BONJOUR! C’est le temps pour apprendre les numeros et les couleurs! HELLO! It’s time to learn numbers and colors!

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Être et Avoir To be and to have.
Advertisements

Les pronoms sujets et être
Subject Pronouns Je = I Tu = You (1 person) Il = He/It, one guys name (Pierre),one masc. Noun (lycée) Elle = She/It, one females name, one fem. noun.
Describing and characterizing people
How to use the verb avoir Revise subject pronouns
French This presentation has been made to help Year 7s with their French It has been made by Sameer Agrawal and Oliver Coates Now Get Learning Please.
Bonjour!.
The verbs AVOIR and ETRE. AVOIR = to have Jai = I have Tu as = You have Il/elle a = he/she has Nous avons = we have Vous avez = you (polite) have Ils/elles.
Intro to French The Basics By: Katie Orf.
Le verbe « avoir » The verb avoir means to have. It has irregular forms. jai tu as il a elle a on a nous avons vous avez ils ont elles ont I have you have.
Les Couleurs Leçon 1 et 2.
(Joanne Crease - Dane Court) Learning intention: to ask and say how old you are.
Le verbe avoir Lesson objectives: revise avoir and learn how to use it in questions and sentences about ma famille.
Le Pluriel L/O:To understand how to make French nouns plural STARTER: translate the following sentences into French: 1.I have a cat. 2.You have a dog.
P5 Killermont French Lesson
La famille Les numéro Le verbe “avoir”. Ma Famille.
Pour Décrire La Physique
Jeopardy $100 RulesAvoirEtreIrregular Full sentence Translation $200 $300 $400 $300 $200 $100 $400 $300 $200 $100 $400 $300 $200 $100 $400 $300 $200 $100.
Les verbes être et avoir...
THE ADJECTIVES: BEAU, NOUVEAU AND VIEUX 1.
Etre = to be Je Tu Il, elle,on Nous Vous Ils, elles suis es est sommes
Être to be.
Pour Décrire La Physique. S’appeler Je m’appelle ___ Il s’appelle ____ Elle s’appelle __ Ils s’appellent ___ Elles s’appellent ___.
Les adjectifs possessifs
What time is it?. TTelling the time in French is simple as long as you follow the basic rules. AAlways remember: Hours first, minutes last.
French 101 Important Verbs. The most important French verbs – avoir (to have), être (to be), and faire (to do/make) They are used in some of the ways.
Français 1 vendredi, le 9 novembre 2012 Objectifs Aujiourd’hui nous faisons: Grammaire:  Le verbe «être»  La négation  La déscription  Mon autobiographie.
2 Le verbe « être » au pluriel Les normes: Communication 1.2 Comparisons 4.1 Les questions essentielles: - What are the plural subject pronouns in French?
French Verb Conjugation J’ai Vous êtes Ils finissent Nous commençons on vend Elles font Il va elle vient Puis-je Vous voulez.
Year 10. Bon appetit unit. Introducing ‘en’. ‘en’ – ‘some of it’ or ‘some of them’ ‘En’ is a small but important word in French that is commonly used.
 Qui est présent?  Les dates importantes  La carte francophone  Pour commencer  La position d’adjectifs  Pliez et passez.
Les Prepositions Feminine and masculine pronouns and verbs 8 and 9 last review.
Les questions, avoir, être, avoir ou être, les pronoms.
I can …conjugate AVOIR & ETRE
How is it conjugated in the present tense?
Un short noir Un t-shirt rouge Un polo vert.
Jeudi 19 Mars 2009 Quelle heure est-il?. By the end of this lesson, I will be able to: 1.Ask someone what the time is 2.Tell the time, in French, using.
Le passé composé: Avoir ou Etre?. En Bref:  Review:  Passé composé = avoir/ être* + past participle - 5 verbs can be conjugated with either : -descendre,
En classe Mercredi 7 janvier Learning objectives: To be able to tell the time in French (hours and halves). Learning outcomes: To remember how to say these.
WE’RE ALMOST DONE – CONGRATULATIONS! LE PRONOM « Y »
Les descriptions physiques To be able to describe myself and others.
Français 322 La semaine du 4 au 8 mai 2015
Français 312 La semaine du 11 au 14 mai 2015 I.Réviser les pronoms de sujet/verbes –er; le verbe AIMER avec beaucoup/un peu; la négation ne…pas; le verbe.
Les Nombres (Partie Deux) Numbers (Part Two). Cinquante et un Fifty one.
Mlle Abraham Français 1 Période 2
A Les couleurs p. 174 Note the form and position of the color words in the following sentences: Alice a un vélo bleu. Alice has a blue bicycle. Nous avons.
©NicoleRichelle ÊTRE describe Je suis Tu es Il est Elle est Nous sommes Vous êtes Ils sont Elles sont.
 Tu as quel âge?  J’ai ____________ ans.  Il/Elle a quel âge?  Il/Elle a __________ ans.
Français I – Leçon 6A Structures demonstrative adjectives passé composé with avoir.
Describing Yourself (avoir & être) J’ai quinze ans. J’ai les yeux bleus. J’ai les cheveux longs. J’ai les cheveux courts. J’ai les cheveux noirs. J’ai.
 Will be able to correctly give names of pets with some colours ( level 2)  Will be able to extend sentences by adding additional information such as.
Les Couleurs Colors. Regardez, écoutez et répètez.
Journal - Qu’est-ce que Madame Kiel porte aujourd’hui?
Verb Conjugation Learning to conjugate your first verb in French.
We all ready know two French verbs. What are they?
The PowerLanguage Platform © PowerLanguage™ Ltd KEY LANGUAGE YEAR 1 / BLOCK 2.
Le verbe avoir Lesson objective: To learn the verb ‘avoir’ (to have) and use it in questions and sentences about ‘ma famille.’
AVOIR Quick review of the conjugation of the verb AVOIR  J’ai  tu as  Il/elle a  Nous avons  Vous avez  Ils/ells ont.
Révision Review (greetings, numbers, clothes, weather, time)
Les objectifs: - to learn pronouns - To learn the verb ‘avoir’ (to have)
Passe Compose Review Gr. 8 lesson. Basics Pour conjuguer un verbe au passé composé, tu as besoin de deux choses: un auxiliaire et un participe passé Il.
Les Adjectifs. What is an adjective? An adjective is a word that modifies a noun by describing it in some way: Shape Color Size Nationality.
Les couleurs et les animaux. Qu’est-ce qu’on va faire aujoud’hui? D’abord on va regarder un powerpoint. Puis on va faire de la grammaire. Enfin on va.
Les couleurs et les vêtements. Qu’est ce qu’on va faire aujourd’hui? D’abord on va faire des jeux. Ensuite, on va lire. Puis on va faire de la grammaire.
Vêtements Français Avoir-to have. Je (I) Tu (You) Il/Elle (He/She) Nous (We) Vous (You p) Ils/Elles (They)
Le Verbe Avoir L’Objectif: to learn the verb avoir in the present tense and to be able to use it in context By: B. Antoniazzi DDE French 1 U1 L2C AVOIR.
Learning objective: To understand how to create the past tense in French “Le Passé Composé”
Human Sentences! J’ adore les chats Notes to teachers Print out slides 13 – 18 on card cut them into two and distribute them to children. This gives.
LES NOMBRES L3 FRENCH PRIMARY 5.
Nombre 1 Un 2 Deux 3 Trois.
Transcription de la présentation:

BONJOUR! C’est le temps pour apprendre les numeros et les couleurs! HELLO! It’s time to learn numbers and colors!

First we get to learn our > verbs and adjective agreement! Yay! Avoir = to have Je + ai = J’ai Tu as il/elle a Nous avons Vous avez Ils/elles ont

How to conjugate “être!!” Être = to be Je suis Tu es Il/est est Nous sommes Vous êtes Ils/elles sont

Putting “avoir” and “être” in sentences! I have a dog.J’ai un chien. He is brown.Il est marron. They have cats.Ils ont des chats. We have pets.Nous avons les animaux domestiques. You are nice.Tu es gentil. She is mean.Elle est mechante.

Adjective agreement! Woot! If the noun is masculine and singular like one dog or un chien there is no added agreement. If the noun is masculine and plural like two loud dogs there would be an “s” following the adjective. When describing something the adjective follows the noun. Ex. Un chien bruyant Deux chien bruyants S P M / s F e es

Adjective agreement! Continued. If the noun is feminine and singular like a dress or une robe the adjective will have an “e” on the end. If the noun is feminine and plural like two short dresses there would be an “es” following the adjective. The chart to the right shows adjective endings. Ex. Une robe courte Deux robes courtes S P M / s F e es

Numeros! Un One Deux Two Trois Three Quatre Four Cinq Five Six Sept Seven Huit Eight Neuf Nine Dix Ten

PLUS DE NUMEROS! Onze Eleven DouzeTwelve TreizeThirteen QuatorzeFourteen QuinzeFifteen SeizeSixteen Dix-SeptSeventeen Dix-HuitEighteen Dix-NeufNineteen VingtTwenty

Couleurs! RougeRedOrange JauneYellow VertGreen BleuBlue VioletPurple MarronBrown RosePink NoirBlack GrisGrey Blanc(he) White

Now let’s put it together! I have three cats, and they are black. J’ai trois chats, et ils sont noirs. You have two dresses, and they are blue. Tu as deux robes, et elles sont bleues. We have one green ring. Nous avons une bague verte.

AU REVOIR! lOVE: Jacqueline, Antoinette, et Andrée