David silba el idioma bearnés David whistles béarnais language David siffle en béarnais Solidarité Européenne pour les Langages Sifflés.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
I Can Conjugate a –ER Regular Verb JE PEUX CONJUGUER LES VERBES RÉGULIERS QUI TERMINEZ EN -ER.
Advertisements

L.O. – how to give information about yourself in French
4 Avoir Les normes: –Communication 1.2 : Understanding the written and spoken language –Comparisons 4.1 : Understanding the language through making comparisons.
Je/j tu il elle nous vous ils elles I you he she we you they Les sujets (je, tu etc…)
Inversion leçon 3.
vendredi – le 16 janvier 1) Oh là là! Il fait froid! 2)
Mes vacances – Les pays et les villes. Countries When we want to say that we have been to a country, we use en then the country E.g. Je suis allée en.
Mon stage Activités E.Morel. Mercredi vingt-trois novembre. Objectives: To say what you did on work placement.
Qu’est-ce qu’on fait? What does one do?
What are activity are the people doing? Danser Chanter.
Café tasse lait.
Welcome to this weeks Eiffel Thour! 7.06 Futur Proche.
Jadore la natation. (jaime beaucoup la natation.)
Le Passé Composé.
LA POSITION DES ADVERBES.
Écoute et choisis la bonne question
Qui, que, dont Ce qui / ce que / ce dont
Il y a beaucoup de places libres ou le stade est comble ?
On connaît la loyauté de l'ami à 4 pattes envers son maître…
L’alphabet.

