QCA Unit 16 – Scène de Plage (part 3a – extended sentences) Jo Rhys-Jones - Kingswear Primary School 2008.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Catherine Cheater yr 4 lesson 15 (without an IWB).
Advertisements

QCA Unit 16 – Scène de Plage (part 3) Jo Rhys-Jones - Kingswear Primary School 2008.
Primary French Presentation 2 Saying How You Are.
Ce, Cette, Ces Ce/Cette/Ces means this, that or these. Ce is used for masculine nouns Cette is used for feminine nouns Cette is used for feminine nouns.
Questions about people Use Qui - either as subject or object. Qui est allé au cinéma? Avec qui est Jacques allé au cinéma? Qui is the subject of the verb.
Mini-beasts. This is a Magic PowerPoint or How to make sure this PowerPoint behaves like an Interactive Whiteboard.
Fun French Language Club
Notes for the teacher: This PowerPoint is designed to accompany the sound file Touchez un crayon which has instructions to either touch or show 8 classroom.
QCA Unit 4 Portraits Instructions for using these slides & attaching soundfiles if desired are in the notes pages beneath each slide (view in normal mode)
Describing people Jo Rhys-Jones, Hiltingbury School 2012.
Before you start: Open PowerPoint Click Tools Click Options
MFL QCA Unit 14 Je suis le musicien Jo Rhys-Jones Kingswear Primary School June 2008.
Les prépositions.
QCA Unit 16 – Scène de Plage (part 3d – a class poem) Jo Rhys-Jones - Kingswear Primary School 2008.
QCA Unit 16 – Scène de Plage Jo Rhys-Jones - Kingswear Primary School 2008 Writing frames.
Before you start: If prompted (or if there is a security warning at the top of the screen) you must click enable macros which will make this powerpoint.
QCA Unit 16 – Scène de Plage Jo Rhys-Jones - Kingswear Primary School 2008 Warm – up revision of colours.
QCA Unit 4 Portraits – describing people Instructions for using these slides & attaching soundfiles if desired are in the notes pages beneath each slide.
Jeudi, dix-huit novembre Le rechauffement de la terre.
Par Madame Cook. When put into the passé composé, the reflexive verbs are always conjugated with être. Je me brosse les dents. Je me suis brossé les dents.
Les Questions Français I. YES or NO Questions There are 4 ways to form yes or no questions: 1. EST-CE QUE + SENTENCE Est-ce que tu aimes les hamburgers?
“Aller” is a very important verb.
This powerpoint has some useful passages that you can read and adapt when thinking of your own answers about your plans for the future, whether it be.
La formation des questions Reflect a bit… Reflect a bit… Pourquoi est-il important de poser les questions? Pourquoi est-il important de poser les questions?
La formation des questions Reflect a bit… Reflect a bit… Pourquoi est-il important de poser les questions? Pourquoi est-il important de poser les questions?
Smoking a regular verb cigar: the –er version The keys to putting together what you want to say!
Le Superlatif des Adjectifs
Joanne Crease - Dane Court
Cest quel animal? Relie les mots aux symbols Un hamster Un chien Un chat Un cochon dInde Un serpent Une souris Un poisson Un oiseau Une araignée Une tortue.
Les négatifs et linterrogation Grammaire A. Lélision/La liaison When a verb begins with a vowel or a silent h, je is shortened to j. This is known as.
Quest-ce que tu as fait ce week-end? Jai vu un film. Jai mangé au restaurant. Je suis allé(e) à une boum. Jai fait une promenade. Jai regardé la télé.
WALT: how to use the time when talking about your timetable WILF: to identify the correct time in French when reading & listening (level 3) DAYS OF THE.
Unité 3 La grammaire dUnité 3. Les activités o Est-ce que tu aimes… o Jaime… / Je naime pas… / Je préfère… / Je veux… / Je ne veux pas… / Je voudrais…
Est-ce que tu aides à la maison? Le Lundi Le Vendredi Le Mercredi Le Weekend Le but: To learn how to use the negative in French with chores ________________________.
