S8 Web Strategies and Development project Charline ALLILAIRE Laurent ESNAULT Shaden ITANI.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Département fédéral de lintérieur DFI Office fédéral de la statistique OFS Implementing the economic classification revision (NACE / ISIC) in the Business.
Advertisements

Grief de classification Classification Grievance.
Échanger connaissances et techniques sur les routes et le transport routier 1 The PIARC Website.
14/03/2011 United Nations Environment Programme World Conservation Monitoring Centre CCPAWA Knowledge management: Data portal and mapping tool Gestion.
TM.
Influence of standards implementation on students motivation in the French classroom Innsbruck, Sept. 17th, 2011 Dr. Mareschal Michel, BG/BRG Purkersdorf.
TortoiseSVN N°. Subversion : pour quoi faire ? Avoir un espace de stockage commun – Tous les étudiants du SIGLIS ont un espace svn commun Partager vos.
Présentation de l’outil INDICO
I. Intro, contexte, historique des mmorts II. SVN, historique des langages utilisés III. Serveur PHP, client 2D: JavaScript IV. Client 3D: Java, JoGL.
Do List Organize Everything with list. INTRODUCTION applications dont deux tiers gratuites activations par jour 50,8% des ventes de Smartphones.
Core Module 10 Advocacy: Engaging the Public Association des conseils scolaires des écoles publiques de l’Ontario (ACÉPO) Association franco-ontarienne.
UEO 3: Langue des affaires Semestre 6 Mme. Mountain.
© Copyright Showeet.com S OCIAL M EDIA T HINKING.
Student Management Marks Gaston Berger University School Year Project on Mobile Application Development.
I can tell time in French!
Montréal 27 octobre Résultats du sondage Survey results.
Research interests Viviane Gascon Vietnam Nurse scheduling Viviane Gascon and Éric Gagné.
EBP-BIOSOC WP1. Synthesis of methodological issues and proposals for further processing of the data.
Regional Preparatory Meeting Kigali Key messages from session 5 “ Enhancing results by applying the Paris Declaration at sector level ” Messages clés de.
Institut français des sciences et technologies des transports, de l’aménagement et des réseaux Institut français des sciences et technologies.
EPRUS Etablissement de Préparation et de Réponse aux Urgences Sanitaires.
Sortie le 30/09/2009 Cible : toutes cibles 550 Copies Plan média : 2,5 M€ bruts Entrées en cours Stop rectoStop Verso TotemAffichette Teaser THE BLAIR.
Introduction Définir Planning. L’agent Planning. Représentation pour l’agent planning. Idées derrieres l’agent planning.
Partners Belgium –Inforef, Liège –Association Européenne des Enseignants – Enseignement Libre –Laboratoire de phonétique. Service de linguistique expérimentale.
Ce document est la propriété intellectuelle de DASSAULT AVIATION. Il ne peut être utilisé, reproduit, modifié ou communiqué sans son autorisation. DASSAULT.
Student Management Marks Gaston Berger University School Year Project on Mobile Application Development.
French 101 Important Verbs. The most important French verbs – avoir (to have), être (to be), and faire (to do/make) They are used in some of the ways.
FREE HEALTH CARE AND RISK OF MORTALITY ON UNDER 5 YEARS OLD CHILDREEN IN BURKINA FASO : EVIDENCE FROM SAPONE HDSS By Malik LANKOANDE Msc Demography Projet.
Crédits photos : CampusFrance © Ministère des Affaires étrangères et européennes Co-funded Scholarship Programmes.
1 Differentiation: high, forte Integration: high, forte Transnational.
Château de Versailles IIM Project Customer Management System
1 de 24 Cours 11 - synchronisationMGL Witold Suryn Cours 11 – SQIM - synchronisation et gestion de changements 1 Ingénierie de la qualité du système.
+ Français 2 SAY WHAT??. + Dans une question…? To express the question « what » in French, we use qu’est-ce qui or qu’est-ce que. Quelle est la différence?
