Mercredi le 12 décembre: French club today!!! LE NOËL À PARIS!

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
A partir d’un verbe Les Verbes Réguliers en ER.
Advertisements

7 Mettre Les normes: –Communication 1.2 –Comparisons 4.2 Les quesitons essentielles: What does « mettre » mean? What type of verb is it? What are some.
Mercredi, le 12 septembre. Allons enfants de la Patrie, Le jour de gloire est arrivé !
Je ne vais pas voyager cet été.
Saint Nicolas St Nicolas est le Patron protecteur des enfants. De son vrai nom Nicolas de Bari, appelé également Nicolas de Myre, St Nicolas était un évêque.
3 F1-Menu due Skit rough drafts due 4 F 1-prac. skit 5 F 1-Skit prac. F2PreAP-Bor. Words I def. 6 F 1-Skit F 2-quiz vocab 7 F 1-Skit F 2 PreAP: quiz-
Jeudi, le 22 Mars Pass LATE Grammar tutor packet (50) & p.131 Workbook (50) Pass Puzzle Packet (100)
Vendredi le 10 mai. May 6 th -10 th French Plans Mon. 5/6 Normal bells Tues. 5/7 1 st, 2 nd, 5 th, 7 th Wed. 5/8 4 th, 3 rd, 5 th, 6 th Thurs. 5/9 7th,6th,5th,4th.
F 1 Book check Notes Makeup quizzes Prep for oral grade Handouts F 1 -Book check Notes (2) Review ABCs, numbers,
Jeudi le 31 octobre x=5
Dec. 2-6 th week 2013 Lundi le 2Mardi le 3Mercredi le 4Jeudi le 5Vendredi le 6 F 1 Review of unit 3 words Oral practice in text and with song Book work.
Jeudi le 7 novembre. F 3 DUE: Virtual tour in LMS by 7:30 for the 70! DUE: Flashcards also for the 70 today (50 Friday) 1. Poem practice Le dormeur du.
La fête de lAction de grâces provient dune ancienne tradition la célébration des récoltes agricoles Cette fête, très populaire aux États-Unis (Thanksgiving),
FRENCH CLUB Thursday, Sept. 26 th 2:35-3:30. 1 st meeting: MUST bring your dues- $20.00 cash or check to KCHS French Club or no admittance! Well elect.
Lundi le 25 février
J EUDI LE 7 FÉVRIER. F 2R 1. Draw numbers 2. Get your Classroom packet-4 pages 3. Turn in your speaking packet & notes pg Do oral grade & bring.
How to speak in the past tense
Mes activités.
Jeudi le 17 octobre. Oct. 14 th -17 th 2013 week Mon. 10/14Tues 10/15Wed. 10/16Thurs. 10/17Fri. 10/18 OFF F 1- 1.Review new words,, & borrowed words 2.Skit.
Vendredi le 22 février
Lundi le 17 mars 2014
Mercredi le 10 septembre 2014 September 8 th -12 th week 2014 lundiMardi Open House mercredijeudivendredi F 1 Late/absent work in (balloon/calcul) Do:
LEÇON 67.  Écrivez vos devoirs: Préparez- vous bien l’examen d’unité 4 lundi/mardi.  Sortez vos devoirs: A3, B3, et C3.  Tout de suite: C6 (Oui ou.
Verbe + Infinitive.
1. Flashcards for 100 & Finish essays in class. MES VACANCES DE NOËL Must have all 20(reg) 25 (PreAP) sentences, in paragraph form. Use the phrases like.
BIENVENUE!!! PLAT DE FRUIT “Fruit dish” by Georges Bracque.
Mercredi le 17 septembre, 2014.
The Passé Composé The past tense in French is referred to as the passé composé. It is made up of two parts! You must always have these two parts to create.
Bonjour! C’est mercredi déjà!
Let’s go back to the verb endings. What are our 3 infinitive endings? ER IR RE What is an infinitive? An unconjugated verb In other words, a verb in the.
MARDI LE 13 NOVEMBRE La fête de l’Action de grâces provient d’une ancienne tradition la célébration des récoltes agricoles Cette fête, très populaire aux.
Lundi le 28 avril.
Qui est présent? Écoutons Les préférences Vocabulaire: les activités Panorama Culturel.
Mercredi le 27 février. French 2R 1.Turn in APT pgs. 63, 65, 66 into basket. 2.Warmup-PRE-QUIZ *** AB? NOTES ! 3.Since we divided the notes into.
Vendredi le 9 novembre. F 2, F2 PreAP 1.Flashcards for 100 today! 70% for Monday 2. L’examen-format: 70 mul. Choice questions (10 audio) 3.Partner up.
Mardi, le 25 septembre. French 2 1.QUIZ: Vocabulary-only 33 for F2R, 50 for F2PreAP. STUDY R 4, R 5 R 6 2.NOTES- R 8, R 9, R 11: ER, IR, RE verbs 3.Practice.