Year 6 French Transition Unit Personal Information Lesson 3 Salut!
Une Amie Un Ami Français I.
Christiaan Hastings et Thierry Jesko. Imparfait Passé composé régulier Passé composé irrégulier Passé composé avec être.
Seasons and Preferences Project French 1. Choose your favorite pass-time Je mappelle Madame Mac et Jaime apprendre les langues!
Les Questions dInformation. Information Questions Information questions are open-ended. They request new information and cannot be answered with a simple.
Talking about the things you do
Le verbe FAIRE au présent
Le corps The body This powerpoint is on Frog for you to revise at home.
Cest mercredi le neuf octobre Le plan! 1.Révisions 2.Vocabulaire 3.Jouer 4.Ecouter 5.Parler Il fait beau! Le but! Les couleurs!
Un chat deux chats deux chiens Un chien deux chevaux Un cheval
Chez moi! In this unit you will learn:
To be able to say what I think about different jobs for level 3.
Français I. Une fille française Gabrielle est française. Elle est blonde. Elle est belle. Elle est de Paris.
La prononciation française
L’infinitif passé.
Comment est-ce qu’on pose une question en français
Les pronoms interrogatifs. Step 1: avec des prépositions  If the expression requires a preposition, the choices of pronouns differ  Common prepositions:
Par Madame Cook. When put into the passé composé, the reflexive verbs are always conjugated with être. Je me brosse les dents. Je me suis brossé les dents.
Qui and que can both be translated as ‘that’ or ‘which’ or ‘who’. They are called relative pronouns because the relate back to a noun which has been mentioned.
Les personnes dans ma vie Un projet Santé et formation sociale.
QCA Unit 4 Portraits Instructions for using these slides & attaching soundfiles if desired are in the notes pages beneath each slide (view in normal mode)
Celebrity Photo Album by M. Rocque. La Description You are going to see several celebrities. For each celebrity say one or two adjectives to describe.
Par Mme. Cook. Aller means « to go. » Je vais Nous allons Tu vas Vous allez Il Elle va Ils, Elles vont on.
Les couleurs et les animaux. Qu’est-ce qu’on va faire aujoud’hui? D’abord on va regarder un powerpoint. Puis on va faire de la grammaire. Enfin on va.
Les couleurs et les animaux
Les Fruits :.
Français - couleurs - pays - drapeaux
Qu’est-ce que tu as dans ta trousse?
Nous allons apprendre…
Qu’est-ce que tu aimes comme animaux? 1
What’s the weather like?
IMPORTANT JULY 31st THE START OF SEAL COATING TO LAST DAYS. LOOK FOR UPDATES AT THE GATE AND NOTICES ON CARS WHEN YOUR AREA WILL BE CLOSED.
Les formes et les couleurs
Les négatifs et l’interrogation
Starter.
Jo Rhys-Jones Kingswear Primary School
Transcription de la présentation:

QCA Unit 16 – Scène de Plage (part 3a – extended sentences) Jo Rhys-Jones - Kingswear Primary School 2008

Before you start: If prompted (or if there is a security warning at the top of the screen) you must click enable macros which will make this powerpoint behave like an interactive whiteboard – you will be able to move bits around the screen If using older versions of PPT look under security options for macro settings and set to medium to enable macros then close and re-open ppt program

X O X X O X O X O O

Le bateau glisse. Que fait le bateau?

Le bateau jaune glisse.

Le petit bateau rouge glisse.

Le _____ bateau ____ glisse.

Le chien regarde lhomme. Que fait le chien?

Le chien regarde le bateau.

Le chien _______ regarde le ______ bateau _____.

Que font les enfants? Les enfants regardent.

Les enfants regardent le bateau.

Les enfants regardent le ______ bateau _____.

Que font les enfants? Les enfants jouent.

Les enfants jouent avec un ballon orange.

Les enfants jouent avec un ballon _____.