1 MQMaster Management of MQSeries October 2012 October 2nd 2012 Contact: Mr NAUDIN David Phone +33 (0) Mail
© Boardworks Ltd of 6 If you have any questions about the Boardworks MFL customer club, or queries about your Boardworks software, please don’t hesitate.
GREDOR - GREDOR - Gestion des Réseaux Electriques de Distribution Ouverts aux Renouvelables How to plan grid investments smartly? Moulin de Beez, Namur.
Modèles d’interaction et scénarios
Welcome everyone.
CROSSMARC The Cross-lingual Multi Agent Retail Comparison Edinburgh, March 2001.
« © CEA [2006]. Tous droits réservés. Toute reproduction totale ou partielle sur quelque support que ce soit ou utilisation du contenu de ce document est.
Session : Modele plan d’action Template Action Plan
African Centre for Statistics United Nations Economic Commission for Africa Session : Etapes de mise en oeuvre du SCN 2008 Milestones for implementation.
University of Ottawa - Bio 4118 – Applied Biostatistics © Antoine Morin and Scott Findlay 24/07/2015 2:29 PM Bootstrap et permutations.
Development of a Control Centre for the Management of Inland Waterway Operations Presented by Dilwyn Parry.
2007 General Meeting Assemblée générale 2007 Montréal, Québec 2007 General Meeting Assemblée générale 2007 Montréal, Québec Canadian Institute of Actuaries.
Présentation du nouveau Site Hercules. Plan Nouvelle ergonomie Nouvelle base de données Nouvelle procédure d’inscription Nouveaux outils d’administration.
EXTRACTION D’ÉLÉMENTS CURVILIGNES GUIDÉE PAR DES MÉCANISMES ATTENTIONNELS POUR DES IMAGES DE TÉLÉDÉTECTION : APPROCHE PAR FUSION DE DONNÉES EXTRACTION.
PASSÉ COMPOSÉ WITH ÊTRE
French 1 Chapter 2 Grammar 2
Netwin is supported by the EU Commission in the framework of the Recite II programme Le projet Netwin est soutenu par la Commission Européenne dans le.
CCP Report CSR 15 February CSR meeting Mandate CSR Advisory body to the SCC Oversees all matters regarding restaurants/cafeterias/vending machines.
10 février 2016 Informatique et Réseaux – Domaine de responsabilités.
L’outil de suivi des incidents et des demandes
Wood; veneers, laminates and composites You need to know all about; Structure Faults Preparation – seasoning, conversion, drying Veneers Laminates Bending.
Negative sentences Questions
Pin your French person where you feel you are at the start of the lesson GARE - I don’t know anything…(L0-1) PATISSERIE - I know a few words about technology.
French web site for the Linear Collider Some news to start the discussion… (  Question mark in red)
Merci de remplir le formulaire et de le renvoyer à avant le 16 mai 2016 Please complete and send to
Resource allocation: what can we learn from HPC? 20 janvier 2011 Vincent Breton Crédit: Catherine Le Louarn.
Technology Module.  Technology is the application of knowledge and skills to make goods or to provide services.  It includes the tools and machines.
Page : 1 ObjectWeb 04/10/2004 Direction Générale du Système d ’Information Ce document est la propriété intellectuelle de DASSAULT AVIATION. Il ne peut.
Courrier électronique ( s) Some features of s: Boîte de messagerie - Inbox Nouveau message -- New message Dossiers - Folders Suprimer - Delete.
Résumé Titre de la communication (en français) Titre de la communication (en anglais) Noms des auteurs Affiliation s ; Addresses Auteur Principal é-mail.
Subject: CMS(Content Management System) Université Alioune DIOP de Bambey UFR Sciences Appliquées et Technologies de l’Information et de la Communication.
Buddy Program AEGEE-Alicante
Quebec Provincial Elections
1-1 Introduction to ArcGIS Introductions Who are you? Any GIS background? What do you want to get out of the class?
BIENVENUE. Sommaire Maison Intelligente La Domotique ? Qu'est ce que c'est la domotique ? Détails et exemple Ma partie dans ce projet Détails de mon projet.
Reporting on national biodiversity strategies,
Transcription de la présentation:

S8 Web Strategies and Development project Charline ALLILAIRE Laurent ESNAULT Shaden ITANI

1.Working method 1.Agile method 2.Three steps 2.Project results 1.Use cases and scenarios 2.Marketing aspects 3.Coding 3.To be continued 1.Marketing 2.Coding 3.Security and law Table of contents

ORKA Communications What is Smartime? 3 main levels: Implementation of events request Social feature Tickets and public transport Introduction

Agile method: Discovery Advantages Drawbacks 1.Working method a. Agile method b. Three steps 2. Project results a. Use cases & scenarios b. Marketing aspects c. Coding 3. To be continued a. Marketing b. Coding c. Security and law

Three steps: Defining the project details Web strategy aspects Technical web aspects 1.Working method a. Agile method b. Three steps 2. Project results a. Use cases & scenarios b. Marketing aspects c. Coding 3. To be continued a. Marketing b. Coding c. Security and law

Use cases: steps or actions between a user and a software system clarify the app’s aim and way of functioning 4 types: registered/unregistered user, partner and admin 1.Working method a. Agile method b. Three steps 2. Project results a. Use cases & scenarios b. Marketing aspects c. Coding 3. To be continued a. Marketing b. Coding c. Security and law

Créer un compte Supprimer un compte Modifier un compte Usager sans compte Usager avec compte Faire une recherche Sélectionner un résultat Partager le résultat Réserver/acheter les billets Obtenir un itinéraire Entrer un lieu Récupérer coordonnées et saisir distance Entrer un événement Entrer une date Entrer un tag Entrer une date et un tag Entrer un événement et un tag Saisir adresse et distance Entrer un événement Entrer une date Entrer un tag Entrer une date et un tag Entrer un événement et un tag S’authentifier Créer un tag et l’enregistrer S’abonner à des notifications Donner avis/commentaire inclut généralise Signaler des anormalités ou des abus (d’utilisation des commentaires, d’événements etc.) Usager : utilisateur grand public de l’application web ou mobile Smartime

Scenarios: detail the process followed to perform an action of the use case specify the app’s way of functioning 3 types: member, partner and admin 1.Working method a. Agile method b. Three steps 2. Project results a. Use cases & scenarios b. Marketing aspects c. Coding 3. To be continued a. Marketing b. Coding c. Security and law

Demographic study: better idea of potential users 2010 figures from AFOM, Auran, Nantes census report and Admob Nantes:  inhabitants 30% of 15 to 29 years old 1.Working method a. Agile method b. Three steps 2. Project results a. Use cases & scenarios b. Marketing aspects c. Coding 3. To be continued a. Marketing b. Coding c. Security and law

cadres professions intermédiaires employésouvriersindépendantsétudiantstotal % d'adoption de smartphones en France 23,019,017,015,031,019,0 % des actifs à Nantes 22,728,027,017,64,0 Effectif approximatif pour Nantes actifs de plus de 15 ans en 2007 : Nombre estimé de possesseurs de smartphone à Nantes en ,17348,86340,43646,81712,

Survey: questionnaire for Centrale Nantes students Google Survey 1.Working method a. Agile method b. Three steps 2. Project results a. Use cases & scenarios b. Marketing aspects c. Coding 3. To be continued a. Marketing b. Coding c. Security and law

Frequency & planning depend on the type of outings 1.Working method a. Agile method b. Three steps 2. Project results a. Use cases & scenarios b. Marketing aspects c. Coding 3. To be continued a. Marketing b. Coding c. Security and law

Business model: local partners’ advertising banners: regular source of revenue white-label solutions to ship branded events searching app: high revenue but unsustainable source. possibility to sell tickets: percentage being deducted premium partners accounts with special features for a monthly fee: Customization (logo, bold font…) Higher list rank than conventional partners Send promotional s to members

1.Working method a. Agile method b. Three steps 2. Project results a. Use cases & scenarios b. Marketing aspects c. Coding 3. To be continued a. Marketing b. Coding c. Security and law CSS

1.Working method a. Agile method b. Three steps 2. Project results a. Use cases & scenarios b. Marketing aspects c. Coding 3. To be continued a. Marketing b. Coding c. Security and law

Marketing: Questionnaire to be distributed to a broader audience SEO: no access to database events (forms & logins) Google AdWords: keywords “sortie nantes”, “soirée nantes”, “cinéma nantes”, “expo nantes”… Links on media partners’ websites (e.g. Pulsomatic)

1.Working method a. Agile method b. Three steps 2. Project results a. Use cases & scenarios b. Marketing aspects c. Coding 3. To be continued a. Marketing b. Coding c. Security and law Coding: Google Map version 3 JavaScript  confirmation Password modification and loss Functions Add comments and Add events Language consistency

1.Working method a. Agile method b. Three steps 2. Project results a. Use cases & scenarios b. Marketing aspects c. Coding 3. To be continued a. Marketing b. Coding c. Security and law Security: Database defaults passwords Admin interface: default password and login Law: CNIL database declaration Data archiving time

Thank you Conclusion