Le Passé Composé - avec “avoir” Look at the following 3 sentences. Ali played football yesterday They have visited Paris 3 times We did tidy the bedroom.
Vendredi le 5 septembre 2014
Mardi le 17 décembre PLEASE-- Check gradespeed for your test grades. Make an appt. if needed- Re-tests: Mon: 2:30 Tues: 6:45, 2:30 Wed: 6:45,Not.
Prendre is NOTa regular RE verb. It is an irregular verb. Prendre = to take (can also mean to have when used with food) Prendre = to take (can also mean.
Thursday, French 1 Turn in late Palette pages Turn in on time number puzzles pages Practice for oral grade: (next Tues/Wed) 1. l’alphabet 2. Comptez 0-20.
Per. 1-5: n&NR=1 Per. 6 & 7
THE PERFECT TENSE To be able to use verbs in the perfect tense with avoir.
Le Passé Composé The past tense. Intro Le passé composé is the verb tense used to describe events that have taken place in the past. It is formed with.
French Verb Conjugation J’ai Vous êtes Ils finissent Nous commençons on vend Elles font Il va elle vient Puis-je Vous voulez.
Lundi le 3 mars 2014
J’ai fini Il regardeVous perdez Il a regardé J’ai vendu Nous avons choisi Elles attendent Tu as mangé Vous avez répondu Je finis Elles ont attenduTu manges.
F 2 1.Flashcards for 90% 2.Turn in verb packet for homework completion grade. You’ll get it back. 3.
Mardi le 27 novembre. F 2 Absent(e)? Voyez les 5 questions! 1. Copiez les Notes pg. 102, 104, 106 (2X’s French, 1X English): vocabulaire chapitre 2! 2.
Avec AVOIR. Most verbs use avoir to form the past tense!!!!
Bienvenue and Welcome to Our French II Live Lesson! We will begin shortly!
B Le passé composé des verbes en -er
The Passé Composé Tense Look at the following 3 sentences. Ali played football yesterday They have visited Paris 3 times We did not tidy the bedroom.
gallery.html Mardi le 29 janvier
ture=plcp This week: C:\Users\dmccage\Desktop\Oct 29 to Nov 2.pptx.
Mettre. First, let’s review the irregular verbs we know. Think of as many as you can, while I hand out whiteboards.
1. Est-ce que Est-ce que, literally translated "is it that," can be placed at the beginning of any affirmative sentence to turn it into a question: Je.
F 2 R/PreAP 1. Study unit 2 lesson 5 vocabulary, then: 2. Take Quiz-new vocab. 3. Pkt part 2 A for 50% 4. Pkt part 2B for 100% 5. H/W: APT pg. 41 & 42.
Mardi le 5 novembre. F 3 Dû: le voyage virtuelle-100 dans LMS à 7:30 (en français!) Dû: APT pgs % 1. Warmup: Cahier pg. 24. (utilisez votre.
JE is I TU is YOU IL HE ELLE is SHE ON means ONE NOUS is WE and VOUS can mean YOU ALL ILS is THEY (ELLES is THEY!) and VOUS can also mean YOU FORMAL JE.
Instructions for using this game. When clicking on the slide to move to the next appropriate slide, be sure you see the hand, not the arrow. (If you put.
The Passé Composé Objective: to talk about things we have done on a visit to explain what events happened to speak and write about events in the past.
Mes préférences At the end of this lesson; you will be able to:
Les questions au passé composé UnDeuxTrois. There are three ways to form questions in the passé composé.  Intonation.  Est-ce que…  Inversion.
Le passé composé: Describing past actions Les normes: 1.2; 4.1 Questions essentielles: What is a compound tense? What is the formula for the passé composé?
Les interrogatifs Partie E: l’inversion. DEVOIRS: page Ex. 5 (questions only) 1.À qui est-ce qu’il téléphone? 2.Avec qui est-ce qu’il étudie ?
Français 16 fevrier 2016 Cinq minutes preparer á l’orale 4-1. What do you get when you cross a dyslexic agnostic with an insomniac? Jamais – never. Elle.
Les endroits I can talk about places.
The future tense. Expressions you will need to talk about the future 1.Demain 2.Le week-end prochain 3.Samedi prochain 4.L’ été prochain 5.La semaine.
C’est mercredi!! Pour être prêt: 1. Trouvez un livre et lisez p. 313 Note Culturelle: Les sports d’hiver 2. Sortez: 1. le devoir: Fanfold; p. 311 # 3 2.
Transcription de la présentation:

Mercredi le 12 décembre: French club today!!! LE NOËL À PARIS!

Dec th week lundimardimercredijeudivendredi F 1 Finish Café oral test Notes: 77,78 Over “O Canada” Project in LMS by first 5 min. Pg aloud F 1 Noel Notes: Subject Pronouns & ER “O Canada”-song Text pg orally F 1 Noel Conjugate ER’s practice. Song”O Canada” Test format F 1 Test-unit 3, lesson 5 Reminder: Monday is “O Canada”oral test F 1 FFF-DVD of units 1-3 F2 R Notes:p (yellow or green) Slides-P/C Packet practice F2: Slides: P/C neg + Pg oral Packet practice F 2 R Pg oral Test format Packet practice F 2 R Test Unit 2 lessons 5 & 6 F 2 Packet practice with buddy Oral grade Mon. F 2 PreAP Same as above F 2 PreAP Same as above F 2 PreAP Same & Bor. Wrds C sents F 2 R Test unit 2 lessons 5 & 6 F 3 Packet practice with buddy. F 3 Notes 84, 90, 91 Art in LMS Oral prac Quiz: verbs-Wed Over fable F 3 Over notes & newer verbs Over fable Art for 90 Begin presentations! F 3 Verb review Review fable. Art for 80 Present art & study vocab! F 3 QUIZ: Vocab 2 Art for 70 Finish presenting Reminder: Monday is Fable oral test F 3 Film: ART

MonTuesWedThursFri F 1 O Canada- review & early birds go Rest: Body pgs F 1 O Canada Rest: Body pages F 1 ER verb review Body games F 1 Holidays in France F 1 Caroling F 2 H/0-Past tense Packet prac & early birds F 2 Oral grade Rest: workbook F 2 Oral grade Rest: Workbook F 2 Holidays F 2 Caroling F 2 PreAP Correct APT Packet prac and early birds F 2 PreAP Oral grade Review verbs/carols F 2 PreAP Bor words C sents due, Quiz on verbs/carols F 2 PreAP Holidays in France F 2 PreAP Caroling F 3 Quiz over last of new verbs Review fable- early birds go F 3 Note: Imperfect Fable oral grade Rest: imperfect work or W/B F 3 Over Imperfect Fable oral grade-finish & imperfect/WB F 3 Holidays in France F 3 Caroling December 17 th week

F 2 1.Yesterday: Warmup: pg. 113 ex. 5, pg. 114 ex. 7, pg. 115 ex. 11, pg. 116 ex. 12. Then check for a prize! Finished checking? 2. Pg quick oral review 3. Packet practice F_2_oral_test_1_and_2 speaking packet.pdf H/W: Studying for your test- Unit 2 lesson 5, 6 (50 questions) PreAP: Bor. Words sentences due next Wed! Study new verbs also! Quiz same day!

