Français English.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Fêtes-tu L’action de grâce?
Advertisements

Dans ma ville il y a un musée.
L.O. – how to give information about yourself in French
GCSE FRENCH SPEAKING EXAM TOPIC QUESTIONS.
Dialogue pour les élèves de Cavell. Karine Grand Maison
Décris la maison 1.   Qu’est-ce que c’est? C’est une maison.
Year 8 French Oral Examination Summer 2008
Prepare the text for your PowerPoint presentation on your family. You will need 5 slides only (but you can add additional slides if you wish) and you.
Aller* + infinitif. Jaime regarder la télé après les cours. Ma mère déteste préparer le dîner. Mon père naime pas laisser de pourboire. In French, when.
Dans les cahiers Ecrivez le verbe “aller” au présent Je, tu etc..
Write a paragraph to introduce yourself
Which of the little paragraphs on your sheet say:
Lesson Objectives: How to use different tenses when talking about music. Present Tense / Future Tense / Past Tense Level 5+
Tout sur Moi! By: Ryleigh Pineda
Hello! My name is Kayla. Bonjour! Je mappelle Kayla. Je suis une etudiante a lecole Journey Prep.
House … une cave 2.… une chambre 3.… une salle de bains 4.… une salle à manger 5.… une cuisine 6.… un salon 7.… un bureau 8.…
la conjugaison vocabulaire questions le négatif verbe et infinitif.
The Angry Family Mrs Mildly-Angry Carrot-Face Bonjour ! Je mappelle Mrs Mildly- Angry Carrot-Face. Hello. My name is Mrs Mildly-Angry Carrot-Face.
Lesson Objectives: How to use different tenses when talking about music. Present Tense / Future Tense / Past Tense Level 5+
Les médias Learning objective: To plan in readiness for my key assignments on the unit of media.
Le futur proche The immediate future tense means “I am going to …”
By Brandon Inoa Tout sur moil. Hello my name Brandon Inoa I am a Student at Journey Prep Bonjour je m’ appelle Brandon Inoa Je suis une etudiante a l’ecole.
Mes activités.
Year 6 French Transition Unit Personal Information Lesson 2 Salut!
Les questions? Je m’appelle Sam J’ai douze ans
Jéopardy Complete the sentence with the right place or thing Right form of de or à Possessive adj Aller or Venir Translate Q $100 Q $200 Q $300 Q $400.
J’aime + le/la/les J’adore Je n’aime pas Je déteste.
Le futur Objectif: to learn to recognise and use the future tense in French.
Mon Ecole WALT: Promote The Cornwallis Academy
Le passé composé Review en short.
depuis, il y a, pendant, pour
Welcome to... O’s and X’s Game Scoreboard X O Click Here if X Wins Click Here if O Wins.
Quels sont tes passes temps préfèrés?
Classroom vocabulary Review for Quarterly Exam. Martin, tu as un crayon de papier?
Les vêtements Year 9 Click on the arrow to go onto the next page.
Reliez les questions et les réponses
Where is your house? Ma maison est … (My house is ...)
Tout Sur Moi! By: Jasmine Spidell!.  Hello! My name is Jasmine.  I am student at Journey Prep  I am a student at P.S.69 Journey Prep  I am in Ms.Savoca’s.
Tu aimes quelle sorte de musique?
Allez viens Chapitre 1. Première Etape Hello Bonjour.
Unité 2-C. to read lire to go shopping faire du shopping.
A LL ABOUT ME TOUT SUR MOI. B ONJOUR HELLO Hello my name is Jayden And I’m a student a journey prep Bonjour je m’ appelle Jayden i’m a student at journey.
SEMINAR « Inclusive Employment » Vientiane, 7 – 11 October 2013 Who I am ?Who I am ? Brief presentation. –Je m’appelle Désiré W. KABORE, –Je viens du Burkina.
Français Réviser Ecrire une carte. Nous allons… Pierre. David. Anne. Je m’appelle Je suis de Suisse. France. Belgique. J’ai 11 ans. 13 ans. 12 ans. Mon.
Réponses pour les feuille de révision. 1)I don’t want to be late. 2)Do the dishes! 3)He just lost his basketball game. 4)We have just played tennis. 5)I.
