Les activités. There are 2 possible ways of saying what activites youd like to do. Look at the example. What is the difference? On pourrait manger de.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
En Ville.
Advertisements

Une visite en France Unité 5 – Français 3. Objectifs Be able to say where I would go in France or somewhere else in the world. Be able to say what I might.
Lundi 23 novembre Part 1: using tu.. There are three different ways of asking a question in French. 1By raising your voice: Tu aimes aller au cinéma?
Qu’est-ce que c’est?
OBJECTIF Quest-ce quon va faire aujourdhui? You will be able to talk about types of films and give simple opinions. You will be use the near future tense.
Aller au cinéma Un appareil photo (numérique)
Chapter 4 & 5 Practice Test Madame Ouiellé-Silva Lycée Hancock.
Learning Target: I can say what food items are in my fridge and in my basket. I can say which foods are healthy or not How? I will use the food vocabulary.
Quel temps fait-il? Il y a du soleil.
Au restaurant Plat principal Starter Boissons Main Course Entrées
Qu’est-ce qu’on fait? What does one do?
Learning Objectives To be able to: Say that you do not do something.
Qu’est-ce qu’il y a dans ta ville?
Moi, le week-end je vais aller en France dans ma voiture verte!
What are the stems fro these irregular verbs in the Future Tense?
Talking about what you are going to do in the future tense! 
Brainstorming les sports.
To identify a verb in its infinitive form
Les activités de loisir Les vacances
FRENCH 1 – TERM The verb VOULOIR. Objective 1: Say what you & others want to play. Objective 2: Say what you & others want to do. À quoi veux-tu.
Qu’est-ce qu’il y a dans ta ville?
Sports & Activities “to play” & “to do”
Je vais jouer je vais sortir nous allons choisir ils vont rentrer tu vas aller elle va se détendre on va regarder la télé je joue au foot nous regardons.
Unité 2 A Français 1.
Qu’est-ce que tu vas faire?
Le verbe aller to go.
Tu aimes _______? Do you like?. Oui, j’aime __________.
Je vais aller à Paris L’objectif: 1.To identify a verb in its infinitive form 2.To know how to form the near future tense mercredi cinq mai 2010 en classe.
Objective 1: revise holiday activities Objective 2: identify the verb and use it to express opinions of holiday activities Objective 3: identify verbs.
Les normes: Communications 1.2: Understanding the written and spoken language Comparisons 4.1: Understanding language through comparisons.
Forming questions in French
Leçon 7.
J’aime: I like Je n’aime pas: I don’t like
Past tense Start je suis allé au stade. j’ai acheté un jean I went to the stadium.
Qu’est-ce que tu aimes?.
Fais correspondre! Faire du VTT Faire du camping Faire du canoë
Unité 2-C. to read lire to go shopping faire du shopping.
x C'est quel sport? Le basket le skate le cyclisme la natation le golf Le hockey le VTT le ping-pong la gymnastique le.
Vendredi premier février 2013 Starter Le temps: Il est froid et il pleut aussi. Complete the sentences on the worksheet with the correct word from the.
J’adore la glace au chocolatla glace à la vanille What do you think accounts for the difference between au and à la ? _____________________________ Based.
Mardi 12 janvier 2004 But de la leçon: Saying what sport you practise.
Reprise Rappel 2, Part 2 Revised: 9/2/12. les endroits un endroit un quartier une ville une maison une rue un café un centre commercial un cinéma un hôpital.
Que fais-tu? Je joue au…………………… Je fais du………de la…..de l’ …...
Il y a 17 exemples Lisez le paragraphe suivant et soulignez des exemples du futur (future proche et le “vrai” futur) Read the following paragraph and underline.
Tu vas où? = où est-ce que tu vas?
 What is the future stem?  What are the future endings?  What are three irregular future forms that I will use regularly?
Qu’est-ce que tu aimes ?.
 The conditional is used to describe what people WOULD DO or what WOULD HAPPEN if certain conditions were to be met.  La racine régulière du.
Goal: to be able to say what you can do Grammar – using ON PEUT + the infinitive.
Les loisirs By: Marilyn. aller au cinéma J’aime aller au cinéma.
VOULOIR (to want). VOULOIR O Je veux O Tu veux O Il/Elle/On veut O Nous voulons O Vous voulez O Ils/Elles veulent.
Les Loisirs Grace O’Connell.
Play the presentation & note down new vocabulary Complete the activities Le petit déjeuner Breakfast.
Le loisirs By: Hannah. aller au cinéma aller en ville.
Je vais aller à Paris L’objectif: 1.To identify a verb in its infinitive form 2.To know how to form the near future tense Play the presentation & complete.
Les sports Les objectifs: To remember at least 5 sports/activities To say which sports I do To say how often I do them Read the powerpoint and complete.
Objectives: to be able to say what you can do in my town. Grammar – using ON PEUT + the infinitive.
Jeudi 18 juin Objective Talking about a holiday using long sentences.
ROLE-PLAY OVERLAP You are at the tourist information bureau For help with the vocab, click herehere Listen to the question and reply J’aime visiter les.
Echauffement: mardi, le vingt-quatre janvier, deux mille douze Translate the following sentences into French: 1. We go to the store.  Nous allons au magasin.
Cette été, je vais au b _ _ _ de la _ _ r avec ma f_ m_ _ _e. On va _ _ _ _ _ du camping et du s _ _ _. Ça va être f_ _ _ _ _ _ _ _ _ _.
DIRECT PRONOUNS IT HIM HER THEM. YOU ALREADY KNOW THESE PRONOUNS IN FRENCH!
O b j e c t i v e s : T o s a y w h a t y o u a r e g o i n g t o d o o n h o l i d a y u s i n g “ j e v a i s + i n f i n i t i v e ”
Today, we are going to: Learn the names of some sports Learn how to say that we play these sports Activities and routine.
Les endroits I can talk about places.
Put these phrases into 4 categories, and decide on a title for each category. There may be more than one possible answer! boire de l’eau manger des fruits.
Warm Up Our Vocabulary Activity Imperatives. Portez Buvez Achetez Essayez Jouez Visitez Venez Mangez Imperatives.
Next weekend 1617frey9wk15nearfuture
Who…? What…? Where..? When..? Have you…? Do you…? Is there..? Are there..? A visit to Emerald Isle.
Transcription de la présentation:

Les activités

There are 2 possible ways of saying what activites youd like to do. Look at the example. What is the difference? On pourrait manger de la glace Je mangerais de la glace

On pourrait manger de la glace One would be able to eat ice cream Je mangerais de la glace I would eat ice cream

On pourrait manger/ Je mangerais de la glace des frites des fruits de mer des plats traditionnels

On pourrait aller/ Jirais au cinéma à la discothèque à la plage en ville

On pourrait faire/ Je ferais de la planche à voile de la natation du ski de léquitation du shopping

On pourrait nager/ Je nagerais avec des dauphins dans la mer dans une piscine privée

On pourrait jouer/ Je jouerais au foot au basket au tennis au pétanque

On pourrait boire/ Je boirais de la limonade des cocktails non-alcoolisés du coca du café

On pourrait visiter/ Je visiterais une cathèdrale une église un stade un musée

Remplis les blancs avec un verbe 1.Je ……………….. avec les dauphins 2.On ………………manger des escargots 3.Je ………………..un musée 4.Je ………………….du thé 5.On pourrait ………….. un stade 6.On pourrait ………………au basket 7.Je ……………………de la glace 8.J………………….au marché

Remplis les blancs avec un verbe 1.Je nagerais avec les dauphins 2.On pourrait manger des escargots 3.Je visiterais un musée 4.Je boirais du thé 5.On pourrait visiter un stade 6.On pourrait jouer au basket 7.Je mangerais de la glace 8.Jirais au marché