Français 322 La semaine du 11 au 15 mai 2015 I.Réviser le verbe ALLER, Quelle heure est-il?, Ça fait combien?, les numéros 21-1.000, les euros, une salle.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Les pronoms sujets et être
Advertisements

‘Les Verbes au Présent’
Les Verbes au Présent (The Present Tense) What is the Present Tense ? In English and in French the present tense is used to talk about things which are.
Y 12 Irregulars - avoir, être, faire, aller
Unité 3 Au café. What can you say instead ofÇa va? Comment vas-tu? Comment vas-tu? This is INFORMAL. This is INFORMAL. Use Comment allez-vous? if you.
Conjugating in French step by step
Conjugation Changing the form of the verb to fit the subject pronoun. (to have) I have, you have, he (she) has, we have, yall have, they have. (to be)
Les sujets I am certain that you will learn a lot today, and that we will understand the subject pronouns en français.
An infinitive / linfinitif is 1) the name of a verb 2) the unconjugated form of a verb 3) the form of the verb that means to + the meaning of the verb.
Le verbe ALLER to go.
Learning patterns is a key to mastering the conjugating of French verbs. Conjugating in French step by step.
Irregular verbs Irregular verbs are verbs (doing words) that don’t follow the normal rules. Because of this, we have to learn them by heart. Thankfully,
Starter Mon (beau) père … Ma (demi) sœur … Mon (demi) frère …
Block 2A: le 17 Septembre  SILENTLY complete the spelling worksheet.  When you’re finished, study for your make-up alphabet quiz!!
The one exception:  All verbs that end in –er are regular, with one exception.  That is aller which means “to go.”
French Hammer the Grammar Aim: to be confident using the present tense To formulate accurate sentences using the present tense of …ir / …re/ …er verbs.
Les verbes qui se terminent en -ER (-ER verbs). French has both regular and irregular verbs. (English does too, for that matter.)
31 octobre, 1 novembre. Notre emploi du temps Qui est présent? De nouveaux places Les passes de toilette Quelle heure est-il? BIZZ BUZZ.
UNITÉ 3: AU CAFÉ Objectives– we will be able to: order food and drinks ask and tell the time express hunger or thirst ask about prices (using numbers 1-100)
3 Les Verbes -ER Talking about people’s activities Les normes: –Communication 1.2: Understanding the written and spoken language –Comparisons 4.1: Understanding.
Talking about people’s activities Les normes: Communication 1.2: Comparisons 4.1:
C’est la rentrée! Objectif: a bit of revision to get you back into French!
 The compound past tense (past indefinite), more commonly known as the passé composé, refers to an action or event completed in the past.  The word “compound”
Qu’est-ce que tu vois (see)? 25/9/14. Traduisez Il y a un garçon qui va au café. Il a très faim! Il commande un croque-monsieur et des frites pour le.
Etre et Aller Une revue. Les normes: Communication 1.2 – Understanding the language Communication 1.2 – Understanding the language Comparisons 4.1 – Understanding.
Qui est présent? Écoutons Les préférences Vocabulaire: les activités Panorama Culturel.
How do you conjugate a regular –er verb? You drop the –er Ex: parler  parl jouer  jou travailler  habiter 
Greetings, formal and informal
Les pronoms relatifs.
French 101 Important Verbs. The most important French verbs – avoir (to have), être (to be), and faire (to do/make) They are used in some of the ways.
French Verb Conjugation J’ai Vous êtes Ils finissent Nous commençons on vend Elles font Il va elle vient Puis-je Vous voulez.
Les verbes français Objective: Understand the tense of the verbs and how to conjugate your very first verb.
I walks to the store. He read a book. We goes to the pool.
