Objective: to be able to name parts of the body Starter: Label the head Cest quelle partie du visage? 1.Les cheveux 2. Les yeux 3. Loeil 4. La bouche 5.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
LES PARTIES DU CORPS.
Advertisements

What is the time Mr. Wolf?.
1. VOCABULAIRE La tête Les yeux Les cheveux Le nez L’oreille La bouche
IN THIS LESSON YOU WILL: 1.Revise vocabulary on parts of the body 2. Learn how to say whats wrong with you / what hurts.
What is the time Mr. Wolf? LObjectif At the end of the lesson, you will be able to: 1. Ask someone the time in French. 2.Say the time in French: the.
2~LE CORPS HUMAIN… Kathleen Pepin.
By the end of this lesson, I will be able to: 1.Ask someone what the time is 2.Tell the time, in French, using oclock half past quarter past quarter to.
LES PARTIES DU CORPS.
avoir = to have être = to be
WALT: REVISE HOW TO SAY YOU ARE ILL.
Lexique: Le corps humain
Le corps WALT: Name parts of the body.
Le corps Lundi onze janvier 2010 Objectifs: Can I name at least
WARM UP 1 What do the following mean in English? 1. lestomac 2. bien.
Le Trésor dEric le Rouge 1 Trésor des mots Choisis la bonne image Commencer Voir la liste.
Le corps.
(Joanne Crease - Dane Court) Learning intention: to ask and say how old you are.
Le corps The body This powerpoint is on Frog for you to revise at home.
Mon monstre Il a les cheveux violets et frisés. Il a une tête bleue.
Simon Dit… par Gregg Le Rock.
trois heures du matin Il est midi du soir
Quel est l’intrus?.
______________________ Quelle heure est-il?
By the end of this lesson, I will be able to: 1.Ask someone what the time is 2.Tell the time, in French, using Whole hours Half Hours Quarter Hours.
Il est orange, vert et violet.
Les Monstres Due Next Class: A day- Tuesday B day- Wednesday.
Notes for teachers: Olympics 2012 Project – parts of body Instructions for using these slides & attaching soundfiles if desired are in the notes pages.
Fj_4_161 LE CORPS.
Les parties du corps. le corps (le corps humain) “le corr” the body USMC, the United States Army Corps of Cadets See I Corinthians 12:12.
LE CORPS.
Numbers from 1 to 1000 Practise saying those numbers : 10, 20, 30, 40, 50, 60, 70, 80, 90, 100, 1000 Aim to keep up with the counting you hear as soon.
CLIQUEZ SUR LES NUMÉROS EN ORDRE
Sonneur 2/12 Comment dit-on… 1. the face 2. the back 3. the toes
WALT: Telling the time in French using an analogue clock Quelle heure est-il? WILF: To say the time by itself (level 2) To say a full sentence to say the.
Starter: Where will you find these clocks?
Name parts of the body Being sick, say where it hurts!
Quelle heure est-il? What time is it? Il est midi – It’s noon. Il est minuit – It’s midnight. Il est douze heures. La grande aiguille est sur le douze.
1,2,3 Saaaaaamba!.
1. la tête. 1. la tête 2. les yeux 3. l’oeil.
Jeudi 19 Mars 2009 Quelle heure est-il?. By the end of this lesson, I will be able to: 1.Ask someone what the time is 2.Tell the time, in French, using.
L’objectif: Réviser les maladies Apprendre ‘depuis quand’ lundi, 30 septembre Dydd Llun, 30 Medi.
undeuxtroisquatrecinq six l b r r b b sept huit neuf dix onze l l r b b douze treize quatorze quinze r l l b seize dix-sept dix-huit dix-neuf b l r b.
Simon Dit… par Gregg Le Rock.
WALT: THE ALPHABET AND TELLING THE TIME IN FRENCH
quatre heures onze heures neuf heures huit heures six heures
Name parts of the body Say where it hurts! OBJECTIFSOBJECTIFS.
WALT: how to tell the time in French WILF: to be able to understand ¼ past, ½ past, ¼ to and o’clock (level 2) to be able to understand all times in French.
13 Le Corps.
Spot the odd one out! L’histoire J’aime le dessin La technologie La musique Les sciences J’adore le sport L’anglais Le français Les mathématiques Je déteste.
Un, deux trois. Look at the number of things on each slide. Then click on the button with the right number. If you’re right, it will say ‘Vrai’. If you’re.
À faire maintenant dans un cahier… Écrivez les numéros (without looking at your notes!) 1: 11:21: 2:12:22: 3:13:23: 4:14:24: 5:15: 6:16: 7:17: 8: 18: 9:19:
Les parties du corps La main Le coude La tête Le genou La bouche.
Name parts of the body Teach children "les parties du corps" with fun French music. Say where it hurts! OBJECTIFSOBJECTIFS.
Objectif: In this lesson, I will be able to say my age in French. Quel âge as-tu? ALL will be able to read or say the numbers in French and say their age.
Put the words back in order: ulel’éap uonegel ernlfot sodel sssseeelf l’épaule le genou le front le dos les fesses.
Les numéros un deux trois quatre cinq six sept.
Le Corps The Body.
Unité 2 – Bien dans sa peau
Questions au début le 27 octobre
Aujourd'hui Ecrivez la date Objectives Revise the numbers
Foreign Language Survey
Quelle heure est-il?.
put vos devoirs in the basket rouge
LEARNING OBJECTIVE: RECOGNISE NUMBERS UP TO 100 IN FRENCH
Les Nombres FlashCards.
LESSON OBJECTIVES By the end of this lesson, I will be able to:
Draw the following monsters.
Las partes del cuerpo Ask pupils to name the parts of the body. The words do not come up – the coloured numbers give the gender clue. 1 =
Repetez
Starter- Qu’est-ce qu’il y a sur l’image?
Transcription de la présentation:

Objective: to be able to name parts of the body Starter: Label the head Cest quelle partie du visage? 1.Les cheveux 2. Les yeux 3. Loeil 4. La bouche 5. Les oreilles 6. Les dents 7. La peau 8. Le nez (skin)

La tête

Le cou

Le bras

La main

Le doigt

La jambe

Le pied La patte

La tête

Le cou

Le bras

La main

Le doigt

La jambe

Le pied La patte

CEST LA JAMBE? ouinon

CEST LA TÊTE? non oui

CEST LA TÊTE? non oui

QUEST-CE QUE CEST? Cest le bras Cest la jambe

Cest la mainCest le pied QUEST-CE QUE CEST?

Cest la main Cest le doigt QUEST-CE QUE CEST?

QUEST-CE QUE CEST? CEST... Cest le pied

QUEST-CE QUE CEST? CEST... Cest le cou

Écrivez! What part of the body is it? Number your paper 1-8 and write the corresponding word in French

Parlez: Pair work. Point to a part of your body while saying in French what part it is. If you are showing the right part, its your partners turn to point to a body part and say what it is. If you are pointing to the wrong part, your partner has to correct you. Example: Cest la jambe. Non, cest la tête.

La tête Le cou Le bras La main Le doigt La jambe Le pied La patte Le corps. É cris les parties du corps: La tête Le bras La main Le doigt La patte Le cou La jambe Le pied

Il a… un oeil, quatre dents, deux bras, deux jambes, et six doigts de pied.

Il a… deux yeux, un nez, deux bras, deux pieds, six doigts, et douze dents.

Elle a… huit yeux, cinq jambes, deux bouches, cinq oreilles, un nez bleu, et dix dents.

Elle a… cinq cheveux, six doigts oranges, un gros oeil, et une petite bouche.

Les Numéros 0 – zéro7 – sept 1 – un8 – huit 2 – deux9 – neuf 3 – trois10 – dix 4 – quatre11 – onze 5 – cinq12 – douze 6 – six