OBJECTIVES: To revise sports using the verbs jouer and faire. To recognise and use jouer and faire in 3-6 tenses. 1 st person (C-B grade) Range of subjects.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
1. Deux sports olympiques 2. Quatre jeux de ballon 3. Cinq sports déquipe 4. Un sport nautique le football le volleyball le cyclisme le hockey le tennis.
Advertisements

Je/j tu il elle nous vous ils elles I you he she we you they Les sujets (je, tu etc…)
LES SPORTS.
Starter- whats the English? Go through the corrections in your books and re-write where necessary. Answer the comment using in order to achieve my target,
LES SPORTS et LES PASSETEMPS/ LOISIRS.
LES SPORTS et LES PASSETEMPS/ LOISIRS.
On peut.... En classe Objectif:
Prepare the text for your PowerPoint presentation on your family. You will need 5 slides only (but you can add additional slides if you wish) and you.
French 1 – Term The verb JOUER.
Dans les cahiers Ecrivez le verbe “aller” au présent Je, tu etc..
Les choses que j’aime faire
SuzanneHenriMaríe Laure Jaime aller au cinéma Je naime pas Je préfère.
Talking about what you are going to do in the future tense! 
Mardi vingt huit février 2012 Objective: Start preparing for Speaking exam 1.Elle va boire du café 2.Elle a bu du café 3.Elle boit du café 4.Boire un café.
To learn the different parts of the body and saying where it hurts Use of au, à la, à l, aux 1 Vendredi seize mars 2012 Objective: Ça ne va pas!
1 Vendredi vingt trois mars 2012 Objective:es-tu en forme?Are you fit? 1.Jai un rhume 2.Jai vomi 3.Jai de la fièvre 4.Je tousse 5.Jai une gastrite 6.Jai.
Objective: to prepare for a speaking exam
A quoi tu jouais dans le passé? To be able to use the imperfect tense to talk about what you used to do.
1 Mardi vingt-sept mars 2012 Objective:discuter de ma mode de vie Put these numbers in order, smallest to largest: Quarante Quatorze Quatre-vingts Trente-six.
Jadore faire du skate !. ALL must be able to talk about sports MOST should be able to talk and write about what you like doing and dislike doing SOME.
FRENCH 1 – TERM The verb VOULOIR. Objective 1: Say what you & others want to play. Objective 2: Say what you & others want to do. À quoi veux-tu.
Mb wjf fo gbnjmmf La La Vie en Famille. mb wjf fo gbnjmmf La La Vie en Famille.
Jouer & Faire Présent: je joue tu jou__ il/elle jou_ nous jou___
Mes activités.
WALT: Understand phrases in the past, present and future. WILF: To be able to recognise 3 different tenses = level 6!!
Lesson 07.04: Le verbe faire Lesson 07.05: Le négatif French 1 Segment 2.
Sports & Activities “to play” & “to do”
On va… 1. lire et comprendre un texte sur le camping. 2. réviser la différence entre le passé composé et l’imparfait. 3. parler de nos habitudes de l’enfance.
WALT: practising sentences in the future and adding details to them to improve them WILF: To be able to produce sentences in the future (Grade D) To add.
Objective 1: revise holiday activities Objective 2: identify the verb and use it to express opinions of holiday activities Objective 3: identify verbs.
Mes Vacances : Révision
Les loisirs J’adore faire du skate!.
Forming questions in French
Quels sont tes passes temps préfèrés?
Depuis Describing how long one has been doing something.
WALT: Recognise and use phrases in the past tense with opinions of leisure activities. WILF: To be able to use opinions in the past tense. You must be.
