 Une plateforme de l’académie de Lille (Scorm 1.2).  Organisée par un système expert qui permet de générer des parcours personnalisés de formation. 

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
PowerPoint. A guide to the use of ICT in the MFL classroom by Dean Horne Prudhoe Community High School.
Advertisements

LESSON OBJECTIVES By the end of this lesson, I will be able to:
E-LEARNING OSE HESED DÉDIÉ À LA FORMATION MÉDICALE INITIALE ET À LA FORMATION MÉDICALE CONTINUE ACQUERIR ET MAINTENIR UNE QUALIFICATION TECHNIQUE ET PRATIQUE.
un hamburger une limonade un sandwich au jambon des frites un café
Remember: Quel means WHICH Lequel means WHICH ONE Celui means THE/THAT/THIS ONE.
Lifest – 12 juin Le Préau Créer un package Scorm 2004 avec un outil auteur utilisant le « Simple sequencing » Exemple avec Insite Studio.
interaction in the .LRN platform
Séminaire LISC 29/06/01 Diffusion de l innovation Etudes sociologiques Modèles à seuil Réseaux sociaux Automates cellulaires, en réseaux.
Expressions which use the verb avoir. Avoir in the present tense j ai tu as il a elle a nous avons vous avez ils ont elles ont.
Cest quel animal? Relie les mots aux symbols Un hamster Un chien Un chat Un cochon dInde Un serpent Une souris Un poisson Un oiseau Une araignée Une tortue.
Unité 3, Partie B.
0 X 00 X X X 2 is your birthday? BACK portable - grand.
AFNOR NF Z – "Online Consumer Reviews
 1. Which ankle boots? These ankles boots.  2. Which tank top? This tank top.  3. Which gloves? These gloves.  4. Which ski jacket? This ski jacket.
Tu vs. Vous ohh là là!. Tu you You who? friend family pets.
Les Monuments Use this slideshow to practice identifying the monuments that we have studied in class.
Expressions which use the verb avoir
Leçon 25.
By the end of this lesson, I will be able to: 1.Ask someone what the time is 2.Tell the time, in French, using Whole hours Half Hours Quarter Hours.
Vision Globale Domaine d’application Objectif
+ Français Deux Lequel est celui-la. + Lequel, laquelle, lesquels, lesquelles: which one, which ones Observez! J’aime beaucoup ce livre. Lequel? J’aime.
Qu’est-ce que tu vas faire?
Gilles Dussault Politiques et gestion des ressources humaines en santé Gilles Dussault Note: I am attaching slides on the conceptual framework for the.
QUI et QUE (QU’). Un pronom relatif allows us to __________ deux phrases ensemble quand il y a de la _________________________________ in ______________SENTENCES.
The Andy Griffith Show avec Andy Taylor et Barney Fife.
Travaux sur l'IDM de l'équipe NOCE Xavier Le Pallec Université de Lille 1.
Unité 2 La vie courante Leçon 3 Bon appétit. Thème et Objectifs Everyday life in France In this unit, you will learn how to get along in France. You will.
Les pronoms objets indirects.  Peux-tu identifier les règles des ‘pronoms objets indirects’ en regardant les exemples suivants?
Le Pronom Interrogatif «lequel». Usage To ask the question «which one?», you need to use a form of lequel.
Partners Belgium –Inforef, Liège –Association Européenne des Enseignants – Enseignement Libre –Laboratoire de phonétique. Service de linguistique expérimentale.
SIAD Tableaux de bord de gestion MR / YJ Tableaux de bords l Un exemple d ’interface réussi? l Digital Dashboards.
This was painted by one of our excellent art students.
STAGE D’ETE 2007 DU PROJET SMART PARTICIPATION DE LA DELEGATION BENINOISE Benin participants PROJECT SMART SUMMER COURSE 2007 (SUNY OSWEGO)
Crédits photos : CampusFrance © Ministère des Affaires étrangères et européennes Co-funded Scholarship Programmes.
Which words have the ‘ui’ sound in? ui la planète ui.
AS French Exam General Conversation. General advice In the conversation you will get unexpected questions on familiar topic areas (school, hobbies, future.
Français 2  The verbs vouloir and pouvoir are irregular verbs in French. You will need to memorize their verb forms!
