To be able to recognise and say the vocabulary of the weather in the past tense. To be able to talk about the weather on your last holiday. Our goals.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Quel temps fait-il en été?
Advertisements

The passé composé of –er verbs with avoir
Quel temps fait-il?.
Les devoirs pour le lundi 11 février
Un petit test de… …géographie!. 1 (city) 2 (mountains) 3 (city) 4 (country) 5 (country) 6 (river)
Les Saisons et le Temps LA M ÉTÉO
Les problèmes en vacances
Quel temps fait-il? Il y a du soleil.
Le Temps et les Saisons Weather & Seasons.
Aujourd’hui c’est mardi vingt-et-un janvier
Quel temps fait-il? Il pleut..
L/O: Be able to talk about how the weather was on holiday and talk about weather in different places _________________ Le temps en vacances STARTER: Find.
Exercice #18 Quelle est la date aujourd’hui? Quel age as-tu?
Quel temps fait-il? Today’s objective:
Lesson Objectives: How to use different tenses when talking about music. Present Tense / Future Tense / Past Tense Level 5+
Ce que je porte.
Aller en vacances Français III Revue To complete this review unit, you will be able to… Talk about activities that you have just done and are going to.
Mes vacances To be able to talk about your holidays using 2 tenses (past and future)
Le temps IL FAIT DU SOLEIL.
Les Vacances How to talk about holidays in the Past Tense Jai + __________é (avoir verbs) je suis allé(e) etc (être verbs) Opinions Pronunciation It was…
J S R D U H E F J S P E A A M F J N D L M P I F C _________________
Jeudi, el 25 de novembre 2010 La météo Learning objectives: be a self manager in learning to write the different types of weather in Spanish and using.
Les Vacances Use time phrases to enhance your writing
Les Saisons et le Temps Grade 6/7 (Bleu Lecon 4).
Brainstorm. Avec ton partenaire, écrivez le plus de phrases sur la météo.
Le temps.
Unité 2 La grammaire d’Unité 2. L’accord o One must make agreement from the noun(s) to the verb: - Il coûte… - Elle coûte… - Ils coûtent… - Elles coûtent…
Passé Composé with Etre You already know how to form the Passé Composé tense. Here is a reminder: Past participle Part of avoir Use part of the present.
Healthy Lifestyle – Les Repas
WALT: practising sentences in the future and adding details to them to improve them WILF: To be able to produce sentences in the future (Grade D) To add.
Using moderating words to make your sentences longer.
Qu’est-ce que tu fais avec ton argent de poche?
WALT: Recognise and write about weather in the past, present and future tenses. WILF: Accurate sentences in the 3 tenses for grade B.
Quel temps fait-il?. il y a du soleil Il y a du brouillard.
Mon weekend How to write about your weekend Say where you went Le weekend dernier je suis resté(e) à Banchory. Le weekend dernier je suis allé(e) à Stonehaven.
Unité 2 La vie courante Leçon 3 Bon appétit. Thème et Objectifs Everyday life in France In this unit, you will learn how to get along in France. You will.
The Conditional Tense (a) ~ used to say what would happen if something else occurred (b) ~ also used to talk about intentions or ambitions.
ma mère mange de la salade mon père boit de l’alcool
1 AU SECOURS UNITÉ 8 AIM to understand and talk about the weather.
Le Passé Composé et L’Imparfait
Les adverbes. modify a verb. They often describe how, when or where an action takes place. ex. Most adverbs in French end with –ment. (ly)
Révision Leçon 4. What time is it? Quelle heure est-il?
Jo Rhys-Jones Kingswear Primary School 2007
Goals for today To be able to recognise the three tenses: past, present and future. To be able to translate a text with the three tenses in groups This.
1.… du soleil 2.… des nuages 3.… du brouillard 4.… des orages 5. … du vent Il fait… 6.… beau / chaud 7.… froid Il … 8.… gèle 9.… neige 10.… pleut Weather.
LA MÉTÉO year 10 vendredi J’habite en montagne. D’habitude en été, il fait beau et il y a du soleil. De temps en temps, il y a un vent désagréable.
Quel temps fait-il?.
Notes le septembre Quelle heure est-il? (What time is it?)
Le Passé Composé et L’Imparfait Comment choisir? It’s easy if you follow the rules!
¡Bonjour! Year Group) ( Year Group) (Date) Aim: - To be able to describe what you did on your holidays. *Achieve a higher grade by adding opinions/ what.
Corrigez les erreurs (Correct the errors in the future tense endings – however, some of them are correct) Je ne travailleras dans un supermarché Nous jouerez.
What’s the weather like?. Look at the verb phrase fait-il above Turn it around and you have il fait The phrase Il fait can be used to describe lots of.
Le Temps Expressions with Faire: Le Temps. Faire: To Do/Make Je fais Tu fais Il/elle fait Nous faisons Vous faites Ils/elles font.
Imparfait ou Passé composé?. Decide if the following expressions are commonly associated with imparfait ou Passé composé?
Notes le premier mars L’imparfait et le passé composé ensemble We can use the passé composé and the imparfait (imperfect) together to talk about the past.
Les Vacances La compréhension auditive. Compréhension 1.6 Sébastien 1.Where does Sébastien sometimes go in the Summer? 2.At what time of the year does.
Les objectifs: To understand how ER verbs are formed in the present tense To remember the time expressions (how often I do something) To write a short.
You can use this sheet but nothing else in your assessment. Hand it in with your assessment. Name: La nourriture – Written Assessment Autumn Term Write.
Quality assured by the ALL Connect project (2015) Model writing about food Au petit déjeuner, en général je mange des céréales et du pain grillé et je.
Pin your French person where you feel you are at the start of the lesson GARE - I don’t know anything…(L0-1) PATISSERIE - I know a few words about technology.
La Météo. Learning objectives  Learn to recognise and name the different types of weather.  To be able to produce a weather forecast  Remember at least.
Jeudi 24 septembre 2015 Mes vacances d’été objectif : pouvoir parler au passé de vos grandes vacances.
Les jours de la semaine Days of the week FR1. Il y a sept jours dans la semaine Lundi Mardi Mercredi Jeudi Vendredi Samedi Dimanche.
Mercredi 18 septembre Planète facebook Objectif: To be able to say what you do on facebook To revise time phrases To revise the present tense for –er verbs.
Quel temps fait-il? Talking about the weather in French. Il y a du brouillard.
Titre: Révision lundi, le 17 octobre 2016
Brainstorm. Avec ton partenaire, écrivez le plus de phrases sur la météo.
What’s the weather like?
Quel temps fait-il?-What‘s the weather like?
Learning Objective: To talk about the weather. S. Ward.
Transcription de la présentation:

To be able to recognise and say the vocabulary of the weather in the past tense. To be able to talk about the weather on your last holiday. Our goals for today:

Il a fait de l’orage Il a gelé. Il a fait froid. Il a fait du vent. Il a plu.Il a fait beau.

Il a neigé. Il a fait du brouillard. Il a fait du soleil. Il y avait des nuages. Il a fait chaud. Il a fait mauvais.

Il a fait de l’orage Il a gelé. Il a fait froid. Il a fait du vent. Il a plu.Il a fait beau.

Il a neigé. Il a fait du brouillard. Il a fait du soleil. Il y avait des nuages. Il a fait chaud. Il a fait mauvais.

Il a fait beau. Il a fait du soleil. Il a fait chaud. Il a fait froid. Il a fait du vent. Il a fait mauvais. Il a fait de l’orage. Il a fait du brouillard. Il a plu. Il a neigé. Il y avait des nuages.

1.Il a fait du vnet. 2.Il a niéeg. 3.Il a lpu. 4.Il a fait rfiod. 5.Il a fait hcuad. 6.Il a fait ebau. 7.Il a fait mvaauis. 8.Il a fait du osliel. 9.Il a fait du borullriad. 10.Il a gleé. 11.Il a fait de l’roaeg 12.Il y avait des nauegs. Unscramble the words and write the English

Il a fait du vent. Il a neigé. Il a plu. Il a fait froid. Il a fait chaud. Il a fait beau. Il a fait mauvais. Il a fait du soleil. Il a fait du brouillard. Il a gelé. Il a fait de l’orage. Il y avait des nuages.

Quel temps a-t-il fait?

Il a fait du vent. Il a neigé. Il a plu. Il a fait froid. Il a fait chaud. Il a fait beau. Il a fait mauvais. Il a fait du soleil. Il a fait du brouillard. Il a gelé. Il a fait de l’orage. Il y avait des nuages.

Les expressions temporelles

La fréquence: how often something happens + _ toujours souvent parfois/quelquefois de temps en temps rarement

To be more specific you could use… La journée: le matin le midi l’après-midi chaque soir

Les expressions temporelles quelquefois souvent toujours de temps en temps rarement parfois le matin L’après-midi chaque soir une fois par semaine l’année dernière le weekend

Comment rendre mes phrases plus intéressantes et sophistiquées? Il a fait du soleil souvent

Comment rendre mes phrases plus intéressantes et sophistiquées? Il a fait froid mais quelquefois il a fait chaud. de temps en temps

1.Il a fait quel temps pendant tes vacances? 2.Pendant mes vacances il a fait beau. 3.Pendant mes vacances il a toujours plu. 4.Pendant mes dernières vacances il a souvent fait chaud et. 5.Pendant mes vacances il a fait froid quelquefois mais il a fait du soleil. 6.Pendant mes vacances il a toujours neigé et 7.Last year it was occasionally hot. 8.In the morning it was often cold and windy. 9.It was rarely.

2 semaines

3 semaines

5 jours

2 jours

Last year I went to Spain, I travelled by plane and I stayed for 2 weeks. I stayed in a hotel and it was super. During my holidays I swam in the sea and then in the afternoon I sunbathed, it was very relaxing. I also went for a boat ride and in the evening I went to restaurants and the food was delicious. Sometimes I bought some souvenirs, I bought a key ring and some chocolates. Also I danced at the disco and went to bed late – it was tiring but fantastic...I had a really good time! During my holidays it was sunny but sometimes it rained and it was also stormy.