Fais correspondre! Faire du VTT Faire du camping Faire du canoë
Les Loisirs: Jouer et Faire
Odd one out Cherche l’intrus J’aime jouer au tennis J’aime faire de l’escalade J’aime jouer du piano J’adore jouer du violon J’adore jouer de la flûte.
Le sport to be able to say which sports we play and do jouer au / faire de.
La prononciation française Ge gi make a soft jeee sound Ga /Go / G+ consonant harsh G sound généralement génial Manger église gomme goût Géographie gâteaux.
OBJECTIF Qu ’ est-ce qu ’ on va faire aujourd ’ hui? You will be able to say what sports you like and don ’ t like You will learn how to ask the question.
La forme Year 9. Lesson objectives:  Learn how to say what you do to keep fit, how often and why  Learn how to say what you are going to do to keep.
LE FOOTBALL LE RUGBY LE BASKET LE BADMINTON LE GOLF.
Les sports Year 7.
3.mettre/débarrasser la table 4.faire les courses 5.faire la cuisine
WE’RE ALMOST DONE – CONGRATULATIONS! LE PRONOM « Y »
Les sujets (je, tu etc…) I je/j’ you tu il he elle she nous we vous
L’imparfait/imperfect:. The imperfect is another past tense which is used in three different circumstances: 1)Descriptions in the past:  Descriptions.
© 2015 AQA. Created by Teachit for AQA Irregular verbs: aller and faire Context: home, town, and region.
WILF: TO BE ABLE TO GIVE AN OPINION FOR LEVEL 3
UNIT 3: Free time Lesson 1: Sports/games Objectif: Learn 25 new sports in French ************************************************************************
Mes loisirs Learning Objectives In this lesson you will learn to talk about what activities you like to do/ or don’t like to do.
JOUER (to play), FAIRE (to do) and ALLER (to go) You’ll need these 3 verbs to talk about the sports and activities that people do. Follow these rules.
Objective: To be able to understand and answer questions in French about past vacations.
Les objectifs: To understand how ER verbs are formed in the present tense To remember the time expressions (how often I do something) To write a short.
Les sports Les objectifs: To remember at least 5 sports/activities To say which sports I do To say how often I do them Read the powerpoint and complete.
Bell Ringer Write a journal entry (minimum 300 words) explaining what your favorite sports and hobbies are, and why Give as much detail as possible Say.
L’imparfait/imperfect:. The imperfect is another past tense which is used in three different circumstances: 1)Descriptions in the past:  Descriptions.
Objective: To be able to understand questions in French. Some will notice patterns for asking questions.
Cette été, je vais au b _ _ _ de la _ _ r avec ma f_ m_ _ _e. On va _ _ _ _ _ du camping et du s _ _ _. Ça va être f_ _ _ _ _ _ _ _ _ _.
Les sports Objectifs: Level 2/3 - To be able to give your opinion about some sports in French. Level 3+ - to link time/routine and sport using connectives.
ç. d……. c. b.. p..l..s j. l’a….. m..a..e…f..
Que fais-tu? Objectives: -to be able to say what sports you do in your free time -to be able to say how often you do them.
Today, we are going to: Learn the names of some sports Learn how to say that we play these sports Activities and routine.
Les endroits I can talk about places.
LES SPORTS - SPORTS FOOTBALL RUGBY CRICKET TENNIS TABLE TENNIS  
LES SPORTS - SPORTS FOOTBALL RUGBY CRICKET TENNIS TABLE TENNIS  
Transcription de la présentation:

OBJECTIVES: To revise sports using the verbs jouer and faire. To recognise and use jouer and faire in 3-6 tenses. 1 st person (C-B grade) Range of subjects (A*-B)

Je fais de l’exercice Travaillez avec un partenaire pour trouver autant de sports que possible. Combien en souvenez-vous?

jouer… à la pétanque / aux boules aux fléchettes

faire…

jouer… de l’alpinisme de l’athlétisme de l’équitation de l’escalade de l’haltérophilie de la boxe de la danse de la gymnastique de la natation de la planche à voile de la plongée de la voile du parachutisme du patin en ligne du patin à roulettes du patin sur glace du saut à l’élastique du skate(board) du ski du ski nautique du snowboard du surf du tir à l’arc du trampoline du parachutisme en chute libre à la pétanque au badminton au basket au billard au football au golf au handball au hockey sur gazon au hockey sur glace au rugby au squash au tennis au tennis de table au volley-ball au water-polo aux boules aux fléchettes Les sports et les jeux

Un quiz-jouer ou faire? Du vélo Au hockey Aux cartes Du judo Au badminton Du ski Au ping pong De la gymnastique Au netball Au basket De l’athlétisme De l’ équitation faire jouer faire jouer faire jouer faire jouer faire

OBJECTIVES: To revise sports using the verbs jouer and faire. To recognise and use jouer and faire in 3-6 tenses. 1 st person (C-B grade) Range of subjects (A*-B)

1) List the sports/activities this person mentions. 2) Find all examples of jouer and faire and what tense they are in. 3) Which sports does the person actually do currently? Je pense que je suis assez active puisque je fais de la danse tous les samedis. J’en fais depuis cinq ans et je l’aime parce que c’est un défi et c’est bon pour la forme. En plus, j’ai fait de la natation hier avec mes copines et ensuite nous avons fait du vélo. Pourtant, je n’aime pas les jeux d’équipe – je ne joue jamais au foot ou au netball. Quand j’étais petite je jouais au tennis mais je n’y joue plus parce que je n’ai pas le temps. Mon copain est fana de rugby et à l’avenir il jouera en tant que professional. Si j’avais plus de temps, j’aimerais essayer d’autres sports. Quand je serai à l’université je ferai peut-être de l’escalade ou de l’escrime parce que ce serait passionnant.

Je pense que je suis assez active puisque je fais de la danse tous les samedis. J’en fais depuis cinq ans et je l’aime parce que c’est un défi et c’est bon pour la forme. En plus, j’ai fait de la natation hier avec mes copines et ensuite nous avons fait du vélo. Pourtant, je n’aime pas les jeux d’équipe – je ne joue jamais au foot ou au netball. Quand j’étais petite je jouais au tennis mais je n’y joue plus parce que je n’ai pas le temps. Mon copain est fana de rugby et à l’avenir il jouera en tant que professionel. Si j’avais plus de temps, je ferais d’autres sports. Quand je serai à l’université je ferai peut-être de l’escalade ou de l’escrime parce que ce serait passionnant.

jouer and faire in the 1 st person (if you can use a wide range of tenses in the 1 st person you can get a B grade. For A-A* you must use other subjects) jouerfaire Present tense Perfect (past) tense Imperfect (long-term past) tense Near future tense (going to) Future tense (will) Conditional tense (would) je joue je fais j’ai joué j’ai fait je jouaisje faisais je vais jouer je vais faire je jouerai je feraije jouerais je ferais je joue j’ai joué je jouais je vais jouer je jouerai je jouerais je fais j’ai fait je faisais je vais faire je ferai je ferais

OBJECTIVES: To revise sports using the verbs jouer and faire. To recognise and use jouer and faire in 3-6 tenses. 1 st person (C-B grade) Range of subjects (A*-B)

Blind noughts and crosses 1) I play ice-hockey. 2) I will do bungee-jumping. 3) I used to do boxing. 4) I’m going to play golf. 5) I would do rollerskating. 6) I will play darts. 7) I did climbing. 8) I’m going to do skiing. 9) I used to play table tennis.

OBJECTIVES: To recognise and use jouer and faire in 3-6 tenses. 1 st person (C-B grade) Range of subjects (A*-B) To practise speaking and listening skills.

Qu’est-ce que tu fais comme exercice? Write a sentence saying: What sport you do How long you have been doing it for Why you like it. A sport you would like to try. eg: Je fais de la danse depuis dix ans. Je l’aime parce que c’est amusant et bon pour la forme. À l’avenir, j’aimerais essayer le ski. Then write the following headings in your book: Sport:How long for:Would like:

Ask as many people as possible the question: Speaking: Qu’est-ce que tu fais comme exercice? Record their answers in English Sport:How long for:Would like:

Les resultats: Le sport le plus populaire parmi mes camarades de classe, c’est _________________. Il y a ______ personnes qui jouent _______. Il y a _______ personnes qui font _______. _______ personnes veulent essayer _______.

OBJECTIVES: To recognise and use jouer and faire in 3-6 tenses. 1 st person (C-B grade) Range of subjects (A*-B) To practise speaking and listening skills.

jouer and faire in the 1 st person (if you can use a wide range of tenses in the 1 st person you can get a B grade. For A-A* you must use other subjects) jouerfaire Present tense Perfect (past) tense Imperfect (long-term past) tense Near future tense (going to) Future tense (will) Conditional tense (would) je joue je fais j’ai joué j’ai fait je jouaisje faisais je vais jouer je vais faire je jouerai je feraije jouerais je ferais je joue j’ai joué je jouais je vais jouer je jouerai je jouerais je fais j’ai fait je faisais je vais faire je ferai je ferais

Blind noughts and crosses 1) I play ice-hockey. 2) I will do bungee-jumping. 3) I used to do boxing. 4) I’m going to play golf. 5) I would do rollerskating. 6) I will play darts. 7) I did climbing. 8) I’m going to do skiing. 9) I used to play table tennis.

