To write creatively and expansively using all the new vocabulary and structure we have learned.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Ma Routine.
Advertisements

Pourquoi? and parce que/qu’ Quantifiers Mes profs
Ma journée.
Comment ils sappellent?. Jaime / je déteste habiter dans ma région Le but: In this lesson you will learn how to say why you like / dislike living.
Objective To be able to talk about school subjects To understand time.
Ma journée A C B F D E G L’objectif: to be able to describe our morning routine during the week and at the weekend. Present tense verbs + times.
__________________________
3a Parle- moi de ta routine quotidienne typique
Starter- whats the English? Go through the corrections in your books and re-write where necessary. Answer the comment using in order to achieve my target,
Comment dit-on... 1.I had 2.I did 3.I ate 4.I chatted 5.I went 6.It was Jai eu Jai fait Jai mangé Jai bavardé Je suis allé(e) Cétait.
À quelle heure il se lève?
Français La mémoire (2) Les phrases. Nous allons…
Organisez les cartes dans les enveloppes 1 pour conjuger le verbe
Que fais-tu le matin? Le matin Je me réveille Je me lève
______________________
Ma routine By Katie, Esmee and Ishbel..
Il faut (You must) Il est interdit de (It’s forbidden to)
Ma journée:leçon 2.
____________________________
Oops j’aime pas l’anglais
En Bonne Forme Avez-vous la pêche?.
Les numéro Quelle heure est- il? La Routine
Mon collège 4 Where are we up to?. Find the pairs On commence à 9 heures moins 10 et on finit à trois heures vingt. Il faut porter un uniforme. Je le.
Pour mieux écrire. 1. Do not use on-line translators (except as a dictionary for a single word) 2. Be very careful using a dictionary (be sure youre finding.
Ecoute – Que fait Nicolas?
Ma journée.
Objectives By the end of the lesson, you will be able to: Talk about the rules in your school. To be able to use Il ne faut pas/Il est interdit de confidently.
WILF: Activities you did in the past (grade D-) Activities and opinions in the past (grade D) Add frequency words and intensifiers (grade D+) Include activities.
WALT: To talk about the internet in French.
Nous allons... Réviser comment dire l’heure Parler des horaires:
Mon Ecole WALT: Promote The Cornwallis Academy
Quels sont tes passes temps préfèrés?
La nourriture française
Les activités quotidiens On the slides to follow are activities we do each day. Write them down! We will then discuss conjugating and create some sentences.
Spot the odd one out! L’histoire J’aime le dessin La technologie
WALT: how to talk about your timetable
WALT: GIVE OPINIONS ABOUT MY TOWN
WALT: Recognise and use phrases in the past tense with opinions of leisure activities. WILF: To be able to use opinions in the past tense. You must be.
La routine Click on the arrow to go onto the next page.
J’ai fini Il regardeVous perdez Il a regardé J’ai vendu Nous avons choisi Elles attendent Tu as mangé Vous avez répondu Je finis Elles ont attenduTu manges.
La mémoire(1): Comment bien travailler
Instructions Yr8/9 French. Can be used to introduce or consolidate vocab & good as a prediction activity with class guessing at what time you do things,
To prepare for a discussion on school uniforms in French.
Warm up As student, do you sometimes have a bad day, which can start in the morning: you did not hear your alarm and you wake up late and miss the bus.
Le octobre. L’emploi du temps Qui est présent? Résumons Les accords/desaccords.
Odd one out Cherche l’intrus J’aime jouer au tennis J’aime faire de l’escalade J’aime jouer du piano J’adore jouer du violon J’adore jouer de la flûte.
To use justification and extend sentences in a speaking conversation/ presentation.
Ma routine LO: Giving details about your daily routine
Ce matin, j’ai un cours de Maths suivi par la recré
La prononciation française Ge gi make a soft jeee sound Ga /Go / G+ consonant harsh G sound généralement génial Manger église gomme goût Géographie gâteaux.
Qu’est-ce que tu portes?
Aim: learn rules and regulations
Starter Il est quatre heures. Il est cinq heures moins le quart.
Mercredi vingt-trois Mai Ma journée To know some key phrases to express what I do normally and I did in school yesterday (d-c) To understand the difference.
WILF: To be able to produce sentences in the future (Grade D)
WALT: THE ALPHABET AND TELLING THE TIME IN FRENCH
WALT: how to tell the time in French WILF: to be able to understand ¼ past, ½ past, ¼ to and o’clock (level 2) to be able to understand all times in French.
Nous parlons des matières Buts: To be able to give extended opinions on school subjects To express agreement or disagreement.
Objectifs: Can I talk about what I do every morning? Mercredi quatorze octobre Ma routine journalière (my daily routine) All must Most should Some could.
OBJECTIVE: To know reasons for and against smoking and alcohol in French. To be able to give your opinion and say why you do/don’t smoke/drink. To practise.
Spot the odd one out! L’histoire J’aime le dessin La technologie La musique Les sciences J’adore le sport L’anglais Le français Les mathématiques Je déteste.
A l’école C’est une photo de jeunes personnes à l’école.?
Mes Vêtements (Call Me Maybe).
mercredi seize septembre Le Futur!
Au Collège Starter Activities.
Le Matin Year 8 Summer 1 REFLEXIVE VERBS IN THE 1 ST PERSON / PRESENT TENSE.
Aujourd’hui: Reading the text about school together. Take notes of the vocabulary you did not know. Starting on your first folio piece for Standard Grade.
Le passé composé J’ai regardé la TV Tu as joué au foot Il est allé au cinema Elle a acheté des bonbon 1. what do those sentences have in common ? 2. What.
Improving Your Written Work
Transcription de la présentation:

To write creatively and expansively using all the new vocabulary and structure we have learned.

 I’m fanatical about history as i’m passionate about books  I can’t stand English, but it’s important for my future career.  It has to be said that the school uniform stops bullying  In my opinion I agree with wearing the school uniform

 Je suis fana d’histoire car je suis passionné par les livres.  Je ne supporte pas l’anglais mais c’est important pour ma futur carrière  Il faut dire que l’uniforme scolaire protège contre l’intimidation  Selon moi/ a mon avis je suis d’accord avec porter l’uniforme scolaire

 Mets le texte dans le bonne ordre  Put the text into the right order, writing the number next to it.  Finished? Find the words…

 Le matin, je me réveille à six heures. Je me lève tout de suite.  Puis je me douche et je m’habille. Au petit déjeuner, je mange des céréales et des croissants, je bois du jus d’orange.  Je sors de la maison à sept heures et demie et je vais à l’arrêt de bus. Il faut prendre le car de ramassage parce que mon collège est en ville.  Au collège, les cours commencent à huit heures moins quart.  Le matin, j’ai l’histoire, l’anglais et le géo.  Moi je suis fana d’anglais, c’est ma matière préférée car je suis passionné par les livres : Harry Potter…etc. Je voudrais l’étudier à l’université.  Je n’aime pas tellement l’histoire, cependant je ne supporte pas la géo, ce n’est pas mon truc et je suis assez faible en géo.  L’après-midi J’ai français, que le français est barbant ! je ne supporte pas le français parce que j’ai trop de contrôles a préparer !

 Il faut…  Il est interdit de…  Match the rules to the pictures You must/ have to You are not allowed to

 Il faut…  être a l’heure Be on time  Apporter son matériel Have your equipment  Bien se tenir en classe behave well in lessons  Faire ses devoirs do your homework  Apprendre ses leçons learn in your lessons  Cacher ses tatouages hide tattoos

 Il est interdit de…  Porter les bijoux, de piercings et du maquillage  Wear jewellery, piercings and make up  Utiliser son portable en classe  Use your mobile phone  Faire l’imbecile en classe  Misbehave in lessons  Mâcher du chewing-gum/ bubble-gum  Chew chewing-gum  Dire des gros mots  Swear  Fumer  Smoke

 Lis le texte ‘je suis un bad boy  Underline all word you know  All the ones you think you can guess  et réponds aux questions:  I get up late:  I think school should be abolish :  Detention:  I get shouted at: Je me lève tard Je crois que l’école devrait être abolie je suis retenu le prof me réprimande

 Write a response to each of these questions.  Use the handouts,new vocabulary and textbooks. Feel free to copy and use any of it.  Qu’est-ce que tu penses de l’uniforme scolaire?  Décris ta journée scolaire?