l/o: Improving Speaking Answers

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
MY. Which ones which? MON (masculine) p ère MA (feminine) m ère MES (all plurals) parents.
Advertisements

Can you tell what levels these statements are from? You can use connectives. You can use the present tense and the future tense. You can discuss a variety.
Word jumble. Can you work out the words below? 1.annlopta2.epuj enritcueasktebs.
Les problèmes en vacances
Le futur… e.g. I am going to go shopping. He is going to play football. We are going to watch T.V. Remember: To achieve a Level 5, you need to be able.
Moi, le week-end je vais aller en France dans ma voiture verte!
Using the imperfect to tell what you used to do or used to be like when you were younger Français 3 Mademoiselle Black Lycée Eastridge.
2 b Parle- moi de ton village/ta ville/ta région
Share A Confidence J’ai un petit problèm. I’ve got a little problem.
Oops j’aime pas l’anglais
What you will be able to do:
Je vous présente ma famille
Comment serait…? To be able to use conditional tense to talk about your ideal family and partner.
J’ai une question! Objectifs: 1) Poser une question de 3 manières différentes 2) Parler de vos vacances.
Je suis allé(e). Jai or je suis? Allé(e) à la piscine. Joué au foot. mangé au Quick. lu un livre. Allé(e) au cinéma. Allé(e) à la pêche. vu ton père Je.
Mes vacances To be able to talk about your holidays using 2 tenses (past and future)
Pour commencer: Be ready to give these sentences orally.
Regarder les questions. What do you think they mean?
Pour mieux écrire. 1. Do not use on-line translators (except as a dictionary for a single word) 2. Be very careful using a dictionary (be sure youre finding.
La famille.
Ma famille est… L/O: to use the comparative to talk about what your family is like Qui est…? La mère de ma mère est ma… Le frère de mon père est mon… La.
EBI – Even better if… Draw a grid 3 x 3 on a clean page in your yellow book (cahier de classe) so you have 9 squares Person A draws pictures Person B writes.
Ma famille.
Le transport Year 8 Click on the arrow to go onto the next page.
Unité 1: Faisons Connaissance Leçon 2 Famille et copains
WILF: Activities you did in the past (grade D-) Activities and opinions in the past (grade D) Add frequency words and intensifiers (grade D+) Include activities.
Transition Unit Personal Information Lesson 1
WALT: practising sentences in the future and adding details to them to improve them WILF: To be able to produce sentences in the future (Grade D) To add.
Objective 1: revise holiday activities Objective 2: identify the verb and use it to express opinions of holiday activities Objective 3: identify verbs.
La Famille McNamara Par Mme. McNamara.
Quels vêtements est-ce que tu aimes porter?
Where is your house? Ma maison est … (My house is ...)
Ma famille et moi WALT: Describing yourself, your family and friends and being able to use possessive adjectives WILF: Be able to give a basic description.
WALT: Recognise and use phrases in the past tense with opinions of leisure activities. WILF: To be able to use opinions in the past tense. You must be.
WALT: USE MORE COMPLEX PHRASES AND TENSES TO SAY HOW WE GET ON WITH OTHERS. WILF: IMPROVE MY ORIGINAL PARAGRAPH TO A C GRADE LEVEL AND ABOVE.
GCSE Speaking Assessment Presentation Based Discussion In your first GCSE Speaking Assessment, you are being interviewed by your French friend for their.
Bienvenue and Welcome to Our French II Live Lesson! We will begin shortly!
Passé, présent, futur L’année dernière Normalement Il y a deux ans Cette année L’année prochaine A l’avenir L’ été dernier Le week-end prochain Le week-end.
Objectifs: To say what you would like to do and why. To do this we will: refer accurately to the present and future extend sentences by giving reasons.
Odd one out Cherche l’intrus J’aime jouer au tennis J’aime faire de l’escalade J’aime jouer du piano J’adore jouer du violon J’adore jouer de la flûte.
To use justification and extend sentences in a speaking conversation/ presentation.
La prononciation française Ge gi make a soft jeee sound Ga /Go / G+ consonant harsh G sound généralement génial Manger église gomme goût Géographie gâteaux.
La famille.
J’ai une question! Objectifs: 1) Poser une question de 3 manières différentes 2) Parler de votre famille.
J’ai une question! Objectifs: 1) Poser une question de 3 manières différentes 2) Parler de vos vacances.
Journal – le 24 novembre Décrivez la salle de classe. List as many classroom vocab words as you can remember. (Put all written activities in your journal.
Que fait ton père/ta mère?
Just to get you going… une minute, s’il vous plaît!
WILF: To be able to produce sentences in the future (Grade D)
© 2015 AQA. Created by Teachit for AQA How to develop your writing/speaking when explaining your option choices. Mes options.
Nous parlons des matières Buts: To be able to give extended opinions on school subjects To express agreement or disagreement.
What can you do with your computer? Label the pictures.
lundi 21 septembre Au Boulot! la première activité: Notez les métiers coiffeur/coiffeuse EXTRA! What do you think “au chomage” means? infirmier/infirmière.
PRATIQUEZ: interpersonal exams mercredi/jeudi le 21/22 octobre (test grade) You must be able to ask AND answer questions with at least one partner.
Lundi 14 septembre Parle-moi de toi! la première activité: Vérifiez les devoirs. dé e st e e g a r d e h b i t e oy ag e doro ns am e ap pe le c o l e.
Outcomes What will I achieve in this lesson: Can use familiar and new vocabulary to describe your school ( C-A*) Can you apply structures “on peut” (C)
Objective: To be able to understand and answer questions in French about past vacations.
mercredi seize septembre Le Futur!
Today we are learning how to ask for and give opinions about food By the end of the period you will be able to discuss some of your opinions about food.
Mercredi vingt-trois septembre Quelle est ta matière préférée? la première activité: écrivez les numéros WALT: je vais parler de mes matières 1.twenty-eight.
Journal Grade only – Introductory Journal Entry Mon week-end  Students were asked to write a paragraph detailing a minimum of 5 things they DID.
MON STYLE AVANT ET MAINTENANT. L/O: TALK ABOUT MY STYLE IN THE PAST AND NOW  Registre: le weekend, je porte...  I must be able to compare what I used.
Lundi 21 septembre Au Boulot! la première activité: faites correspondre les paires! WALT: je vais parler des emplois 1.menuisier 2.comptable 3.secrétaire.
Objective: To be able to understand questions in French. Some will notice patterns for asking questions.
Cette été, je vais au b _ _ _ de la _ _ r avec ma f_ m_ _ _e. On va _ _ _ _ _ du camping et du s _ _ _. Ça va être f_ _ _ _ _ _ _ _ _ _.
J’ai une question! Objectifs: 1) Poser une question de 3 manières différentes 2) Parler de vos vacances.
Speaking questions 11HL/ Fr1 lundi le 10 janvier 2005.
Pronouns in French What is a pronoun? Give examples of pronouns you already know!
Ma Famille Find the French for the following words: 1.Mother 2.Father 3.Brother 4.Sister 5.Uncle 6.Aunt 7.Grandmother 8.Grandfather.
Respond to bullet points – 90 words [16 marks]
Transcription de la présentation:

l/o: Improving Speaking Answers

Parle-moi un peu de ta famille. Nous habitons à Coventry. Chez moi il y a mon père, ma mère et ma sœur. Mon père est mécanicien et ma mère est vendeuse. Ma sœur a dix ans. On se dispute beaucoup. What Grade do you think this might be?

Parle-moi un peu de ta famille. Nous habitons à Coventry. Chez moi il y a mon père, ma mère et ma sœur. Mon père est mécanicien et ma mère est vendeuse. Ma sœur a dix ans. On se dispute beaucoup. DETAIL What detail can we add?

Parle-moi un peu de ta famille. Nous habitons à Coventry. Chez moi il y a mon père, ma mère et ma sœur. Mon père est mécanicien et ma mère est vendeuse. Ma sœur a dix ans. On se dispute beaucoup. Think pROf. Where can we add them?

Parle-moi un peu de ta famille. Nous habitons à Coventry. Chez moi il y a mon père, ma mère et ma sœur. Mon père est mécanicien et ma mère est vendeuse. Ma sœur a dix ans. On se dispute beaucoup. Thinking ProF… How could we sneak a past tense in? And a future?

Parle-moi un peu de ta famille. Nous habitons à Coventry. Chez moi il y a mon père, ma mère et ma sœur. Mon père est mécanicien et ma mère est vendeuse. Ma sœur a dix ans. On se dispute beaucoup. Grade improvers! Little words: et, mais, aussi, très, un peu, assez Opinion openers: Je pense que, Je crois que, Je trouve que, Selon moi, à mon avis, peut-être

À toi… Improve your “Parle-moi un peu de ta famille. “ Answer. Detail Opinions and Reasons Future and Past Little Words Opinion Openers