Who Wants to Be a Millionaire?

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Pourquoi? and parce que/qu’ Quantifiers Mes profs
Advertisements

Who Wants to Be a Millionaire?
Vocabulaire de Français I
Chapitre II Quest-ce qui te plaît?. Langlais Le baladeur.
Lundi 23 novembre Part 1: using tu.. There are three different ways of asking a question in French. 1By raising your voice: Tu aimes aller au cinéma?
French I - Chapter 2 – Vocab 1
Les infinitifs Grammaire A. Les infinitifs (Infinitives) An infinitive is… the name of a verb. It is the verb in its most basic form. It is the form.
Year 8 French Oral Examination Summer 2008
Exercice #17 1. I like to,,and 1. I like to,,and at home. 2. I do not like to, but I like to. 2. I do not like to, but I like to. 3. I like to at the pool.
Le pronom « y » FSF 1P1 – Miss. La Neve. On the weekends, I go to the mall with my friends. We buy clothes at the mall. We also love to eat french fries.
Le Vocabulaire Octobre 2012.
Study Guide for Chapter test Know your vocabulary. Be sure to study your blue sheets. Know the articles that go before nouns.
Téléphone à.
Comment trouves-tu………?
Mes activités.
Unité 2 A Français 1.
Les questions? Je m’appelle Sam J’ai douze ans
Warm up Vocabulary review. manger la pizza jouer au volley.
Bien dit! CHAPITRE 2 VOCABULAIRE 1. To Talk about Likes and Dislikes.
Leçon 11, Partie 2 Definite, indefinite, and partitive articles.
Template by Bill Arcuri, WCSD Qui Veut Etre Un Millionnaire?
Template by Bill Arcuri, WCSD Who Wants to Be a Millionaire?
Sonneur 10/3  What do you like to do in your spare time?  Do you think the French do similar activities?
Qui est présent? Écoutons Les préférences Vocabulaire: les activités Panorama Culturel.
Forming questions in French
Unit 1 Vocab. Bonjour! Salut (sal oo; the t is silent) Can be Hi or Bye; informal.
WALT: how to talk about your timetable
Allez viens Chapitre 1. Première Etape Hello Bonjour.
Activities for the first week of the École 1 unit.
Les pronoms relatifs qui et que. Qu’est-ce que c’est? Relative pronouns are used to connect sentences to one another.
GCSE Speaking Assessment Presentation Based Discussion In your first GCSE Speaking Assessment, you are being interviewed by your French friend for their.
Qui veut gagner des millions?
Qu’est-ce que tu aimes? Qu’est-ce que tu aimes faire?
Qu’est-ce que tu aimes faire?
Template by Bill Arcuri, WCSD Who Wants to Be a Millionaire?
Chapitre 2 Vocabulaire 1. Répétez! manger Le chocolat.
Les noms et les articles
Opinions J’aime Je n’aime pas J’adore Je déteste Je préfère
A person, place, thing, or idea, -classes-school supplies / objects -months/days, -An article (le/la/les/l’or un/une/des/d’),
J’aime ...I like Je n’aime pas ...I don’t like
Two prepositions’ usages and grammar. à = to/at/with de = from/of/some If you get these mixed up or do not know them, it will be very hard to communicate.
Template by Bill Arcuri, WCSD QUI desirer a etre a Millionaire?
Template by Bill Arcuri, WCSD Who Wants to Be a Millionaire?
Qui est présent? Écoutons Les préférences Vocabulaire: les activités Panorama Culturel.
Template by Bill Arcuri, WCSD Qui Veut faire un Millionaire ?
Template by Bill Arcuri, WCSD Who Wants to Be a Millionaire?
WE’RE ALMOST DONE – CONGRATULATIONS! LE PRONOM « Y »
Template by Bill Arcuri, WCSD Qui voudrais etre un Millionaire?
Chapitre 5. Faire: to make/to do/to… je faisnous faisons tu faisvous faites il/elle/on faitils/elles font Elle fait du jogging. Est-ce que vous faites.
Chapitre 1, Faisons Connaissance
WALT: how to tell the time in French WILF: to be able to understand ¼ past, ½ past, ¼ to and o’clock (level 2) to be able to understand all times in French.
WILF: TO BE ABLE TO GIVE AN OPINION FOR LEVEL 3
Unité 6 Leçon B. Forming yes/no questions  To form a yes/no question in French in the simplest way, add a question mark at the end of the sentence, and.
Subject Pronouns People who are doing the action They replace the name of the noun performing the verb.
AGREE OR DISAGREE Read each statement. Then, using the second sentence as a clue, fill in the blank with the correct way to agree or disagree with the.
Mes loisirs Learning Objectives In this lesson you will learn to talk about what activities you like to do/ or don’t like to do.
Likes and Dislikes French 1 Chapter 2 Vocabulary 1.
Template by Bill Arcuri, WCSD Who Wants to Be a Millionaire?
AGREE OR DISAGREE Read each statement. Then, using the second sentence as a clue, fill in the blank with the correct way to agree or disagree with the.
VOULOIR (to want). VOULOIR O Je veux O Tu veux O Il/Elle/On veut O Nous voulons O Vous voulez O Ils/Elles veulent.
Today we are learning how to ask for and give opinions about food By the end of the period you will be able to discuss some of your opinions about food.
Mes préférences At the end of this lesson; you will be able to:
Template by Bill Arcuri, WCSD Qui Veut etre un millionnaire.
What are conjunctions?. Let’s review conjunctions in English! Regardez cette vidéo en anglais. Répondez à la question: What are conjunctions?
ANSWERS. Leçon 5 Mes activités de la page 72 jusqu’à la page 81 Linguistics and grammar The infinitive Which of these words is the infinitive? 1 an ice.
Echauffement: mardi, le vingt-quatre janvier, deux mille douze Translate the following sentences into French: 1. We go to the store.  Nous allons au magasin.
EXCHANGING INFORMATION (4-2)  To tell about your interests: Je fais du ski nautique. I do… Je joue au volley. I play.. Je ne fais pas de ski. I don’t.
Template by Bill Arcuri, WCSD Who Wants to Be a Millionaire?
LIKES, DISLIKES, AND PREFERENCES P.26
Transcription de la présentation:

Who Wants to Be a Millionaire? Template by Bill Arcuri, WCSD

J’aime et Je n’ aime _________________________ _____________________ Template by Bill Arcuri, WCSD

Phone A Friend “OK Contestant…Please select a friend to help you with this one. You have thirty seconds to discuss your options…” Return to the Question Template by Bill Arcuri, WCSD

Ask the Audience “Audience, we need your help on this one…in a moment, we’ll ask you to indicate, by show of hands, your choice for the correct answer…” Return to the Question Template by Bill Arcuri, WCSD

50/50 Fifty - Fifty You’ve asked that two of the wrong answers be eliminated, leaving you with one wrong answer plus the correct one. Return to the Question Template by Bill Arcuri, WCSD

Proceed to Next Question Correct Correct! Proceed to Next Question Template by Bill Arcuri, WCSD

Sorry, That’s Incorrect Return to the Question Template by Bill Arcuri, WCSD

I like to ski. 50/50 A B C D Je n'aime pas le ski. J'aime la glace. J'aime des amis. J’aime skier. C D Template by Bill Arcuri, WCSD

I like soccer. 50/50 A B C D J’ aime le football américai. Je n'aime pas l'école. A B Je préfère le chocolat. J'aime le football. C D Template by Bill Arcuri, WCSD

I like movies. 50/50 A B C D Je préfère le cinéma. Je n'aime pas l'escargot. A B J’aime le cinéma. J'aime des vacances. C D Template by Bill Arcuri, WCSD

I like friends. 50/50 A B C D Je préfère le football. J'aime l'escargot. A B J'aime des amis. Je n'aime pas le français. C D Template by Bill Arcuri, WCSD