1)I play football every day. 2)Yesterday I did swimming. 3)Next weekend I will do climbing. 4)I do archery. 5)When I was little, I used to do gymnastics. 6)Last weekend I played volleyball. 7)Tomorrow I’m going to do trampolining. 8)In the future, I will play cricket professionally. 9)*If I had the time, I would play tennis more often. 10)*If I had the money, I would do horseriding. Traduisez (en utilisant la grille) C-B grade version (1 st person) (9+10 = B grade) Word bank: quand j’étais petit(e) à l’avenir en tant que professionnel(le) si j’avais le temps/argent

1)He plays football every day. 2)Yesterday they did swimming. 3)Next weekend we will do climbing. 4)I have been doing archery for 3 years. 5)When he was little, he used to do gymnastics. 6)Last weekend we played volleyball. 7)Tomorrow she’s going to do trampolining. 8)In the future, I will play cricket professionally. 9)*If he had the time, he would play tennis more often. 10)*If my parents had the money, I would do horseriding. Traduisez (en utilisant la grille) A*-B grade version (range of subjects) Last 2 = si clauses

I play football every day. He plays football every day. Je joue au foot tous les jours Il joue au foot tous les jours

Yesterday I did swimming. Yesterday they did swimming. Hier j’ai fait de la natation. Hier ils ont fait de la natation.

Next weekend I will do climbing. Next weekend we will do climbing. Le week-end prochain je ferai de l’escalade. Le week-end prochain nous ferons de l’escalade.

I do archery. I have been doing archery for 3 years. Je fais du tir-à-l’arc. Je fais du tir-à-l’arc depuis trois ans.

When I was little, I used to do gymnastics. When he was little, he used to do gymnastics. Quand j’étais petit(e), je faisais de la gymnastique. Quand il était petit, il faisait de la gymnastique.

Last weekend I played volleyball. Last weekend we played volleyball. Le week-end dernier, j’ai joué au volley. Le week-end dernier nous avons joué au volley.

Tomorrow I’m going to do trampolining. Tomorrow she’s going to do trampolining. Demain je vais faire de la trampoline. Demain elle va faire de la trampoline.

In the future I will play cricket professionally. A l’avenir je jouerai au cricket en tant que professionnel(le).

If I had the time, I would play tennis more often. If he had the time, he would play tennis more often. Si j’avais le temps, je jouerais au tennis plus souvent. S’il avait le temps, il jouerait au tennis plus souvent.

If I had the money, I would do horseriding. If my parents had the money, I would do horseriding. Si j’avais l’argent, je ferais de l’équitation. Si mes parents avaient l’argent, je ferais de l’équitation.

OBJECTIVES: To recognise and use jouer and faire in 3-6 tenses. 1 st person (C-B grade) Range of subjects (A*-B) To practise speaking and listening skills.

la droite Quand j’étais petit, je jouais au foot tous les jours.

la gauche Hier j’ai fait de l’escalade.

la droite L’année prochaine je ferai de la planche à voile.

la gauche Ce soir je vais jouer au ping- ping avec mes copains.

la droite Nous faisons du skate quand nous avons le temps.

la gauche Elles font de la danse.

la droite They are going to do martial arts.

la gauche We have played rugby.

la droite We will play golf at the weekend.

OBJECTIVES: To recognise and use jouer and faire in 3-6 tenses. 1 st person (C-B grade) Range of subjects (A*-B) To practise speaking and listening skills.

Cover lesson and hwk Reading task from Edexcel GCSE Foundation book, p.26 (Je me passionne pour…) Complete Tasks 1-4. Then writing task – write words about sport/physical activity using jouer and faire in a range of tenses. Helpsheet uploaded for pupils to use when producing this.