A la campagne Je me suis promené(e) dans la forêt.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Séjour à Salamanque Plaza Mayor Délégation française:
Advertisements

Je/j tu il elle nous vous ils elles I you he she we you they Les sujets (je, tu etc…)
Comment dit-on... 1.I had 2.I did 3.I ate 4.I chatted 5.I went 6.It was Jai eu Jai fait Jai mangé Jai bavardé Je suis allé(e) Cétait.
Parce que Est-ce que je peux m’asseoir ? pourquoi? chanter
Which of the little paragraphs on your sheet say:
Les pronoms relatifs Qui ou que?.
Allez, Viens 2 Chapitre 5.1 Passé Composé Created by: Dimick.
Travail Oral – Les Vacances
I can …talk about my holidays in the past
Mes dernières vacances: Révision
Il y a / il existe / vous avez... où on peut où cest possible de visiter les chambres visiter le château.
WALT: how to talk about your timetable
Révision d u Passé Composé By: Taylor Fowler There are two ways to make a sentence past tense. You can use être, or avoir, depending on the verb in the.
Mardi vingt huit février 2012 Objective: Start preparing for Speaking exam 1.Elle va boire du café 2.Elle a bu du café 3.Elle boit du café 4.Boire un café.
Je suis allé(e). Jai or je suis? Allé(e) à la piscine. Joué au foot. mangé au Quick. lu un livre. Allé(e) au cinéma. Allé(e) à la pêche. vu ton père Je.
Les Vacances How to talk about holidays in the Past Tense Jai + __________é (avoir verbs) je suis allé(e) etc (être verbs) Opinions Pronunciation It was…
WILF: •TO SAY WHERE YOU HAVE BEEN (LEVEL 5C) •TO SAY HOW YOU GOT THERE AND WHO WITH (LEVEL 5B) •TO SAY WHAT YOU DID ON HOLIDAY AND THE WEATHER TOO (LEVEL.
Souvent - often L’été, je vais souvent à la plage. quelquefois - sometimes Je joue quelquefois au volley. de temps en temps - from time to time Je vais.
FINAL EXAM WRITING PREPARATION FRENCH 2. THINGS YOU SHOULD REVIEW: 1.Weekend, Outdoor, and leisure time activity vocabulary = Unit 2 & 4 2.How to form.
Start with verb ? in the ? tense Start with verb ? in the ? tense Change the ? of my participe passé with ? Change the ? of my participe.
Le passé composé avec être
Jeopardy $100 RulesAvoirEtreIrregular Full sentence Translation $200 $300 $400 $300 $200 $100 $400 $300 $200 $100 $400 $300 $200 $100 $400 $300 $200 $100.
A. La construction si + imparfait p. 308
Ma Visite à Paris Bonjour à tous!.
WALT: practising sentences in the future and adding details to them to improve them WILF: To be able to produce sentences in the future (Grade D) To add.
Le plus-que-parfait 1.The plus-que-parfait is formed by using the imperfect tense of the helping verb avoir or être and the past participle. Remember that.
Objectif: To be able to use the verb VOULOIR
French 101 (MW ) Mercredi 2 mai 2007 Chapitre 5 Compétence 4 Prof. Anabel del Valle
Mes Vacances : Révision
Le Passé composÉ.
L/O: to know the formation of verbs in the imperfect tense and to use the imperfect and perfect tenses together Passé Composé.
French 101 Important Verbs. The most important French verbs – avoir (to have), être (to be), and faire (to do/make) They are used in some of the ways.
Where is your house? Ma maison est … (My house is ...)
WALT: how to talk about your timetable
June  For Level 1 you need to give short answers to questions – one word or a short phrase  For Level 2 you need to answer in short phrases. 