F 2 Corrigez! Pg. 113 ex. 5 TU AS travaillé?(VERBÉ….????AS-TU VERBÉ? EST-CE QUE TU AS VERBÉ?) 1.Oui, j’ai travaillé. OR: Non, je n’ai pas travaillé. 2.Oui, j’ai surfé. OR: Non, je n’ai pas surfé. 3.Oui, j’ai joué. OR: Non, je n’ai pas joué. 4.Oui, j’ai organisé. OR: Non, je n’ai pas organisé. 5.Oui, j’ai assisté. OR: Non, je n’ai pas assisté. 6.Oui, j’ai rangé. OR: Non, je n’ai pas rangé. 7.Oui, j’ai retrouvé. OR: Non, je n’ai pas retrouvé. 8.Oui, j’ai fini. OR: Non, je n’ai pas fini. 9.Oui, J’ai choisi. OR: Non, je n’ai pas choisi. 10.Oui, j’ai perdu. OR: Non, je n’ai pas perdu. 11.Oui, j’ai rendu visite. OR: Non, je n’ai pas rendu visite. 12.Oui, j’ai rendu visite. OR: Non, je n’ai pas rendu visite.

F 2 Corrigez! Pg. 114 ex. 7 1.Avec qui est-ce que tu as étudié? Avec qui as-tu étudié? J’ai étudié avec mon copain. 2.Qui est-ce que tu as rencontré après la classe? J’ai rencontré ma copine. 3.Où est-ce que tu as dîné? J’ai dîné au restaurant. 4.À quelle heure est-ce que tu as dîné? J’ai dîné à 6 heures. 5.Quel programme est-ce que tu as regardé à la télé? J’ai regardé un film. 6.Quelle station de radio est-ce que tu as écouté? J’ai écouté 104KRBE. 7.Quel magazine est-ce que tu as regardé? J’ai regardé “People” 8.Quand est-que tu as préparé les devoirs? J’ai préparé mes devoirs après le dîner.

F 2 Corrigez! Pg. 115 ex. 11 Questions: Tu as déjà verbé…? As-tu déjà verbé..? Est-ce que tu as déjà verbé…? Answers: Oui, j’ai déjà verbé. Non, je n’ai jamais verbé. Ex. 1. Tu as déjà voyagé en avion? As-tu déjà voyagé en avion? Oui, j’ai déjà voyagé en avion. OR: Non, je n’ai jamais voyagé en avion.

F 2-Corrigez! Pg. 116 ex Comprennent 2.Prend 3.Prennent 4.Promets 5.Permets 6.Mettons 7.Apprenez/comprenez 8.Comprends

Mettre Je (per/pro)mets Tu mets Il met Nous mettons Vous mettez Ils mettent

Prendre Je (ap/com)prends Tu prends Il prend Nous prenons Vous prenez Ils prennent

F 3 1.Practiquez- Le Corbeau et le Renard cjw cjw 4k 2. LES VERBES-ETUDIEZ CE SOIR! 3. Montrez votre projet- L’ART! Les devoirs: Etudiez les verbes! L’interro lundi-le vocabulaire (2)

F 1 Did yesterday: Warmup: pg. 77 ex. 5 & pg. 78 ex. 9-if absent, please do it. (It was a completion grade & a prize) Also we took: Notes: Subject pronouns (***on slides-KEEP!) & old Notes 77, 78 are due! 1.DUE: Food project! (80). Bor. Words “C” def. for 100%! 2. “O Canada”-song-oral practice (next slide) &: If time: 5 See this PP:F 1 unit 3 j aime.pptF 1 unit 3 j aime.ppt IF TIME: See “ER” verbs slide show: ER verbs b.ppt HOMEWORK! 1. STUDY FOR TEST! (50 questions-UNIT 3, lesson 5) 2. PROJECT in for 70% tomorrow & Borrowed words “C” for 90

SUBJECT PRONOUNS! “Pro’s to know!” SINGULAR 1.I = JE 2. You (familiar)= Tu 3.He= IL, She=Elle One(We,They, You,People)=On PLURAL 1.We= NOUS 2.You/y’all (polite/plural )-VOUS 3. They= ILS (all male or mixed) ELLES (all female)