4) Une brosse 1) Un bigoudi/ un rouleau 5) Une barrette 6) Des ciseaux 3) Un fer à friser 2) Un sèche-cheveux A D H F E B G J Pour commencer… C FED GHI.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Click on the arrow to go onto the next page. Learning Objectives: Learn to spell key words accurately Learn how to describe yourself Understand spoken.
Advertisements

En Ville.
Primary French Presentation 2 Saying How You Are.
Bonjour!.
Chapitre 5 – Vocabulaire 1
Plenary Dans ma ville il y a…… une poste Dans ma ville il y a …. une poste et un tabac Dans ma ville il y a …. une poste, un tabac et une banque Dans ma.
Le petit déjeuner.
Une journée In this unit you will learn:
Learning objectives Learn how to cancel and re-arrange meetings
Learning intention 1. To ask and say what is in your town/village
Ma routine quotidienne
Unité 1: Au jour le jour. Thème et Objectifs In this unit, you will discover: Culture What French people call “le look” and why it is important to them.
En français s’il vous plaît! Lesson aims: You will learn how to recognise things your teacher says in class in French You will learn some useful phrases.
Le transport Year 8 Click on the arrow to go onto the next page.
Unité 1: Faisons Connaissance Leçon 2 Famille et copains
Unité 2 La vie courante Leçon 3 Bon appétit. Thème et Objectifs Everyday life in France In this unit, you will learn how to get along in France. You will.
Les cheveux Les yeux. Pour décrire moi – in order to describe me J’ai – I have Je suis – I am Les filles (endings change)
Greetings, formal and informal
La nourriture française
Jour 2 mercredi, 14 août MOT DE PASSE: « Comment ça s’écrit
Les vêtements Year 9 Click on the arrow to go onto the next page.
Match up the questions and the answers.
Unit 1 – Greetings and Salutations
Unité 2 La vie courante Leçon 3 Bon appétit. Thème et Objectifs Everyday life in France In this unit, you will learn how to get along in France. You will.
I can use longer and more complex sentences by understanding and using comparisons.
Read the following text. Answer the questions in English.
Role Playing Barbara Burgess. *Ask if it's your turn. Excusez-moi, mais est-ce mon tour? - Oui, c’est votre tour. *Ask if she/he can cut your hair. Pouvez-vous.
Click on the arrow to go onto the next page. Learning Objectives:  learn to read and understand details about people’s houses  Practise spelling of.
La routine Click on the arrow to go onto the next page.
Les Questions ?. Les Objetifs Recognise question words in French Think about suitable questions to ask IICS French speakers.
Unité 4 Comment Faire Des Achats Role Play Tran Le.
La mémoire(1): Comment bien travailler
success criteria Remember how to make an international phone call
Odd one out Cherche l’intrus J’aime jouer au tennis J’aime faire de l’escalade J’aime jouer du piano J’adore jouer du violon J’adore jouer de la flûte.
Jour 2 MOT DE PASSE: avoir bonne mine - to look good avoir mauvaise mine – to look bad Tu as mal dormi? Pourquoi? Tu as mauvaise mine!
Pour commencer neuf un quatre trois sept dix six cinq huit deux
Read the following text. Answer the questions in English.
Let’s enjoy making Session 2. Let’s enjoy making: Session 2 Les déménageurs sont arrivés !
 Remember at least 6 tools  Remember how to say “Can you pass me” in formal French Lesson objectives: -Learn how to say and recognise 11 hairdressing.
Telling time. To ask what time it is in French, say: Quelle heure est-il? To answer that say for exemple: Il est deux heures. (it’s 2 o’clock) → Always.
How many colours can you remember?. Les vêtements I will learn about clothing and be able to use my knowledge of the colours to describe my clothing.
Un savon.
Ma ville Year 9 Click on the arrow to go onto the next page.
Les sports Year 7.
4) Sept 1) Huit 5) Trois 6) Neuf 3) Dix 2) Quatre A E C F A B H J C FED GHI J 7) Onze 8) Six 9) Cinq 10) Deux D G I B Pour commencer
Les matières Year 7 Click on the arrow to go onto the next page.
ROLE-PLAY 1 ARRIVING AT A HOTEL Say helloBonjour Say you want to book a double bedroom from the 14th to the 16th of may, on the ground floor if possible.
ROLE-PLAY 1 FOUNDATION Say what time you go to bed Je me couche à vingt-deux heures. Ask your French friend if he/she likes television Est-ce que.
Just to get you going… une minute, s’il vous plaît!
Activité de Commencement Qu’est que tu as fait pendent le weekend? Please have a response ready! Je suis allé(e) chez mon ami…. (I went to my friend ________’s)
Salut, les copains! French 1, Chapter 1-1.
Lesson Objective : To be able to say what fruit and vegetables you like Success Criteria You must recognise new words for fruit and vegetables in French.
success criteria Learning objectives
Lesson objectives:  Understand more about others’ personal details.  Learn to talk about others’ personal details (using il and elle) Remember the il/elle.
« Je ne comprends pas » « Que veut-dire… » « Aidez-moi, s.v.p. »
Goal: to be able to say what you can do Grammar – using ON PEUT + the infinitive.
Leçon 4C: Le temps Main topic: Talking about the weather.
Today we are learning how to ask for and give opinions about food By the end of the period you will be able to discuss some of your opinions about food.
Play the presentation & note down new vocabulary Complete the activities Le petit déjeuner Breakfast.
MON STYLE AVANT ET MAINTENANT. L/O: TALK ABOUT MY STYLE IN THE PAST AND NOW  Registre: le weekend, je porte...  I must be able to compare what I used.
La Météo. Learning objectives  Learn to recognise and name the different types of weather.  To be able to produce a weather forecast  Remember at least.
Les matières Year 7 Click on the arrow to go onto the next page.
Mon projet: J’adore les monuments de Paris!
Indefinite articles & plural of nouns
Le petit déjeuner à la française.
Introducing the words for the numbers
Les yeux et les cheveux Year 7
S1 French – bonjour!! Objective: to describe yourself and other people
Transcription de la présentation:

4) Une brosse 1) Un bigoudi/ un rouleau 5) Une barrette 6) Des ciseaux 3) Un fer à friser 2) Un sèche-cheveux A D H F E B G J Pour commencer… C FED GHI J 7) Une pince à cheveux 8) Un fer à lisser 9) Un peigne 10) Une tondeuse I B A C

Learning objectives: Learn how to say and recognise 7 new hairdressing tools Understand how to ask simple requests Remember at least 5 tools Remember how to say “Can you pass me” in formal French Remember how to say “Can I use” in French.

Pouvez-vous me passer…. s’il vous plait? De la laqueDe la teinture pour les cheveux Du gel coiffant Du shampooingDe l’après- shampooing Des serviettes Je peux utiliser le lavabo?

Pouvez-vous me passer…. s’il vous plait? How many words can you remember?

Can you name the following hairdressing tools?

Can you remember at least 5 tools in French?  Success criteria 1 achieved Demonstrate to your partner that you know how!

De la laque De la teinture pour les cheveux Du gel coiffant Du shampooing De l’après-shampooing Des serviettes Je peux utiliser le lavabos? the hair spray the hair colour the hair gel the shampoo the conditioner the towels Can I use the sink? Can you pass me … Vocabulaire

A G fE C B D Écoute Click on stars for sound

Pouvez-vous me passer…. s’il vous plait? Je peux utiliser…s’il vous plait?

Can you remember how to say “Can you pass me…?” in French  Success criteria 2 achieved Demonstrate to your partner that you know how!

Can you remember how to say “Can I use…?” in French  Success criteria 3 achieved Demonstrate to your partner that you know how!

À toi! Complete both sides of the worksheet