Year 10. Bon appetit unit. Introducing ‘en’. ‘en’ – ‘some of it’ or ‘some of them’ ‘En’ is a small but important word in French that is commonly used.
Vendredi premier février 2013 Starter Le temps: Il est froid et il pleut aussi. Complete the sentences on the worksheet with the correct word from the.
Warm up Write what you did this morning or a few days ago. What tense is used in French to express what happened recently.
Les questions, avoir, être, avoir ou être, les pronoms.
Copy the homework into your planner: To complete the sheet for Wednesday 15 July Can you construct a paragraph in the past tense about an event with family.
Les Choristes. French infinitiveEnglish infinitiveEnglish Perfect TenseFrench perfect tense Visiter a/ont visité Quitter a/ont quitté Remplacer a/ont.
THE comparative 1.Comparative with adjectives 2.Comparative with nouns.
Les aventures de Clément l’Aplati à Paris
Le passé composé.
Mercredi vingt-trois Mai Ma journée To know some key phrases to express what I do normally and I did in school yesterday (d-c) To understand the difference.
SORTIR Leçon 8: Tu es sorti? to go out to get out je sors nous sortons
Le passé composé Form the perfect tense with regular AVOIR verbs Form the Perfect Tense with regular & irregular AVOIR verbs Form the perfect Tense with.
TranslateTime P.C. EtreP.C. Avoir Past Participle French II – Final Review – P.C. & Time
 C’est à toi 1 – Unité 6 - En voyage Nous avons visité Paris.
«Tout le monde veut devenir un cat» Les Aristocats.
Normally I spend my holidays in Spain with my parents. I will go there in the summer for a month. I like it because it is always sunny and there is a whole.
L’imparfait vs. Le passé composé
¡Bonjour! Year Group) ( Year Group) (Date) Aim: - To be able to describe what you did on your holidays. *Achieve a higher grade by adding opinions/ what.
Half-erased sentences:
Français I – Leçon 6A Structures demonstrative adjectives passé composé with avoir.
Notes le 25 octobre Some verbs form their passé composé with être instead of avoir. Many of the verbs that use être to form the passé composé are verbs.
À la campagne (in/at the countryside). Passer (to spend time) le week-end PARTIR (to leave) RENTRER (to come back home/to your house) ≠ faire un pique-nique.
vocab challenge Here’s a present Passé the buck Lost in translation.
Objective: To be able to understand and answer questions in French about past vacations.
Au Collège Starter Activities.
Miss Gidon. Aujourd’hui je mange un sandwitch mais hier j’ai mangé une salade. Il est 3pm et je joue au football mais à 9am j’ai joué au tennis.
Un petit peu de grammaire… Le passé composé. On récapitule…le verbe “être” Jesuis Tu es Il est Elle est Nous sommes Vous êtes Ils sont Elles sont.
Unité 2.  Où allez-vous passer (to spend) le week-end?  Nous allons passer le week-end à la campagne (in the country).  Nous allons  partir (to leave)
Les Prépositions de lieu en Français. Dans = In Le ver est dans la pomme.
Le temps libre 7 7 UNITÉ Quit Qui a de la chance? 24 LEÇON B La construction négative ne … jamais p. 346 A Le passé composé avec être p. 342 C Les expressions.
How to say ‘I have just’ in French (recent past).
Human Sentences! J’ adore les chats Notes to teachers Print out slides 13 – 18 on card cut them into two and distribute them to children. This gives.
Transcription de la présentation:

