Jobs Vendeur/vendeuse Caissier/caissière Animateur/animatrice

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
GCSE Speaking Exam.
Advertisements

Nous allons.. préparer un texte (pour écrire ou parler)
Q.3 Qu’est-ce que tu fais normalement pendant les vacances?
Les problèmes en vacances
Que faites vous ensemble?Que fais-tu avec ta famille? To be able to use 3 different tenses to talk about how you spend time with your family.
Lundi 23 novembre Part 1: using tu.. There are three different ways of asking a question in French. 1By raising your voice: Tu aimes aller au cinéma?
En général, je devais remplir les rayons et jétais obligé(e) de discuter avec les clients, mais le dernier jour on ma demandé de tapper trois lettres avant.
Prepare the text for your PowerPoint presentation on your family. You will need 5 slides only (but you can add additional slides if you wish) and you.
Which of the little paragraphs on your sheet say:
SuzanneHenriMaríe Laure Jaime aller au cinéma Je naime pas Je préfère.
Les pronoms relatifs Qui ou que?.
Lesson Objectives: How to use different tenses when talking about music. Present Tense / Future Tense / Past Tense Level 5+
Travail Oral – Les Vacances
Des autres choses à considérer….. Ce nest pas trop compliqué !
I can …talk about my holidays in the past
Je suis allé(e). Jai or je suis? Allé(e) à la piscine. Joué au foot. mangé au Quick. lu un livre. Allé(e) au cinéma. Allé(e) à la pêche. vu ton père Je.
A quoi tu jouais dans le passé? To be able to use the imperfect tense to talk about what you used to do.
Le tourisme To be able to talk and write about your future holiday plans.
Mes vacances To be able to talk about your holidays using 2 tenses (past and future)
Comment choisir un métier…
Les Vacances How to talk about holidays in the Past Tense Jai + __________é (avoir verbs) je suis allé(e) etc (être verbs) Opinions Pronunciation It was…
Lesson Objectives: How to use different tenses when talking about music. Present Tense / Future Tense / Past Tense Level 5+
Les Vacances How to talk about holidays in the Past Tense Jai + __________é (avoir verbs) je suis allé(e) etc (être verbs) Opinions Pronunciation It was…
Objective 1: revise holiday activities Objective 2: identify the verb and use it to express opinions of holiday activities Objective 3: identify verbs.
Qu’est-ce que tu fais avec ton argent de poche?
Mon Ecole WALT: Promote The Cornwallis Academy
Mes Vacances : Révision
Reliez les questions et les réponses
Français 1441 Chapître 3 Révision d’Examen.  Someone tells you where things on campus are located. You listen and fill in the blank with the missing.
Mon weekend How to write about your weekend Say where you went Le weekend dernier je suis resté(e) à Banchory. Le weekend dernier je suis allé(e) à Stonehaven.
WALT: how to talk about your timetable
Les Questions d’Information (Information questions)
La Revue: Les verbes – ER. La norm: Comparisons 4.1 Understanding the nature of language What is a « regular verb »? How are regular –ER verbs conjugated?
Bienvenue and Welcome to Our French II Live Lesson! We will begin shortly!
Passé, présent, futur L’année dernière Normalement Il y a deux ans Cette année L’année prochaine A l’avenir L’ été dernier Le week-end prochain Le week-end.
Asking questions Learning objective: To understand different questions To be able to ask questions ? ? ?
le futur Le but: I can recognise the 2 future tenses
La prononciation française Ge gi make a soft jeee sound Ga /Go / G+ consonant harsh G sound généralement génial Manger église gomme goût Géographie gâteaux.
Qu’est-ce que ça veut dire en anglais?
GCSE conversation questions Tourism. 1.Qu’est-ce que tu fais d’habitude en vacances. D’habitude/normalement je vais en/au avec on loge/reste dans on descend.
1. Est-ce que Est-ce que, literally translated "is it that," can be placed at the beginning of any affirmative sentence to turn it into a question: Je.
J’ai une question! Objectifs: 1) Poser une question de 3 manières différentes 2) Parler de votre famille.
Just to get you going… une minute, s’il vous plaît!
 C’est à toi 1 – Unité 6 - En voyage Nous avons visité Paris.
Where and with whom does he live? What did he do two years ago?
Le voyage et la francophonie
Normally I spend my holidays in Spain with my parents. I will go there in the summer for a month. I like it because it is always sunny and there is a whole.
¡Bonjour! Year Group) ( Year Group) (Date) Aim: - To be able to describe what you did on your holidays. *Achieve a higher grade by adding opinions/ what.
Aim To recap depuis + to say how long you have been doing something. J’ apprends le français depuis quatre ans. What does this sentence mean? Think of.
Outcomes What will I achieve in this lesson: Can use familiar and new vocabulary to describe your school ( C-A*) Can you apply structures “on peut” (C)
Je pense que “ANGLETERRE “ est un pays parce que ça veut dire “England” Pour commencer…
Notes le premier mars L’imparfait et le passé composé ensemble We can use the passé composé and the imparfait (imperfect) together to talk about the past.
Objective: To be able to understand and answer questions in French about past vacations.
© Crown copyright 2011, Department for Education These materials have been designed to be reproduced for internal circulation, research and teaching or.
OBJECT PRONOUNS WITH THE PASSÉ COMPOSÉ Page 122. Placement  With all object pronouns, placement is the same. DirectIndirectPlaces De+ nouns or ideas.
ever for This presentation requires PowerPoint XP or later.
Il faut relier la question avec la réponse. 1. Qu’est-ce que tu as fait vendredi soir? 2. Est-ce que tu as fait du sport? 6. Qu’est-ce que tu as acheté.
Education post-16 Jobs, career choices and ambitions Lesson plan slides.
Mes Vacances Copy the table and put each word in the right column. en trainmes parentsvisité un muséeen France en avion dormi sur la plage mes amis en.
Unite 1: Oral Ma famille et moi. Comment es-tu? (Describe yourself ) What do you look like? Describe your positive character traits. Describe your negative.
GCSE Speaking Questions: Careers, Work and Work Experience.
Un petit peu de grammaire… Le passé composé. On récapitule…le verbe “être” Jesuis Tu es Il est Elle est Nous sommes Vous êtes Ils sont Elles sont.
Role-plays Foundation 1 Lancashire County Council.
O WHY IS IT IMPORTANT TO PLAN AHEAD FOR THE FUTURE?
Plus tard… Les objectifs: To be able to talk about what you would like to do in the future. La grammaire: Le conditionnel Les objectifs: To be able to.
Objective: To be able to say what you do on holiday.
 C’est à toi 1! – Unité 6 - En voyage. Tâche  Context: You cousin had an amazing vacation. He visited the South of France. He is telling you what he.
By the end of today’s lesson you will be able to:
TOURISM INSTRUCTIONS TO CANDIDATES
Transcription de la présentation:

Jobs Vendeur/vendeuse Caissier/caissière Animateur/animatrice Fille/garçon au pair Serveur/serveuse Receptionniste Assistant(e)dans un bureau Guide touristique

Les qualités personnelles confiable sociable enthousiaste plein(e) d'enérgie/vif/vive responsable professionnel/le ponctuel/le organisé(e) travailleur/euse mûr(e)

Les habilités et les intérêts J'apprends le français depuis six ans et je le parle bien. J'ai commencé à apprendre l'espagnol parce que je m'intéresse aux langues et je les trouve utiles, surtout quand on veut travailler à l'étranger. Je fais partie de l'équipe de …/de l'orchestre/du chorale au collège, donc j'ai l'habitude de travailler avec les autres. Je fais du babysitting le week-end pour mon voisin, alors je sais m'occuper des enfants et les divertir.

N5 Writing Unpredictable bullet points- possible options Previous links with the country Requesting information about the job A description of your personality Why you would be the ideal candidate for the job Why you want to work in France When you will be available for an interview/work Your plans for travelling to the country Your plans for accommodation in France How you can contribute to the day to day running of the business

Bullet points 5 & 6 possibilities Your experience of working with the public Your experience of working with children/young people Your experience of travelling to & visiting other countries Which games or activities you could help organise What languages you speak Special expertise you have for the job Other knowledge you have which makes you suitable for the job (For job in a shop) – What you bought last time you went shopping (For job selling DVDs) – What film you saw recently and what you thought of it

Previous links with the country J’ai déjà visité la France, l’année dernière j’y suis allé(e) en vacances avec ma famille/un groupe scolaire. Nous avons visité les monuments célèbres et nous avons pris plein de photos, c’était formidable, j’ai beaucoup aimé la culture française.

Requesting information about the job Est-ce que vous pouvez me faire savoir s’il faudrait porter l’uniforme? Est-ce que vous pouvez m’informer si je devrais organiser mon propre logement? Est-ce que vous pouvez me confirmer les horaires et si je devrais travailler le week-end ?

A description of your personality Quant à mon caractère vous me trouverez... poli(e), travailleur/euse, fiable. J’ai toujours été quelqu’un de responsable et obligeant.

Why you would be the ideal candidate for the job Je serais le candidat idéal pour le poste parce que j’ai les habilités, les qualités personnelles et l’expérience que vous cherchez.

Why you want to work in France Talk about previous visit.... J’ai toujours voulu travailler en France parce que, j’ai passé de bonnes vacances là-bas. Je m’intéresse à la culture française et j’aime le mode de vie du pays. Bien que je parle bien le français, je voudrais devenir plus fort(e) en la langue.

When you will be available for an interview/work Je serai disponible tous les jours pour un entretien après avoir fait mes examens, et je pourrais travailler les mois de juin, juillet et août.

Your plans for travelling to the country Your plans for accommodation in France En ce qui concerne mes projets pour voyager en France, je voyagerais en avion et puis je prendrais le bus pour arriver ... au bureau, à l’hôtel, au restaurant. J’aurais l’intention d’arriver le premier juin, vers midi. Quant au logement, je resterais dans un petit appartement/ dans une auberge de jeunesse.

How you can contribute to the day to day running of the business You could describe personality, skills, experience