Faite Maintenant: Do Now La nationalité 1.Michelle/américain(e) Ex. – Michelle est américaine (female) 2.Michel/américain(e) ______________________________.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires

Advertisements

L’accord des adjectifs
Relative pronouns Relative pronouns are used as replacements for a repeated noun or pronoun in a subordinate clause. TWO SENTENCES: I am looking for my.
FRENCH 1 LE 27 SEPTEMBER. WARM UP Match the following numbers : 1.SoixanteA Cinquante et unB QuinzeC. 3 4.Quarante-deuxD OnzeE Soixante.
Leçon 6 – la page 40 jusquà la page 43 NOUNS Nouns referring to _____ or _____ areNouns referring to _____ or almost always ________________are almost.
Saying to the in French How we say to the in French changes. Whats the problem? It changes depending on whether the word which follows it is: masculine.
Les Pronoms Sujets et Le Verb “Etre”
Les Adjectifs Possessifs: Une léçon avec Mme Gareau
Ma famille proche Dans ma famille proche il y a six personnes. J’ai une mère, un père, une sœur, une nièce et un mari. Mais* j’ai aussi* une belle-mère,
So what are Garfield and Odie saying?
1. Quel âge a ta sœur? __________________
Révision pour la ville, la famille, la maison, et les directions.
Information about the adjectives for old, new & beautiful in French Special care needed!
masculine (at least 1 boy)
1. THE RELATIVE PRONOUN QUI. The relative pronoun ____ is a subject pronoun. It may refer to people or things, and corresponds to the English pronouns.
Une Amie Un Ami Français I.
____________________ Pourquoi? L/O: To be able to justify your opinion about school subjects STARTER: Trouve les paires Match the French to the English:
Starter Fill in the gaps with the right words from the bottom:
Subject Pronouns, the verb être, adjective agreement, and nationality
Qui,que, dont Les pronoms relatifs.
Les Tâches Ménagères Learning Objectives:
La Prononciation La liaison. Say these words: Un ami, un Américain, un Anglais, un artiste. Although we usually dont say the N when alone, in these words.
Cest lundi, le 2 décembre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
To be able to say what I think about different jobs for level 3.
Definite and Indefinite Articles. The Writing the in French is more complicated than in English. You must determine a few things about the noun you are.
Youll be content if you learn this content. What is an adjective? What do adjectives do? Are colors adjectives?
LEÇON 90. Écrivez vos devoirs: A1, A2, A3, B1, B2, B3, C1, C2, C3... le livret entier. Tout de suite: C5: Situations. Choisissez une situation et écrivez.
A Compare the forms of the adjectives in heavy print as they
Français I. Une fille française Gabrielle est française. Elle est blonde. Elle est belle. Elle est de Paris.
Presenting the wonderful world of Pronouns.
Tu vs. Vous ohh là là!. Tu you You who? friend family pets.
C’est lundi, le 25 novembre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
Vocabulaire 7.1 Français I. 2 C’est.... This / That is.... C’est is a contraction of ce + est Use c’est with a modified singular noun: C’est mon père.
Français 9 th May 2007 Learning objectives  To make reference to what WAS happening  Remember how to say “It was”  To make reference to the imperfect.
En ville WALT: SAY WHAT THERE IS AND IS NOT IN MY TOWN
To ask/tell who someone is
Obj: to be able to describe some teachers
IL EST OU C’EST?. When describing a person or a thing, French speakers use two different constructions: Il/elle est + adjective C’est + noun Example.
Essential Question: How do you know which adjective and ending to use in a French sentence? Warm up.
Les pronoms d’objet direct (Direct Object pronouns)
Welcome to French Live Lessons! 3.01 & 3.02.
La possession avec de Leçon 16.
Block 2A: le 17 Septembre  SILENTLY complete the spelling worksheet.  When you’re finished, study for your make-up alphabet quiz!!
Unité 1: Faisons Connaissance Leçon 1 Bonjour!
Le pluriel des articles, noms et adjectifs
Les cours et les profs. Les cours et les profs.
Chapitre 1 Une amie et un ami. Objectifs In this chapter, students will communicate in spoken and written French to: 1. Identify and describe themselves.
Les pronoms relatifs qui et que. Qu’est-ce que c’est? Relative pronouns are used to connect sentences to one another.
Vocabulaire.
CONTRACTIONS  How to use “À” to say where you are going  How to use “DE” to say where you are coming from.
How is it conjugated in the present tense?
Extra Practice with lequel, auquel and duquel. Lequel de ces livres voulez-vous? This means “Which one of these books do you want.” Use lequel because.
LEÇON 14.  Écrivez vos devoirs: #14, 15, et 16 (please remember to read instructions, follow them closely, and ask clarifying questions BEFORE the work.
Bon Voyage – Chapitre 1 Un ami, une amie.
LES ARTICLES le français 1. Discussion Read the statements below and then discuss the questions. J’ai une amie française. Elle s’appelle Anne. J’ai un.
With a partner, try to name all these things without looking at your vocab list!!
Le comparative et le superlatif FRENCH
FRENCH WORDS WE USE IN ENGLISH.
Lundi, le 14 octobre.
Vocabulaire Unité 1, leçon 2A copains & numéro.
Vocabulaire d’Unité 1 leçon 2B Communication
Leçon 2A identifying.
Unité 1 Leçon 2A.
Vocabulaire pour les personnes
Copiez l’objectif et répondez aux questions suivantes.
Quel age as-tu?. Quel age as-tu? Ma mère Comment s’appelle-t-elle?
Vocabulaire pour les personnes
Le pluriel des articles, noms et adjectifs
Les Questions d’information
L’article indéfini.
Transcription de la présentation:

Faite Maintenant: Do Now La nationalité 1.Michelle/américain(e) Ex. – Michelle est américaine (female) 2.Michel/américain(e) ______________________________ 3.Paul/français(e) __________________________________ 4.Marie/anglais(e) __________________________________

Le vocabulaire : Devoir # 15 – Copiez – Copy each word 3x each in French 1X in English 1.Voila – this is, that is, there is Voila Jean, voila Dominique 2.Voici - this is, here comes … Voici Nathalie et Pierre 3.Qui est-ce? Who is it? who is that? 4. Cest – it is ….. Qui-est-ce? Cest Martine…

Which phrase best describes the image. Cest un garçon. Cest une fille. Cest une dame.

Which phrase best describes the image. Cest un garçon. Cest une fille. Cest une dame.

Match each phrase with the correct image. Cest une copine. Cest une fille. Cest une prof. Cest une dame.Cest un garçon. Cest un copain. Cest un prof.