Unité 2 La vie courante Leçon 3 Bon appétit. Thème et Objectifs Everyday life in France In this unit, you will learn how to get along in France. You will.
C’est VS. il est (elle est)
I can use longer and more complex sentences by understanding and using comparisons.
Jeudi 19 Mars 2009 Quelle heure est-il?. By the end of this lesson, I will be able to: 1.Ask someone what the time is 2.Tell the time, in French, using.
FAIR platforms Mats Wilhelmsson Meeting 12 May 2015.
Unité 5 Pronoms de Complement Direct Le—la—l’—les.
Lesson Objective : To be able to say what fruit and vegetables you like Success Criteria You must recognise new words for fruit and vegetables in French.
Le Français I- Lesson Plan: Leçon 9 ACTFL Standards: COMMUNICATION - Communicate in Languages Other Than English Standard 1.1: Students engage in conversations,
Bonjour! Pour être prêt: 1. Faites le travail à la cloche: p. 49 # 8 écrit sur un morceau de papier 2. Sortez le devoir: Coursepacket P. 25 # 2 les adjectifs.
Play the presentation & note down new vocabulary Complete the activities Le petit déjeuner Breakfast.
OAI-PMH & LOM OAI Repository interoperability using LOM metadata format Interopérabilité des bases de ressources utilisant OAI-PMH et LOM Steve Giraud.
Negative sentences Questions
The conditional is used to describe what people WOULD DO, what WOULD HAPPEN if a certain condition were to be met. It is translated by would in English.
Welcome to the world of adjectives! To be an expert in French, you need to master the art of adjectives. These are words which are used to describe nouns.
C’est lundi!! Le dernier lundi! Pour être prêt: 1. On the rubric for the board game, please put your group names 2. Sortez: le guide d’étude 3. Qu’est-ce.
Mise à jour Processus d’agrément. Nouvelles règles  Information sur les programmes recueillie aux 2 ans  réel processus d’amélioration continue de la.
La salle des pro(f)s BERTETTO Laura Université Sorbonne Nouvelle-Paris 3 SANSONETTI Luiggi Université Rennes 1.
LES MODULES PLAN DE DEVELOPPEMENT PERSONNEL LEADERSHIP ART ORATOIRE.
Vendredi le 13 octobre.
mardi, le douze septembre
By the end of today’s lesson you will be able to:
By the end of today’s lesson you will be able to:
By the end of today’s lesson you will be able to:
Short description Use this slide to show a process. Insert a photo and a brief description of the action. Bilan de professionalization,,,
Vendredi huit décembre
The consequences of the.
By the end of today’s lesson you will be able to:
Vulnerability Analysis by : Wail Belhouchet Dr Djouad Tarek 1.
What’s the weather like?
Sortir, Partir, Dormir, Servir
Writing 2-3 sentence descriptions for each of the four drawings
Transcription de la présentation:

 Une plateforme de l’académie de Lille (Scorm 1.2).  Organisée par un système expert qui permet de générer des parcours personnalisés de formation.  Actuellement ces parcours de formation ne peuvent pas être exportés au standard Scorm1.2.  L’utilisation du standard « simple sequencing de SCORM 2004 » peut-il palier à cette impossibilité ? Gef-expert

 The platform of the Academy of Lille (Scorm 1.2).  Organized by an expert system which allows to generate individualized training course.  These training courses cannot currently be exported to Scorm 1.2 standard.  Will the use of the « SCORM 2004 simple sequencing » standard help to overcome this obstacle ? Gef-expert

Cas 1 : Initiation. Cas 2 : Remise à niveau. Modèle pédagogique étudié. auto-formation guidée

Instance 1 : Initiation. Instance 2 : Improvement. Studied Educational Model Guided self-training

OUI

Basic conceptsTraining stageRemediation

Basic conceptsTraining stageRemediation

a Basic conceptsTraining stageRemediation

Basic conceptsTraining stage Remediation

ABAB ABAB Basic conceptsTraining stageRemediation

Basic conceptsTraining stageRemediation