Bonjour! C’est l’automne

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Comment ils sappellent?. Jaime / je déteste habiter dans ma région Le but: In this lesson you will learn how to say why you like / dislike living.
Advertisements

Les adjectifs physiques / Jadore le vert! Cest ma couleur préférée ! / Voilà mon sac à dos ____________, ma trousse _____________, mes crayons ___________.
Prepare the text for your PowerPoint presentation on your family. You will need 5 slides only (but you can add additional slides if you wish) and you.
Write a paragraph to introduce yourself
Year 6 French Transition Unit Personal Information Lesson 3 Salut!
SuzanneHenriMaríe Laure Jaime aller au cinéma Je naime pas Je préfère.
Lesson Objectives: How to use different tenses when talking about music. Present Tense / Future Tense / Past Tense Level 5+
Cest mercredi le neuf octobre Le plan! 1.Révisions 2.Vocabulaire 3.Jouer 4.Ecouter 5.Parler Il fait beau! Le but! Les couleurs!
Agé(e). Agé(e) Un beau-père / Une belle-mère.
Jadore faire du skate !. ALL must be able to talk about sports MOST should be able to talk and write about what you like doing and dislike doing SOME.
Starter Mon (beau) père … Ma (demi) sœur … Mon (demi) frère …
Les questions? Je m’appelle Sam J’ai douze ans
Transition Unit Personal Information Lesson 1
La Famille McNamara Par Mme. McNamara.
Forming questions in French
Booking a hotel room WALT: booking accommodation WILF: describing type of accommodation you want to book and creating/performing a role play (3-4) WILF:
Vendredi le 5 septembre 2014
Quel temps fait-il?. il y a du soleil Il y a du brouillard.
Spot the odd one out! L’histoire J’aime le dessin La technologie
WALT: how to talk about your timetable
Ma famille et moi WALT: Describing yourself, your family and friends and being able to use possessive adjectives WILF: Be able to give a basic description.
Les Questions d’Information (Information questions)
Unité 2 La vie courante Leçon 3 Bon appétit. Thème et Objectifs Everyday life in France In this unit, you will learn how to get along in France. You will.
lundi 17 novembre Tu es comment? What do you look like? Starter: Dictionary challenge: Look up the words in the dictionary. You need the masculine and.
Bienvenue and Welcome to Our French II Live Lesson! We will begin shortly!
Adjective agreement the wizard way
Warm up Lesson 4 Quel temps fait-il aujourd’hui?.
Odd one out Cherche l’intrus J’aime jouer au tennis J’aime faire de l’escalade J’aime jouer du piano J’adore jouer du violon J’adore jouer de la flûte.
notre arbre généologique Cherchez les membres de ta famille! Click on a member of the family. Read the description. You will use these descriptions as.
Object pronouns How to say “him”, “her”, “it”, “them”
Year 7 JPS Homework guide Here are 2 examples of how you might complete your half – term homework. I have made up some slides showing Harry Potter and.
La forme Year 9. Lesson objectives:  Learn how to say what you do to keep fit, how often and why  Learn how to say what you are going to do to keep.
FRANCAIS DE BASE LES COULEURS. Before we start French Checking out the blog Giving back all the work from health Handing in work that you wanted to do.
Les sports Year 7.
LES QUESTIONS Etre ou ne pas être... Telle est la question.
1. Est-ce que Est-ce que, literally translated "is it that," can be placed at the beginning of any affirmative sentence to turn it into a question: Je.
J’ai une question! Objectifs: 1) Poser une question de 3 manières différentes 2) Parler de votre famille.
Les matières Year 7 Click on the arrow to go onto the next page.
J’ai une question! Objectifs: 1) Poser une question de 3 manières différentes 2) Parler de vos vacances.
Just to get you going… une minute, s’il vous plaît!
Activité de Commencement Qu’est que tu as fait pendent le weekend? Please have a response ready! Je suis allé(e) chez mon ami…. (I went to my friend ________’s)
On va se présenter… Name Age Where do you live?
LEARNING OUTCOME: By the end of the lesson, I will know how to say what I think of school subjects in French.
Unité 6 Leçon B. Forming yes/no questions  To form a yes/no question in French in the simplest way, add a question mark at the end of the sentence, and.
LEÇON 17.  Écrivez vos devoirs: Préparez- vous bien pour l’examen d’Unité 1!!!  Sortez vos devoirs: #21 et 22.  Tout de suite: #19, 20, 21, et 22 (It’s.
 Will be able to correctly give names of pets with some colours ( level 2)  Will be able to extend sentences by adding additional information such as.
Les matières Click on the arrow to go onto the next page.
Flash-on-flash-off! You will see some French text in a minute but it will only be on the board for a minute then it will disappear.
Learning Objective ALL of you will produce a power point presentation on your family including at least 8 members of your family and at least their name,
Au Collège Starter Activities.
Le vendredi 4 décembre et la semaine de la 7 décembre Les Déscriptions Learning Objectives: To understand how to describe personal qualities. To be able.
How can you show your understanding of a story in French? What new words can you learn? What skills and.
Today we are learning how to ask for and give opinions about food By the end of the period you will be able to discuss some of your opinions about food.
Mes préférences At the end of this lesson; you will be able to:
Section 1 Part A (Video in book)
  OBS5697/diaporama-les-dix-races-de-chiens-les- plus-populaires-en-france.html
Module 1.
Les mots du mur Première année. L’anneau de mots In this presentation you will find 104 high frequency words that your child should be able to read by.
Les couleurs et les animaux. Qu’est-ce qu’on va faire aujoud’hui? D’abord on va regarder un powerpoint. Puis on va faire de la grammaire. Enfin on va.
J’ai une question! Objectifs: 1) Poser une question de 3 manières différentes 2) Parler de vos vacances.
Les matières Year 7 Click on the arrow to go onto the next page.
L.O To create a presentation all about myself in French ALL: To revise simple questions (Level 2) MOST: To create simple answers (Level 3) SOME: To extend.
Le Verbe Avoir L’Objectif: to learn the verb avoir in the present tense and to be able to use it in context By: B. Antoniazzi DDE French 1 U1 L2C AVOIR.
Do now: translate into English 1.Je voudrais une livre du bœuf. 2.Tu aimes le poisson? 3.Vous prenez du poulet avec (with) des pommes de terre? 4.Nous.
A question can be open or closed Une question ouverte Une question fermée.
How do you say I like and I don’t like in French???
Transcription de la présentation:

Bonjour! C’est l’automne C’est le Onze Octobre.

Calendar and Due Dates http://madamewaddle.weebly.com/les-annonces-de-la- semaine.html

How to be successful I want you to be successful and learn a lot in this course. Sometimes, it is easy to be distracted or to think you have a lot of time to finish a lesson but late work catches up with you quickly.

What you need to do I need you to check announcements everyday before you start your course. I need you to pay close attention to where you should be in the calendar. We need to finish this course by the end of the year. I need you to catch up at home if you are falling behind. At the end of each week, all late assignments will turn into 0s. Please stay focused and on task and you will be like the great explorateurs and accomplish your goal 

Voicethread Tutorial: http://voicethread.com/?#u2071 816 Please remember to only use French. Comment on your classmates’ voicethread Remember to be polite and nice

Voici mes Chats Salut, Je m’appelle Oscar. Je suis un chat orange. Je suis petit et mignon. J’ai 1 an et je suis américain. Je suis le bébé

Voici mes Chats Comment s’appelle le chat? Il a quel âge? Il est grand ou petit? Il est de quel couleur? C’est un male ou une femelle? Il est américain or américaine? Il ou elle?

Voici mes Chats Salut, je m’appelle Timmy. Je suis un chat noir et blanc. J’ai 3 ans. Je suis grand et tres malin J’aime manger les poissons J’aime beaucoup jouer avec Oscar.

Voici mes Chats Comment s’appelle le cat? C’est un male ou une femelle? Quelle couleur est le chat? Quel âge a le chat? Il est noir ou noire? Il est blanc ou blanche? Qu’est-ce que Timmy aime? Il est américain ou américaine?

Voici mes Chats Bonjour, je m’appelle Hasheput. J’ai 6 ans Je suis egyptienne Je suis mince, petite et trés belle Je suis gentille J’aime jouer avec Spencer. Je desteste la neige Je n’aime pas Timmy Je suis marron et tigrée

Voici mes Chats Comment s’appelle la chatte? Quel âge a-t-elle? Elle est beau ou belle? Elle est gentil ou gentille? C’est un male ou une femelle? Qu’est-ce qu’elle aime? Qu’est-ce qu’elle déteste? Qui est-ce qu’elle n’aime pas? Elle est de quelle couleur? Elle est egyptien ou egyptienne?

Voici mes Chats Bonjour, jem’appelle Spencer. Je suis irlandais. Je suis marron J’ai les yeux verts Je suis trés gentil J’aime beaucoup manger et dormir J’aime jouer avec Hashesput et Oscar Je n’aime pas trop Timmy Je suis gros et trés grand J’ai 9 ans

Voici mes Chats Comment s’appelle le Chat? Il est irlandais ou irlandaise Il est gros ou grosse? Quel couleur lest le chat? Quel âge a le chat? Qu’est-ce qu’il aime? Qu’est-ce qu’il n’aime pas trop?

A Mardi Prochain!