Savoir et Connaître: “to know”
LES NOMBRES Ecoute Objectives To learn french numbers from 0 -31
By Sofia Anastacio 6N Qu'est-ce que tu aimes faire? What do you like doing?
Objectives You will learn some more food vocabulary. You will be able to listen to the words. You will be able to see the words and match them to the.
Irregular re verbs The following verbs are irregular: écrire- to write lire- to read dire- to say / to tell conduire- to drive.
C’est quelle image? Je me réveille Je lève Je me lave
3 Les Verbes -ER Talking about people’s activities Les normes: –Communication 1.2: Understanding the written and spoken language –Comparisons 4.1: Understanding.
Talking about people’s activities Les normes: Communication 1.2: Comparisons 4.1:
Les verbes réguliers en -ER au présent
Les normes: Communications 1.2: Understanding the written and spoken language Comparisons 4.1: Understanding language through comparisons.
Sujet Objet Les pronoms interrogatifs et relatifs
Rôle-plays… …en français!!!! (youpi!).
10 Asking the questions “Who?”and “What?” Les normes: Communicaiton 1.2 Comparisons 4.1 Les questions essentielles: How do you say “Who” in French? What.
Pile/Face: présent et futur
Two versions– slide three is updated as of 2012 to simplify the activity for students...hopefully.
J’aime: I like Je n’aime pas: I don’t like
Warm up What activities you must (devoir) do every day, every week, or every year in your life. Then write a sentence like: chaque jour, je dois respirer.
5 Aller + l’infinitif - Le futur proche Les normes: Communication 1.2: Understanding the written and spoken language Comparision 4.1: Understanding language.
La Revue: Les verbes – ER. La norm: Comparisons 4.1 Understanding the nature of language What is a « regular verb »? How are regular –ER verbs conjugated?
Journal FRENCH FUN DAY APRÈS L’ÉCOLE LUNDI!!! Où vas-tu? 1.Tu as besoin d’une douzaine d’œufs 2.Tu voudrais une baguette 3.Tu vas acheter une.
Nous avons une grande famille.
2 L’impératif  Telling people to do things  Les normes:  Communication 1.2 Understanding the written and spoken language  Comparisons 4.1 Understanding.
1) Quelle heure est-il? 2) A quelle heure est la classe de maths? 3) A quelle heure est la classe de français? 4) A quelle heure est la classe d’art? 5)
La pyramide je Je déteste Je déteste faire
Révision du vocabulaire au sujet de la musique...
1. Normalement je me lève à sept heures. 2. Pour le petit déjeuner, je prends une pomme 3. J’adore regarder les films à la télé 4. Je regarde la télé.
this and that ci et ça dies und das esto y aquello Apr click.
Une révision Unit 3.5. I like … J’aime … I don’t like … Je n’aime pas.
Lenguages silbados de Europa Whistled Languages of Europe Langages sifflés d’Europe SIBILINGUAE : Solidarité des Langages Sifflés d’Europe - Bearnese.
A:B: D:C:. A:B: D:C: 1. J’ai joué au foot. What does it mean? I will play soccer I play soccer We played soccer I played soccer.
As-tu un animal? mercredi le 3 décembre Objective: to be able to say what pets you have.
Journal – le 28 janvier Dans le cahier – ex. 5, pg. 5.
«Un petit peu d’air» Felipecha. Le journal d’échauffement le 29 octobre 0 Le but: Je peux utiliser ETRE et les adjectifs avec l’accord. 0 Donnez.
Français IIA Journal – mercredi le 16 septembre Ecris – Why is it important to study a second (or third, or fourth…) language? Why did you choose French?
Mes loisirs Learning Objectives In this lesson you will learn to talk about what activities you like to do/ or don’t like to do.
Ecris des phrases avec J’aime/je n’aime pas/ j’adore.
The Verb Devoir in the Conditional. “Should”  Use the verb Devoir in the conditional to tell what you “should” do.  Ex. You should take notes.  The.
We all ready know two French verbs. What are they?
Le verbe Venir Les normes: – Communications 1.2: Understanding the written and spoken language – Comparisons 4.1: Understanding language through comparisons.
5 Steps to Conjugating an –er Verb 1. Write the French infinitive jouer.
Le passé composé: Describing past actions Les normes: 1.2; 4.1 Questions essentielles: What is a compound tense? What is the formula for the passé composé?
«Titanium» David Guetta avec Sia. 65. jeudi le 18 février Le but: I can order food at a café. Donnez en français: I like to play video games, but I prefer.
I can talk about my typical routine, past and present Aujourd’hui nous allons Décrire notre journée typique Parler à deux Réviser nos relations Réviser.
Dimanche 25 octobre 2015  Premier boulot  Objectives:  Say what part-time job you do and what you think of it.  Say if you’ve ever worked before, what.
SOME EXAMPLES:  Danser – to danceAimer- to like or love  Chanter – to singAdorer- to adore  Manger – to eatDétester- to hate  Jouer – to play  Parler.
Learn by heart and write 6 sentences to demonstarte it’s usage.
LES NOMBRES Ecoute Objectives To learn french numbers from 0 -31
Transcription de la présentation:

David silba el idioma bearnés David whistles béarnais language David siffle en béarnais Solidarité Européenne pour les Langages Sifflés

Discover Descubra Découvre & COMPARE 1 Listen to whistled form Escuche la forma silbada Ecoute la forme sifflée 2 Write what you understood Escriba lo que entendio Ecris ce qu tu as compris 3 Then listen to the spoken form Por fin escuche la forma hablada Enfin, écoute la forme parlée

Part 1 – Parte 1 – Partie 1 B1 s B4 s B3 s B2 s B1 p B5 s B2 p B4 p B3 p B5 p B6 s B6 p B7 s B7 p BEARNESE. BEARNES. BEARNAIS

Part 2 – Parte 2 – Partie 2 B8 s B11 s B10 s B9 s B8 p B12 s B9 p B11 p B10 p B12 p B13 s B13 p B14 s B14 p BEARNESE. BEARNES. BEARNAIS

Part 3 – Parte 3 – Partie 3 B15 s B18 s B17 s B16 s B15 p B19 s B16 p B18 p B17 p B19 p B20 s B20 p BEARNESE. BEARNES. BEARNAIS