Before you start: If prompted (or if there is a security warning at the top of the screen) you must click enable macros which will make this powerpoint.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Les verbes –ER Et Le partitif
Advertisements

Click on the arrow to go onto the next page. Learning Objectives: Learn to spell key words accurately Learn how to describe yourself Understand spoken.
Catherine Cheater yr 4 lesson 15 (without an IWB).
QCA Unit 16 – Scène de Plage (part 3) Jo Rhys-Jones - Kingswear Primary School 2008.
Primary French Presentation 2 Saying How You Are.
Ce, Cette, Ces Ce/Cette/Ces means this, that or these. Ce is used for masculine nouns Cette is used for feminine nouns Cette is used for feminine nouns.
Mini-beasts. This is a Magic PowerPoint or How to make sure this PowerPoint behaves like an Interactive Whiteboard.
Fun French Language Club
QCA Unit 4 Portraits Instructions for using these slides & attaching soundfiles if desired are in the notes pages beneath each slide (view in normal mode)
Describing people Jo Rhys-Jones, Hiltingbury School 2012.
Before you start: Open PowerPoint Click Tools Click Options
MFL QCA Unit 14 Je suis le musicien Jo Rhys-Jones Kingswear Primary School June 2008.
Les prépositions.
QCA Unit 16 – Scène de Plage (part 3d – a class poem) Jo Rhys-Jones - Kingswear Primary School 2008.
QCA Unit 16 – Scène de Plage Jo Rhys-Jones - Kingswear Primary School 2008 Writing frames.
QCA Unit 16 – Scène de Plage (part 3a – extended sentences) Jo Rhys-Jones - Kingswear Primary School 2008.
QCA Unit 16 – Scène de Plage Jo Rhys-Jones - Kingswear Primary School 2008 Warm – up revision of colours.
Christina porte : un tee-shirt vert un pull rose une jupe bleue
QCA Unit 4 Portraits – describing people Instructions for using these slides & attaching soundfiles if desired are in the notes pages beneath each slide.
French First Level Colours.
Jeudi, dix-huit novembre Le rechauffement de la terre.
Par Madame Cook. When put into the passé composé, the reflexive verbs are always conjugated with être. Je me brosse les dents. Je me suis brossé les dents.
La formation des questions Reflect a bit… Reflect a bit… Pourquoi est-il important de poser les questions? Pourquoi est-il important de poser les questions?
La formation des questions Reflect a bit… Reflect a bit… Pourquoi est-il important de poser les questions? Pourquoi est-il important de poser les questions?
Le Superlatif des Adjectifs
Joanne Crease - Dane Court
un crayon un ordinateur un stylo un taille-crayon.
WALT: how to use the time when talking about your timetable WILF: to identify the correct time in French when reading & listening (level 3) DAYS OF THE.
Une journée In this unit you will learn:
Est-ce que tu aides à la maison? Le Lundi Le Vendredi Le Mercredi Le Weekend Le but: To learn how to use the negative in French with chores ________________________.
Year 6 French Transition Unit Personal Information Lesson 3 Salut!
Une Amie Un Ami Français I.
Christiaan Hastings et Thierry Jesko. Imparfait Passé composé régulier Passé composé irrégulier Passé composé avec être.
Les Questions dInformation. Information Questions Information questions are open-ended. They request new information and cannot be answered with a simple.
B.A.N.G.S! Adjectives.
GRAMMAIRE Révision des verbes réflexives Les verbes et grammaire Fill in the phrases with the missing words: 1.Bonjour, comment vous sentez-_______?
Follow the directions on each slide. If you finish early you may work on an assignment for another class.
Cest mercredi le neuf octobre Le plan! 1.Révisions 2.Vocabulaire 3.Jouer 4.Ecouter 5.Parler Il fait beau! Le but! Les couleurs!
Un chat deux chats deux chiens Un chien deux chevaux Un cheval
Chez moi! In this unit you will learn:
To be able to say what I think about different jobs for level 3.
Français I. Une fille française Gabrielle est française. Elle est blonde. Elle est belle. Elle est de Paris.
La prononciation française
Comment est-ce qu’on pose une question en français
What gender is this word?
City of Edinburgh French Early Level
Les personnes dans ma vie Un projet Santé et formation sociale.
Dans la chambre il y a une fille brune. Elle est petite et jeune. C’est une élève. Elle étudie. Il y a aussi une guitare jaune, un vélo rouge, une fenêtre.
Beach pictures Give pairs of children a picture or postcard of a beach scene. Invite them to use their sentence cards as a model to write some sentences.
QCA Unit 4 Portraits Instructions for using these slides & attaching soundfiles if desired are in the notes pages beneath each slide (view in normal mode)
How many colours can you remember?. Les vêtements I will learn about clothing and be able to use my knowledge of the colours to describe my clothing.
Activité de départ le 25 sept. L’ ordre du jour vendredi le 25 septembre.
Landscape with Shapes and Colors My Name. Directions On the following slide you will see a landscape created with only the basic shapes and colors in.
Les couleurs et les animaux. Qu’est-ce qu’on va faire aujoud’hui? D’abord on va regarder un powerpoint. Puis on va faire de la grammaire. Enfin on va.
Les Couleurs.
Topic: Qu’est-ce tu porterais?
Les couleurs et les animaux
Nous allons…. Many magazines include “Look pages” where designers put together an outfit for their perspective clients based on an occasion or trend. You.
Les Devoirs Leçon 13.
Les Couleurs.
French 1st Level The Weather.
Français - couleurs - pays - drapeaux
Nous allons apprendre…
Les Couleurs.
Qu’est-ce que tu aimes comme animaux? 1
What’s the weather like?
Les formes et les couleurs
Les couleurs.
Starter.
Jo Rhys-Jones Kingswear Primary School
Transcription de la présentation:

Before you start: If prompted (or if there is a security warning at the top of the screen) you must click enable macros which will make this powerpoint behave like an interactive whiteboard – you will be able to move bits around the screen If using older versions of PPT look under security options for macro settings and set to medium to enable macros then close and re-open ppt program

QCA Unit 16 – Scène de Plage (part 2b sentences Que fait..) Jo Rhys-Jones - Kingswear Primary School 2008

National Gallery:Link to picture online

Le bateau glisse. Que fait le bateau?

Le chien regarde lhomme. Que fait le chien?

Que fait la dame? La dame brosse les cheveux.

Que font les enfants? Les enfants jouent.

Que font les enfants? Les enfants regardent.

Que fait le bateau? glisse bateau Le. click on and rearrange the words

brosse Que fait la dame? cheveux dame La. click on and rearrange the words les

regarde Que fait le chien? homme Le. click on and rearrange the words l chien

Le ciel est bleu Point to what is being described: La dame brosse les cheveux de la petite fille

Les enfants jouent. Point to what is being described: Cest un parasol vert et blanc.

Cest un chien marron. Point to what is being described: Il y a un sac marron.

Le bateau glisse. Point to what is being described: La mer est verte.

Le sable est jaune. Point to what is being described: La fille dort.