Les déscriptions Français I. 1. Noms Il sappelle ___________. Elle sappelle ___________.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Click on the arrow to go onto the next page. Learning Objectives: Learn to spell key words accurately Learn how to describe yourself Understand spoken.
Advertisements

être; adjective agreement
Moon Wall (1957) Miró Il y a une lune blue et une étoile noire. Il y a trois cercles noirs et des lignes noires. Il y a un mur fait de carrés et de rectangles.
Il est comment? What is he like?.
Verb review: match the sentences. 1.I have a cat. 2.I want a cat. 3.She has a cat. 4.She doesnt have a cat. 5.She wants a cat. 6.She sings. 7.She wants.
Describing people Jo Rhys-Jones, Hiltingbury School 2012.
Y 12 Irregulars - avoir, être, faire, aller
Description Physique Vocabulaire un chapitre 3
Français I Bonjour! Valentines for Monday. Les interros Quiz corrections now Quiz corrections now.
ÊTRE être ou ne pas être Cest la question! (That is the question!)
Comment es-tu? What are you like?.
La description.
EXTRA: Can you understand what they mean?
Avoir - Has / haveEtre - Am / is / are Il y a - There is / There are The bedroom has…The bedroom is… In the bedroom, there is / are… The bed has a blue.
Comment t’appelles-tu?
Il a les cheveux bruns. Il est comment?. Il a les cheveux noirs. Il est comment?
Tu es comment?.
Year 6 French Transition Unit Personal Information Lesson 3 Salut!
Eyes, hair and accessories
WALT: to describe what you look like. P. 30 of Metro 1 Ex. 1b.
Tu es Comment? le mardi vingt-cinq septembre, 2012
Le Corps. Le bras Le dos le ventre La tête La jambe Le corps.
Intro to French The Basics By: Katie Orf.
Une Amie Un Ami Français I.
Chapitre 1 Structure.
I can describe someone’s size, hair and eyes
Objectif To be able to understand words that describe a person
_____________________ Il est comment? L/O: To practise using adjectives to describe people STARTER – Pg. 31 ex 2a Copy each sentence in your book and match.
Les choses que j aime Learning Objective: To know how to use j aime to talk about things I like to do.
Copains et copines. Cherchez lintrus 1.bavardmarranteintelligentsérieux 2.intelligentetêtue bavarde paresseuse 3.sérieuse timideégoïste stupide 4.sympaintelligent.
Des Adjectifs Vocabulaire.
Les adjectifs Un stylo bleu Un cahier vert Un livre gris
To be able to understand personaility and physical descriptions Pour commencer: What are the following colours in English? 1.Bleu 2.Vert 3.Brun 4.Noir.
Pour commencer: link the places in the two columns Lausanne Paris Québec Martinique Cologne Cardiff France Suisse Antilles Canada Allemagne Pays de Galles.
Il est vs. cest. How would you translate these sentences? Cest Pierre. Il est gentil. Cest un ami. Cest un ami français. It is Pierre. He is nice. Its.
Les Expressions Physiques et Les Nationalités. Lâge Jai 12 ans Il a 12 ans Elle a 12 ans
NEXT. The objectives: To be an independent enquirer To be creative and innovative in my work To manage my time and resources Your task: You are going.
Youll be content if you learn this content. What is an adjective? What do adjectives do? Are colors adjectives?
Agé(e). Agé(e) Un beau-père / Une belle-mère.
Il est comment? Vrai ou faux?
Jeu de sept familles! Create and describe a family for a game of happy families.
Tu es comment? (What do you look like?).
Vocabulaire 1.1 Français II. 2 avoir # ans to be # years old.
IL EST OU C’EST?. When describing a person or a thing, French speakers use two different constructions: Il/elle est + adjective C’est + noun Example.
J’ai choisi– I have chosen D’écrire– to write about Je le trouve– I find him/her Il/elle est – he/she is Actor / actrice – actor Chanteur – singer joueur.
Chapter 3 Quiz 1 Vocabulaire
Jeu de 4 Couleurs Hold up the color card that represents the answer that you think is correct.
Avoir/ Hair & Eyes/Age. Avoir – to have I haveJ’ai You(s) haveTu as He/She hasIl/Elle a We haveNous avons You(p) haveVous avez They haveIls/Elles ont.
Jeudi 25 septembre ( 30’) Français II Bibliothèque - Recherches.
 1. Je (écouter)  2. Marc et moi (regarder)  3. Eric et Elise (porter)  4. Philippe et toi (chanter)  5. Tu (travailler)  6. Claire(jouer)  7. Guy.
Pour Décrire La Physique
Les cheveux Les yeux. Pour décrire moi – in order to describe me J’ai – I have Je suis – I am Les filles (endings change)
Pour Décrire La Physique. S’appeler Je m’appelle ___ Il s’appelle ____ Elle s’appelle __ Ils s’appellent ___ Elles s’appellent ___.
Il est comment? Vrai ou faux?
Français 1 vendredi, le 9 novembre 2012 Objectifs Aujiourd’hui nous faisons: Grammaire:  Le verbe «être»  La négation  La déscription  Mon autobiographie.
Bien Dit 1 Chapitre 3, Vocabulaire 1 Flashcard ID Created by: Dimick.
Describing People Je suis grand. Il est tres grand.
lundi 17 novembre Tu es comment? What do you look like? Starter: Dictionary challenge: Look up the words in the dictionary. You need the masculine and.
THE IRREGULAR VERB ÊTRE. ÊTRE ou NE PAS ÊTRE? Ça, c’est la quéstion!
Les descriptions physiques To be able to describe myself and others.
Le vendredi 4 décembre, 2015 Les descriptions
ADJECTIVES French 1 Chapter 3 Vocabulary 1. MON AMI(E) EST … Blond Roux Blonde Rousse.
DESCRIPTIONS.
Mardi 20 octobre Français III-IV Citation: “Un silence, voilà qui est suffisant pour expliquer un coeur.” Molière, dramaturge et acteur français né en.
C’est une pièce de théâtre français.
Je suis … Tu es comment ? J’ai les yeux… bleus marron verts gris noirs
Learning Objectives To describe what colour eyes you have.
Comment est-il? J’ai longs raides bruns
S1 - descriptions To be able to describe yourself in French
S1 describing people To be able to describe your personality
Transcription de la présentation:

Les déscriptions Français I

1. Noms Il sappelle ___________. Elle sappelle ___________.

2. Les cheveux Il est brun.Elle est brune. Il est blond.Elle est blonde. Il est roux.Elle est rousse. Il/Elle a les cheveux noirs. Il/Elle a les cheveux roses.

3. Les yeux Il/Elle a les yeux ______. Bruns - brown Bleues - blue Verts - green Noisettes - hazel

4. Age Il/Elle a ________ ans. He/She (has) is ________ years.

5. Profession Il/Elle est ______. Acteur/actrice - actor/actress Modèle (m) - model Chanteur/chanteuse - singer

6. Origin Il/Elle est de ___________. (city)

7-8. Deux plus Two more sentences describing the person. The adjectives can be from the chapter one list, or be creative! Only polite things. Il/Elle a = He/She has… Il/Elle porte = He/She is wearing… Il/Elle aime = He/She likes…