 I work  You work  He/She/It work s  We work  You work  They work  Special case : TO BE  I don’t work  You don’t work  He/She/It do es n’t work.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
La famille (f)! Ma famille (f)!
Advertisements

le futur et le futur antérieur
L.O. – how to give information about yourself in French
Combien Collage – chapitre 1. Combien de/d = How much; how many Combien de frères as-tu? Jai deux frères.
Blanc Leçon 4 Exercise de partenaires Décidez qui est A et qui est B.
Le Comparatif Chapitre 3.
LES VERBES POUVOIR ET VOULOIR Français I, Ch. 6. POUVOIR: TO BE ABLE TO Pouvoir Je peux I am able to, I can Tu peux You are able to, You can Il/Elle/On.
Français 1442 Chapître 11 Leçon 3
Depuis Quand??? Chapitre 11 Leçon 3. Un peu dhistoire sur…moi… Jai grandi au Brésil, mais jhabite au Texas depuis (alors depuis 26 ans)
The interrogative structure indicates that the speaker is searching for information In other words, we use the interrogative to ask questions.
The verbs AVOIR and ETRE. AVOIR = to have Jai = I have Tu as = You have Il/elle a = he/she has Nous avons = we have Vous avez = you (polite) have Ils/elles.
SuzanneHenriMaríe Laure Jaime aller au cinéma Je naime pas Je préfère.
Present Perfect Simple. Present Perfect Continuous
Au passé composé : le, la, l’, les.
Les Questions dInformation. Information Questions Information questions are open-ended. They request new information and cannot be answered with a simple.
Share A Confidence J’ai un petit problèm. I’ve got a little problem.
Comment serait…? To be able to use conditional tense to talk about your ideal family and partner.
Nous allons…….. apprendre des verbes nouveaux manipuler les verbes
Our, Your, Their and Si! Français 1441 Leçon 1.2-2,
Les verbes essentiels. avoiravoir – to have j ai tu as il a elle a nous avons vous avez ils ont elles ont.
To identify a verb in its infinitive form
Jai voyagé en avion Je suis restée dans un hôtel Lannée dernière jai passé mes vacances Je suis allée à la plage Jai beaucoup aimé mes vacances Parce que.
Le Voyage Chapitre 9 Monsieur E. Cieślak.
1.I know him. -Je le connais. 2. We recognize them. -nous les reconnaissons. 3. She is going to meet her. -Elle va la rencontrer. 4. Find her! -Trouve-la!
me/m'- me te/t'- you le/l'- him/it la/l'- her/it nous- us vous- you les- them.
Objectives: Learn the use of the present tense (2)
Le renard et le corbeau Mini-conte 2. Le renard Il / elle voit Il / elle veut manger L’oiseau Il / elle attrape Il / elle offre La ferme Tous les animaux.
Les Verbes - Mesurer (régulier) To measure
Start with verb ? in the ? tense Start with verb ? in the ? tense Change the ? of my participe passé with ? Change the ? of my participe.
Les verbes être et avoir...
Le verbe aller : to go Je vais Tu vas Il/Elle/On va
WALT: practising sentences in the future and adding details to them to improve them WILF: To be able to produce sentences in the future (Grade D) To add.
Le futur Objectif: to learn to recognise and use the future tense in French.
The Passé Composé The past tense in French is referred to as the passé composé. It is made up of two parts! You must always have these two parts to create.
depuis, il y a, pendant, pour
Etre = to be Je Tu Il, elle,on Nous Vous Ils, elles suis es est sommes
Être to be.
How do you conjugate a regular –er verb? You drop the –er Ex: parler  parl jouer  jou travailler  habiter 
French 101 Important Verbs. The most important French verbs – avoir (to have), être (to be), and faire (to do/make) They are used in some of the ways.
Les activités quotidiens On the slides to follow are activities we do each day. Write them down! We will then discuss conjugating and create some sentences.
Depuis Au Présent. En anglais il y a 3 formes du présent. Le présent régulier « I study French » Le présent progressif « We are explaining the grammar.
Depuis Describing how long one has been doing something.
Les expressions avec AVOIR et FAIRE
Ne te trompe pas avec les verbes communs!.  To be  Je suis – I am  Tu es – you are  Il/Elle/On est – he/she/one is  Nous sommes – we are  Vous êtes.
* Our dreams are not written on stone; so write three careers that will make you happy anyway and why. Minimum five sentences!
Ce matin, j’ai pris le petit déjeuner devant la télévision.
Les Temps du Passé.
Some strange verbs. There are a few verbs you have seen in your vocab lists such as mettre/ dormir/ sortir How do you use these verbs?
Le week-end dernier! Last weekend!. Objectifs: To understand how to form the past tense To learn some past tense phrases To use the past tense to describe.
Se Presenter en Anglais
Le Conditionnel Contrôle demain sur le futur simple et le conditionnel: les terminaisons et les irréguliers.
J’ai Tu as Il a Elle a On a I have You have He ha She has One has Nous avons Vous avez Ils ont Elles ont We have You have They have.
(Les Verbes Réfléchis) REFLEXIVE VERBS. Lesson Objective: - To understand what reflexive verbs are and what they look like. - To learn the reflexive pronouns.
Activité de Commencement Qu’est que tu as fait pendent le weekend? Please have a response ready! Je suis allé(e) chez mon ami…. (I went to my friend ________’s)
Les verbes au passé PASSÉ J’ai gagné J’ai voyagé Était (x2) Il y avait
THE SIMPLE PAST/PRETERIT SIMPLE
Leçon 4: Ça, c’est drôle! ALLER to go je vais nous allons tu vas vous
LUNDI, LE 30 NOVEMBRE Journal Qu’est-ce que tu as fait ce week- end?
We all ready know two French verbs. What are they?
Dossier 2 depuis, il y a, pendant, pour. If you are asking a question about the duration of an action that began in the past and still continues in the.
VOULOIR (to want). VOULOIR O Je veux O Tu veux O Il/Elle/On veut O Nous voulons O Vous voulez O Ils/Elles veulent.
Les pronoms COD.
ever for This presentation requires PowerPoint XP or later.
Il faut relier la question avec la réponse. 1. Qu’est-ce que tu as fait vendredi soir? 2. Est-ce que tu as fait du sport? 6. Qu’est-ce que tu as acheté.
Chapitre 4 MON ANN ÉE SCOLAIRE. What time is it now?  Quelle heure est-il?  Il est midi / minuit.
USED TO.
Present tense Lesson objective: To revise how to form the present tense.
It is necessary to do something Il faut + un verbe à l’infinitif.
Les expressions negatives. Pourquoi? If you have an affirmative statement in French and you want to make it negative, you use a negative expression. If.
Les pronoms-Pronouns.
Transcription de la présentation:

 I work  You work  He/She/It work s  We work  You work  They work  Special case : TO BE  I don’t work  You don’t work  He/She/It do es n’t work  We don’t work  You don’t work  They don’t work  Do I Work?  Do you work?  Do es he/she/it work?  Do we work?  Do you work?  Do they work?

I. a. SPEAK, aff. form/ 3rd pers. sing b. BE, interr. form / 2nd pers. sing c. ASK, neg. form/ 3rd pers. sing. d. TRY, aff. form / 1st pers sing. e. DO, interr. form / 2 nd pers. plur. II. a. Les vaches ne mangent pas de viande! b. Tu conduiras quand tu auras ton permis, pas avant. c. Je ne crois pas qu’il soit là. d. Elle vient me voir le lundi matin. e. Tous les jours, les oiseaux mangent nos restes. f. Elle dance dans une troupe très célèbre. g. Regarde, elle mange de la viande. Elle a dit qu’elle était végétarienne! h. Dès que je pourrai, je t’enverrai le mail. i. Ce qui se ressemble s’assemble.

 I am working  You are working  He/She /It is working  We are working  You are working  They are working  I am not working  You are not working  He/She/It is not working  We are not working  You are not working  They are not working  Am I working?  Are you working?  Is he/she/it working?  Are we working?  Are you working?  Are they working?

◘ I have worked ◘ You have worked ◘ He/She/It ha s worked ◘ We have worked ◘ You have worked ◘ They have worked ◘ I haven’t worked ◘ You haven’t worked ◘ He/She /It ha s n’t worked ◘ We haven’t worked ◘ You haven’t worked ◘ They haven’t worked ◘ Have I worked? ◘ Have you worked? ◘ Ha s he/she/it worked? ◘ Have we worked ◘ Have you worked? ◘ Have they worked?

◘ I have been working ◘ You have been working ◘ He/She/It ha s been working ◘ We have been working ◘ You have been working ◘ They have been working ◘ I haven’t been working ◘ You haven’t been working ◘ He/She/It ha s n’t been working ◘ We haven’t been working ◘ You haven’t been working ◘ They haven’t been working ◘ Have I been working? ◘ Have you been working? ◘ Ha s he/she/it been working? ◘ Have we been working? ◘ Have you been working? ◘ Have they been working?

- Il s’emploie avec des verbes d’action (contrairement au perfect simple de durée avec des verbes d’état). L’action a commencé dans le passé et se prolonge dans le présent. Il est toujours accompagné de FOR/SINCE (depuis) - I have been waiting for 2 hours. And I’m still waiting! - We have been living here since  présent de l’indicatif en français! (j’attends depuis 2 heures, nous vivons ici depuis 2002)

I. a. SPEAK, aff. form/ 3rd pers. sing b. WRITE, interr. form / 2nd pers. sing c. ASK, neg. form/ 3rd pers. sing. d. TRY, aff. form / 1st pers sing. e. DO, interr. form / 2 nd pers. plur. II. a. Elle travaille chez airbus depuis que je l’ai rencontrée. b. Qu’est ce que tu fais? On t’attend depuis une heure! d. Tu as fumé! Tu empestes la cigarette! d. J’ai fumé tout le paquet. Il faut que j’en achète un autre. e. Tu as fait de la muscu ou quoi? T’es en forme! f. J’ai fait de la muscu pendant 10 ans, de 2001 à 2011.