La prononciation française Ge gi make a soft jeee sound Ga /Go / G+ consonant harsh G sound généralement génial Manger église gomme goût Géographie gâteaux.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
The near future Aller + infinitive To be going to + infinitive
Advertisements

Lesson objective: to revise the future tense
Starter- whats the English? Go through the corrections in your books and re-write where necessary. Answer the comment using in order to achieve my target,
Aller* + infinitif. Jaime regarder la télé après les cours. Ma mère déteste préparer le dîner. Mon père naime pas laisser de pourboire. In French, when.
1. Je joue au football. 2. Tu as mangé une pizza. 3. Il va regarder la télévision. 4. Nous allons visiter le musée. 5. Vous avez organisé une visite. 6.
Moi, le week-end je vais aller en France dans ma voiture verte!
Welcome to this weeks Eiffel Thour! 7.06 Futur Proche.
What are the tenses you already know in French ?
Lesson Objectives: How to use different tenses when talking about music. Present Tense / Future Tense / Past Tense Level 5+
Faire des plans, avoir des intentions, parler du futur Lui, il va courir. He is going to run.
Talking about what you are going to do in the future tense! 
Comment serait…? To be able to use conditional tense to talk about your ideal family and partner.
To identify a verb in its infinitive form
Match-up the numbers to the letters
Nous finissons Je regarde.. Le Présent Ils vendent.
La prononciation française
Le Futur. Le Futur Avec Aller You have already learned to use the verb aller conjugated + infinitive to say what you are going to do. Je vais travailler.Nous.
Pour commencer … Read the statements below and put them into three columns depending on whether they are written in the past, present or future tense.
Lesson 07.04: Le verbe faire Lesson 07.05: Le négatif French 1 Segment 2.
Irregular verbs Irregular verbs are verbs (doing words) that don’t follow the normal rules. Because of this, we have to learn them by heart. Thankfully,
Les questions? Je m’appelle Sam J’ai douze ans
The one exception:  All verbs that end in –er are regular, with one exception.  That is aller which means “to go.”
French Hammer the Grammar Aim: to be confident using the present tense To formulate accurate sentences using the present tense of …ir / …re/ …er verbs.
LEÇON 18.  Écrivez vos devoirs: 1.Homework packet A1, A2, B1, B2, C1, et C2. 2.Study flashcards/Quizlet 15 minutes every night.  Tout de Suite: Complete.
Negatifs To make a sentence negative in French, you surround the main verb in the sentence with the words ne and pas. I am singing. = Je chante. I am not.
Learning Objectives: To be able to say what you and other people are going to do using the NEAR FUTURE tense.
Le futur Objectif: to learn to recognise and use the future tense in French.
lessignesduzodiaquesonttrèsinteressants!
Mes Vacances : Révision
Etre et Aller Une revue. Les normes: Communication 1.2 – Understanding the language Communication 1.2 – Understanding the language Comparisons 4.1 – Understanding.
Let’s go back to the verb endings. What are our 3 infinitive endings? ER IR RE What is an infinitive? An unconjugated verb In other words, a verb in the.
How do you conjugate a regular –er verb? You drop the –er Ex: parler  parl jouer  jou travailler  habiter 
Forming questions in French
Nous allons .. préparer un texte (pour écrire ou décrire)
Le verbe “aller”.
WALT: GIVE OPINIONS ABOUT MY TOWN
WALT: Recognise and use phrases in the past tense with opinions of leisure activities. WILF: To be able to use opinions in the past tense. You must be.
5 Aller + l’infinitif - Le futur proche Les normes: Communication 1.2: Understanding the written and spoken language Comparision 4.1: Understanding language.
Fais correspondre! Faire du VTT Faire du camping Faire du canoë
How to give details about what you are going to do.
Ce matin, j’ai pris le petit déjeuner devant la télévision.
le futur Le but: I can recognise the 2 future tenses
Odd one out Cherche l’intrus J’aime jouer au tennis J’aime faire de l’escalade J’aime jouer du piano J’adore jouer du violon J’adore jouer de la flûte.
Qu’est-ce que ça veut dire en anglais?
Le futur proche Français 8-1 – Unité 1.
1 of 27 © Boardworks Ltd 2006 Common irregular verbs in the present tense This icon indicates the slide contains activities created in Flash. These activities.
WE’RE ALMOST DONE – CONGRATULATIONS! LE PRONOM « Y »
Quel temps fait-il?.
L’OBJECTIF: Je vais apprendre à utiliser le futur en français.
Just to get you going… une minute, s’il vous plaît!
+ Le futur proche. + The immediate future tense Aller is also used to form the immediate future. So to talk about what you are going to do, use aller.
Français 1 Aller and Venir Chapter 5, Etape 2. Aller – To go Je vais Tu vas Il/elle/on va Nous allons Vous allez Ils/elles vont.
‘Oddballs !’ Some more irregular verb revision in the Present Tense.
WILF: To be able to produce sentences in the future (Grade D)
ALLER HOW DO WE CONJUGATE THE VERB ALLER? Click on the fleur de lys to advance to next slide.
Par Mme. Cook. Aller means « to go. » Je vais Nous allons Tu vas Vous allez Il Elle va Ils, Elles vont on.
JE is I TU is YOU IL HE ELLE is SHE ON means ONE NOUS is WE and VOUS can mean YOU ALL ILS is THEY (ELLES is THEY!) and VOUS can also mean YOU FORMAL JE.
À l’avenir – In the future Objectif: to be able to discuss what you will do in the future to keep healthy.
Révision Grammaire Examen Final Printemps. The future tense (will ______) The future tense in French is formed by taking the infinitive and adding the.
What is it Mademoiselle?  This is another way of conjugating verbs in the future! (Remember learning Futur proche? Aller + infinitive)
Nous allons.... Réviser le verbe aller (to go)
We all ready know two French verbs. What are they?
Mes préférences At the end of this lesson; you will be able to:
Les objectifs: - to learn pronouns - To learn the verb ‘avoir’ (to have)
Education post-16 Jobs, career choices and ambitions Lesson plan slides.
Echauffement: mardi, le vingt-quatre janvier, deux mille douze Translate the following sentences into French: 1. We go to the store.  Nous allons au magasin.
Qu’est-ce qu’on va faire à Paris? What are we going to do in Paris? Reinforcing place names in French and putting them into extended sentences with opinions.
Les endroits I can talk about places.
SOME EXAMPLES:  Danser – to danceAimer- to like or love  Chanter – to singAdorer- to adore  Manger – to eatDétester- to hate  Jouer – to play  Parler.
Transcription de la présentation:

La prononciation française Ge gi make a soft jeee sound Ga /Go / G+ consonant harsh G sound généralement génial Manger église gomme goût Géographie gâteaux

En classe samedi 18 juillet 2015 Ecoute les élèves et leurs opinions. C’est positif ou négatif? Question 1 +

En classe samedi 18 juillet 2015 Ecoute les élèves et leurs opinions. C’est positif ou négatif? Question 2 +

En classe samedi 18 juillet 2015 Ecoute les élèves et leurs opinions. C’est positif ou négatif? Question 3 -

En classe samedi 18 juillet 2015 Ecoute les élèves et leurs opinions. C’est positif ou négatif? Question 4 +

En classe samedi 18 juillet 2015 Ecoute les élèves et leurs opinions. C’est positif ou négatif? Question 5 -

En classe samedi 18 juillet 2015 Ecoute les élèves et leurs opinions. C’est positif ou négatif? Question 6 -

En classe samedi 18 juillet 2015 Ecoute les élèves et leurs opinions. C’est positif ou négatif? Question 7 -

Lesson Objectives: to revise vocabulary for talking about future plans KEY WORDS Aller Infinitives Avoir endings Plans for after GCSE By the end of this lesson you... Must be able to recognise the future tense using aller + infinitive Should be able to use the future tense aller + infinitive. Could use future tense verbs in your own work for CAW. What Star vocabulary have you found and how will you incorporate it into your own writing or speaking preparation for Controlled Assessment?

Match the parts of aller to the pronouns… Je Tu il Elle On Nous Vous Ils elles vont vais vas va vont allons va allez va

Je vais tu vas il va elle va on va nous allons vous allez ils vont elles vont I am going you are going he she one is going we are going you are going they (m) they(f) are going aller – to go

Point Grammaire – aller + infinitive Je vais + + aller I am going to go étudier to study faire to do Je voudrais J’aimerais

Point Grammaire – future tense Je + + quitter Pers infinitive ai avoir ending tu + + continuer as il + + travailler a a Je ferai Je serai J’aurai

écoute et lis 1.Which letter? 2.wants to work in another country? 3.hasn’t decided yet? 4.wants to work in a tourist office? 5.wants to go to university? 6.wants to work in an office? g k a j d

écoute et lis

Useful phrases Add a negative: Je ne vais pas passer Add a negative: Je ne vais pas passer Use si + future si je réussis à mes examens, j’irai peut-être à l’université Use si + future si je réussis à mes examens, j’irai peut-être à l’université

Lecture Read the sheets and answer the questions on your exercise book When you have completed the exercises, steal any phrases that you might find useful for your CAS/CAW

Remember Essay phrases après mes examens, je vais… L#année prochaine, j’ai l’intention de … si je réussis mes examens, je ferai mes études en… Pour donner une opinion/ un autre point de vue. To give an opinion/ another point of view. Oui mais,Yes but, C’est vrai pourtant,That’s true, however Tu as raison cependant You’re right, however En revanche...On the other hand Par contre... On the contrary... La meilleure chose, c’est... The best thing is... Ce qui est important c’est What’s important is... WOW phrases?

Lesson Objectives: to revise vocabulary for talking about future plans KEY WORDS Aller Infinitives Avoir endings Plans for after GCSE By the end of this lesson you... Must be able to recognise the future tense using aller + infinitive Should be able to use the future tense aller + infinitive. Could use future tense verbs in your own work for CAW. What Star vocabulary have you found and how will you incorporate it into your own writing or speaking preparation for Controlled Assessment?