A la campagne Je me suis promené(e) dans la forêt. J’ai visité un château. Je me suis sauvé d’un taureau. J’ai cueilli des mûres. J’ai fait de la pêche en rivière. J’ai déjeuné dans un pub. J’ai pique-niqué J’ai pris un train à vapeur J’ai fait une promenade à VTT J’ai fait du canoë sur un lac I went for a walk in the forest. I visited a castle I ran away from a bull. I picked some blackberries. I went fishing in the river. I had lunch in a pub. I had a picnic. I went for a ride by steam train I went mountain biking. I went canoeing on a lake The vocabulary for the initial stages is presented in starter format – how many of the French phrases can the students work out for themselves. As they identify each one, click on the tick beside the French for any given phrase to reveal the English translation.

Je me suis promené(e) dans la forêt This, and the next 9 slides, are provided to present the vocabulary, and to introduce the pictures to the students. If you are using an Interactive Whiteboard, click on the countryside scene in the bottom right. The French at the top will disappear (for 15 seconds) and the student has to fill in the gaps at the bottom of the screen. After 15 seconds, the correct version will reappear at the top, and the you will be able to compare the two. Five seconds later, the student’s version will disappear. Je me s_ _ s pr_ _ _ _ _(e) dans la f_ _ _t

J’ai visité un château J’_ _ v_ _ _ _ _ un c_ _ _ _ _ _

Je me suis sauvé(e) d’un taureau Je me s_ _ _ s_ _ _ _ d’un t_ _ _ _ _ _ _

J’ai cueilli des mûres J’ai c_ _ _ _ _ _ des m_ _ _ _

J’ai fait de la pêche en rivière J’ai fait d_ _ _ p_ _ _ _ en r_ _ _ _ _ _

J’ai fait du canoë sur un lac. J’ai f_ _ _ du c_ _ _ _ sur un _ _ _

J’ai déjeuné dans un pub J’ai d_ _ _ _ _ _ d_ _ _ un p_ _

J’ai pique-niqué J’ai _ _ _ _ _-_ _ _ _ _

J’ai pris un train à vapeur J’ai p_ _ _ un t_ _ _ _ à v_ _ _ _ _

J’ai fait une promenade à VTT J’ai f_ _ _ une p_ _ _ _ _ _ _ _ à _ _ _

J’ V U C Castle J’ F D L P E R Fishing J’ P-N Picnic J’ F D C S U L Canoeing J’ P U T A V SteamTrain The aim of this slide is to get students to practise saying the phrases in the form of a game. The initial letters of the sentences are provided to encourage the students to say the right thing, while the English clue is provided to avoid ambiguity. To start the slide, click on the face in the middle. The green bubble will then appear. Once you are satisfied with the student’s French, click on the green bubble, and the yellow one will appear, and so on. Students have to try to complete all 8 bubbles in 45 seconds (before the whistle goes). After a couple of goes with this slide, the students will become familiar with it; the next two slides work in the same way, but are there to keep the students thinking. J’ C D M Black-berries J’ D D U P Pub Lunch J’ F U P A V Mountain-Biking

J’ D D U P Pub Lunch J’ F U P A V Mountain-biking J M S P D L F Forest Walk J’ P-N Picnic J’ F D L P E R Fishing J’ P U T A V SteamTrain J M S S D’ T Bull J’ V U C Castle

J’ P-N Picnic J’ V U C Castle J’ P U T A V Steam Train J’ D D U P Pub Lunch J’ C D M Black-berries J’ F U P D L F Forest walk J M S S D’ T Bull J’ F D C S U L Canoeing

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 Another slide designed to get the students to say the phrases in the guise of a game! Students nominate a circle ( or come up and click it on the Whiteboard). The circle will drop away, and more often than not, a picture will be revealed. The student whose turn it is has 6 seconds to say what the picture is in French before it disappears. If you want to have a scoring system, the student scores 2 points for his team for saying the sentence correctly while the picture is still on the screen. If the picture has disappeared, a member of the opposing team can name the picture for 1 point. For more speaking practice, use the CountrysideConnect4 file. Load the file in, and select the “fill” icon. At the bottom of the screen, select a colour, and click on it with the left mouse button. Then move to another colour, and click on it using the right mouse button. When the students say the phrase corresponding to a picture, move to the lowest available circle, and click on either the left or right mouse button to fill the circle with the appropriate team’s colour. 29 30 31 32 33 34 35

Relie les 2 parties 1. Je me suis promené 2. J’ai visité 3. Je me suis sauvé 4. J’ai cueilli 5. J’ai fait 6. J’ai déjeuné 7. J’ai 8. J’ai pris 9. J’ai fait une 10. J’ai fait du canoë sur un lac dans la forêt un train à vapeur promenade à VTT dans un pub un château d’un taureau de la pêche en rivière des mûres pique-niqué This slide does absolutely nothing fancy! It is placed here to act as one of the following: a plenary at the end of the first lesson. a starter for a second lesson. a mechanical writing activity for the teacher who needs a break after playing game-show host!

J’ai visité... une grotte. une église. un aqueduc. un vignoble. This slide, and the next two slides, are designed to try to broaden vocabulary, so not every student visits a castle, runs away from a bull and picks some blackberries. If you are using the whiteboard interactively, the students could label the pictures themselves, after finding the words in a dictionary. Alternatively, you can click on the pictures to reveal the French. un vignoble. un zoo. un verger.

