Activité en classe le 30 novembre Qui sont-ils? Write three sentences about the following people. You must say where they live using the verb HABITER,

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Saying where you live and what nationality you are
Advertisements

L.O. – how to give information about yourself in French
Français Mon monde -les langues.
Why? Extended language Sentence level work Cultural Find out new language Stimulus for creativity Reinforce everything children do in English Fun for.
Je/j tu il elle nous vous ils elles I you he she we you they Les sujets (je, tu etc…)
3 façons de poser des questions
3.2 Where People Are The verb « être ». First, say where the person is, using the verb to be. Second, say what the person is doing, using the verb faire,
Début 6/5/13 Conjugate the following verbs in all 6 forms: Grossir, voyager, avoir.
Voyages et Vacances.
Le Monde Objectif: to be able to say where you live and what language you speak to be able to use the different ways of saying in.
Objectif: to say where you live
Quelle heure est-il?: 1:00 7:20 6:30 7:45 3:50 1.Il est une heure.
Les pays.
Les pays.
Quelle est la langue officielle de ce pays? japonais.
Ma famille est… L/O: to use the comparative to talk about what your family is like Qui est…? La mère de ma mère est ma… Le frère de mon père est mon… La.
Moi!!! By: Monsieur Gardner.
YEAR 5 LESSON ONE Topic: JE PARLE FRANCAIS. D0 NOW Name TEN foreign languages you know in English.(3mins) 1…………………….2…………………… 3…………………...4…………………… 5………… ……………………
YEAR 6 LESSON ONE Topic: JE PARLE FRANCAIS. D0 NOW Name TEN foreign languages you know in English.(3mins) 1…………………….2…………………… 3…………………...4…………………… 5………… ……………………
Essential Questions How can you express the verb “ to be” in French?
Les Adverbes. What are they? Adverbs describe verbs, adjectives, and other adverbs. They tell how, how much, where, why, or when. Exemple: beaucoup, bien,
Unité 1: Faisons Connaissance Leçon 1 Bonjour!
Leçon 7: Une boum Les verbes en -er Many French infinitives end in -er
Discovering French Nouveau
Les Questions!! Oui? Non?. Take a look at the boxes. Stéphanie est ici. Tu es français. Paul et Marc sont au café. Tu veux jouer au foot. Est-ce que Stéphanie.
La revue de la leçon 6 Le test est jeudi. Étudie bien! C’est un test pour 100 points!!!
10 Asking the questions “Who?”and “What?” Les normes: Communicaiton 1.2 Comparisons 4.1 Les questions essentielles: How do you say “Who” in French? What.
Bonjour. Je m’appelle Diane Koffi. Je suis d’Abdijan
The following people have been shopping and are now waiting for their friends at a café. Express this, using the appropriate forms of the verb attendre.
Reliez les questions et les réponses
Français Où habites-tu?.
© Boardworks Ltd of 27. © Boardworks Ltd of 27 Les autres pays Part 1 J’habite en Europe En / au + country Agreement of adjectives Le monde.
Les Questions d’Information (Information questions)
Les pronoms relatifs qui et que. Qu’est-ce que c’est? Relative pronouns are used to connect sentences to one another.
Unité 6-A Tu viens d’où?. Le verbe venir je viensnous venons tu viensvous venez il/elle/on/qui vient ils/elles viennent.
Les verbes français Objective: Understand the tense of the verbs and how to conjugate your very first verb.
Répondez aux questions en français. A: How do you say? 1.I must travel.3. I would like to dance. 2.I want to sing.4. I don’t want to work. B: Finish with.
Warm up Write down four things that happened to you during the week or on the week end.( so you need to write four sentences)
Bienvenue and Welcome to Our French II Live Lesson! We will begin shortly!
How is it conjugated in the present tense?
Les pays Objectifs: 1) Apprendre les noms de 7 pays et 7 langues