I don’t like school and I don’t like to ski. 50/50 Je n'aime pas l'école mais je préfère le ski. J’aime le ski et l’anglais. A B J'aime la bicyclette et les examens. Je n'aime pas l'école et je n'aime pas skier C D Template by Bill Arcuri, WCSD

I love ice cream and vacations. 50/50 J'aime le ski et le football. J‘adore la glacé et les vacances A B Je n'aime pas le français et j'aime des vacances. J'aime l'escargot et la glacé. C D Template by Bill Arcuri, WCSD

I like snails and English. 50/50 J'aime l'anglais et les frites. J'aime le chocolat. A B J' aime des escargots et l'anglais. J'aime la glace. C D Template by Bill Arcuri, WCSD

I like to ski, go to movies and the mall. 50/50 J'aime la glace et le cinéma. J'aime skier, vais aux le cinéma et le magasin. A B J'aime cinéma et le magasin. Je n'aime pas le vélo, l'escargot, et le magasin. C D Template by Bill Arcuri, WCSD

I like English, the beach, and school. 50/50 J'aime le football et je n'aime pas l'école J'aime le français, le vélo, et le football A B Je n'aime pas l'école, le français, et le cinéma J'aime l'anglais, la plage, et l'école C D Template by Bill Arcuri, WCSD

I don’t like chocolate, ice cream, but I love English. 50/50 Je n'aime pas le chocolat, crême glacée, mais j'aime l'anglais. J'aime l'école. Je n'aime pas des amis et j'aime des frites. En outre j’aime le cinéma. A B J'aime des frites. Je n'aime pas des amis et j'aime l'anglais. En outre je n'aime pas des cinémas. J'aime la glacé J'aime des amis et j'aime l'école. En outre je n'aime pas des escargots. C D Template by Bill Arcuri, WCSD

I like fries. I don’t like friends and I like school I like fries. I don’t like friends and I like school. Also I like the movies 50/50 J’ aime frites. Je n’aime pas des amis et jaime l’ecole. Aussi jaime le magazine J'aime des frites. Je n'aime pas des amis et j'aime l'école. Aussi j'aime le cinéma A B J’ aime le cinema. Je n’aime pas des amis et jaime l’ecole. Aussi jaime le magazine J’ aime frites. Je n’aime pas des amis et jaime l’ecole. Aussi jaime l’ecole C D Template by Bill Arcuri, WCSD

I prefer English and soccer. I don’t like the beach and French. 50/50 Je préfère le football et la plage. Je n'aime pas l'anglais et le français. J'aime le français et le football. J'aime la plage et l'anglais. A B Je n'aime pas l'anglais et des escargots. Je préfère le football et la plage. Je préfère l'anglais et le football. Je n'aime pas la plage et le français C D Template by Bill Arcuri, WCSD

I prefer school than movies. 50/50 Je préfère l'école  que le cinéma Je n'aime pas l'école ou les cinémas. A B Je préfère des cinémas que l'école. J'aime l'école. C D Template by Bill Arcuri, WCSD

I don’t like soccer, fries, chocolate, and English. I prefer a vacation. 50/50 J'aime le football, les frites, le chocolat, et l'anglais. Je ne préfère pas des vacances. Je n'aime pas le football, les frites, le chocolat, et l'anglais. Je préfère des vacances. A B Je n'aime pas des vacances, le football, des frites, et le chocolat. J’aime l'anglais. J'aime le chocolat, l'anglais, les frites, et le mail. En outre je n'aime pas l'école. C D Template by Bill Arcuri, WCSD

I like the beach but I prefer skiing I like the beach but I prefer skiing. Also I don’t like vacations but I like snails. 50/50 J'aime la plage mais je préfère skier. En outre je n'aime pas des vacances mais j'aime des escargots. J'aime des vacances. En outre j'aime skier et la plage. A B Je n'aime pas la plage mais j'aime skier. J'également n'aime pas des vacances. . J'aime skier mais je préfère la plage. En outre j'aime des vacances. C D Template by Bill Arcuri, WCSD