FRENCH – BEGINNERS PART 3 EXETER COLLEGE mardi six mai MR KILDA GIRAUDON

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
En Ville.
Advertisements

Les verbes: vouloir, pouvoir et devoir
Mercredi 11 mars Objective: Learn how to ask and give directions.
Starter- whats the English? Go through the corrections in your books and re-write where necessary. Answer the comment using in order to achieve my target,
À quelle heure il se lève?
Remplis les trous avec le bon mot : au, à la, à l’, aux
Moi, le week-end je vais aller en France dans ma voiture verte!
Making excuses Les Objectifs: Revise how to ask someone on a date
SuzanneHenriMaríe Laure Jaime aller au cinéma Je naime pas Je préfère.
L’Heure Telling Time.
New Idiomatic Expressions:
Aller. Sortez vos schémas dhier. Demadez aux autres: Quest-ce que tu as écrit? Quand on a fini, on sassoit Quand tout le monde a fini le schéma, on va.
Match-up the numbers to the letters
Pouvoir, Devoir, Vouloir!
On pourrait aller … au stade au théâtre au Quick au cinéma
Pour mieux écrire. 1. Do not use on-line translators (except as a dictionary for a single word) 2. Be very careful using a dictionary (be sure youre finding.

ROLE PLAY The role play is about communication and exchange of information. It is not the time for a LONG conversation! You can get full marks for very.
Unité 1: Faisons Connaissance Leçon 2 Famille et copains
The one exception:  All verbs that end in –er are regular, with one exception.  That is aller which means “to go.”
French Hammer the Grammar Aim: to be confident using the present tense To formulate accurate sentences using the present tense of …ir / …re/ …er verbs.
LE FUTUR Muckross Park College WHAT DOES IT MEAN? It means how to translate « will » or « won’t »
Transition Unit Personal Information Lesson 1
WALT: practising sentences in the future and adding details to them to improve them WILF: To be able to produce sentences in the future (Grade D) To add.
Notes le 7 octobre vouloir (to want)
Objectif: To be able to use the verb VOULOIR
WALT: To talk about the internet in French.
Qui est présent? Écoutons Les préférences Vocabulaire: les activités Panorama Culturel.
How do you conjugate a regular –er verb? You drop the –er Ex: parler  parl jouer  jou travailler  habiter 
Warm up About your dream vacation: Write five sentences about your dream vacation. Can you imagine things you would do once you arrive there. Make sure.
Les Mots Interrogatifs
Quels sont tes passes temps préfèrés?
Chapitre 5 Lesson 3 Essential Question: How do the French say they must or can do something?
Depuis Describing how long one has been doing something.
Les Professions et Les Verbes Devoir, Pouvoir, et Vouloir
Français 2  The verbs vouloir and pouvoir are irregular verbs in French. You will need to memorize their verb forms!
Articles Objectives: to be able to tell the difference between “the” and “a”
Allez viens Leçon 6. Première Étape What are you going to do? Qu’est-ce que tu vas faire?
Allez viens Leçon 6. Première Étape What are you going to do? Qu’est-ce que tu vas faire?
La mémoire(1): Comment bien travailler
Dimanche 26 avril 2015 Objective: -Saying where you are going Je vais au collège.
Warm up Lesson 4 Quel temps fait-il aujourd’hui?.
Unité 1 Examen Révision.
Revue pour le test de la leçon 5. Étudie bien pour le test! N’oublie pas d’étudier la page 63 de ton cahier d’exercices, section “communication”!
CONTRACTIONS  How to use “À” to say where you are going  How to use “DE” to say where you are coming from.
Ça va? FR Leçon 3, Unite Exercice 1 Try using comment vas-tu and practicing formal as well 1.Pourquoi? J’ai mal à la tête. 2.Pourquoi?
Let’s enjoy making Session 2. Let’s enjoy making: Session 2 Les déménageurs sont arrivés !
Object pronouns How to say “him”, “her”, “it”, “them”
FRENCH – BEGINNERS PART 3 EXETER COLLEGE mardi vingt-neuf avril MR KILDA GIRAUDON
1. Est-ce que Est-ce que, literally translated "is it that," can be placed at the beginning of any affirmative sentence to turn it into a question: Je.
WE’RE ALMOST DONE – CONGRATULATIONS! LE PRONOM « Y »
Tu vas où? = où est-ce que tu vas?
‘Oddballs !’ Some more irregular verb revision in the Present Tense.
Désolé, je ne peux pas Inviting someone to do something
Revue pour le test de la leçon 5. Likes and dislikes Réponds par une phrase complète en français.
Unité 6 Leçon B. Forming yes/no questions  To form a yes/no question in French in the simplest way, add a question mark at the end of the sentence, and.
En classevendredi 5 juin 2015 Starter Today we are looking at some verbs that follow a different pattern in the passé composé. Look and see if you can.
Les verbes Irreguliers:vouloir and Pouvoir
Subject Pronouns People who are doing the action They replace the name of the noun performing the verb.
Vocabulaire 6.2 Français I. Allons... ! Let’s go... !
Les Professions French 1441 Chapître 3 leçon 3 (pdd- les pages / cn )
Notes les décembre Les verbes devoir, vouloir et pouvoir.
VOULOIR (to want). VOULOIR O Je veux O Tu veux O Il/Elle/On veut O Nous voulons O Vous voulez O Ils/Elles veulent.
Révisons! Chapitre 6 Révision d’Examen. A) Ecoutez! Écoutez les invitations et choisissez la meilleure réponse. Exemple: “Il va faire beau ce week-end!
OBJECT PRONOUNS WITH THE PASSÉ COMPOSÉ Page 122. Placement  With all object pronouns, placement is the same. DirectIndirectPlaces De+ nouns or ideas.
Objective: To be able to understand questions in French. Some will notice patterns for asking questions.
L’imparfait Uses and formation. A. In French and in English, people use different tenses to talk about the past.  The most common past tense is the PASSE.
L’Horaire d’Aujourdhui  Les Devoirs de la Cloche  Reviser les Devoirs  Pouvoir et Vouloir  Vocabulaire 6.1  Interro: Pouvoir, Vouloir & Voc 6.1 
Transcription de la présentation:

FRENCH – BEGINNERS PART 3 EXETER COLLEGE mardi six mai MR KILDA GIRAUDON

OBJECTIFS: -Correct Homework -Making arrangements to go out -Learn new places in town and how to say ‘to the’ -Lost property: name, describe what you have lost and where (revise possessive pronouns)

LES DEVOIRS

VOUS VENEZ D’OÙ? QUEL EST VOTRE MÉTIER? OÙ HABITEZ-VOUS? QUELLE EST VOTRE NATIONALITÉ? QUEL EST VOTRE NOM?

ORGANISER UN RENDEZ-VOUS ASKING, GOING, REFUSING, MAKING EXCUSES WHAT SORT OF QUESTION WORDS ARE WE GOING TO NEED DO YOU THINK?

DEMANDEZ… A- Tu veux aller au cinéma avec moi? B- Oui, bonne idée. Je veux bien. A- On se retrouve quand? B- Cette après-midi, à quatre heures. A- D’accord. On se retrouve où? B- Devant le cinéma. A- D’accord. A bientôt! B- A toute à l’heure! PRATIQUEZ AVEC UN PARTENAIRE

METS LE DIALOGUE DANS LE BON ORDRE Salut Sophie, ça va bien ? Bonjour John. Oui, très bien et toi ? Moi, ça va super bien. Tu veux aller à la piscine? Oui, c’est une bonne idée. Je veux bien. On se retrouve quand? Ce soir à dix-neuf heures. D’accord. On se retrouve où? Sur le parking, devant la poste. D’accord. A ce soir! A toute à l’heure! PRATIQUEZ AVEC UN PARTENAIRE

REFUSEZ….. Tu veux aller à la plage? Non, je ne veux pas. Qu’est ce que tu veux faire, alors? Je veux aller en ville. Bonne idée! On se retrouve où? Chez moi? D’accord. On se retrouve quand? À dix heures. D’accord. À bientôt! À bientôt!

