Comment ils sappellent?. Jaime / je déteste habiter dans ma région Le but: In this lesson you will learn how to say why you like / dislike living.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Dans ma ville il y a un musée.
Advertisements

Pourquoi? and parce que/qu’ Quantifiers Mes profs
Nous allons …….. Décrire les phrases longues
Je/j tu il elle nous vous ils elles I you he she we you they Les sujets (je, tu etc…)
Lesson Objectives At the end of this lesson, you would be able to: name (12) types of TV programs say what type of TV programs you like/dislike/prefer.
Objectifs réviser les activités à la maison
En ville Le but – In this lesson you will learn to say why you don’t like living in town.
Dans ma région il y a… Le but: In this lesson you will learn how to say what facilities are in your area.
and a justification for level 4
Write a paragraph to introduce yourself
Lesson Objectives: How to use different tenses when talking about music. Present Tense / Future Tense / Past Tense Level 5+
Aujourd’hui c’est mardi vingt-cinq mars
2 b Parle- moi de ton village/ta ville/ta région
Cest mercredi le neuf octobre Le plan! 1.Révisions 2.Vocabulaire 3.Jouer 4.Ecouter 5.Parler Il fait beau! Le but! Les couleurs!
Où aimes-tu aller? J’aime aller au parc d’attractions
Jadore faire du skate !. ALL must be able to talk about sports MOST should be able to talk and write about what you like doing and dislike doing SOME.
Lesson Objectives: How to use different tenses when talking about music. Present Tense / Future Tense / Past Tense Level 5+
Comment trouves-tu………?
Je vais jouer je vais sortir nous allons choisir ils vont rentrer tu vas aller elle va se détendre on va regarder la télé je joue au foot nous regardons.
Le transport Year 8 Click on the arrow to go onto the next page.
Unité 1: Faisons Connaissance Leçon 2 Famille et copains
Les questions? Je m’appelle Sam J’ai douze ans
WILF: Activities you did in the past (grade D-) Activities and opinions in the past (grade D) Add frequency words and intensifiers (grade D+) Include activities.
Objective 1: revise holiday activities Objective 2: identify the verb and use it to express opinions of holiday activities Objective 3: identify verbs.
Mon Ecole WALT: Promote The Cornwallis Academy
Quels sont tes passes temps préfèrés?
La nourriture française
Quel temps fait-il?. il y a du soleil Il y a du brouillard.
Reliez les questions et les réponses
Where is your house? Ma maison est … (My house is ...)
Spot the odd one out! L’histoire J’aime le dessin La technologie
Copy the diagram in the back of your exercise book and write words or phrases in each section which express like / dislike. J’aimeennuyeux OK.
WALT: GIVE OPINIONS ABOUT MY TOWN
WALT: Recognise and use phrases in the past tense with opinions of leisure activities. WILF: To be able to use opinions in the past tense. You must be.
La pyramide je Je déteste Je déteste faire
Odd one out Cherche l’intrus J’aime jouer au tennis J’aime faire de l’escalade J’aime jouer du piano J’adore jouer du violon J’adore jouer de la flûte.
To use justification and extend sentences in a speaking conversation/ presentation.
La prononciation française Ge gi make a soft jeee sound Ga /Go / G+ consonant harsh G sound généralement génial Manger église gomme goût Géographie gâteaux.
CAT 1- Unité 2 On fait les magasins Comment tu trouves ce pull?
Ma ville Year 9 Click on the arrow to go onto the next page.
Les sports Year 7.
J’ai une question! Objectifs: 1) Poser une question de 3 manières différentes 2) Parler de votre famille.
Les matières Year 7 Click on the arrow to go onto the next page.
J’ai une question! Objectifs: 1) Poser une question de 3 manières différentes 2) Parler de vos vacances.
Passé Composé Participes Passés.
Just to get you going… une minute, s’il vous plaît!
Lesson Objective : To be able to say what fruit and vegetables you like Success Criteria You must recognise new words for fruit and vegetables in French.
Normally I spend my holidays in Spain with my parents. I will go there in the summer for a month. I like it because it is always sunny and there is a whole.
Les sujets (je, tu etc…) I je/j’ you tu il he elle she nous we vous
Le Participe Présent Using the Present Participle in French!
Objectif: Je vais parler et écrire au sujet du cinéma vendredi 15 septembre 2011.
Write your answer in French
WILF: TO BE ABLE TO GIVE AN OPINION FOR LEVEL 3
Nous parlons des matières Buts: To be able to give extended opinions on school subjects To express agreement or disagreement.
Mes loisirs Learning Objectives In this lesson you will learn to talk about what activities you like to do/ or don’t like to do.
Ecris des phrases avec J’aime/je n’aime pas/ j’adore.
 Will be able to correctly give names of pets with some colours ( level 2)  Will be able to extend sentences by adding additional information such as.
A l’école C’est une photo de jeunes personnes à l’école.?
The comparative and superlative b In this lesson you will learn how to use the comparative and superlative in a sentence. b 1. We will discuss the translation.
Comment dit-on? How do you say?  What is your favorite subject?  What do you study?  I prefer English because it is interesting.
Flash-on-flash-off! You will see some French text in a minute but it will only be on the board for a minute then it will disappear.
Nous habitons Objective: To be able to give and understand information about where people live. Play the powerpoint – copy down the phrases in French &
Today we are learning how to ask for and give opinions about food By the end of the period you will be able to discuss some of your opinions about food.
Mes préférences At the end of this lesson; you will be able to:
Bell Ringer Write a journal entry (minimum 300 words) explaining what your favorite sports and hobbies are, and why Give as much detail as possible Say.
Les sports Objectifs: Level 2/3 - To be able to give your opinion about some sports in French. Level 3+ - to link time/routine and sport using connectives.
Les matières Year 7 Click on the arrow to go onto the next page.
How do you say I like and I don’t like in French???
Transcription de la présentation:

Comment ils sappellent?

Jaime / je déteste habiter dans ma région Le but: In this lesson you will learn how to say why you like / dislike living in your area.

Jaime habiter dans ma région parce que…

Je déteste habiter dans ma région parce que…

Jaime / je déteste habiter dans ma région parce que cest + opinion. parce que cest + opinion. Par exemple: nul, ennuyeux, amusante, super, intéressante, etc.. parce que cest + description parce que cest + description Par exemple: jolie, moche, belle, rurale, bruyante, pittoresque etc… parce que il y a beaucoup à faire pour les jeunes / les adultes / les touristes / les enfants. On peut aller / faire / regarder / voir / visiter, etc… parce que il y a beaucoup à faire pour les jeunes / les adultes / les touristes / les enfants. On peut aller / faire / regarder / voir / visiter, etc… parce que il ny a rien à faire pour les jeunes. Il ny a pas des discos. parce que il ny a rien à faire pour les jeunes. Il ny a pas des discos.

Avec ta partenaire You will be given a piece of paper with a word / phrase on it. You and another person in the room have this same word / phrase. You must find each other by saying Jaime / je déteste habiter dans ma région parce que cest… One side of the class are asking the other side. Stand with your partner once you have found your match. You will be given a piece of paper with a word / phrase on it. You and another person in the room have this same word / phrase. You must find each other by saying Jaime / je déteste habiter dans ma région parce que cest… One side of the class are asking the other side. Stand with your partner once you have found your match.

Ecoutez la cassette et remplissez les blancs. A : Cest une région _______, mais il y a aussi des activités pour les _______. Par exemple, il y a Arras, une ville _________. Dans les grandes villes, il y a _________ de choses pour les jeunes. Cest bien. B: Ça cest intéressant. Moi, jhabite une région ______. Il y a des ____ et des villages ________. On ____ faire des promenades et explorer les villages. Le paysage est beau, mais il ny a ____ pour les jeunes. Cest nul!

Lisez 1: habiter que région ma Jaime parce dans jolie cest. 2: déteste bruyante ville que Je habiter ma parce dans cest. parce dans cest. 3: pas parce ma cest Je région habiter que naime dans moche. 4: dans cest parce Jadore pittoresque ma habiter que ville.

Jaime / je déteste habiter dans ma région parce que cest + opinion. parce que cest + opinion. Par exemple: nul, ennuyeux, amusante, super, intéressante, etc.. parce que cest + description parce que cest + description Par exemple: jolie, moche, belle, rurale, bruyante, pittoresque etc… parce que il y a beaucoup à faire pour les jeunes / les adultes / les touristes / les enfants. On peut aller / faire / regarder / voir / visiter, etc… parce que il y a beaucoup à faire pour les jeunes / les adultes / les touristes / les enfants. On peut aller / faire / regarder / voir / visiter, etc… parce que il ny a rien à faire pour les jeunes. Il ny a pas des discos. parce que il ny a rien à faire pour les jeunes. Il ny a pas des discos.

Ecrivez pourquoi tu aimes / détestes habiter dans votre région You must now write a passage on why you like living in your area. Try and put as much info as possible into this as you can use it for your written task. You must now write a passage on why you like living in your area. Try and put as much info as possible into this as you can use it for your written task.