Chez moi!.
Prépositions de lieu sur à gauche (de) devant à droite (de) sous
Leçon 7: Une boum Les verbes en -er -e -ons -es -ez -e -ent je nous tu
Pays Francophone: _____ - add background and photos -Change fonts, colours, fill slides with pictures. -Delete instructions in brackets. -Copy and paste.
Lesson objectives:  Understand more about others’ personal details.  Learn to talk about others’ personal details (using il and elle) Remember the il/elle.
The following people will be placing their order using the menu above. Draw the items that they would like on the tray. On the back of this page, itemize.
Unité 6 Leçon B. Forming yes/no questions  To form a yes/no question in French in the simplest way, add a question mark at the end of the sentence, and.
C’est quel pays ? 1. Le drapeau, c’est bleu, blanc et rouge
Unité 6 Leçon A Tu viens d’où?.  Les nationalités (f)
Leçon 8 vocabulaire I can talk about my activities and preferences.
Finished? Try to make your own.
LE PROGRAMME FRANÇAIS. Écouter (Aural) (Listen) Parler Oral (Speak) Lire = (Read) Écrire = Write Les Méthodes Communicatives.
LEÇON 16  Écrivez vos devoirs: 1.#21 et 22 (the rest of the packet). 2.Study EVERYTHING for Unit 1 exam in ONE WEEK! (per. 2, 3, 4: FRIDAY/per. 5, 6,
Objectif: To learn the names of countries in French and how to say ‘in’
Le verbe avoir Lesson objective: To learn the verb ‘avoir’ (to have) and use it in questions and sentences about ‘ma famille.’
Leçon 6: Une invitation. Vocabulaire Être d’accord: to agree Ex: Tu es d’accord (avec moi)? – Oui, je suis d’accord (avec toi). How would you say “we.
Géographie du Québec. In this class you will learn: 1) Why people speak French in Canada; 2)The Parts of Canada that are French- speaking; 3) Where Quebec.
Les interrogatifs Partie E: l’inversion. DEVOIRS: page Ex. 5 (questions only) 1.À qui est-ce qu’il téléphone? 2.Avec qui est-ce qu’il étudie ?
Les interrogatifs Partie E: l’inversion. DEVOIRS: page Ex. 5 (questions only) 1.À qui est-ce qu’il téléphone? 2.Avec qui est-ce qu’il étudie ?
Où habites-tu?. Qu’est ce qu’on va faire aujourd’hui? D’abord, on va regarder un powerpoint. Puis, on va faire des répétitions. Ensuite, on va travailler.
Tu es de quelle nationalité? What nationality are you?
Vocabulary writing the French expression for each profession. Elle est une comptable. Il est un cuisinier. Il est fermier. Elle est coiffeuse.
Où habites-tu ? Lesson objectives: you need to... Be able to recognise and say the names of countries. Be able to way what country you live in. Be aware.
A question can be open or closed Une question ouverte Une question fermée.
Exam 1 Review Game er Verbs Time Colors Conjugate!!
Year 7 French Homework Mme Janickyj
Le Monde Objectif: to be able to say where you live and what language you speak to be able to use the different ways of saying ‘in’
Task while waiting for everyone to finish writing the WALT and WILF
How do you say I like and I don’t like in French???
Transcription de la présentation:

Activité en classe le 30 novembre Qui sont-ils? Write three sentences about the following people. You must say where they live using the verb HABITER, what their nationality is using ÊTRE, and the languages they speak using PARLER. Modèle: Carlos Ville: Madrid Pays: Espagne Langues: espagnol et portugais Carlos habite à Madrid. Il est espagnol. Il parle espagnol et portugais.

Céline Ville : Montréal Pays : Canada Langues : français et anglais

Bill Ville : Chicago Pays : Les Etats-Unis d’Amérique Langues : anglais et un peu d’espagnol

Didier et Jean Ville : Marseille Pays : France Langues : français et allemand

Susan et Margaret Ville : Londres Pays : Le Royaume Uni Langue : anglais