1. Quel âge a ta sœur? __________________

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Places We Call Home. Lesson Objectives At the end of this lesson, you would be able to: Say and write (7) basic rooms/parts making up a home in French.
Advertisements

LInversion French 1412 Chapitre 7 leçon 3(suite).
Lundi, le douze novembre 2012
Faite Maintenant: Do Now La nationalité 1.Michelle/américain(e) Ex. – Michelle est américaine (female) 2.Michel/américain(e) ______________________________.
J’aime les couleurs.
To design a questionnaire page
French 1 – Term The verb JOUER.
Gender and number agreement.. Gender refers to masculine or feminine. Le garçon La fille.
Les Couleurs Leçon 1 et 2.
C B A D F E J H I G.
Bastille Day le roi la reine la paysanne le paysan je suis pauvre.
Bien Dit 1 Chapitre 1.1 Révision pour le quiz. Listen and indicate how old each person is. A. 4 ans B. 11 ans C. 27 ans D. 14 ans E. 16 ans.
How many of these flags do you recognise? Work with your partner to see if you know many – write them down - some will crop up shortly!
Quel couleur?.
Adjective Agreement & Placement Français I 3.2. Agreement Adjectives in French have to agree in: Adjectives in French have to agree in: number number.
À la Carte 14 septembre Mme Panter’s Français Café Guess what these French words mean, then look up the definitions in your dictionary: boulevard, croissant,
Verbe Avoir Et ses expressions.
Français ©Light Bulb Languages 2014 CS
Essential Questions: What are the names of some school supplies in French? What are the colors in French? Lesson 7.
Les Monstres Due Next Class: A day- Tuesday B day- Wednesday.
Unité 1: Faisons Connaissance Leçon 2 Famille et copains
Livre page 48. There are 4 different ways to form questions. Félicitations!! You already know 2 of the ways ☻ We have not “officially” studied this concept.
10 Asking the questions “Who?”and “What?” Les normes: Communicaiton 1.2 Comparisons 4.1 Les questions essentielles: How do you say “Who” in French? What.
Essential Question ● How do you express and give your opinion in French?
Two versions– slide three is updated as of 2012 to simplify the activity for students...hopefully.
 Qui est présent?  Les examens: repasser  Les cartes francophones  Les posters du monde francophone  Les activités de la fête.
Les vêtements Year 9 Click on the arrow to go onto the next page.
Français 1 lundi, le 19 novembre 2012 Objectifs Nous faisons: Grammaire:  Vocabulaire de la famille  « avoir »  Les adjectifs possessifs Activité.
La magie des Illusions optiques
WALT: how to talk about your timetable
Dans la chambre il y a une fille brune. Elle est petite et jeune. C’est une élève. Elle étudie. Il y a aussi une guitare jaune, un vélo rouge, une fenêtre.
WALT: Recognise and use phrases in the past tense with opinions of leisure activities. WILF: To be able to use opinions in the past tense. You must be.
Nous avons une grande famille.
Les questions, avoir, être, avoir ou être, les pronoms.
À la Carte Mme Panter’s Français Café 23 septembre Bellwork:
Let’s enjoy making Session 5. Let’s enjoy making: Session 5 The Great British Make Off.
Une Conversation: Clara et Pete Good Copy La Bonne Copie.
Les Couleurs.
L’article indéfini = un, une (a, an) All nouns in French are introduced by an article All nouns have a gender: un = m. une = f. Nouns that refer to boys/men.
 Qui est présent?  Les cartes francophones  Les posters du monde francophone  Les activités de la fête  Les examens: repasser.
Bonjour tout le monde.
Les descriptions physiques To be able to describe myself and others.
Lis bien la phrase et cherche la bonne image!
Pays Francophone: _____ - add background and photos -Change fonts, colours, fill slides with pictures. -Delete instructions in brackets. -Copy and paste.
Les objets Français 1. un vélo une moto une voiture.
WALT: THE ALPHABET AND TELLING THE TIME IN FRENCH
WALT: how to tell the time in French WILF: to be able to understand ¼ past, ½ past, ¼ to and o’clock (level 2) to be able to understand all times in French.
Les couleurs.
Colors II fiveminutefrench.com foreignlanguagehouse.com, images by clipart.com.
LES COULEURS.
Ecris des phrases avec J’aime/je n’aime pas/ j’adore.
Landscape with Shapes and Colors My Name. Directions On the following slide you will see a landscape created with only the basic shapes and colors in.
Qu’est-ce que tu voudrais être? Translation in notes below each slide.
PRATIQUEZ: interpersonal exams mercredi/jeudi le 21/22 octobre (test grade) You must be able to ask AND answer questions with at least one partner.
Objective: To be able to understand and answer questions in French about past vacations.
1.Comment tu t’appelles?A.Have you got any brothers or sisters? 2.Où habites-tu?B.How old are you? 3.Tu es de quelle nationalité?C.What colour are your.
Quel âge as-tu ?. J’ai quatre ans. Quel âge as-tu ? 4.
Les enfants de la classe
La Pratique Orale! Qu’est-ce que tu as chez toi ? J’ai un/une/des… Je n’ai pas de… Qu’est-ce que Madame a en classe ? Elle a un/une/des … Elle n’a pas.
La Pratique Orale! Qu’est-ce que tu as chez toi ? J’ai… De quelle couleur? Il est / Elle est… Qu’est-ce que Madame a en classe ? Elle a … De quelle couleur?
As-tu un animal? Mettez les dessins dans le bon ordre alphabetique.Écrivez les mots français avec ‘un’ ou ‘une’. Put the pictures below in alphabetical.
La famille. Moi Mon pèreMa mère Mes parents Mon frère Ma sœur Mes neveux Mes nièces.
La Salle de Classe = ___________ Objectif: to ask and respond about classroom objects.
Voici les habitants du Château. Monsieur Noir Il est propriétaire.
Les animaux domestiques
I can describe singular and plural objects.
WILF: Grade E - leisure activities vocabulary phrases
Qu’est-ce que tu aimes comme animaux? 1
Draw the following monsters.
Les formes et les couleurs
Transcription de la présentation:

1. Quel âge a ta sœur? __________________ BUT: Quels sont les couleurs en français/ Talking about colors Quelle est la date aujourd'hui? _________________________________ Devoir # 8: From magazine or supermarket flyers bring pictures of food. Faite maintenant: (Do now) 1. Quel âge a ta sœur? __________________ 2. Quel âge a ton frère? __________________ 3. Quel âge as tu? ______________________ 4. Comment s’appelle ton copain? __________ 5. Comment s’appelle ta copine? ___________ 6. Comment s’appelle-t-elle? (Stéphanie) ____________________________________ 7. Comment s’appelle-t-il? (Pierre) ____________________________________

De quel couleur est le drapeau français? Bleu Blanc Rouge Le drapeau est bleu, blanc et rouge

De quel couleur est le drapeau? Bleu jaune Le drapeau est bleu et jaune

De quel couleur est le drapeau? Rouge Blanc Le drapeau est rouge et blanc

Match each phrase with the correct image. Le drapeau est rouge et blanc. Le drapeau est rouge, blanc et rouge Le drapeau est vert, rouge et jaune. Le drapeau est bleu, rouge , vert et jaune. Le drapeau est bleu et jaune Le drapeau est rouge et vert

Activité 1. Copy the colors in French and English Page quarante et quarante-et-un : Select two of the activities below 1. Copy the colors in French and English 2. Draw the flags and label the colors in French 3. Select 3 to 5 flags, point to a flag and ask your partner in French: De quels couleur est le drapeau? 4. Select 3 to 5 flags, Write the question in French and answer the question: De quels couleur est le drapeau?