FRAP: Des locutions/phrases/proverbes C. Mettre sur pied- (To set up) EX: Ils on pris de longs mois pour mettre sur pied leur expédition. Faire un pied.

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le français I Chapitre 8 Grammaire 1
The vowel sound /e/ Listen to the vowels in the word “préfère”. How are they different? The first one is pronounced /e/ and the second one /E/. To make.
The sound /o/ The sound /o/ is similar to the vowel sound in the English word boat. To make the sound /o/, hold your mouth in a whistling position. Keep.
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au à l’ à la à la aux a à la Tu au ont mal J’ai mal _________ cou.
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Par Madame Cook. When put into the passé composé, the reflexive verbs are always conjugated with être. Je me brosse les dents. Je me suis brossé les dents.
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Le verbe être Person Pronoun Verb Je Tu Il/Elle/on Nous Vous Ils/Elles
The vowel sound /e/ Listen to the vowels in the word préfère. How are they different? The first one is pronounced /e/ and the second one /E/. To make the.
Le pronom EN Meanings: Some, any, of it, of them, from it, from them, or from there.
Name parts of the body Say where it hurts!
La santé On est malade. Im sick Je suis malade. Whats the matter with you? Quest-ce que tu as?
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EN. Use EN to : -Replace DE + a thing Par exemple: Je parle souvent (de mon ecole.) JEN parle souvent.
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Indirect object pronouns Leçon 16. En anglais Indicate the direct and indirect objects in the following sentences in English: 1.I am giving the book to.
_______________________________
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Les pronoms rélatifs Its the glue that holds sentences together…which makes it all possible!
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Leçon 6: Une invitation Les pronoms sujets je nous tu vous il/elle
Grammar II Kathryn, Jenny, Nora, and Max. Subjunctive Notes To make the subjunctive verb, drop –ent from the ils form and add: -e -ions -es -iez -e -ent.
EXT: can you translate them too?
Mme Sheeler. AVOIR = to have J ai nous avons Tu as vous avez Il a ils ont Elle a elles ont On a.
Le Passé Composé Past Tense (Past Perfect). The passé composé The passé composé expresses what happened in the past (sometimes called the past perfect.
Les pronoms complément dobjet Replacing nouns – keeping language brief and interesting.
Les verbes irréguliers
I can describe objects with adjectives.. Cest un pomme. The apple is red and a little yellow. It comes from a tree in my garden. I think that if I eat.
Conjugation  Changing the form of the verb to fit the subject pronoun.  (to have) I have, you have, he (she) has, we have, y’all have, they have.  (to.
GRAMMAIRE Révision des verbes réflexives Les verbes et grammaire Fill in the phrases with the missing words: 1.Bonjour, comment vous sentez-_______?
Les verbes essentiels. avoiravoir – to have j ai tu as il a elle a nous avons vous avez ils ont elles ont.
Les pronoms Révission Révission. Les pronoms objets directs me, te, se, nous, vous le (l), la (l), les Direct object pronouns replace nouns (persons or.
Descriptions: Physiques et Qualités. Adverbes (plus dinformation) Très: Very Assez: Quite Un peu: a little Moyenne: Medium.
Conjugation Changing the form of the verb to fit the subject pronoun. (to have) I have, you have, he (she) has, we have, yall have, they have. (to be)
Le verbe être PersonVerbTranslation Jesuis TuYou are Il/Elleest NousWe are VousYou are Ils/Ellessont I am es sommes êtes He/She is They are.
IN THIS LESSON YOU WILL: 1.Revise vocabulary on parts of the body 2. Learn how to say whats wrong with you / what hurts.
Limparfait ou le Passé Composé?. Limparfait endings Parler Je parlais Tu parlais Il/elle/on parlait Nous parlions Vous parliez Ils/elles parlaient.
Révision des verbes. Être- to be Je suis Nous sommes Tu es Vous êtes Il est Ils sont Elle est Elles sont On est.
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The future tense. Expressions you will need to talk about the future 1.Demain 2.Le week-end prochain 3.Samedi prochain 4.L’ été prochain 5.La semaine.
Transcription de la présentation:

FRAP: Des locutions/phrases/proverbes C

Mettre sur pied- (To set up) EX: Ils on pris de longs mois pour mettre sur pied leur expédition. Faire un pied de nez à quelquun. (To thumb ones nose at someone) EX: Jean est méchant: Je lai vu faire un pied de nez à son père! En avoir plein le dos-(To be fed up) with something. EX: Jen ai plain le dos de tous ces devoirs.

A vue de nez-(At a rough guess) EX: Au vue de nez, je dirais quil a 4 livres. Serrer les dents-(to keep a stiff upper lip). EX: Les profs, ils savent serrer les dents. Fermer les yeux (sur)-(to turn a blind eye) (to). Les profs…ils ferment les yeux sur les portables….NON!

Ne pas avoir froid aux yeux. (To have guts). Sophie veut lautographe de Beyoncé…elle na pas froid aux yeux. Dans les blanc des yeux. (straight in the eye). Regarde-moi dans le blanc des yeux et dis-moi la vérité! En donner sa tête à couper. (to bet ones life on it). Je suis sùr que cest Oprah…Jen donnerais ma tête à couper.

De bouche à loreille-(by word of mouth). On a appris la nouvelle de bouche à loreille. Mon petit doigt me la dit. (A little bird told me). Vous êtes au courant? Marie était à Paris…mon petit doigt me la dit. 1. En (auto, voiture, bateau, avion, train)-by… 2. En anglais-in(to) English…

3. En bas-downstairs 4. En haut-upstairs 5. En effect-as a matter of fact 6. En retard-late 7. En ville-downtown, in town EN FORGEANT, ON DEVIENT FORGERON-practice makes perfect IL FAUT BATTRE LE FER QUAND IL EST CHAUD-Strike while the irons hot. LA PAROLE EST DARGENT, LE SILENCE EST DOR-speech is silver, but silence is golden!