Je me suis sauvé d’ une poule un serpent un chien un chèvre un cochon une vache

champignons fraises J’ai cueilli des framboises pissenlits pâquerettes

Une journée à la campagne Il y a trois semaines, j’ai passé une journée à la campagne avec mon frère. Nous sommes partis de chez nous à pied. D’abord, nous sommes allés à la gare où nous avons pris un train à vapeur. une deux trois moto pied métro This slide, and the next three, are designed to show students that texts can be changed, and still remain meaningful! First, divide the class into 2 teams. Each person in the class must predict what is behind the yellow box; if you have individual whiteboards, the students can write out what they think each word should be. Then click on the yellow box to reveal the correct answer. All those students who are right score 1 point for their team. Note that able students should usually be able to dismiss 1 of the three answers based on the rest of the sentence, but to keep the game element, the other answers may well be equally valid, even if they just happen not to be the one in the text. gare station service ville

Une journée à la campagne C’était assez agréable, mais un peu sale car le train datait des années cinquante. Une fois que nous étions arrivés à notre destination, nous avons visité un château qui avait été construit pendant le douzième siècle. agréable interessant ennuyeux château oiseau monument

Une journée à la campagne A mon avis, c’était très impressionnant parce que j’adore les monuments anciens. A midi, nous avons déjeuné dans un pub, où j’ai mangé des spaghettis. vieux impressionnant interessant champ café pub

Une journée à la campagne L’après-midi, nous nous sommes promenés le long de la rivière à côté du château. Malheureusement, mon frère portait un veston rouge, et nous avons dû nous sauver d’une vache dans un champ près du château. route rivière boulangerie poule vache fermière

Une journée à la campagne Il y a trois semaines, j’ai passé une journée à la campagne avec mon frère. Nous sommes partis de chez nous à pied. D’abord, nous sommes allés à la gare où nous avons pris un train à vapeur. C’était assez agréable, mais un peu sale car le train datait des années cinquante. Une fois que nous étions arrivés à notre destination, nous avons visité un château qui avait été construit pendant le douzième siècle. A mon avis, c’était très impressionnant parce que j’adore les monuments anciens. A midi, nous avons déjeuné dans un pub, où j’ai mangé des spaghettis. L’après-midi, nous nous sommes promenés le long de la rivière à côté du château. Malheureusement, mon frère portait un veston rouge, et nous avons dû nous sauver d’une vache dans un champ près du château. 1 2 3 4 5 6 7 8 9 Again, this slide is designed to encourage students to amend the text to suit their own purposes. How many different words/phrases can they think of which would fit in the gaps? You can click on the boxes hiding the words to reveal what the original text said. If you have access to Task Magic, you could also cut and paste this item into the Mix + Gap exercise... 10 11 12

Find the French I spent a day in the country We left home Once we had arrived In my opinion We walked along the river We had to run away J’ai passé une journée à la campagne Nous sommes partis de chez nous Une fois que nous étions arrivés A mon avis If you want your students to use the Interactive Whiteboard to fill in the answers, you need do nothing more with this slide. If time is short, click on the title, and the numbers 1-6 will appear down the left hand side; you can then click on the relevant number to bring up the answers to the corresponding questions. Nous nous sommes promenés le long de la rivière Nous avons dû nous sauver

Complete the sentences in French Everything you need for this exercise is in the article – some sentences may require the same answer! Après être allés à la gare _________________________________________________. 2. Avant de déjeuner dans un pub ____________________________________________. 3. Après avoir visité un château _____________________________________________. 4. Après avoir déjeuné dans un pub __________________________________________. 5. Avant de nous promener le long de la rivière _________________________________. Somewhere to write the answers for the class; those who finish early could be asked to contemplate sentences like “Avant de partir…”

Opposites Fill in the table below with the English meanings of the words shown, and their opposites. Français Anglais agréable sale impressionnant anciens malheureuse-ment près Another slide to support the Word document – either the teacher can fill in the table, or one of the students could do so.

Trouve Les Mots C L E U A S I R H G P V Q M T X N O D F B CHAMP VACHES CHAMPIGNONS LAC FORET CHEVRES BOIS RUISSEAU MURES COLLINE PISSENLIT FERME CHATEAU ETANG FRAISES MOUTONS RIVIERE EGLISE CHEVAUX VERGER COCHON POULE When the Wordsearch is finished, the unused letters should spell out “Le Pique-Nique des Nounours”. The list of words does not automatically appear – you can make it do so by clicking on the title at the top of the page.