JOURNAL MARDI, LE 2 DÉC En anglais, make a list of the things you like to do in your free time.

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Plenary Dans ma ville il y a…… une poste Dans ma ville il y a …. une poste et un tabac Dans ma ville il y a …. une poste, un tabac et une banque Dans ma.
French 1 – Term The verb JOUER.
C’est le 6 mai, (mil neuf cent quatre-vingt-quatorze.) C’est dimanche.
1. Je joue au football. 2. Tu as mangé une pizza. 3. Il va regarder la télévision. 4. Nous allons visiter le musée. 5. Vous avez organisé une visite. 6.
Starter – Brainstorming
I would like to go camping on the beach at the weekend because I love fishing in the swimming pool but we could play bowling at the leisure center tonight.
What are the tenses you already know in French ?
FRENCH 1 – TERM The verb VOULOIR. Objective 1: Say what you & others want to play. Objective 2: Say what you & others want to do. À quoi veux-tu.
QUELLE NIVEAU? 1,2,3 ou 4? C) •You can copy words you already know. •You can label items or fill in the gaps. A) •Copies short phrases or sentences from.
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Vendredi, le sept novembre Name three things you want to do. Je veux… Name three things you can do. Je peux… Show me cahier 11 et 13.
JOURNAL 29/09/14 Vous avez un nouvel appartement. Qu’est-ce que vous avez besoin pour la cuisine? (You are moving in to your new apartment. Name five things.
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Savez-vous…? Savoir vs Connaitre.
Warm up Vocabulary review. manger la pizza jouer au volley.
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Warm up You probably know the names of your clothes ( you are wearing today) in English; using your smart phones, find equivalents of those names in French.
WALT: practising sentences in the future and adding details to them to improve them WILF: To be able to produce sentences in the future (Grade D) To add.
Objectif: To be able to use the verb VOULOIR
Warm up How much of colors do you like for you clothes, how much of make up. Do you like strong fragrance?
Sonneur 10/3  What do you like to do in your spare time?  Do you think the French do similar activities?
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Bien dit I Chapitre 2, Vocabulaire2 Flashcard ID Created by: Dimick.
As tu des freres et des soeurs
 Qu’est-ce qu’on va faire lundi? Lundi, on va aller au cinéma.  Non! Lundi, on va jouer au baby-foot.  D’accord!
J OURNAL LE VINGT OCTOBRE You are planning a lunch for a friend. Make a shopping list and note where you are going to buy each item. (BE SURE TO TURN IN.
List 4 items you would find in the following stores… 1. la boulangerie-pâtisserie 2. la crémerie 3. la boucherie Journal: Jeudi, le 6 novembre.
Warm up Conjugate the verb “ vouloir” in present tense. What vouloir means? What “je voudrais” means?
Warm up Use reflexive and reciprocal verbs to write few facts about your life. Example: Ce matin, je me suis réveillé (reflexive) à 6 heures; puis je me.
2 L’impératif  Telling people to do things  Les normes:  Communication 1.2 Understanding the written and spoken language  Comparisons 4.1 Understanding.
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4) Sept 1) Huit 5) Trois 6) Neuf 3) Dix 2) Quatre A E C F A B H J C FED GHI J 7) Onze 8) Six 9) Cinq 10) Deux D G I B Pour commencer
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Les métiers Les professions Les tâches
Transcription de la présentation:

JOURNAL MARDI, LE 2 DÉC En anglais, make a list of the things you like to do in your free time

Picture Dictionary ◦10 minutes

Le cinéma: Give personal answers. ◦1.Il y a un cinéma près de chez vous? Comment s’appelle-t-il? ◦_____________________________________________________________________________________ ◦2.On joue des films étrangers dans ce cinéma? ◦_____________________________________________________________________________________ ◦3.Vous avez déjà vu un film étranger? ◦_____________________________________________________________________________________ ◦4.Vous avez vu ce film en version originale, doublé ou avec des sous-titres? ◦_____________________________________________________________________________________ ◦5.Quel(s) genre(s) de film préférez-vous? ◦_____________________________________________________________________________________

Partner Clocks ◦Avec Partenaire #4 – Ex. 7 et 8 ◦Ex. 10 avec hand-out ◦Vidéos – Les frères Lumières ◦Le musée Rodin

Cahier ex. 5 et 6, pg. 3