Sept couleurs magiques

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Nous allons... Réviser les couleurs
Advertisements

Lumière et couleur Objectifs :
QCA Unit 16 – Scène de Plage Jo Rhys-Jones - Kingswear Primary School 2008 Warm – up revision of colours.
Les Couleurs.
Les couleurs.
By: ya-seen Harichane. Anglais=English Français=French Algerian= Algerian Almond=German.
J’aime les couleurs Jacquot.
Français La mémoire (2) Les phrases. Nous allons…
Tu peux remplir le tableau?
Comparaisons ,Métaphores et Expressions
Les Couleurs Leçon 1 et 2.
Aujourd’hui c’est mardi dix-huit mars
Objective: talking about clothes. Using ce, lequel, celui etc.
C B A D F E J H I G.
Les Couleurs.
Cest mercredi le neuf octobre Le plan! 1.Révisions 2.Vocabulaire 3.Jouer 4.Ecouter 5.Parler Il fait beau! Le but! Les couleurs!
Starter:c’est quelle couleur, DEVINE/GUESS!
Exercice # 4 Pour la classe de maths, j’ai besoin de _________, _________, et __________. Pour la classe de français, j’ai besoin de _________, _________,
Les couleurs La couleur
Quel couleur?.
Les vêtements et les couleurs….
C’est mardi, le 20 août 2013 Quelle couleur (en français) souvenez-vous? Vert/verte=green Rouge=red Blanc/blanche=white Violet/violette=purple Bleu/bleue=blue.
French First Level Les couleurs! First Level Significant Aspects of Learning Use language in a range of contexts and across learning Continue to develop.
La dispersion de la lumière blanche
AMLA Accelerated Modern Language Acquisition Progression Plans: Examples from Creative Arts.
Vocabulaire 12. Les Couleurs: De quelle couleur … ?What color …. ? Blanc (blanche)white Noir (noire)black Bleu (bleue)blue Rouge (rouge)red Jaune (jaune)yellow.
Créons des paysages avec des couleurs chaudes et froides
THE COLOURS Listen and repeat then answer the questions.
NUMBERS and COLOURS !.
 Qui est présent?  Les dates importantes  La carte francophone  Pour commencer  La position d’adjectifs  Pliez et passez.
Les couleurs La couleur
Beach pictures Give pairs of children a picture or postcard of a beach scene. Invite them to use their sentence cards as a model to write some sentences.
De quelle couleur est...? Talking about the colour of objects in French...
Les animaux.
Countries & Nationalities. The United States of America (The USA) White stars Red and white stripes.
Un short noir Un t-shirt rouge Un polo vert.
Les Couleurs.
De quelle couleur est...? Talking about the colour of clothes in French...
L’article indéfini = un, une (a, an) All nouns in French are introduced by an article All nouns have a gender: un = m. une = f. Nouns that refer to boys/men.
FRANCAIS DE BASE LES COULEURS. Before we start French Checking out the blog Giving back all the work from health Handing in work that you wanted to do.
Lycée d’Altitude Briançon « Horloges d’Altitude »
undeuxtroisquatrecinq six l b r r b b sept huit neuf dix onze l l r b b douze treize quatorze quinze r l l b seize dix-sept dix-huit dix-neuf b l r b.
Les objets Français 1. un vélo une moto une voiture.
Mlle Abraham Français 1 Période 2
Les couleurs.
LES COULEURS.
Landscape with Shapes and Colors My Name. Directions On the following slide you will see a landscape created with only the basic shapes and colors in.
The numbers-les numéros en Français
Bien Dit! Chapitre 3. Vieux/vieille old Beau/belle Beautiful/handsome.
Qu’est-ce que tu voudrais être? Translation in notes below each slide.
Journal - Qu’est-ce que Madame Kiel porte aujourd’hui?
Journal - Qu’est-ce que tu portes aujourd’hui? Party chatter  Tell 4 different people what you are wearing and listen to them describe their own outfits.
The PowerLanguage Platform © PowerLanguage™ Ltd L’arc-en-ciel Rouge et orange et jaune et vert Bleu, indigo et violet. Voilà l’arc-en-ciel, Qui brille.
Les Couleurs. En anglais? BLEUVIOLETORANGE BLUEPURPLEORANGE.
Les animaux Qu’est-ce que c’est? Un chien Un chat.
Les couleurs et les animaux. Qu’est-ce qu’on va faire aujoud’hui? D’abord on va regarder un powerpoint. Puis on va faire de la grammaire. Enfin on va.
Les couleurs et les vêtements. Qu’est ce qu’on va faire aujourd’hui? D’abord on va faire des jeux. Ensuite, on va lire. Puis on va faire de la grammaire.
Vêtements Français Avoir-to have. Je (I) Tu (You) Il/Elle (He/She) Nous (We) Vous (You p) Ils/Elles (They)
Vocabulaire électronique Chapter 4-2. What do you need? Tu as besoin de quoi?
Blanche-Neige et les sept nains Les vêtements et les couleurs.
C’est de quelle couleur? What colour is it? Rouge.
Les Couleurs.
Les couleurs.
Les couleurs Y3 Autumn 2 Vocab bleu blue blanc white rouge red orange
KEY LANGUAGE GRADE 1 / YEAR 1 / TERM 3.
LES COULEURS L3 FRENCH PRIMARY 5.
L’arc-en-ciel Rouge et orange et jaune et vert Bleu, indigo et violet.
KEY LANGUAGE P2 / PLS1/ BLOCK 3.
Les couleurs.
Les couleurs
Transcription de la présentation:

Sept couleurs magiques Begin with an exercise in listening without fear… Just listen and get used to the French sounds… Listen again. Can you pick out any words – in English or in French? Which colours can you hear? Can you hear the names of any places? (Continents? Countries? Oceans?) The recording comes from You Tube: https://www.youtube.com/watch?v=xCmw56FuYI8

Rouge comme un fruit du Mexique Orangé comme le sable d'Afrique Sept couleurs magiques Rouge comme un fruit du Mexique Orangé comme le sable d'Afrique Jaune comme les girafes chics Vert comme un sorbet de Jamaïque Bleu comme les vagues du Pacifique Indigo comme un papillon des tropiques Violet comme les volcans de Martinique Qui donc est aussi fantastique ? Est-ce un rêve ou est-ce véridique ? C'est dans le ciel magnifique L'arc aux sept couleurs magiques. 1 2 3 4 5 6 7 8 It’s tempting to add pictures and colours – but it’s more challenging for the children if there are no clues… Work with the children to unpick and de-code the poem: How many words do the class know already? How many words can the class guess? If we read a sentence with all the words in that we know, can we fill in the gaps with guesses? (E.g. ‘Orangey like the … of Africa’ – what could we put in the gap?) Which are the words which we will have to look up on word reference? (http://www.wordreference.com/fren/rêve) I’ll read a line in English: you write down the number. Listen again and find words which are pronounced in a way which surprises you. Listen again and find words which contain the sound … [eek / in / ee / etc] Which are the letters which are silent? 9 10 11 Mymi Doinet

Red like a fruit from Mexico Orangey like the African sand Seven Magical Colours Red like a fruit from Mexico Orangey like the African sand Yellow like chic giraffes Green like a sorbet from Jamaica Blue like the waves of the Pacific Indigo like a butterfly from the tropics Purple like the volcanoes of Martinique Who then is as fantastic? Is it a dream or is it true? It’s in the magnificent sky The rainbow of seven magical colours. Work in pairs. Partner A has the French, Partner B has the English. Partner B coaches A to translate from French to English. Swap roles when A can’t translate any more / makes a mistake. Then do the same, but translating from English to French. http://mymidoinet.blogspot.co.uk/ - the poet’s blog page Mymi Doinet

Rouge comme un fruit du Mexique Orangé comme le sable d'Afrique Jaune comme les girafes chics Vert comme un sorbet de Jamaïque Bleu comme les vagues du Pacifique Indigo comme un papillon des tropiques Violet comme les volcans de Martinique Qui donc est aussi fantastique ? Read the poem aloud and check your pronunciation – as a class or working independently on a computers / other device. Learn the poem – or sections of the poem. Work on your own, with a partner or in a group. Perform the poem. (https://www.youtube.com/watch?v=Yj_4TBoJM2A French children recite the poem) Illustrate the poem. Make a pop up book or a fabulous display. Est-ce un rêve ou est-ce véridique ? C'est dans le ciel magnifique L'arc aux sept couleurs magiques.