Expressions Click on the green arrow How to Use 1.Say the word 2.Click on the speaker to hear the word 3.Say the word again 4.Click the green arrow for.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Phrases de ‘survie’ pour la classe de français. (Survival French!)
Advertisements

Les Impératifs ! Commands! Telling People What to Do! Conjugez encore dans ton cahier.
Le verbe “ALLER” au present
Qui, qu’est-ce que, quoi What question words do you know? How are they used? You use QUI in questions when asking about a ___________. QUI.
Cest vendredi, le 13 septembre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
Bien Dit Level 1 Chapitre 1 Vocabulaire 2.
Year 8 French Oral Examination Summer 2008
ALLER HOW DO WE CONJUGATE THE VERB ALLER? Click on the fleur de lys to advance to next slide.
It means “what” when it is not a question word.
ROLE-PLAY 3 TRAVELLING ON BUSINESS Say youd like a ticket to Chambéry, please Je voudrais un billet pour Chambéry, sil vous plaît Say no, a single ticketNon,
Les Questions dInformation. Information Questions Information questions are open-ended. They request new information and cannot be answered with a simple.
Dites le en français Impératifs de la classe et vocabulaire
En Bonne Forme Avez-vous la pêche?.
Les phrases de la classe
Je vous présente ma famille
Les expressions utiles pour la salle de classe
du vocabulaire et des expressions
Je vais Tu vas Il va Ils vont Nous allons Vous allez
Est-ce que je peux aller à la toilette ?
Est-ce que je peux aller à l’infirmerie ?
Cest mercredi, le 11 septembre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
Jeudi, six janvier Mes Résolutions.
Vouloir /Pouvoir / Devoir
Click on the speaker icon to listen. Then click arrow Listening Exercises For MOTIFS Module 2 for the audio CD in your textbook Exit.
Et chez les médecins sans frontières
Les questions Answer these questions based on yourself.
Unité 3 – On fait les courses
La Famille McNamara Par Mme. McNamara.
10 Asking the questions “Who?”and “What?” Les normes: Communicaiton 1.2 Comparisons 4.1 Les questions essentielles: How do you say “Who” in French? What.
Let’s play battleship!.
Les Expressions Utiles
Les Expressions Utiles
Unit 3, Part 2. J’étais en train de dormir quand tu m’as téléphoné. Je suis partie pendant qu’il parlait.
I am hungry J’ai faim What can I have to drink? Qu’est-ce que je peux boire? What can I have to eat? Qu’est-ce que je peux manger? I have… J’ai… What is.
Copiez et complétez 1. C’est un ________ café. (old) 2. C’est une ________ serveuse. (new) 3. C’est une ________ terrasse. (beautiful) 4. C’est une ________.
Simple questions about the house * Can you say in French the different rooms in the house? II y a la cuisine,…. In your room, what type of furniture and.
Comment participer en classe EN FRANÇAIS
Comment dit-on /on dit «speak» en français , madame?

Click on the arrow to go onto the next page. Learning Objectives:  learn to read and understand details about people’s houses  Practise spelling of.
Les mots, les phrases, les questions et les expressions utilisés quotidiennement dans votre classe de français. ~Mme Waters, 2011.
Oui, Madame! Et, vous? lundi – le 13 avril
Mercredi, le 18 Septembre 2013  Agenda du Jour  Expressions utiles  Petite conversation.
Object pronouns How to say “him”, “her”, “it”, “them”
Mettre. First, let’s review the irregular verbs we know. Think of as many as you can, while I hand out whiteboards.
La semaine de Madame Alba
Faites attention = pay attention. Regardez = watch / look.
CAT 1 Nous allons faire les magasins. Où est-ce que nous allons acheter des vêtements? Nous allons au centre commercial.
La Prof: Ecoutez! Répétez (après moi)! Levez-vous! Levez la main!
Qu’est-ce que ces symboles representent? Discute avec ton partenaire.
ROLE-PLAY 1 FOUNDATION Say what time you go to bed Je me couche à vingt-deux heures. Ask your French friend if he/she likes television Est-ce que.
ALLER HOW DO WE CONJUGATE THE VERB ALLER? Click on the fleur de lys to advance to next slide.
Classe de sixième Objectives To learn about classroom objects Listen to the sounds Look at the words Say the words out loud - pronunciation Write the.
C’est lundi, le 9 septembre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
We all ready know two French verbs. What are they?
Today we are learning how to ask for and give opinions about food By the end of the period you will be able to discuss some of your opinions about food.
Le verbe avoir Lesson objective: To learn the verb ‘avoir’ (to have) and use it in questions and sentences about ‘ma famille.’
Les expressions utiles
DO NOW: use your fold sheet to fill in the correct form of the adjectives Aujourd’hui, c’est lundi le 4 avril Objective: create a mini dialogue using Vocab.
Comment comuniquer en français en classe?
Les expressions communes de la salle de classe
Que fais-tu? Je joue au…………………… Je fais du………de la…..de l’ …...
EXPRESSIONS. How do you say? Comment dit-on? Hello! Good day!
To revise some activities we do To learn some new activities To say what we like to do depending on the weather.
It is necessary to do something Il faut + un verbe à l’infinitif.
Do now: translate into English 1.Je voudrais une livre du bœuf. 2.Tu aimes le poisson? 3.Vous prenez du poulet avec (with) des pommes de terre? 4.Nous.
Les matières scolaires 10/Frx lundi le dix janvier 2005.
Put these phrases into 4 categories, and decide on a title for each category. There may be more than one possible answer! boire de l’eau manger des fruits.
La politesse et les expressions pour la classe S’il vous plaît. (Formal) = Please.
Qu’est-ce que tu as dans ta trousse?
Transcription de la présentation:

Expressions Click on the green arrow

How to Use 1.Say the word 2.Click on the speaker to hear the word 3.Say the word again 4.Click the green arrow for the next word

Est-ce que je peux aller à la salle de bain s’il vous plait?

Est-ce que je peux boire de l’eau s’il vous plait?

Je ne comprends pas

Est-ce que tu peux tailler mon crayon?

J’ai une question

Comment dit-on _____ en français?

Comment est-ce que j’écris ______

J’ai besoin d’aide

Regarde Madame

Je m’excuse

Est-ce qu’on a _______ ? Do we have ______

Qu’est ce que je fais maintenant? What do I do now?

THE END Press the ESC key to exit