CONTRACTIONS  How to use “À” to say where you are going  How to use “DE” to say where you are coming from.
La forme Year 9. Lesson objectives:  Learn how to say what you do to keep fit, how often and why  Learn how to say what you are going to do to keep.
Ma ville Year 9 Click on the arrow to go onto the next page.
L’OBJECTIF: Je vais apprendre à utiliser le futur en français.
 My Exit Interview/Mon Interview de Sortie. "REAL power is in the mind and heart. Nowhere else. Know that about yourselves." - Scott Ramon Seguro Mescudi.
L’OBJECTIF: Je vais apprendre à utiliser le futur en français.
Where and with whom does he live? What did he do two years ago?
Int 02 Des frères et des sœurs faux vrai faux vrai.
À la fin de la classe, finissez les activités 1, 2, et 3
All About Me!!!!!!!!!!!!!! Tout Sur moi!!!!!!! By Anthony Garcia.
Mon collège primaire To know the names in French for facilities in school (d) To understand how to use some imperfect tense phrases like “avait..” “il.
Lundi 14 septembre Parle-moi de toi! la première activité: Vérifiez les devoirs. dé e st e e g a r d e h b i t e oy ag e doro ns am e ap pe le c o l e.
Learning Objective ALL of you will produce a power point presentation on your family including at least 8 members of your family and at least their name,
Le Futur en français L’OBJECTIF: Je vais apprendre à utiliser le futur en français.
«Mi amor» Vanessa Paradis. Le journal d’échauffement le 2 décembre 0 Le but: I can talk about common classroom objects. 0 Do you like to cook? 0.
Le Futur en français =. KEY VERB: aller – to go Je vais Tu vas Il / Elle va Nous allons Vous allez Ils / Elles vont I am going You are going (friendly)
Personal Information Useful phrases: Je m’appelle …… J’habite (en angleterre /à Londre) Mon anniversaire est le ……. J’ai ….. ans Je suis né(e) à ….. My.
Les salutations et «Je me présente» 1.1. Les salutations et «Je me présente» Salut ! Hi!
ROLE-PLAY OVERLAP You are at the tourist information bureau For help with the vocab, click herehere Listen to the question and reply J’aime visiter les.
«Laissez-moi danser» Dalida. 71. vendredi le 26 février Le but: I can order food at a café. I am ready (prêt(e)) for the soccer game! I have my jersey.
Module 1.
Est-ce que tu dors bien? Objectif: to be able to comment on your sleeping habits and other factors that affect well-being.
Unité 2- Leçon C. To talk about THINGS that you like and don’t like J’adore… J’aime… Je n’aime pas… Je déteste…
Transcription de la présentation:

Français English

My name is Florent Guihal , I am 18 years old and I was preparing a baccalaureate electrical engineering. I live in Fresnay-retz in Loire-Atlantique (44). My hobbies are: Football (I support the club of FC Nantes), I also like the American Football, music (electro / dance), and go into nightclub at the weekend. Hello

The FC Nantes I support the FC Nantes since my childhood. The club has great importance in my area for which loves football. The FC Nantes has a glorious track record in France and Europe.

The American football

Je m'apelle Florent Guihal, j'ai 18 ans et je prepare un bac pro électrotechnique. J'habite à Fresnay-en-retz en Loire-Atlantique (44). Mes hobbies sont: - le Football (je supporte le club du FC Nantes)‏ - J'aime aussi le Football Américain, la musique (électro/dance) et allez en boite de nuit le weekend. Bonjour

Le FC Nantes Je supporte le FC Nantes depuis mon enfance. Ce club a beaucoup d'importance dans ma région pour ce qui aime le football. Le FC Nantes a un glorieux palmarès en France et en Europe.

Le football américain J'aime le football américain depuis quelques années. J'en fait avec mes copains quand on a du temps libre et je vais en faire en club la saison prochaine. Je supporte l'équipe des Raiders d'Aucland.