ENDROITS OÙ ALLER: à la disco/discothèque à Londres à la piscine au restaurant au parc d’attractions au centre sportif au café to the disco to London to the swimming pool to the restaurant to the theme park to the sports centre to the café

HOW TO SAY “TO THE” IN FRENCH WITH THE VERB ‘ALLER’? À LA = (USED WITH FEMININE WORDS) AU = (USED WITH MASCULINE WORDS) À L’ = (USED WITH WORDS STARTING WITH A VOWEL)

1) Tu veux aller ………. stade? 2) Tu veux aller……….bibliothèque? 3) Tu veux aller………. agence de voyages? 4) Tu veux aller ……….gare? 5) Tu veux aller………..commissariat? 6) Tu veux aller…………mairie? 7) Tu veux aller………….port? 8) Tu veux aller………….marché? 9) Tu veux aller………….centre commercial? 10) Tu veux aller…………office du tourisme? PRATIQUEZ!

DONNEZ DES EXCUSES: Je ne peux pas parce que….. Je sors avec mes amies Je travaille Je n’aime pas le / la J’aide mon/ma/mes… J’ai mal à la tête Je ne t’aime pas! I can’t because….. I’m going out with my friends. I’m working I don’t like the………… I’m helping my… I’ve got a head ache I don’t like you!

LES CÉLÉBRITÉS SE DONNENT RENDEZ-VOUS…!

A VOUS… Tu veux aller……………………… avec moi? Oui, bonne idée. Je veux bien. On se retrouve quand? Cet après-midi, à………………… heures. D’accord. On se retrouve où? Devant ……………………………………………………. D’accord. A bientôt! A bientôt! PRATIQUEZ AVEC UN PARTENAIRE

NOW TRY REFUSING….. Tu veux aller … ? Non, je ne veux pas. Qu’est ce que tu veux faire, alors? Je veux …. Bonne idée! On se rencontre où? … ? D’accord. On se rencontre quand? À …. D’accord. À bientot! À bientot!

YOU JUST DON’T WANT TO GO….. Tu veux aller… ? Non, je ne veux pas. Pourquoi? Parce que…

À DEUX! Oui! chez moi10 heures Non.préfère jouer au tennis 2 heures, au parc. Oui.devant le cinéma 7 heures Non!ennuyeuxchez moi.

D’AUTRES EXCUSES…

JE SUIS DÉSOLÉ(E), JE NE PEUX PAS PARCE QUE…. Je suis trop fatigué(e)

JE REGRETTE, JE NE PEUX PAS PARCE QUE…. Je n’ai pas d’argent/Je suis fauché(e)

JE REGRETTE, JE NE PEUX PAS PARCE QUE…. Je n’ai pas le temps

JE REGRETTE, JE NE PEUX PAS PARCE QUE…. Je dois me laver les cheveux

JE M’EXCUSE, JE NE PEUX PAS PARCE QUE…. Je dois laver mon chien

JE M’EXCUSE, JE NE PEUX PAS PARCE QUE…. Mon poisson rouge est mort.

JE M’EXCUSE, JE NE PEUX PAS PARCE QUE…. Je dois aller voir ma grand-mère qui est malade.

MODAL VERBS: POUVOIR – TO BE ABLE TO VOULOIR – TO WANT TO DEVOIR – TO HAVE TO a modal verb is a verb that expresses necessity or possibility.

vouloir – to wantpouvoir – to be able (can) devoir – to have to (must) je veux tu veux il/elle veut nous voulons vous voulez ils/elles veulent je peux tu peux il/elle peut nous pouvons vous pouvez ils/elles peuvent je dois tu dois il/elle doit nous devons vous devez ils/elles doivent Modal verbs need an infinitive of another verb to follow it Ex: Je veux regarder le film.

LES DOMINOS

LES OBJETS PERDUS/TROUV ÉS

Mot-clés Trouvé(e) (s) –found Perdu(e)(s)- lost Mon appareil photo Ma carte de crédit Mes clés Mon montreMon parapluieMon passeportMon portefeuille

LES OBJETS PERDUS/TROUVÉS Mot-clés Trouvé(e) (s) –found Perdu(e)(s)- lost Mon sac à main Mon sac à dos Ma valise Mon vélo

