A Bord chapitre 5 Les looks Comment est-il/elle? Texte p. 114-115

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Les matières Click on the arrow to go onto the next page.
Advertisements

La famille (f)! Ma famille (f)!
Être et Avoir To be and to have.
Table des matières En famille Part 1 Ma famille Subject pronouns
ROLE-PLAY OVERLAP. You are talking about your pets For help with the vocab, click herehere Listen to the question and replyIl est noir et blanc et assez.
Je/j tu il elle nous vous ils elles I you he she we you they Les sujets (je, tu etc…)
Verb review: match the sentences. 1.I have a cat. 2.I want a cat. 3.She has a cat. 4.She doesnt have a cat. 5.She wants a cat. 6.She sings. 7.She wants.
QUEL(LE) AND LEQUEL (LAQUELLE)
Une famille nombreuse : Aminata 1.Famille 2.Choquant 3.Enfants 4.Marié 5.Crois 6.Soeurs 7. Ensemble 8. Repas 9. Monogamie 10. Capitale 11. Disputais 12.
Par Madame Cook. When put into the passé composé, the reflexive verbs are always conjugated with être. Je me brosse les dents. Je me suis brossé les dents.
A Bord chapitre 5 Les looks Comment est-il/elle?
masculine (at least 1 boy)
Year 6 French Transition Unit Personal Information Lesson 3 Salut!
The verbs AVOIR and ETRE. AVOIR = to have Jai = I have Tu as = You have Il/elle a = he/she has Nous avons = we have Vous avez = you (polite) have Ils/elles.
SuzanneHenriMaríe Laure Jaime aller au cinéma Je naime pas Je préfère.
La Description Physique
I can describe someone’s size, hair and eyes
LE TAPIS ROUGE By: Taylor Block Period 2 Due: October 21, 2008.
Objectif To be able to understand words that describe a person
A quoi tu ressembles? Décris-toi Comment est ta famille?
Conjugation  Changing the form of the verb to fit the subject pronoun.  (to have) I have, you have, he (she) has, we have, y’all have, they have.  (to.
Quest-ce que tu préfères porter et pourquoi?. Comment dit- on en français? 1)I prefer wearing jeans, because I think that it is practical and fashionable.
Comment faire les comparaisons et exprimer les préférences!
Le verbe FAIRE au présent
Le verbe PRENDRE au présent to take. When the verb PRENDRE is conjugated, it looks like this: Je prends – I take, I am taking Tu prends – you take, you.
Conjugation Changing the form of the verb to fit the subject pronoun. (to have) I have, you have, he (she) has, we have, yall have, they have. (to be)
Starter:c’est quelle couleur, DEVINE/GUESS!
Être – to be.
Limparfait May 2. Use 1 of the imperfect Les conditions – This is setting the stage. This describes the stage before the actors get on it. Il faisait.
Vocabulaire 1.1 Français II. 2 avoir # ans to be # years old.
Par Madame Cook. When put into the passé composé, the reflexive verbs are always conjugated with être. Je me brosse les dents. Je me suis brossé les dents.
J’ai choisi– I have chosen D’écrire– to write about Je le trouve– I find him/her Il/elle est – he/she is Actor / actrice – actor Chanteur – singer joueur.
Strategy 1 Let them draw. Example from a French lesson Lesson objectives To show I can skim scan and close read a text Seal Objectives To listen carefully.
Un Mariage Complet La Mariée. Un Témoin Une Demoiselle d’honneur.
Pour Décrire La Physique
Comment faire les comparaisons et exprimer les préférences!
Verbe + Infinitive.
Je suis Tu es Il est Elle est On est I am You are He is She is One is Nous sommes Vous êtes Ils sont Elles sont We are You are They are.
Quels vêtements est-ce que tu aimes porter?
Etre = to be Je Tu Il, elle,on Nous Vous Ils, elles suis es est sommes
Pour Décrire La Physique. S’appeler Je m’appelle ___ Il s’appelle ____ Elle s’appelle __ Ils s’appellent ___ Elles s’appellent ___.
Choose a category. You will be given the answer. You must give the correct question. Click to begin.
Chapitre 1 Une amie et un ami. Objectifs In this chapter, students will communicate in spoken and written French to: 1. Identify and describe themselves.
Tu aimes quelle sorte de musique?
 I can give someone’s age.  I can write a description of myself and of someone else.
Warm up * Fromage, salade, entrée, fruits, and plat principal. Write courses in proper order and add an appropriate food item for each.
Le plus-que-parfait Dossier 2.
Project Final/Français
Le présent du subjonctif et le passé du subjonctif.
lundi 17 novembre Tu es comment? What do you look like? Starter: Dictionary challenge: Look up the words in the dictionary. You need the masculine and.
Ces stars qui jouent les mères Noël sexy !
Vendredi trente mars Titre: Les critiques de films Objectifs: -On écoute des critiques de films -On prépare une critique sur un film Retrouve le film dans.
C’est à toi 3 Chapitre 7B Questions personnelles Pronoms démonstratifs.
Que fait ton père/ta mère?
L’imparfait/imperfect:. The imperfect is another past tense which is used in three different circumstances: 1)Descriptions in the past:  Descriptions.
ALLER HOW DO WE CONJUGATE THE VERB ALLER? Click on the fleur de lys to advance to next slide.
Mes loisirs Learning Objectives In this lesson you will learn to talk about what activities you like to do/ or don’t like to do.
©NicoleRichelle ÊTRE describe Je suis Tu es Il est Elle est Nous sommes Vous êtes Ils sont Elles sont.
Bon Voyage – Chapitre 1 Un ami, une amie.
Plus __(adjective)___ que … moins ___________ que … aussi _________ que … LE COMPARATIF.
Les objectifs: - to learn pronouns - To learn the verb ‘avoir’ (to have)
«Titanium» David Guetta avec Sia. 65. jeudi le 18 février Le but: I can order food at a café. Donnez en français: I like to play video games, but I prefer.
Objectives: To be able to talk about appearance (eyes and hair in particular)
L’imparfait/imperfect:. The imperfect is another past tense which is used in three different circumstances: 1)Descriptions in the past:  Descriptions.
ARIANA GRANDE. Ariana grande is a singer that is 23 years old. She attractive because she beautiful, her face is oval, with brown eyes and her eyesbrows.
La femme de Paul est brune.
La description.
Les pronoms-Pronouns.
S1 - descriptions To be able to describe yourself in French
Transcription de la présentation:

A Bord chapitre 5 Les looks Comment est-il/elle? Texte p chignons/modele-coiffure-mariage-mariee-avec-chignon.html

Page jaune: Les descriptions Il a/elle a Il est/elle est Il porte/elle porte Dans le look avant… Dans le look après… Je préfère le look (avant/après) parce que…

1.Carla Bruni

2. Paris Hilton

3. Jack Black

4.Rihanna

5.Chris Brown

6. Justin Bieber

La fin!!!

Dans le look avant.../le look après… les descriptions/les opinions He/she is__________________ He/she has ________________ His/her hair is ______________ I prefer the before(after) look because it was ____(+)_______ and the before (after) look was ___(-)________.

1. Liam Payne Lequel préfères-tu? avantaprès

2. Lady Gaga Lequel préfères-tu? avant après

3. will.i.am Lequel préfères-tu? avant après

4. Taylor Swift Lequel préfères-tu? avant après

5. Brad Pitt Lequel préfères-tu? avant après

6. Hannah Montana/Miley Cyrus Laquelle préfères-tu? avant après

7. Elvis Lequel préfères-tu? avant après

8. Katy Perry Lequel préfères-tu? avant après

9. Psy Gangnam Style Lequel préfères-tu? avant après

10. Rhianna Guernin avant après