Warm up Can you unscramble the following words: inache orésté/machber arimero/rauube/strope. Then, imagine that those items belongs to your friend; now, write a few sentences to compliment your friend for each item he/she has. Look on p. 44 for compliments.
To describe beauty, age, goodness, and size, you use adjectives like beau, joli, grand, petit, nouveau (new) Some of these adjectives have irregular feminine forms: Beau/belle nouveau/nouvelle vieux/vieille But beau in front of a vowel un bel anorak Vieux un vieil ami . nouveauun nouvel hôtel
To make plural to beau and nouveau, add X --> Beaux , nouveaux To make belle, nouvelle, and vieille plural, add simply s belles, nouvelle Des change to de before an adjective that precedes a plural noun. II y a de jolies fleurs dans ce jardin There are beautiful flowers in the garden. **on page 44, Do # 20 (We need to finish). P. 44 , cd 2 Tr. Act. 22
Asking for and giving directions (video) On page 46: Map of Chartres Circuit Touristque (yellow color).Look at your map; how do you get to Eglise Saint –Pierre (C) from Cathédrale Notre Dame? Let find different location on the map. On page 47, do # 25 (Can you read a map?) The use of different prepositions we already learned: à côté de, près de, devant, … ** Changing Gear: Draw a map of our class, then describe locations using prepositions: près de, à côté, entre, …
** handouts Travaux prati.P.17** Exit** P. 47 Vocabulary: En ville ( learn noun’s gender) Un terrain de camping; une gare, une église; une piscine; une poste; un office de tourisme; Une cathédrale; un musée; un parc; une banque; un lycée; une auberge de jeunesse; une bibliothèque; ** handouts Travaux prati.P.17** Exit**