Use the verb “faire” to talk about a variety of activities you do or don’t do.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Les sports, les jeux et la musique Lesson 15. Les sports & les jeux Always use à with sports & games. Je joue au football. I play soccer. Vous jouez aux.
Advertisements

LE PASSÉ COMPOSÉ 1 (The Perfect Tense) GET IT PERFECT FOR LEVEL 5.
Quest-ce que tu aimes faire après lécole?. Faire – to do or to make Je fais Tu fais Il fait Nous faisons Vous faites Ils font.
Tu joues de quel instrument?
Qu’est-ce qu’on fait? What does one do?
French 1 – Term The verb JOUER.
Brainstorming les sports.
A quoi tu jouais dans le passé? To be able to use the imperfect tense to talk about what you used to do.
Faire et jouer Van Mantha-Ware.
Adverbs of frequency how often do you do something.
Talking about sports, games, instruments, and activities
FRENCH 1 – TERM The verb VOULOIR. Objective 1: Say what you & others want to play. Objective 2: Say what you & others want to do. À quoi veux-tu.
Y and en Two little words with a lot of meaning. y.
Les contractions. The DEFINITE ARTICLES le and les contract with à (to, at). à + le ➔ au Exemples: Je vais au cinéma. Nous sommes au parc. à + les ➔ aux.
Conjugating verbs Une revision…. KNOW THE SUBJECT OF THE SENTENCE… WHO are you talking about? WHO are you talking about? Yourself? Yourself? Someone else?
Objective 1: revise holiday activities Objective 2: identify the verb and use it to express opinions of holiday activities Objective 3: identify verbs.
Referring to people with Stress Pronouns Emphasizing and Clarifying about whom you are talking.
10 Asking the questions “Who?”and “What?” Les normes: Communicaiton 1.2 Comparisons 4.1 Les questions essentielles: How do you say “Who” in French? What.
Sonneur 10/3  What do you like to do in your spare time?  Do you think the French do similar activities?
QUE TROUVEZ-VOUS QUAND TU VOYAGES ? POURQUOI VOYAGES-TU ? Les saisons L’été : L’hiver : L’automne : Le printemps :
Je préfère.
Jouer vs Faire.
FAIRE le verbe.
CAT 1 Nous allons faire les magasins Let’s look at the conversation culturelle. Qu’est-ce que tu vas acheter pour la boum de samedi soir? Isabelle dit:
Fais correspondre! Faire du VTT Faire du camping Faire du canoë
La Revue: Les verbes – ER. La norm: Comparisons 4.1 Understanding the nature of language What is a « regular verb »? How are regular –ER verbs conjugated?
 1. Je (choisir)  2. Tu (grandir)  3. Vous (grossir)  4. Nous (maigrir)  5. Elle (finir)  6. Ils (blanchir)  7. Je (rougir)  8. Vous (punir) 
How to give details about what you are going to do.
Les pronoms sujets Singular subject pronouns. Les normes: Communication 1.2 Comparisons 4.2  Les questions essentielles:  What is a subject pronoun?
The Perfect Tense with -er verbs Le passé composé.
FRENCH 1 – TERM Talking about Daily Activities.
How is it conjugated in the present tense?
Le sport to be able to say which sports we play and do jouer au / faire de.
Grammaire Expressions with faire and jouer AND
Jouer à et jouer de Je joue Tu joues Il/elle joue Nous jouons Vous jouez Ils/elles jouent.
Une révision Unit 3.5. I like … J’aime … I don’t like … Je n’aime pas.
Expressions with “Faire” ( Partie 1) Use the verb “faire” to talk about a variety of activities you do or don’t do.
The Imparfait and the Passé Composé  The Imperfect and Passé Composé are both used to talk about the past.  The Imperfect tense tells about things that.
Faire ou Jouer?.  Sports? Jouer  à la, à l’, au or aux  Instruments? Jouer  de la, de l’, du, des  Activities? Faire  de la, de l’, du, des.
Les expressions avec faire Mademoiselle Whitmore French 11/12 le 14 février.
The Imperfect Tense.
Vous jouez de quel instrument?
Infinitive vs. Conjugation Français 1. Infinitive- verb with ER ending  J’aime manger!  Je veux manger!  J’aime manger, mais je préfère jouer!  Oui,
Les Sports et les activités
Le Verbe Faire Jouer à + Faire de
Jouer = to play Je joue Tu joues Il/elle/on joue Nous jouons Vous jouez Ils/elles jouent.
Unité 2-B. J’aime (to bike) J’aime faire du vélo.
JOUER (to play), FAIRE (to do) and ALLER (to go) You’ll need these 3 verbs to talk about the sports and activities that people do. Follow these rules.
What is it Mademoiselle?  This is another way of conjugating verbs in the future! (Remember learning Futur proche? Aller + infinitive)
The Verb Devoir in the Conditional. “Should”  Use the verb Devoir in the conditional to tell what you “should” do.  Ex. You should take notes.  The.
Nous allons.... Réviser le verbe aller (to go)
 Je fais  Tu fais  Il/elle fait  Nous faisons  Vous faites  Ils/elles font.
Mes préférences At the end of this lesson; you will be able to:
Unité 5. le verbe: VENIR JeNous TuVous Il / Elle / On Ils / Elles.
BIENVENUE AU CONCERT DE ROCK Est- ce que tu sais jouer un instrument de musique? Je joue DE LA guitare. DE +LA= DE LA.
Que fais-tu? Je joue au…………………… Je fais du………de la…..de l’ …...
Et les adverbes de temps..  Demain, je vais jouer au football.  Vendredi soir, il va faire ses devoirs.  Pendant les vacances, nous allons aller à.
EXCHANGING INFORMATION (4-2)  To tell about your interests: Je fais du ski nautique. I do… Je joue au volley. I play.. Je ne fais pas de ski. I don’t.
Today, we are going to: Learn the names of some sports Learn how to say that we play these sports Activities and routine.
Rappel! When you use un/une/des in a negative sentence, the article becomes de/d’. EX: Je n’ai pas de stylo. Il n’y a pas de glace à la vanille. Mon père.
Unité 5. le verbe: VENIR JeNous TuVous Il / Elle / On Ils / Elles.
SOME EXAMPLES:  Danser – to danceAimer- to like or love  Chanter – to singAdorer- to adore  Manger – to eatDétester- to hate  Jouer – to play  Parler.
LES PRÉPOSITIONS FSL9 - RÉVISION. QU’EST-CE QUE C’EST? A preposition is a linking word, allowing us to understand the relation between a verb and the.
Quels sont vos intérêts?
To learn which sports to use with ‘je joue’ and which
Aimer = to like (It’s a normal ER verb)
Jouer de + les instruments.
Faire and expressions with Faire
Faire and expressions with faire
Transcription de la présentation:

Use the verb “faire” to talk about a variety of activities you do or don’t do

Faire la cuisine

Faire à manger

Faire la bise

Faire les courses

Faire attention (à)

Faire de son mieux

Faire + sport  Faire du foot  Faire du tennis  Faire du ski  Faire du volleyball

Faire + instrument de musique  Faire du violon  Faire du piano  Faire de la flute

Jouer (to play)  Je joue  Tu joues  Il/Elle/On joue  Vous jouez  Ils/Elles jouent *Au, a l’, a la, or aux always comes after “jouer” except when talking about about an instrument

Feuilles de travail  Travaillez seul sur les exercises 1- 8  countdown/full-screen/ countdown/full-screen/