Bienvenue and Welcome to Our French II Live Lesson! We will begin shortly!
Pour commencer Fais des calculs!
Leçon 2: Famille et Copains
1 Present tense conjugations of regular –ER verbs By: The Rhode Island Foundation Revised by: Maria Skrukrud Les Verbes -ER.
IML - French Short Course Leçon 4. Au restaurant Vous désirez ? Qu’est-ce que vous désirez? Un café créme, s’il vous plaît. Je voudrais un thé. Un vin.
French Numbers. 0zéro 1un 2deux 3trois 4quatre 5cinq 6six 7sept 8huit 9neuf 10dix.
‘Oddballs !’ Some more irregular verb revision in the Present Tense.
Français 322 La semaine du 4 au 8 mai 2015
Unité 5 Leçon C.
Français 312 La semaine du 11 au 14 mai 2015 I.Réviser les pronoms de sujet/verbes –er; le verbe AIMER avec beaucoup/un peu; la négation ne…pas; le verbe.
Par Mme. Cook. Aller means « to go. » Je vais Nous allons Tu vas Vous allez Il Elle va Ils, Elles vont on.
Les verbs Mme Zakus, Français 9. The basics In French, we have three main groups of verbs. In the three groups, we have regular verbs and irregular verbs.
Les nombres supérieurs à soixante 61soixante et un 62soixante-deux 63soixante-trois.
Pile/Face élève. Comment ça s’ecrit? (How is that spelled?)
JE is I TU is YOU IL HE ELLE is SHE ON means ONE NOUS is WE and VOUS can mean YOU ALL ILS is THEY (ELLES is THEY!) and VOUS can also mean YOU FORMAL JE.
Conjugations: Subject Pronouns and Regular –er verbs Regular –er verbs are verbs that end in –er and follow a pattern when conjugated with a subject. Remove.
Subject Pronouns People who are doing the action They replace the name of the noun performing the verb.
Passé composé avec avoir Grade 8 Gifted Ms Dimitry.
Français I – Leçon 6A Structures demonstrative adjectives passé composé with avoir.
Révision Grammaire Examen Final Printemps. The future tense (will ______) The future tense in French is formed by taking the infinitive and adding the.
Nous allons.... Réviser le verbe aller (to go)
Verb Conjugation Learning to conjugate your first verb in French.
Le petit rat des champs Mini-conte 1. Il / elle va à la maisonhe/she goes home Il/elle va chez lui/ellehe/she goes at his house/at her house Il / elle.
We all ready know two French verbs. What are they?
3 Les Verbes -ER Talking about people’s activities Les normes: Communication 1.2: Comparisons 4.1:
Le 4 janvier 2016 Bell Ringer Who can tell me how to ask the following questions? When do you go for a walk? Where do you live? Why is he studying?
Jechante An activity, something that you do. Many (but NOT all) verbs in French end in –ER Parler = TO talk Jouer = TO play Chanter = TO sing Nager =
Le collège mardi le deux mars HL/ Fr1. Lesson objectives To revise basic principles of past tense in French To look at how to use the future tense.
Un petit peu de grammaire… Le passé composé. On récapitule…le verbe “être” Jesuis Tu es Il est Elle est Nous sommes Vous êtes Ils sont Elles sont.
Le Verbe Avoir L’Objectif: to learn the verb avoir in the present tense and to be able to use it in context By: B. Antoniazzi DDE French 1 U1 L2C AVOIR.
Objectif: In this lesson, I will be able to say my age in French. Quel âge as-tu? ALL will be able to read or say the numbers in French and say their age.
UNITÉ II: LEÇON 6 PARTIE B: LES MOIS ET LA DATE. LES MOIS DE L’ANNÉE janvier January.
Les nombres de 1 à 1000 Objectif: to be able to use higher numbers in order to shop for food Mets les nombres dans l’ordre exact. Write down the numbers.
Can you tell the time in French? Can you combine time with school Subjects in order to say what lessons you have when? What you need.
Grade 7 Exam Review. Le Present Le Présent de l’indicatif -er-ir-re Jeeiss Tuesiss Il/ Elleeit/ Nousonsissonsons Vousezissezez Ils/ Ellesentissentent.
Transcription de la présentation:

Français 322 La semaine du 11 au 15 mai 2015 I.Réviser le verbe ALLER, Quelle heure est-il?, Ça fait combien?, les numéros , les euros, une salle de classe/prépositions, AVOIR, emploi du temps/les jours de la semaine, verbes –IR, Quelle heure est-il? lun 11 la famille, possessive adjectives, Quelle âge as-tu?, les mois, le verbe ETRE, les dates mer 13 adjectives jeu 14 II.Etudier Frère Jacques lun 11 III.Passer interro composition ven 15

Pronoms de sujet (subject pronouns) When we conjugate verbs in French, we typically use the following subject pronouns: je = I tu = you (see previous slide) il = he elle = she on = one, people nous = we vous = you (see previous slide) ils = they [two or more men, or men and women together] elles = they [two or more women]

Verbes –er (-er verbs) French verbs fall into two basic categories: regular verbs which follow a predictable set of rules: and irregular verbs which do not follow a predictable set of rules. When we learn a new verb, the first thing we do is to conjugate it, meaning to write out the form of verb for je, tu, il, elle, on, nous, vous, ils and elles. The first verbs we generally learn in first year French are regular –er verbs. These are so-named because their infinitive form --- meaning “to …” always ends in –er. Here is the conjugation for parler (to speak, talk): Je parle= I speak Tu parles= You speak Il/elle/on parle= He/she/one speaks Nous parlons= We speak Vous parlez= You speak Ils/elles parlent= They speak

ALLER Je vaisNous allons Tu vasVous allez Il/elle/on vaIls/elles vont Comment vas-tu? Je vais bien. Où est-ce que vous allez? Nous allons chez Patrick. Lucie va à Los Angeles? Non, elle ne va pas à Los Angeles.

Quelle heure est-il? Il est quatre heures.4h00 Il est neuf heures et quart.9h15 Il est neuf heures quinze. Il est dix heures est demie.10h30 Il est dix heures trente. Il est six heures moins le quart.5h45 Il est cinq heures quarante-cinq. Il est deux heures cinquante-cinq.2h55 Il est trois heures moins cinq. Il est midi.12h00 (de l’après-midi) Il est minuit.12h00 (du matin) Il est une heure.1h00

Les numéros = vingt et un70 = soixante-dix 22 = vingt-deux71 = soixante et onze 72 = soixante-douze 30 = trente 31 = trente et un80 = quatre-vingts 32 = trente-deux81 = quatre-vingt-un 82 = quatre-vingt-deux 40 = quarante 50 = cinquante90 = quatre-vingt-dix 60 = soixante91 = quatre-vingt-onze 92 = quatre-vingt-douze 100 = cent

Une salle de classe C’est un CD. Le CD est sur le pupitre. C’est une chaise. La chaise est derrière le pupitre. C’est une affiche. L’affiche est sous la pendule. Voici des livres. Les livres sont devant le bureau.

AVOIR J’aiNous avons Tu asVous avez Il/elle/on aIls/elles ont J’ai un sac à dos. Nous avons faim. Catherine a soif.

Verbes –ir (-ir verbs) We just reviewed regular –er verbs. Now we will consider regular –ir verbs. Here is the conjugation for finir (to finish): Je finis= I finish Tu finis= You finish Il/elle/on finit= He/she/one finishes Nous finissons= We finish Vous finissez = You finish Ils/elles finissent= They finish You will see that the nous, vous and ils/elles forms add the extra syllable iss.

Les adjectifs: au singulier Luc est un élève diligent. Madeleine est une élève diligente. Paul est un garçon timide. Helene est une fille timide. M. Dubois est un homme généreux. Mme Durand est une femme généreuse. Georges est un beau danseur. Mathieu est un bel étudiant. Patricia est une belle cantatrice.

Les adjectifs: au pluriel Luc et Jean sont des élèves diligents. Madeleine sont des élèves diligentes. Paul et Michel sont des garcons timides. Helene et Marie sont des filles timides. MM. Dubois et Giraud sont des hommes généreux. Mmes Durand et Leclerc sont des femmes généreuses. Georges et Daniel sont de beaux danseurs. Mathieu et Grégoire sont de beaux étudiants. Patricia et Catherine sont de belles cantatrices.