) to be able to understand all times in French.
LEÇON 14.  Écrivez vos devoirs: #14, 15, et 16 (please remember to read instructions, follow them closely, and ask clarifying questions BEFORE the work.
What’s the weather like?. Look at the verb phrase fait-il above Turn it around and you have il fait The phrase Il fait can be used to describe lots of.
LEÇON 17.  Écrivez vos devoirs: Préparez- vous bien pour l’examen d’Unité 1!!!  Sortez vos devoirs: #21 et 22.  Tout de suite: #19, 20, 21, et 22 (It’s.
2 2 Les cours et les profs 2 Les élèves et les profs Karine et Stéphanie sont françaises. Pierre et Alexandre sont français aussi. Les quatre copains.
LES ADJECTIFS le français 1. Un adjectif describes a noun un garçon amusant une fille intelligente.
Verb Conjugation Learning to conjugate your first verb in French.
The comparative and superlative b In this lesson you will learn how to use the comparative and superlative in a sentence. b 1. We will discuss the translation.
LES ARTICLES le français 1. Discussion Read the statements below and then discuss the questions. J’ai une amie française. Elle s’appelle Anne. J’ai un.
Template by Bill Arcuri, WCSD Click Once to Begin JEOPARDY! Le Voyage Perdu.
Instructions for using this template. Remember this is Jeopardy, so where I have written “Answer” this is the prompt the students will see, and where I.
Le Verbe Avoir L’Objectif: to learn the verb avoir in the present tense and to be able to use it in context By: B. Antoniazzi DDE French 1 U1 L2C AVOIR.
1 Notes de Grammaire 1 Les nombres de 30 à 60 trente trente et un trente-deux trente-trois trente-quatre trente-cinq trente-six trente-sept trente-huit.
C’est mercredi, le 30 octobre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
Que veut dire…. 1.Un crayon 2.Une étagère 3.Un pupitre 4.Une fenêtre 5.Une porte 6.Des chaises 7.Des feutres 8.Des élèves un unedes Why do some words have.
What’s the weather like?
Lequel The Last Part.
Transcription de la présentation:

Instructions To use this template: for each slide write the correct answer on the orange bar first choose which option (A,B,C or D) and make sure you write the letter on the orange bar in place of the question mark Now drag the orange bar on top of the correct option so it sits exactly over the top - now when you click through the onscreen animation, the correct answer will appear to be illuminated View the next slide to see how it should look

$1,000,000 Example of how it looks when complete, click on-screen show to view the animations A - answer B - correct answer B - correct answer C - answer D - answer

QUI VEUT GAGNER DES MILLIONS?

Les prix 1 – 100€ 2 - 200€ 3 - 500€ 4 - 1,000€ 5 - 2,000€ 6 - 4,000€ 7 - 8,000€ 8 - 16,000€ 9 - 32,000€ 10 - 64,000€ 11- 125,000€ 12- 250, 000€ 13- 500,000€ 14- 100,000€ €

100€ Bernadette est d’Atlanta. Elle est __. B: americaine A – française B – américaine C – martiniquaise D- canadienne

200€ Juliette est ___ dans un lycée? D – eleve A - soeur B - amie C - garcon D - eleve

$500 Karine n’est pas sociable. Elle est assez _____. D: timide A - americaine B - petite C - sympa D - timide

$1,000 Monsieur Cieslak et Madame Pennelli sont des _______ de francais. . A – profs/professeurs A – profs/professeurs B - lycees C - eleves D – des freres

$2,000 Remplacez le nom avec un pronom: Pierre A - il A - il B - elle C – ils D - elles

4,000€ Melanie est de quelle _____? Elle est canadienne. C - nationalite A - amie B - soeur C - nationalite D - eleve

8,000€ Jacques Dupont est le ____ de Jeannine Dupont. C – frere A - lycee B - college C – frere D - amie

16,000€ Completez avec le verbe: Qui _______ les filles sportives? D: sont A - est B - es C - sommes D - sont

32,000€ Marc et Sophie _______ des eleves francais. B: sont A - est C - etes D - sommes

64,000€ Luc est amusant et Monique est ______ aussi. D – amusante. A - intelligent B - petit C - timide D – amusante

125,000€ John est americain mais Martine (fille) est _____. D: francaise A - canadien B - portugais C - francais D - francaise

250,000€ Francine est eleve dans __ lycee a Paris. C: un A - une B – l’ C - un D - la

500,000€ ___ ecole Henri IV est excellente. B: l’ A - une B – l’ C - la D - le

$1,000,000 Fort-de-France est ___. B: une ville A – un lycee C – une ile D – une ecole

Winner! Winner! Winner! Winner! Winner! Winner! Winner! Winner! Winner!

Lifelines “Phone a friend” Ask the audience