PRONONS POSSESSIFS: MON MA MAS

LES OBJETS PERDUS/TROUVÉS Mot-clés Trouvé(e) (s) –found Perdu(e)(s)- lost

LES OBJETS PERDUS/TROUVÉS Mot-clés Trouvé(e) (s) –found Perdu(e)(s)- lost

LES OBJETS PERDUS/TROUVÉS Mot-clés Trouvé(e) (s) –found Perdu(e)(s)- lost

Mot-clés Trouvé(e) (s) –found Perdu(e)(s)- lost LES OBJETS PERDUS/TROUVÉS

Mot-clés Trouvé(e) (s) –found Perdu(e)(s)- lost LES OBJETS PERDUS/TROUVÉS

Mot-clés Trouvé(e) (s) –found Perdu(e)(s)- lost LES OBJETS PERDUS/TROUVÉS

Mot-clés Trouvé(e) (s) –found Perdu(e)(s)- lost LES OBJETS PERDUS/TROUVÉS

Mot-clés Trouvé(e) (s) –found Perdu(e)(s)- lost LES OBJETS PERDUS/TROUVÉS

Mot-clés Trouvé(e) (s) –found Perdu(e)(s)- lost LES OBJETS PERDUS/TROUVÉS

Mot-clés Trouvé(e) (s) –found Perdu(e)(s)- lost LES OBJETS PERDUS/TROUVÉS

Mot-clés Trouvé(e) (s) –found Perdu(e)(s)- lost LES OBJETS PERDUS/TROUVÉS

Mot-clés Trouvé(e) (s) –found Perdu(e)(s)- lost LES OBJETS PERDUS/TROUVÉS

Mot-clés Trouvé(e) (s) –found Perdu(e)(s)- lost LES OBJETS PERDUS/TROUVÉS

Mot-clés Trouvé(e) (s) –found Perdu(e)(s)- lost carré(e) rond en forme de diamante En forme de tube En laine En cuir En bois En or En argent En soie

LES OBJETS PERDUS/TROUVÉS Mot-clés Trouvé(e) (s) –found Perdu(e)(s)- lost Identifiez l’objet décrit. Maintenant écrivez d’autres définitions pour des objets non décrits Il est petit et il est carré. Il est en cuir et il y a souvent de l’argent dedans. ?

1.Bonjour, Je peux vous aider? 2.J’ai perdu ma valise. 3.Dites-moi, quand l’avez-vous perdu? 4.Je ne sais pas exactement. Aujourd’hui vers neuf heures 5.Et où l’avez-vous laissé? 6.Je l’ai laissé dans le bus 7.Vous pouvez la décrire? 8.Elle est assez grande. Elle est marron et en cuir 9.Qu’est-ce qu’il y avait dedans? 10.Il y avait des vêtements, des chaussures, mon nom et mon adresse 11.Alors je vais noter les détails A.Can you describe it? B.Good morning, can I help you? C.Okay then, I’ll take down the details D.Tell me, when did you lose it? E.And where did you leave it? F.I have lost my suitcase G.I don’t know exactly. Today at about nine o’clock H.I left it on the bus I.It is quite big. It is brown and made of leather J.There were some clothes, some shoes, my name and my address K.What was inside?

MORE OBJECTS YOU CAN CARRY ABOUT Les bagages. Un billet. Un carnet. Une affiche. Carte d’identité Carte routière. Liste des prix Liste des hôtels Permis de conduire Plan de la ville.

VIDEO: 1)Where is ‘36 rue des Morillons’ located? 2)What did the girl loose? 3)When? 4)How long have they been offering this service? 5)How many objects have they filed since the beginning of the year? 6)Name the three most common lost objects 7)What is happening to about 2/3 of the objects? 8)What do they do when a mobile phone rings? 9)How many objects are brought to them each day roughly?

FEUILLE DE TRAVAIL : LES OBJETS PERDUS

Targets for French Beginners Try and keep the targets specific and achievable so we can tick them off as we go. Bear in mind that we may not cover some topics until later on in the course Vocab  Learn vocabulary for a specific topic / Methods? / Specific target ie get 90% right in vocab tests Grammar  Gender of words, agreement of adjectives, learn (and conjugate) verbs, difference between ‘vous’ and ‘tu’ Speaking  Confidence, ask and answer questions, speak without referring to notes, understanding questions, trying out different ways of asking questions, Listening  Understand (increasing) instructions in French, better understanding French spoken on video/cd Reading  Start to understand more complicated written instructions, understanding of longer reading passages Writing  Start to write more accurate short/longer phrases, understand spelling patterns, correct spelling in vocabulary tests Extra activities?  Reading French magazines/papers/books, looking at French websites, extra grammar practise(!)

Devoirs: Learn the 3 modal verbs Write a dialogue between yourself and a lost property officer You may have lost anything you like as long as you describe it accurately!